مهارت گفتگو هنگام تنهایی و تکنیک هایی برای کنار آمدن با گوشه گیری

مهارت گفتگو هنگام تنهایی و تکنیک هایی برای کنار آمدن با گوشه گیری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که احساس تنهایی کنید و بخواهید تا شخصی باشد که بتوانید با او صحبت کنید، در این مواقع سراغ چه افرادی می روید و آیا موفق می شود فردی را برای گفتگو پیدا کنید؟ در این بخش از پایگاه علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مطلبی تحت عنوان مهارت گفتگو هنگام تنهایی و تکنیک هایی برای کنار آمدن با گوشه گیری را مورد مطالعه قرار دهیم و یافته های علمی موجود در این زمینه را بررسی نماییم، پس برای آموختن مهارت گفتگو هنگام تنهایی تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه باشید.

مهارت گفتگو هنگام تنهایی و تکنیک هایی برای کنار آمدن با گوشه گیری

مهارت گفتگو هنگام تنهایی به شما کمک می کند تا در مواقع بحرانی دچار چالش های عمیق نشده و بتوانید مانع بروز مشکلات مربوط به گوشه گیری شوید.

وقتی به شخصی احتیاج دارید با او صحبت کنید چه کاری باید انجام دهید

مهم نیست که در حال حاضر چه چیزی را پشت سر می گذارید ، برقراری ارتباط با دیگران کلید زندگی خوب است ، خصوصاً اگر با بیماری ، افسردگی ، اعتیاد ، از دست دادن یکی از عزیزان یا حتی فقط تنهایی دست و پنجه نرم می کنید. به همین دلیل ، مهم است که بدانید هنگام انجام صحبت باید چه کاری انجام دهید و کجا را جستجو کنید.

سعی کنید احساسات خود را به تنهایی کنترل کنید و یا آنها را نادیده بگیرید، ولی این کار هرگز موثر نخواهد بود.

اما اگر تلاش کنید تا با شخص دیگری صحبت کنید ، ممکن است بتوانید مقداری از تنش و احساس منفی را که تجربه می کنید ، آزاد کنید و در آخر احساس بهتری داشته باشید.

در اینجا نگاهی دقیق به مزایای گفتگو با دیگران و چگونگی پیدا کردن افرادی برای گفتگو هنگامی که احساس تنهایی یا انزوا می کنید می اندازیم.

مزایای گفتگو با دیگران

یافتن شخصی برای گفتگو نه تنها ارتباط ، راحتی و درک را فراهم می کند ، بلکه فرصتی را برای گفتگو در مورد تجربیات مشترک و همچنین جلوگیری از تنهایی و گوشه گیری فراهم می کند.

تسکین استرس و ایجاد دوستی

در نتیجه ، صحبت با شخص دیگری استرس را برطرف می کند و به ایجاد دوستی و ارتباط کمک می کند.

گفتگو با دیگران به تصمیم گیری کمک می کند و به شما امکان می دهد افکار و احساسات خود را پردازش کنید. گفتگو همچنین شما را در معرض دیدگاه ها و ایده های جدید قرار داده و به حل مسئله کمک می کند. در حقیقت ، صحبت کردن دارای یکسری مزایای روانشناختی قدرتمند است.

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه UCLA انجام شده است ، صحبت کردن می تواند از پاسخ آمیگدال مغز شما که در هنگام احساس عواطف شدید مانند ترس ، اضطراب یا پرخاشگری آغازگر جنگ یا پاسخ فرار است ، کاسته شود.

در نتیجه هنگامی که دچار استرس یا فشار شدید می شوید ، این قسمت از مغز شما کنترل را در دست می گیرد و حتی می تواند فرایندهای منطقی تر شما را کنار بگذارد.

اما محققان متذکر شدند که با استفاده از “تأثیر برچسب گذاری” یا صحبت کردن از طریق تجربیات خود و پردازش آنچه اتفاق افتاده است ، می توانید پاسخ آمیگدال را نادیده بگیرید و با احساسات خود به روشی مؤثرتر کنار بیایید.

دوستی ها ممکن است باعث طول عمرتان شود

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که داشتن روابط اجتماعی قوی ، یا افرادی که می توانید با آنها صحبت کنید ، با عمر طولانی تر مرتبط است. در مقابل ، انزوا و تنهایی اجتماعی با افسردگی ، نتایج ضعیف تر سلامتی و خطر مرگ زودرس ارتباط دارد.

علاوه بر این ، داشتن انواع روابط اجتماعی و یا افرادی که می توانید با آنها صحبت کنید، به کاهش استرس و همچنین خطرات مرتبط با قلب کمک می کند. بنابراین ، یافتن افرادی که می توانید با آنها چیزهای مشترک داشته باشید بسیار مهم است.

هرچند که خیلی از اوقات ، مردم علی رغم فواید زیادی که دارند تمایلی ندارند که با دیگران صحبت کنند. یا آنها اجازه می دهند ترس و شرم آنها را ساکت نگه دارد ، یا اینکه آنها به سادگی نمی دانند که چگونه دست دراز کنند.

بار دیگر آنها اجازه می دهند تعهدات شغلی یا خانوادگی مانع از هر نوع ارتباط واقعی با دیگران شود. طولی نکشید که آنها احساس تنهایی و گوشه گیری می کنند و می خواهند کسی برای گفتگو داشته باشند.

یافتن شخصی برای گفتگو

اگر مثل اکثر مردم هستید ، ممکن است تصور کنید که کسی برای گفتگو ندارید ، مخصوصاً اگر دور از خانواده زندگی می کنید ، مجرد هستید یا دوست صمیمی ندارید. اما این نمی تواند دور از حقیقت باشد.پیشنهاد می شود مقاله مربوط به همدلی را بخوانید.

در واقع ، اگر می دانید کجا را جستجو کنید ، یافتن شخصی برای صحبت با او در صورت نیاز واقعاً ممکن است آسان تر باشد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید شخصی را برای گفتگو پیدا کنید.

لیستی از ارتباطات اجتماعی تهیه کنید

هنگامی که شروع به فکر کردن در مورد اینکه چه کسی را ممکن است انتخاب کنید ، با تهیه لیستی از ارتباطات اجتماعی خود شروع کنید. افرادی را که از موقعیت های مختلف می شناسید مانند اعضای خانواده ، دوستان و حتی همکاران خود وارد کنید.

سپس ، سعی کنید تعیین کنید که چه کسی در لیست شما نه تنها از نظر احساسی باهوش است بلکه از نظر احساسی نیز مهارت دارد. به طور معمول ، صحبت با افرادی که این مهارت ها را دارند بسیار راحت تر است زیرا همدل هستند. هنگامی که لیستی از دوستان را پیدا کردید ، با آنها تماس بگیرید و آنها را برای قهوه یا پیاده روی دعوت کنید.

با این حال ، باید تشخیص دهید که باید آهسته پیش بروید. از همان ابتدا قادر نخواهید بود در مورد عمیق ترین احساسات خود صحبت کنید.

با گذشت زمان ، می توانید به یکدیگر اعتماد کنید و جزئیات صمیمی بیشتری از زندگی خود را به اشتراک بگذارید.

البته اگر در بحران هستید و باید سریعاً با کسی صحبت کنید ، این روش ایده آل نیست ، اما این یک بخش مهم در ساخت یک سیستم حمایتی است.

به یک انجمن آنلاین یا گپ بپیوندید

در آن مواقعی که احساس می کنید باید فوراً با شخصی صحبت کنید ، ممکن است بخواهید یک انجمن آنلاین یا گپ زدن با گروهی متناسب با نیازهای خود را در نظر بگیرید.

جدا از اینکه شما افرادی را تهیه می کنید که آنچه را که با آنها دست و پنجه نرم می کنید با او در میان بگذارید، شما همچنین می توانید جزئیات را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارید.

گاهی اوقات مردم واقعاً از بی واسطه بودن یک انجمن آنلاین یا چت قدردانی می کنند. به علاوه ، برقراری ارتباط آنلاین می تواند هرگونه دلهره را از بین ببرد یا به افراد دارای اضطراب اجتماعی کمک کند تا آرامش بیشتری در بیان احساساتشان داشته باشند.

در یک گروه حمایتی شرکت کنید

یکی از راه های ایجاد سیستم پشتیبانی خود، عضویت در یک گروه پشتیبانی است. چه یک گروه آنلاین باشد و چه گروهی که به صورت حضوری با هم ملاقات می کنند ، هر دو گزینه شبکه ای از افراد را برای شما فراهم می کنند که می توانند با آنچه شما تجربه می کنید ارتباط برقرار کنند.

در آنجا ، شما می توانید پشتیبانی و درک مورد نیاز خود را بدست آورید و همچنین در شرایط مشابه از دیگران پشتیبانی کنید.

با یک درمانگر کار کنید

خواه شما نیاز به بحث در مورد یک مسئله بهداشت روان دارید ، می خواهید در کنترل استرس خود کمک کنید ، یا فقط نیاز به یافتن راه هایی برای سلامت روان بیشتر دارید ، یک درمانگر خوب می تواند به شما کمک کند احساسات و عواطف خود را درک کنید.

درمانگران می توانند به شما در ایجاد روش های مقابله سالم کمک کنند و حتی ممکن است بتوانند در مورد نحوه ساخت یک شبکه پشتیبانی، اطلاعاتی را ارائه دهند.

اگر بیمه ندارید یا بیمه شما مسائل بهداشت روانی را پوشش نمی دهد ، برخی از مشاوران و درمانگرانی هم هستند که با هزینه های کم خدمات روان درمانی را ارائه می دهند.

هنگام تنهایی چگونه با دیگران گفتگو کنیم

مهارت گفتگو هنگام تنهایی

همچنین ممکن است بخواهید ارائه دهندگان درمان آنلاین را نیز بررسی کنید. علاوه بر اینکه برای برنامه های شلوغ مناسب تر هستند ، گاهی اوقات این گزینه ها نیز مقرون به صرفه تر است.

در یک گروه شرکت کنید

یک راه عالی برای ایجاد ارتباط و ملاقات با افراد جدید عضویت در یک گروه است. پس از حضور در آنجا ، شما با افرادی با علاقه و اشتیاق مشابه ملاقات خواهید کرد و به احتمال زیاد با کسی ملاقات خواهید کرد که می توانید با او دوستی پایدار برقرار کنید.

بعلاوه ، شرکت در جلسات و رویدادهای منظم با گروه ، امکان معاشرت و گفتگوی گاه به گاه را برای شما فراهم می کند.

با یک خط تلفن تماس بگیرید

اگر در بحران هستید ، مهم است که فوراً کمک بگیرید. به همین دلیل هرگز دریغ نکنید که با یک خط تلفن تماس بگیرید. صرف نظر از نیاز شما ، خطوطی وجود دارند با نام تلفن قرمز که درمانگران آموزش دیده در آنجا به شما کمک می کنند.

بسیاری از اوقات ، آنها تا زمانی که شما نیاز دارید گوش می دهند و با شما گپ می زنند. خواه به اعتیاد به مواد مخدر ، خشونت خانگی ، اختلال در غذا خوردن یا حتی فکر خودکشی کمک کنید ، تقریباً در هر زمان از روز افرادی برای گفتگو هستند تا با شما صحبت کنند.

به یک مکان معنوی بروید

کلیساها ، مساجد مکانی عالی برای یافتن شخصی برای گفتگو هستند. غالباً، رهبران مذهبی از گفتگو با افراد در شرایط بحرانی یا نیازمند بسیار خوشحال هستند. بنابراین ، ممکن است بخواهید به عنوان منبع احتمالی به مسجد محل خود بروید.

حتی اگر در حال حاضر وابستگی مذهبی ندارید ، ممکن است بخواهید گزینه های مختلفی را دنبال کنید و ببینید آیا عبادتگاهی با ارزش ها و اعتقادات شما متناسب است یا خیر. در این خصوص پیشنهاد میشود تا مقاله رابطه بین دین و درمان افسردگی را مطالعه فرمایید.

در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می کنند، تعداد بیشتری از روابط و ارتباطات اجتماعی دارند. آنها همچنین تمایل دارند که تعاملات اجتماعی مثبت تری را گزارش دهند و از حضور منظم در مقایسه با افرادی که کمتر مراجعه می کنند بهره مند شوند.

سخن پایانی

غیرمعمول نیست که احساس کنید هیچکس برای گفتگو ندارید. در واقع ، همه حداقل یک بار در زندگی خود چنین احساسی دارند. برای داشتن چنین احساسی لازم نیست تنها باشید. در مهمانی ، محل کار ، خانه یا حتی هنگام گذراندن وقت با دوستانتان می توانید احساس تنهایی و گوشه گیری کنید.

نکته مهم این است که شما تلاش می کنید تا یک سیستم پشتیبانی از افراد ایجاد کنید که در صورت نیاز به صحبت می توانید به آنها مراجعه کنید. در حالت ایده آل ، این سیستم پشتیبانی متشکل از دوستان و اعضای خانواده و همچنین افراد حرفه ای آموزش دیده و سایر افراد با مبارزات مشابه خواهد بود. با گذشت زمان ، احساس اینکه کسی را برای گفتگو ندارید یک خاطره دور به نظر می رسد.