برخورد با تنهایی در زمان کرونا و ارائه راه حل های مناسب سبک زندگی جدید

برخورد با تنهایی در زمان کرونا و ارائه راه حل های مناسب سبک زندگی جدید

همه گیری ویروس کرونا موجب ایجاد سبک جدیدی از زندگی شده است و باید طبق اصول خاصی عادات خود را تنظیم کنیم تا مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نشود، یکی از مواردی که در این دوره به وجود می آید احساس تنهایی و انزوا است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان برخورد با تنهایی در زمان کرونا و ارائه راه حل های مناسب سبک زندگی جدید را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب علمی و کاربردی قرار دهیم، پس اگر شما هم علاقه مند به یادگیری روش هایی برای کنار آمدن با تنهایی در دوران کرونا هستید تا انتهای مقاله برخورد با تنهایی در زمان کرونا با گروه علمی تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

برخورد با تنهایی در زمان کرونا و ارائه راه حل های مناسب سبک زندگی جدید

در مقاله برخورد با تنهایی در زمان کرونا به شما عزیزان خواهیم آموخت تا با استفاده از روش های نوین بتوانید به راحتی با تنهایی و انزوای خود کنار بیایید.

برخورد با تنهایی در تعطیلات در طول COVID-19

تعطیلات فرصتی برای جشن گرفتن و گرد هم آمدن با دوستان و خانواده است، که بسیاری از آنها را به طور منظم نمی بینیم. اما اموروزه به شدت تحت تأثیر همه گیری جهانی قرار گرفته ایم. با این حال جمع شدن با دوستان و خانواده برای جشن گرفتن تعطیلات مختلف در طول سال نیز به دلیل COVID-19 کمی متفاوت به نظر می رسد.برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله راهکارهای محافظت از سلامت روان در دوران کرونا را مطالعه فرمایید.

فرقی نمی کند که در چه تعطیلاتی باشیم، بسیاری از ما دور هم جمع می شویم و یکدیگر را در آغوش می گیریم. اما امسال وضعیت فرق می کند. امسال به بسیاری از ما گفته شده است که در خانه بمانیم و با خانواده و دوستان خود به طور مجازی ارتباط برقرار کنیم، کاری که اکثر مردم حتی در رویاهایشان هم فکر نمی کردند که باید آن را انجام دهند.

تعطیلات تابستانی یا تعطیلات عید نوروز، اگر تنها بمانید می توانید احساس تنهایی، غم، عصبانیت، گیجی و نا امیدی کنید. گفتن اینکه چه موقع این همه گیری تمام می شود و چه زمانی می توانیم با خیال راحت با عزیزانمان دور هم جمع شویم سخت است. در این میان اتخاذ مهارت های مقابله ای سالم که می تواند به ما در گذراندن این شرایط سخت کمک کند می تواند مفید باشد.برای مطالعه بیشتر به مقاله مهارت گفتگو هنگام تنهایی مراجعه نمایید.

به خاطر داشته باشید که تنها نیستید

اگرچه در این مدت نمی توانیم شخصاً با عزیزانمان دور هم جمع شویم اما این بدان معنا نیست که تنها هستیم. ما هنوز هم به لطف فناوری مجازی می توانیم ارتباط برقرار کنیم. ما می توانیم بدون در نظر گرفتن اینکه عزیزانمان در خیابان یا در آن سوی کره زمین زندگی می کنند با آنها تماس بگیریم، به آنها ایمیل ارسال کنیم و با آنها گپ ویدیویی داشته باشیم.

برای برقراری ارتباط، لازم نیست منتظر تعطیلات باشیم اما می توانیم هفتگی یا ماهانه مجالس مجازی را با افراد مورد علاقه خود برنامه ریزی کنیم. در اینجا چند روش جالب برای گذراندن وقت با یکدیگر آورده شده است :

  • قرارهای هفتگی شام مجازی با عزیزان
  • دوره همی های مجازی
  • جلسات صنایع دستی و هنری خلاقانه
  • ساعتهای خوش آخر هفته مجازی
  • کلاسهای مجازی یوگا یا تناسب اندام

مهم است که به خاطر داشته باشیم که همه ما در این امر با هم هستیم بنابراین وقتی احساس تنهایی می کنیم می توانیم با یکدیگر همدلی کنیم و بدانیم که افراد زیادی نیز هستند که احساس تنهایی می کنند.

مراقبت از خود را تمرین کنید

همانطور که آودر لورد گفت “مراقبت از خودم خودخواهی نیست بلکه حفظ خود است.” اصطلاح “مراقبت از خود” اغلب در جامعه بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. این اصطلاح به یک ایده کاملاً مرسوم تبدیل شده است اگر بخواهید به یک کلید واژه تبدیل شود خصوصاً با توجه به تأثیری که این مفهوم بر سلامتی گذاشته است.

مراقبت از خود کار خیلی سختی نیست بلکه مراقبت از خود به معنای این است که ما می خواهیم با خود چک کنیم و مطمئن شویم که می توانیم نیازهای خود را برآورده کنیم بدانیم که نیازهای ما هر روز متفاوت است.پیشنهاد می شود مقاله تنهایی هنگام قرنطینه را مطالعه فرمایید.

مراقبت از خود ممکن است به معنای تعیین مرز با دیگران باشد یا اعتراف کنیم که نمی توانیم به تنهایی بهبودی حاصل کنیم و به کمک نیاز داریم.

مراقبت از خود ممکن است به معنای آماده سازی صبحانه، خواندن کتاب، درخواست وقت تنها یا جایگزینی عادات سمی با مکانیزم های مقابله ای سالم باشد. این ممکن است به معنای گذراندن روز روی کاناپه و تماشای تلویزیون یا رفتن برای دویدن باشد.

چگونه بر تنهایی هنگام پاندمی کرونا غلبه کنیم

برخورد با تنهایی در زمان کرونا

تمرین هر روز مراقبت از خود می تواند به ما کمک کند تا با احساس تنهایی و افسردگی مقابله کنیم. این می تواند به ما کمک کند تا موانع خود را برای یافتن خوشبختی از بین ببریم و می تواند یک رویکرد تسکین دهنده باشد که نه تنها باید در طول تعطیلات بلکه در تمام طول سال آن را تمرین کنیم.

سپاسگزاری را تمرین کنید

صرف نظر از اینکه چه روزی است، وقت گذاشتن برای حساب کردن چیزهای خوبی که در زندگی خود دارید مهم است. خواه یک سقف بالای سر شما باشد، غذا در یخچال شما، کار پر درآمد یا داشتن دوستان و خانواده ای که شما را دوست دارند. اگر احساس تنهایی می کنید یا احساس عشق ندارید پس سعی کنید عشقی را که دارید خواه از همسایگان، خانواده، دوستان باشد و آن را تشخیص دهید.

تمرین شکرگذاری همچنین شامل کمک به دیگران است. خواه پختن کیک برای خانواده، کمک به فروشگاه های مواد غذایی همسایه خود باشید، خرید یک هدیه کوچک برای دوست خود، ارسال کارت به یکی از عزیزان خود یا کمک به همسایه خود برای تعمیر وسایلش، وقت و مهارت خود را به دیگران می دهید که می تواند کمک می کند تا خود را با احساس عشق پر کنید. با کمک و هدیه دادن به دیگران شما بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید که می تواند به پرورش احساس قدردانی کمک کند.برای مطالعه بیشتر به کارگاه روانشناسی مثبت نگر مراجعه فرمایید.

به پیاده روی بروید

خیلی راحت است که در این بیماری همه گیر مخصوصاً در ایام تعطیل در خانه های خود تنها باشیم. ما می توانیم ساعتها در رختخواب یا کاناپه بمانیم، احساسات خود را زیر و رو کنیم که این کار باعث می شود تا احساس انزوا و تنهایی بیشتری کنید در عوض، لباس بپوشید و با رعایت موارد بهداشتی به فضای باز بروید.گذراندن اوقات در خارج از خانه نوعی شفا بخشی است و می تواند به شما امکان ارتباط با طبیعت را به نوعی مراقبه بدهد.

احساسات خود را کنترل کنید

بعضی اوقات می توانیم همه کارها را برای مقابله با تنهایی انجام دهیم ما می توانیم به طور مجازی با دیگران ارتباط برقرار کنیم، سپاسگزاری را تمرین کنیم، به همسایگان خود کمک کنیم، مراقبت از خود را انجام دهیم و هر روز در بیرون بدویم اما هنوز هم می توانیم با احساس تنهایی و افسردگی دست و پنجه نرم کنیم. شناختن هرگونه احساس منفی زمینه ای و دستیابی به کمک از اهمیت بالایی برخوردار است.

احساس عقب نشینی یا قطع ارتباط، عدم لذت بردن از مواردی که قبلاً از آنها لذت می بردید، کمبود انگیزه، مشکلات خواب، اشتهای ضعیف، مشکل در تمرکز و تصمیم گیری، تحریک پذیری یا خستگی همه احساساتی هستند که باید آنها را بشناسیم و در صورت شروع تسخیر این احساسات به دنبال کمک باشیم.

این که آیا صحبت با یک دوست است یا کار با یک درمانگر به ما کمک می کند باید تشخیص دهیم که چه زمانی به دنبال کمک باشیم.

با ورود به سال جدید ممکن است نسبت به دنیای کنونی و این همه گیری احساس عدم اطمینان داشته باشیم با این حال تعطیلات در طول سال فرا می رسد و می رود و ما باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم تا مطمئن شویم که ایمن، شاد و سالم هستیم ما باید همچنان امیدوار باشیم و از هر روز جدید سپاسگزار باشیم.