راه های کاهش ترس کرونا و انجام روش هایی برای افزایش امیدواری

راه های کاهش ترس کرونا و انجام روش هایی برای افزایش امیدواری

در این دوران که بیماری کرونا همه ی کشورها را درگیر خود کرده است لازم است تا با ارائه راه حل های سودمند و مفید کاری کنیم تا امید به زندگی همه ی ما بازگردد و افسردگی ناشی از این رویداد را کنترل کنیم. این موضوع بسیار مهم است که بتوانیم با استفاده از روش های کاربردی تا جایی که می توانیم از آسیب های روانی کرونا دور بمانیم، به دلیل اهمیت موضوع بر آن شدیم تا در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان مقاله ای با عنوان راه های کاهش ترس کرونا و انجام روش هایی برای افزایش امیدواری را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. پس اگر علاقه مند به مجموعه مقالات علمی هستید تا انتهای مقاله راه های کاهش ترس کرونا با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

راه های کاهش ترس کرونا و انجام روش هایی برای افزایش امیدواری

در مقاله راه های کاهش ترس کرونا بهترین راه حل هایی که به ما کمک می کند تا بتوانیم از فشارهای روانی ناشی از این همه گیری رها شویم و زندگی سالم و شادی را تجربه کنیم معرفی می شود.

تبدیل ترس همه گیری کرونا به چیزهای دیگر

من مثل بسیاری از افراد وسواس داشته ام که اخبار مربوط به بیماری ویروس کرونا را بخوانم و مدام اخبار COVID19  را دنبال کنم و از یک منبع اطلاعاتی به منبع دیگر بپرم. با توجه به کار من برای هدایت یک سازمان غیرانتفاعی آموزشی لازم است که من به خوبی آگاهی داشته باشم اما نیازی نیست که تا دیر وقت در رختخواب دراز بکشم و اخبار بد بخوانم و ساعت 4 صبح اخبار خود را بررسی کنم و قبل از سپیده دم مضطرب هستم.برای مطالعه بیشتر به مقاله سلامت روان در دوران کرونا مراجعه شود.

یک داستان معروف در مورد نبرد بین دو گرگ است که پدربزرگ آن را برای نوه اش تعریف می کند. او یک گرگ را شرور، پر از عصبانیت، غم، غرور و حرص توصیف می کند. و گرگ دیگر را خوب، پر از شادی، عشق، مهربانی و سخاوت توصیف می کند. وقتی نوه می پرسد کدام گرگ در جنگ پیروز خواهد شد، پدربزرگ پاسخ می دهد: “گرگی که ما به او غذا می دهیم.”

متوقف کردن تغذیه اضطراب ما در طی یک بیماری همه گیر دشوار است (و من انتظار ندارم که این مقاله ترس از افراد در شرایط وخیم را فرو نشاند) اما اگر ما می خواهیم در این زمان بی سابقه و ترسناک با فضل و آرامش بیشتری حرکت کنیم در واقع اگر می خواهیم از طریق COVID-19 در بالاترین درجه ممکن رشد کنیم باید بهترین ها را به طور فعال در خود تغذیه کنیم. انجام این کار همچنین به ما کمک می کند تا هنگام مراقبت از خود و دیگران عاقلانه تر عمل کنیم.پیشنهاد برنا اندیشان به شما مطالعه مقاله تنهایی در دوران پاندمی کروناست که در این زمینه راه حل های مفیدی را ارائه می کند.

برای تقویت  موارد مورد نظر باید موارد زیر را انجام دهیم که عبارتند از:

شکرگذاری

توجه کنید که چه کسی در این مدت زندگی شما و دیگران را کنترل می کند.

این ممکن است شامل متخصصان مراقبت های بهداشتی و اولین پاسخ دهندگان باشد. افرادی که در فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها کار می کنند، معلمینی که از طریق یادگیری از راه دور دانش آموزان را پشتیبانی می کنند. روزنامه نگاران همه ما را مطلع می کنند. دانشمندانی که برای درمان COVID-19 و ایجاد یک واکسن ایمن کار می کنند. فرمانداران، شهرداران و قانونگذاران در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که مردم بودجه اضطراری دارند و خانه و مشاغل خود را از دست نمی دهند این افراد را در ذهن خود نگه دارید. احساس کنید قلب شما با شکرگذاری گسترش می یابد.همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان زنان را مطالعه کنید.

به برکات این دوران خاص توجه کنید

اگر رایانه یا تلفن دارید به سرگرمی های بی پایان دسترسی دارید. دوره های رایگان در هر موضوع برنامه ها و فیلم های تناسب اندام و قابلیت های کنفرانس ویدیویی برای برقراری ارتباط با دوستان و همکاران. نمایش های مختلف بصورت رایگان در حال پخش است. موزه ها تورهای مجازی را ارائه می دهند. کتابخانه ها کتاب ها را به صورت آنلاین در دسترس قرار می دهند. اگر این مطلب را می خوانید به این معنی است که به این فناوری دسترسی دارید. یادتان باشد که از این امتیاز سپاسگزار باشید.

با نوشتن کارت و ارسال هدایای مفید برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند از دیگران برای حفظ ایمنی، تغذیه و سلامتی قدردانی کنید.

اگر فرزند دارید بگذارید این فرصت برای آنها نیز باشد (که این فرصت را به آنها می دهد تا مهارت های نوشتاری خود را تمرین کنند و در حالی که خارج از مدرسه هستند خلاق باشند). پیشنهاد می شود مقاله افسردگی ناشی از بلایای طبیعی را بخوانید.

سخاوتمند باشید

با انجام کاری مفید برای شخص دیگر توجه خود را از اضطراب خود دور کنید.

آیا همسایه سالخورده شما به غذا یا دارو احتیاج دارد؟ آیا می توانید آن را برای او تهیه کنید؟ آیا شما می توانید با پرورش یک حیوان بی خانمان به یک پناهگاه محلی برای حیوانات کمک کنید بنابراین تعداد کارمندان کمتری لازم است؟ چه کسی می تواند با استفاده از یک تماس تلفنی ترس و انزوا را کاهش دهد؟ لیستی تهیه کنید و آن تماس ها را برقرار کنید.

اگر در موقعیتی هستید که می توانید از نظر مالی به شخصی کمک کنید این کار را انجام دهید.

اگر می توانید به افرادی که خدماتشان موقتاً تعطیل است کمک کنید، این کار را نیز انجام دهید. و اگر خود شما فردی نیازمند هستید به یاد داشته باشید که جستجوی کمک به دیگران فرصت سخاوتمندی را می دهد. وقتی دستتان را دراز می کنید در حالی که ضروری ترین نیازهای خود را برآورده می کنید در واقع از بهترین ها در دیگران حمایت می کنید.

این کلمات الهام بخش را بخوانید

چه خوب است که همه ما هنگام شستن دست، آهنگ تولدت مبارک را دو بار آواز بخوانیم، و یا می توانیم کلمات قدرتمندتری که وجود دارد را هنگام شستن دستان خود بخوانیم که موجب پرورش سخاوتمندی می شود.

این جملات را بخاطر بسپارید و بخوانید:

مرا ابزاری برای صلح کن

در جایی که نفرت وجود دارد، بگذار عشق بکارم

در صورت آسیب دیدگی، بخشش

در جایی که ناامیدی وجود دارد، امید

آنجا که تاریکی وجود دارد، نور

آنجا که غم و شادی است

باشد که من نه به دنبال خوبی باشم، بلکه برای خوبی کردن باشم.

درک شدن به عنوان درک کردن

دوست داشتن به عنوان دوست داشتن

زیرا این در بخشیدن است که دریافتش می کنیم

امید داشته باشید

در حالی که این یک بیماری همه گیر جدی و ترسناک است اما بدانید که پایان خواهد یافت.

در کنار تمام چیزهای بد، چیزهای خوبی هم وجود خواهد داشت که از این زمان ناشی می شود. به چیزهای امیدوار کننده ای که هر روز اتفاق می افتد توجه کنید. دانشمندان در حال کشف روش های درمانی هستند و کشورهای مختلف در حال تولید واکسن هستند. دولت ها اقدامات اضطراری را برای کمک به تصویب می رسانند. قهرمانی در معرض نمایش است. خانواده ها وقت خود را با هم می گذرانند و از راه های زیبا و عمیق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و مردم در همه جا تلاش می کنند تا به یکدیگر خدمت کنند.

چگونه در دوران کرونا بر ترس خود غلبه کنیم

راه های کاهش ترس کرونا

مقالات، شعرها، فیلم ها و موسیقی امیدوارکننده و مفید را در فیدهای شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید.

به دیگران کمک کنید تا بهترین خود را با امید تغذیه کنند!

پروفسور دیوید اور گفت: “امید فعلی است که آستین آن را بالا زده است.”

هرچه بیشتر بخشی از طوفان نیکی و حمایت در جامعه خود باشید احتمالاً امیدوارتر خواهید بود.

راه حل درونی شما

یک طرز فکر خلاق را پرورش دهید

راه حل ها افرادی هستند که سیستم های ناپایدار، غیرانسانی و ناعادلانه را شناسایی می کنند و راه حل های سیستمی برای مشکلاتی که بیشترین سود و کمترین آسیب را برای همه دارند ایجاد می کنند. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به راه حل ها نیاز داریم. یک ذهنیت که راه حل تولید می کند پرورش دهید و از این زمان برای شروع راه حل خود استفاده کنید.

یک متفکر منتقد و خلاق شوید

برای بسیاری از افراد، زندگی با کندی روبرو خواهد شد و فضای وسیعی را برای یادگیری و کمک به روش های جدید فراهم می کند. این می تواند زمان هیجان انگیزی برای تبدیل شدن به یک متفکر انتقادی و خلاق بهتر باشد که تغییر ایجاد کند. انجام این کار همچنین به شما کمک می کند تا اطلاعات قانونی و مهم در مورد این همه گیری را از اطلاعات غلط و ترس آور متمایز کنید که به شما امکان می دهد آنچه مفید و صادقانه است با دیگران به اشتراک بگذارید.

راه حل داخلی خود را تغذیه کنید

آوردن راه حل های مفید به دنیا ذاتاً مثبت است این یاس را از بین می برد و همکاری و تغییرات مثبت را تقویت می کند در این مدت چالش های زیادی وجود خواهد داشت هنگامی که به حل کننده داخلی خود غذا می دهید و دیگران را به پیوستن به شما دعوت می کنید ایده هایی برای حل چالش های شخصی خود پیدا خواهید کرد که شاید قبلاً هرگز به آن فکر نکرده باشید.

از مواجهه بیش از حد با خبرها خودداری کنید

بدیهی است که مهم است که مطلع باشید تا بتوانید مسئولیت پذیرانه انتخاب کنید اما ترس و اضطراب همه گیر به شما کمک نمی کند. علاوه بر تغذیه خوب بدن، ذهن و قلب خود را نیز به خوبی تغذیه کنید. تعادلی را پیدا کنید که در آن قرار گرفتن در معرض اخبار تا جایی که ممکن است مفید باشد بدون اینکه وارد آسیب های روحی و روانی شوید.

شما در یک زمان منحصر به فرد هرچند چالش برانگیز زنده هستید. تا جایی که امکان پذیر است کنترل آنچه می توانید کنترل کنید را انجام دهید، پاسخ خود به این بیماری همه گیر، پرورش بهترین ها در خود و پرورش روحیه سپاسگذاری، سخاوتمندی، امید و تفکر و ارائه راه حل به شما و جامعه خود کمک خواهد کرد.

دسته‌بندی‌ها