کارگاه روانشناسی زندگی پس از آسیب

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زندگی پس از آسیب به این معناست که فرد بتواند بعد از یک واقعه آسیب زا خودش را با شرایط موجود سازگار کرده و به زندگی اش ادامه دهد. در واقع اتفاقات مختلف که می تواند طبیعی یا انسانی باشد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی زندگی انسان ها تاثیر می گذارد و به همین دلیل ما شاهد بروز برخی از اختلالات روانی بعد از وقایع خواهیم بود. بسیار مهم است که ما به کمک متدهای روان درمانی تکنیک هایی را خلق کنیم که به بتوانیم به افراد در چنین شرایطی کمک کنیم.

ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان زندگی پس از آسیب را در اختیار شما افراد علاقه مند به پکیج های روانشناسی قرار دهیم.

پکیج زندگی پس از آسیب

همانطور که گفته شد وقایع طبیعی و غیر طبیعی می تواند بر روی زندگی انسان ها تاثیر بگذارد. یعنی هنگامی که رویدادی ایجاد میشود خواه نا خواه زندگی برخی افراد تحت تاثیر قرار می گیرد و لازم است تا انسان ها بتوانند خودشان را به شکل سالمی با شرایط سازگار کنند.

کارگاه روانشناسی زندگی پس از آسیب به صورت تخصصی شما را با تکنیک های درمانی مخصوص آشنا می کند تا بتوانید به افراد در چنین شرایطی کمک کنید. پیشنهاد می شود تا به کارگاه میانبرهای زندگی مراجعه فرمایید.

یعنی هنگامی که اتفاقی مانند سیل، زلزله، تصادف، جنگ، سوگ، مرگ و … برای افراد رخ می دهد شما بتوانید به آنها کمک کنید که به شرایط عادی زندگی بازگردند و گرفتار اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب نشوند.

چگونه بعد از آسیب های مختلف به زندگی مان بازگردیم؟

بنابراین اگر شما به مباحث روانشناسی و روان درمانی علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی زندگی پس از آسیب را دریافت نمایید.

بلایای طبیعی

در واقع اتفاقاتی که در جهان پیرامون انسان ها رخ می دهد بسیار فراوان بوده و نمی توانیم مانع آنها شویم. حتی با این که فناوری و تکنولوژی های جدید تا حدودی می تواند در مقابل بلایای طبیعی به انسان ها کمک کند اما باز هم ما شاهد بروز فجایع طبیعی هستیم که بعد از آن انسان ها زیادی جانشان را از دست می دهند. به عنوان مثال می توانیم به زلزله های بزرگی که در کشورهای مختلف رخ می دهد اشاره کنیم.

نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید این است که در بلایای طبیعی چون نقش انسانی وجود ندارد افراد بهتر می توانند خودشان را با شرایط موجود سازگار کنند.

زیرا باورهای مذهبی و یا عقاید فردی به انسان ها کمک می کند تا بتوانند به راحتی با شرایط زندگی پس از آسیب سازگار شوند. حتی اگر جایی وجود داشته باشد که عقاید مذهبی هیچ معنا و مفهومی برایشان نداشته باشد باز هم عناصر فرهنگی خاصی در آنجا وجود دارد که همان نقش مذهب را برایشان بازی می کند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان روانپزشکی سوگ مراجعه نمایید.

بلایای غیر طبیعی یا انسانی

فجایع طبیعی بسیار زیاد بوده و در قسمت بالا تا حدودی به آنها اشاره کردیم. اما موضوع مهمی که نیاز است تا به آن اشاره کنیم اتفاقاتی است که انسان ها آنها را ایجاد می کنند. به عنوان مثال جنگ هایی که توسط انسان ها به وجود می آید می تواند جان بسیاری از انسان ها را گرفته و تا سال ها ادامه پیدا کند.

اگر شما تاریخ جهان را مطالعه کنید متوجه میشوید که افرادی در طول تاریخ وجود داشته اند که به دلیل برخی مسائل اقدامات فاجعه باری را انجام داده اند و نتیجه آن جز خرابی و نابودی چیز دیگری نبوده است. به عنوان مثال بمباران شهرهای ژاپن از جمله مواردی است که هرگز از یادها پاک نمی شود.

زیرا این حادثه جان بسیاری از افراد را گرفت و باعث گردید تا اثرات آن تا چندین سال پابرجا باشد. حتی در سال ۲۰۱۱ یک سونامی در کشور ژاپن رخ داد که باز هم فاجعه ای بزرگ را رقم زد. تمام این موارد در گروه حوادث غیر طبیعی قرار می گیرد که می تواند اثرات آسیب زای فراوانی را بر روی ذهن انسان ها بگذارد.

اختلال استرس پس از سانحه

در خصوص این اختلال باید به صورت دقیق با مباحث آسیب شناسی آشنا باشیم. توجه داشته باشید که اختلال استرس پس از رویداد یا حادثه به گونه رخ می دهد که اثرات آن حتی تا چندین سال نیز ادامه دارد است. یعنی فردی که شاهد رویدادی آسیب زا بوده است و با این که چندین مدت از آن حادثه گذشته است اما هنگامی که به یاد آن موضوع می افتد به صورت غیر ارادی کارهای عجیبی را از خودش نشان می دهد.

یعنی ممکن است چشمانش را به صورت ناگهانی ببندد و یا در خودش بپیچد. به یاد داشته باشید که اتفاقاتی که در این گروه قرار می گیرند آنقدر وحشتناک و آسیب زا هستند که برای همیشه زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

رشد و سازگاری

در خصوص مفهوم رشد باید به تعاریفی که در علم روانشناسی قرار دارد اشاره کنیم. در واقع رشد به معنای هر گونه تغییر می باشد که از زمان تشکیل نطفه تا هنگام مرگ رخ می دهد. این تعریف یکی از جامع ترین تعاریفی است که در خصوص مفهوم رشد در علم روانشناسی وجود دارد. در واقع رشد به معنای ادامه حیات است که موجب می شود تا موجود زنده یا همان ارگانیسم به دلیل شرایط موجود شاهد تغییراتی نیز باشد.

از طرف دیگر باید به مفهوم سازگاری اشاره کنیم که این مفهوم بسیار گسترده است و به صورت دقیق نیاز به بررسی های عمیقی دارد. توجه داشته باشید که وقتی اتفاقی در زندگی انسان ها رخ می دهد سازگاری می تواند کاری کند که انسان ها به درد موجود عادت کنند و خودشان را برای ادامه زندگی آماده کنند.

شایان ذکر است که سازگاری مفهومی علمی است که صرفا به معنای کنار آمدن نبوده و در علم روانشناسی با تعریف هوش برابری می کند. دقت داشته باشید که اگر رخدادی در جهان ایجاد شود که بر روی زندگی انسان ها تاثیر بگذارد و آنها بتوانند خودشان را با شرایط وفق دهند در واقع به این معناست که آنها تلاش می کنند تا به رشد و زندگی شان در هر شرایطی ادامه دهند.

برای روشن شدن موضوع لازم است تا یک مثال عینی را خدمت شما ارائه کنیم. تصور کنید که خانه هایی در کنار ریل قطار بنا شده اند و در روز چندین بار قطارها از کنار خانه ها عبور می کنند. هنگامی که قطارها بر روی ریل حرکت می کنند صداهای بلندی را ایجاد می کنند که باعث می شود تا سر و صدای زیادی به گوش افراد برسد.

زمانی که این اتفاق چندین بار رخ دهد افراد به این موضوع عادت می کنند. به این معنا که آسیب ناشی از صدای بلند وجود دارد اما چون افراد به آن عادت کرده اند دیگر برایشان مهم نیست و به زندگی شان ادامه می دهند. این در حالی است که اگر ما به خانه آنها برویم و به طور ناگهانی صدای قطار در حال عبور را بشنویم ممکن است دچار ترس شویم.

پکیج آموزش زندگی پس از آسیب های مختلف جسمی و روانی

این در حالی است که خود آن افراد هیچ احساسی در این باره ندارند. یعنی حواس ۵ گانه آنها با این شرایط سازگار شده است. البته باید اشاره شود که عادت و سازگاری با هم فرق دارد.

تفاوت عادت و سازگاری

اگر بخواهیم در خصوص عادت و سازگاری صحبت نماییم باید اشاره شود که سازگاری شامل تحلیل و بررسی های دقیقی است که انسان ها خودشان آن را انتخاب می کنند. یعنی بعد از یک رخداد دوران سوگ مربوط به آن را می گذرانند و سپس زندگی شان را آغاز می کنند.

اما در عادت به این صورت نیست و افراد در حال حمل کردن سوگ موجود هستند و در واقع در مشکل ایجاد شده گیر کرده اند. بنابراین ما باید به افراد دچار حادثه کمک کنیم تا بتوانند به شرایط نرمال زندگی بازگردند و خودشان را با شرایط سازگار کنند.

به عبارت دیگر فرد روانشناس با استفاده از متدهایی که در این زمینه وجود دارد به افراد کمک می کند تا بتوانند رویداد ایجاد شده را به سلامت درک کنند و خودشان را برای زندگی پس از آسیب آماده نمایند.

با توجه به مواردی که در این قسمت به آنها اشاره شد اگر شما به علم روانشناسی علاقه مند هستید و دوست دارد تا به صورت تخصصی تکنیک های درمانی زندگی پس از آسیب را فرا بگیرید می توانید از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی زندگی پس از آسیب را دریافت کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.