رفع تنهایی در دوران کرونا از طریق تماس های تلفنی با خویشاوندان

رفع تنهایی در دوران کرونا از طریق تماس های تلفنی با خویشاوندان

همه گیری ویروس کرونا باعث شده است تا تمامی ارتباطات انسان تحت الشعاع قرار بگیرد، اما با خلاقیت می توان بسیاری از این کمبودها را جبران نمود. یکی از روش های ارتباطی در این دوره ارتباطات آنلاین و مجازی بوده که می تواند تا حدودی جایگزین تعاملات انسانی باشد ولی بسیاری از افراد آن را قبول ندارد. با توجه به مهم بودن موضوع تصمیم داریم تا در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان مقاله ای با عنوان رفع تنهایی در دوران کرونا از طریق تماس های تلفنی با خویشاوندان را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب علمی روانشناسی قرار دهیم. پس اگر دوست دارید تا بدانید در دوران اپیدمی کرونا با چه تکنیک هایی می توان تنهایی را کاهش داد تا انتهای مقاله رفع تنهایی در دوران کرونا با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

رفع تنهایی در دوران کرونا از طریق تماس های تلفنی با خویشاوندان

تکنیک های رفع تنهایی در دوران کرونا به شما کمک می کند تا بتوانید بر احساس انزوا و گوشه گیری غلبه کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را از خود دور کنید.

چگونه یک تماس تلفنی می تواند به جبران تنهایی در همه گیری کرونا و افسردگی کمک کند

از نظر بسیاری از افراد، بیماری همه گیر COVID-19 ماه ها با تنهایی و کاهش سلامت روان همراه بوده است. به دلیل پروتکل های ایمنی مانند سفارشات در محل، قرنطینه ها و جلوگیری از خطرهای کلی، بسیاری از افراد مجبور شده اند بیشتر وقت خود را در خانه و دور از دوستان و عزیزان بگذرانند. پیشنهاد می شود مقاله تنهایی در دوران کرونا را بخوانید.

یک مطالعه جدید منتشر شده در JAMA Psychiatry نشان می دهد که برخی از این نتایج منفی را می توان با یک تماس تلفنی ساده کاهش داد.

نتایج مطالعات

در این کارآزمایی بالینی تصادفی 240 فرد بالغ مورد بررسی قرار گرفتند که از افراد آموزش دیده برای همدلی تماس گرفته اند. محققان برای جمع آوری داده ها از شرکت کنندگان از مقیاس تنهایی UCLA سه گانه، مقیاس تنهایی De Jong Giervald پرسشنامه سلامت شخصی برای افسردگی، مقیاس اختلال اضطراب عمومی و فرم کوتاه پرسشنامه بررسی سلامت استفاده کردند.

نتایج نشان داد که تنهایی، اضطراب و افسردگی در شرکت کنندگان شایع است اما در پایان دوره آزمایش بالینی چهار هفته ای که تماس ها را دریافت می کنند این نتایج کاهش می یابد.برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله روش های کاهش ترس کرونا مراجعه شود.

یافتن اتصال در تنهایی

همه شوخی ها در مورد این که درونگرایی را کنار بگذارید تحقیقات انجام شده در یک سال گذشته نشان داده است که استرس طولانی مدت در برخورد با ویروس کرونا باعث کاهش گسترده سلامت روان شده است.

ارتباط عمدی حتی اگر محدود باشد می تواند تأثیر مثبتی در این احساسات بگذارد. خواه این فرد همدل یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا شخص دیگری باشد ، کارشناسان اکیداً پیشنهاد می کنند در این مدت روابط خود را پرورش دهید و آنها را حفظ کنید حتی اگر تعاملات کمی متفاوت به نظر برسد.حتماً مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان را مشاهده فرمایید.

روان درمانگر هیلی نیدیچ LCSW می گوید یکی دیگر از دلایل مهم ارتباط این است که تجربه عاطفی شما را عادی می کند اگر بشنوید که خودتان با احساسات چالش برانگیز نیستید اکنون همه به روش خودشان از آن عبور می کنند.

نیدیچ می گوید این انزوای اجتماعی بی سابقه منجر به بحران ثانویه مبارزات بهداشت روان در سراسر جهان شده است.

نیدیچ می گوید: یکی از ارکان اصلی مراقبت های بهداشت روان که انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد احساس ارتباط با دیگران است. در این زمان باید به ارتباطات اجتماعی خلاقانه پرداخته شود بنابراین یک تماس تلفنی یا چت تصویری می تواند روحیه شما را بالا ببرد و به پیشگیری یا کاهش مشکلات جدی سلامت روان کمک کند.

انتخاب های قابل توجه

بسیاری از ما ارتباط حضوری نداریم اما مناطق زیادی در کشور با میزان مواجهه و عفونت بسیار بالا وجود دارد. پروتکل ها هنوز استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را نشان می دهند و اعضای جامعه ما که در بالاترین خطر قرار دارند هنوز احتیاط می کنند تا واکسیناسیون گسترده تر شود. با توجه به این موضوع مهم است که درک کنیم هر نوع ارتباطی می تواند از هیچ چیز بهتر باشد.

نیدیچ می گوید مهمترین ارتباط حضوری در حال حاضر مسئولیت ما برای انتخاب به نفع جوامع ما است زیرا ما تمام تلاش خود را برای کاهش میزان آلودگی به COVID-19 انجام می دهیم. اگرچه چندین روش عالی برای دیدن افراد خارج از منزل وجود دارد اما ارتباطی که ممکن است ناامن باشد بهتر است به یک تماس تلفنی یا ویدیویی واگذار شود.

تکنیک هایی برای روابط اجتماعی با دوستان در دوران کرونا

رفع تنهایی در دوران کرونا

روشهای ارتباطی خود را گسترش دهید

نیدیچ می گوید: در حالی که تماس حضوری همیشه احساس ارتباط بیشتری را ایجاد می کند یک تماس تلفنی این ظرفیت را نیز دارد که باعث تقویت خلق و خو و تغییر کامل روند تفکر شما می شود.تماس های تلفنی می توانند راحت تر از مرتب کردن برنامه ها برای ملاقات حضوری باشند این بدان معناست که اغلب ممکن است یک تماس تلفنی واقعاً اتفاق بیفتد.نیدیچ تشخیص می دهد که همه به راحتی از طریق تلفن چت نمی کنند.پیشنهاد می شود مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان زنان را مطالعه فرمایید.

رسانه های اجتماعی و پیام کوتاه مساوی با ارتباط واقعی نیستند

نیدیچ می گوید: شنیدن صدای شخصی و ایجاد ارتباط عاطفی هم برای زمینه و هم برای اثربخشی واقعاً مهم است.همچنین برای مطالعه بیشتر مقاله تاثیر رسانه های اجتماعی را مطالعه نمایید.

تاریخ مشخصی برای تماس با خویشاوندان مشخص کنید

نیدیچ پیشنهاد می کند حداقل دو “قرار ملاقات تلفنی” در هفته با دوستان یا اعضای خانواده خود داشته باشید و برای نگه داشتن قرار ملاقات یکدیگر را مسئول بدانید. او می گوید: بیشتر مراجعین من که این کار را انجام می دهند باعث افزایش خلق و خوی خود در پی تماس می شوند دقیقاً همان چیزی که مردم برای گذر از این زمان دشوار به آن احتیاج دارند.

امیدتان را حفظ کنید

گرفتار شدن در منفی نگری بسیار آسان است زیرا بسیاری از ما تا حدی آن را احساس می کنیم. نیدیچ می گوید که ارائه پشتیبانی از طریق تلفن می تواند به سادگی گفتگو درباره یک برنامه تلویزیونی یا به اشتراک گذاشتن یک شوخی داخلی باشد. وی می گوید:”ایده ایجاد حس ارتباط انسانی است.

در صورت نیاز راهنما در دسترس است

اگر با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنید و قصد دارید با کسی ارتباط برقرار کنید، نیدیچ می گوید مهم است که مطمئن باشید این مکالمه ها با کسی است که به او اعتماد دارید و می توانید بدون قضاوت او را بشنوید و به اشتراک بگذارید.

اگر بیش از آنچه دوست یا اعضای خانواده می تواند به شما کمک کند نیاز دارید، تعدادی خط تلفن وجود دارد که می تواند شما را به متخصصان آموزش دیده متصل کند.

یک دلیل وجود دارد که خطوط تلفن پشتیبانی و بحران وجود دارد گفتگو با شخص دیگر نه تنها به چشم انداز و بهبود علائم کمک می کند بلکه اگر فکر خودکشی کنید می تواند زندگی شما را نجات دهد.

دسته‌بندی‌ها