رگرسیون درمانی چیست و چه اثرات درمانی دارد؟

رگرسیون درمانی چیست و چه اثرات درمانی دارد؟

آیا تا به حال اصطلاح رگرسیون درمانی را شنیده اید و می دانید که این درمان چه کاری انجام می دهد و برای درمان چه مواردی مناسب است؟ در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان رگرسیون درمانی چیست و چه اثرات درمانی دارد؟ را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

رگرسیون درمانی چیست و چه اثرات درمانی دارد؟

با استفاده از رگرسیون درمانی می توان اختلالاتی که به دلیل آسیب های گذشته در فرد ایجاد شده است را شناسایی و با هیپنوتیزم آن را درمان نماییم.

آموزش کامل هیپنوتیزم درمانی

آشنایی کامل با درمان رگرسیون یا همان درمان بازگشتی

به عبارت ساده وقتی فردی در گذشته دچار یک آسیب شده که موجب ایجاد اختلال در وی شده است می توان از رگرسیون درمانی یا همان برگشت درمانی استفاده نمود و با استفاده از هیپنوتیزم و روانکاوی به درمان مراجع بپردازیم.

رگرسیون درمانی چیست؟

درمان رگرسیون یا همان درمان برگشتی به طور خاص بر رویدادهای گذشته و چگونگی تأثیر آنها بر رفتار ما در روزهای کنونی متمرکز است. این امر به ویژه برای کسانی که سعی در غلبه بر مشکلات دوران کودکی دارند مناسب است. با این حال ، این مورد همچنین می تواند در مورد افرادی که در گذشته دچار حادثه شده اند نیز اعمال شود.

این نوع درمان شامل هیپنوتیزم است که روان درمانگران و هیپنوتراپیست ها به طور یکسان در مورد آن تحقیق کرده اند. نیاز به هیپنوتیزم به طور معمول این واقعیت را در بر می گیرد که بسیاری از تمرین کنندگان معتقدند که ضمیر ناخودآگاه می تواند ضربه را در صورتی که در سنی ایجاد شده باشد پیش از آنکه ذهن چگونگی پردازش آن را بفهمد سرکوب کند. بنابراین تمرین کنندگان معمولاً سعی می کنند خاطرات خود را از طریق هیپنوتیزم خلق کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع هیپنوتیزم درمانی


روی هانتر یک هیپنوتراپیست معتبر در “هنر درمان رگرسیون هیپنوتیزمی راهنمای بالینی” خاطرنشان می کند که پسروی به سادگی در تخیل شما به عقب بر می گردد.

انواع رگرسیون درمانی

درمان رگرسیون هیپنوتیزمی: در حالی که همه انواع درمان های رگرسیون شامل هیپنوتیزم می شوند این نوع کلی لزوماً شامل ذکر زندگی گذشته یا رگرسیون سن سال به سال نمی شود. قصد دارد به بیماران کمک کند تا از طریق هیپنوتیزم به ضمیر ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کنند.

درمان رگرسیون سن: در این نوع درمان رگرسیون ، درمانگران فراموشی را در بیمار ایجاد می کنند و سپس از آنها می خواهند به سالهای گذشته بازگردند. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا این موضوع در جامعه روانپزشکی به دلیل احتمال ایجاد خاطرات غلط بحث برانگیز است.

درمان بازگشتی زندگی گذشته: این به این باور بستگی دارد که ما بسیاری از آسیب های خود را از زندگی گذشته خود حمل می کنیم. این بسیار بحث برانگیز است و به گفته انجمن روانشناسی آمریکا توسط بسیاری از هیپنوتراپیست ها به رسمیت شناخته نشده است.

باورهای غلط درباره هیپنوتیزم دامنه وسیعی دارد. هربرت اشپیگل از گروه روانپزشکی دانشگاه کلمبیا در مقاله ای به برخی از رایج ترین تصورات غلط اشاره کرد:

هیپنوتیزم خواب است: اشپیگل می گوید که هیپنوتیزم شامل خواباندن بیماران نمی شود بلکه یک حالت آگاهی موازی است. او می گوید این بدان معناست که فرد می تواند از وضعیت فعلی خود آگاه باشد در حالی که تمرکز عمیقی بر جنبه های دیگر زندگی خود دارد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل روانکاوی به صورت تخصصی


هیپنوتیزم کننده ها روی بیماران جادو انجام میدهند: درمانگری که هیپنوتیزم را القا می کند طلسم را روی بیمار نمی گذارد بلکه به او کمک می کند تا حالتی را از نظر ذهنی ایجاد کند که اشپیگل می گوید با توانایی فرد برای تمرکز ارتباط دارد. او همچنین می گوید که همه می توانند به حالت خود دسترسی داشته باشند و یا از نظر ژنتیکی تعیین می شود یا در سالهای اولیه رشد آموخته می شود. در این حالت بیماران می توانند عمیق تر بر موضوعات گذشته خود تمرکز کنند.

تکنیک های رگرسیون درمانی

هانتر نحوه کار جلسات خود را در کتاب خود شرح داده است. او می گوید که بر هیپنوتیزم مراجع محور و کار انتقال تحت نظارت درمانگران تمرکز دارد. هانتر مراجع را آماده می کند از تکنیک های رگرسیون (هیپنوتیزم) استفاده می کند و بیمار با رهایی احساسی مواجه می شود و به او اجازه می دهد تا آموزش مجدد ناخودآگاه را تسهیل کند.

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

درمان بازگشتی یا همان رگرسیون درمانی چیست؟

مولفه یادگیری ناخودآگاه احتمالاً شامل رها کردن احساسات منفی یا پیش فرض های شکل گرفته در طول تجربیات خاص است.

در حالی که ممکن است هر هیپنوتراپیست جلسه ای را برگزار نکند اما این یک طرح کلی است که به شما ایده می دهد که اوضاع چگونه پیش می رود. اگر یک درمانگر بتواند با موفقیت یک بیمار را از طریق یک راه سالم برای رسیدگی به تحقق تازه خود راهنمایی کند این می تواند در آینده مفید باشد.

رگرسیون درمانی چه کمکی می تواند بکند؟

هدف از رگرسیون درمانی تعیین این است که ناخودآگاه شما چگونه بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. این می تواند رضایت افراد را از به خاطر سپردن ، چه درست و چه نادرست ، رویدادی از گذشته را که به نحوه تفکر یا رفتار آنها در حال حاضر حکم می کند به ارمغان آورد.

اصلی ترین چیزی که باید در درمان بازگشتی احتیاط کرد خاطرات غلط است. اگر کسی بخواهد چیزی را به اندازه کافی بد به خاطر بسپارد می تواند آن را در ذهن خود ایجاد کند. این می تواند به این معنی باشد که آنها به طور خلاصه خاطره ای از والدینی که قبل از اینکه بتوانند خاطرات خود را ایجاد کنند ، فوت کرده اند ، ایجاد کنند.

اینها ادعاهای پزشکان هستند که لزوماً با شواهد بالینی تأیید نمی شوند:

  • رفع آسیب های گذشته
  • درک اینکه رفتارهای خاص از کجا نشأت می گیرد
  • بیماران می توانند درک کنند که چرا واکنش های خاصی نسبت به چیزها نشان می دهند

فواید رگرسیون درمانی

یکی از مزایای مهم درمان رگرسیون این است که به بیماران امکان می دهد به ضمیر ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کنند. این اصلی ترین چیزی است که این نوع درمان را متمایز می کند. با این حال تعیین اینکه آیا بیماران به پیشنهاد هیپنوتراپیست واقعاً به خاطرات دسترسی دارند یا خاطرات غلط ایجاد می کنند دشوار است.

با این وجود احساس دسترسی به گذشته می تواند به بسیاری از بیماران آرامش و احساس کنترل بدهد.

مواردی که باید در نظر گرفت

درمان رگرسیون به شدت مورد اعتراض است و دلایل کاملاً ملموسی برای این شک وجود دارد.

درمانگران در مورد مراجعان خود تصورات از پیش تعیین شده ایجاد می کنند: این می تواند به آنها کمک کند تا افکار بیمار خود را هدایت کرده و در نتیجه خاطرات واقعی ایجاد نکنند.

خطر خاطرات کاذب: اگرچه لزوماً عمدی نیستند اما خاطرات کاذب می توانند مضر باشند. سوالات اصلی درمانگر می تواند باعث شود که بیماران روایتی را برای تحقق خواسته های درمانگر ایجاد کنند.

یکی از محققان استدلال می کند که این فرضیه بر اساس فرضیه تناسخ است که مبتنی بر شواهد نیست.

بسیاری از افرادی که ادعا می کنند هیپنوتیزم کننده هستند ، درمانگر آموزش دیده ای نیستند و بنابراین نمی دانند چگونه واکنش های احساسی احتمالی را در برابر تحقق باورهای بیمار کنترل کنند.

اثربخشی رگرسیون درمانی

از نظر رگرسیون درمانی ، اثربخشی عمدتا در چشم بیننده است. این به خاطر خطر خاطرات کاذب و همه مشکلات دیگر پشت ایده هیپنوتیزم است. با این اوصاف می توان استدلال کرد که آیا واقعاً اتفاقی افتاده یا نه آنچه اهمیت دارد این است که شخص فکر می کند چه اتفاقی می افتد و بنابراین چگونه با آن در آینده روبرو می شوند.

رگرسیون درمان چگونه انجام می شود؟

شناخت کامل رگرسیون درمانی

اگر شخصی فکر می کند اتفاقی افتاده است که در هنگام هیپنوتیزم متوجه شده است کار کردن در این زمینه و یادگیری برخورد سالم با آن با درمانگر دارای مجوز می تواند موثر باشد.

چه طور باید شروع کرد؟

اگر به این نوع درمان علاقمند هستید توصیه می کنیم از هیپنوتراپیست که دارای مجوز است نیز استفاده کنید. همچنین سایر زمینه های تخصصی آنها را در نظر بگیرید.

در حالی که تنها یک برنامه صدور گواهینامه هیپنوتراپی وجود ندارد مطمئن شوید که به دنبال درمانگری هستید که مقداری آموزش بالینی گذرانده باشد. بسیاری از آنها 40 تا 100 ساعت کارگاه های هیپنوتراپی و بیش از 20 ساعت آموزش های فردی را زیر نظر یک هیپنوتراپیست تمرین می کنند.

در اولین ملاقات خود ، انتظار یک جلسه مشابه درمان سنتی را از نظر به روزرسانی درمانگر در زمینه و دلایل درخواست درمان داشته باشید.

درمانگر شما در مورد اهداف شما در جلسه و همچنین اهداف بلند مدت شما برای هیپنوتراپی صحبت خواهد کرد. سپس آنها شما را از طریق هیپنوتیزم ، اغلب با استفاده از نشانه های کلامی تکراری راهنمایی می کنند.

همانطور که در مورد همه انواع درمان با خیال راحت هر چقدر می خواهید سوالات خود را بشناسید تا با درمانگر خود آشنا شوید. می توانید با لیستی از سوالات آماده شوید و حتی بپرسید که آیا می توانید قبل از اولین قرار ملاقات خود یک تماس تلفنی مقدماتی برقرار کنید.

دسته‌بندی‌ها