کاربرد درمان شناختی رفتاری برای کودک و نوجوان

نوع فایل
PDF
حجم فایل
85 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان قصد داریم تا یکی دیگر از بهترین و کاربردی ترین پکیج های روانشناسی با عنوان کاربرد درمان شناختی رفتاری برای کودک و نوجوان – CBT برای کودک و نوجوان را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به روانشناسی و علوم رفتاری قرار دهیم.

کاربرد درمان شناختی رفتاری برای کودک و نوجوان – CBT برای کودک و نوجوان

در محصول کاربرد درمان شناختی رفتاری برای کودک و نوجوان – CBT برای کودک و نوجوان شما علاقه مندان به رواندرمانی به صورت تخصصی با CBT ویژه کودکان و نوجوانان آشنا خواهید شد.

هدف محصول کاربرد درمان شناختی رفتاری برای کودک و نوجوان – CBT برای کودک و نوجوان آشنایی با مفهوم آسیب شناسی تحولی، ملاک های تشخیصی اختلال های هیجانی (اضطراب و افسردگی) در کودکان و نوجوانان بر اساس DSM-5، خصوصیات بالینی افسردگی، اضطراب، وسواس و استرس پس از سانحه در کودکان و نوجوانان، سبب شناسی اختلال های هیجانی، مدل درمان شناختی رفتاری اختلال های هیجانی کودکان و نوجوانان، تفاوت ها و شباهت های درمان شناختی رفتاری در کودکان و بزرگسالان، ارزیابی شناختی رفتاری اختلال های هیجانی، فرمول بندی موردی اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان، مراحل، تکنیک ها و راهبردهای درمان شناختی رفتاری اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان، مداخلات شناختی رفتاری مبتنی بر سیستم خانواده برای اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان است.

اهداف آموزشی درمان شناختی رفتاری برای کودکان

  • آشنایی با ملاک های تشخیصی اختلال های هیجانی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با سبب شناسی اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با مدل درمان شناختی رفتاری اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با تفاوت ها و شباهت های درمان شناختی رفتاری در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با ارزیابی شناختی رفتاری اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با فرمول بندی موردی اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با مراحل و گام های درمان شناختی رفتاری برای کودکان اختلال های افسردگی و اضطرابی در کودکان و نوجوانان
  • آشنایی با تکنیک ها و راهبردهای درمان شناختی رفتاری برای کودکان دارای اختلال های افسردگی و اضطرابی
  • چرا باید درمان شناختی رفتاری برای کودکان  را به طور خاص یاد بگیرید؟

پیشنهاد ویژه : آموزش کامل روانشناسی وابستگی


شیوع اختلالات اضطرابی در کودکی بالاتر از حد نرمال است. بر اساس تعریف، این باعث اختلال در عملکرد می‌شود که در بسیاری از موارد می‌تواند بسیار شدید باشد. برای مثال تحقیقات نشان داده است که اختلالات اضطرابی در کودکی، با اختلالات اضطرابی در بزرگ‌سالی، افسردگی، مصرف مواد و دیگر مشکلات و پیامدهای وخیم دوران بزرگ‌سالی مرتبط است و تحقیقات اخیر نشان داده است که ابتلا به هراس خاص، آگورافوبیا، هراس اجتماعی و حمله پانیک پیش‌بینی کننده قوی‌ای برای ابتلا به بیماری‌های آتی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، حضور یک اختلال اضطرابی در یک خانواده، شانس ابتلای اعضای دیگر را بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد. اگرچه این اختلالات خفیف‌تر از دیگر اختلالات دوران کودکی مانند آن‌ها که تظاهرات بیرونی دارند، به نظر می‌رسد اما هزینه سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند. برای مثال مطالعات اخیر هزینه را برای خانواده‌هایی که کودک مبتلا به اختلالات اضطرابی دارند ۲۰ برابر بیشتر از خانواده‌های معمولی تخمین میزند. با توجه به این موارد یادگیری روش های خاص درمان مشکلات کودکان از جمله درمان شناختی رفتاری برای کودکان بسیار مهم است.

درمان شناختی رفتاری برای کودکان چیست؟

درمان شناختی رفتاری برای کودکان (CBT) مبتنی بر این اصل کلی است که اختلال روانی به‌واسطۀ الگوهای فکری و رفتاری «ناکارآمد» ایجاد می‌شود و تداوم می­یابد. به‌عبارت‌دیگر، حداقل بخشی از اختلال، به عنوان پیامد تحریف‌های شناختی فرد (برای مثال اسناد یا انتظارات نادرست درباره ­ی خود، دیگران و جهان) مفهوم‌سازی می‌شود که رفتارهای مقابله ­ای مثبت و حل مسئله را تحلیل می­برند.

تا به امروز درمان شناختی رفتاری برای کودکان برای کودکان، از نظر محتوا عمدتاً رفتاری بوده­ اند؛ اما در سال­های اخیر پیشرفت­ های چشمگیری در درک جنبه­ های شناختی مشکلات روان­شناختی در دوره ­ی کودکی ایجاد شده است. علاوه بر این، مدل­ های اخیر نقش اصلی تأثیرات محیطی را مورد توجه قرار داده­اند.

بهره‌مندی از درمان شناختی رفتاری برای کودکان مستلزم این است که کودکان قادر به انجام چندین مهارت باشند که عبارت‌اند از: الف) تمایز بین افکار، احساسات و رفتارها؛ ب) فکر کردن به فرآیندهای شناختی خود؛  ج) فهم ارتباط بین علت و معلول. به نظر می‌رسد که اکثر کودکان می‌توانند این مهارت‌ها را تا سنین هفت یا هشت‌سالگی نشان دهند (سالمون و بیریانت، ۲۰۰۲).

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.