چرا زنان دروغ می گویند؟

چرا زنان دروغ می گویند؟

دروغ‌گویی یک ویژگی است که در مردان و زنان وجود دارد و در این زمینه هیچ تفاوتی بین جنسیت وجود ندارد. شایان ذکر است که هر فردی در مرحله‌ای از زندگی‌اش این کار را انجام داده است و به شکلی دروغ گفته است. اما زنان به دلایل مختلفی دروغ می‌گویند و برای مقابله با برخی از نگرانی‌ها و یا مقابله و فرار از آن‌ها دست به انجام چنین کاری می‌زنند.

در واقع هنگامی که زنان در چنین شرایطی قرار می‌گیرند تنها راه حلی که به ذهنشان می‌رسد این است که خیلی سریع دروغ بگویند. شایان ذکر است که دلایل دروغ‌گویی در زنان متفاوت است و می‌تواند دلایل کوچک یا بزرگی داشته باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دروغ‌گویی به هر دلیلی که انجام شود می‌تواند آسیب های مختلفی را با خودش به همراه داشته باشد و به رابطه افراد صدمه وارد می‌کند و در نتیجه رابطه بین افراد به شدت پیچیده می‌گردد.

زیرا هنگامی که فرد دروغ می‌گوید بعد از مدتی حقیقت مشخص می‌شود و اتفاقات متفاوتی نیز رخ می دهد. ما در این قسمت از برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله‌ای جامع در خصوص دروغ‌گویی زنان را در اختیار شما افراد علاقه‌مند به مجموعه مطالب علمی روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید به صورت کامل با این دلایل آشنا شوید و بدانید که واقعاً چرا زنان دروغ می‌گویند.

آیا دروغ گفتن در مردان آسان است یا زنان؟

همانطور که می‌دانید درک احساسات در زنان بسیار قوی است و گیرنده های حسی آن‌ها دارای قدرت بی‌نظیری است و حتی آن‌ها قادر هستند تا چیزهایی که بیان نمی‌شود را هم متوجه شوند. لازم به ذکر است که اگر یک آقا بخواهد به صورت رو در رو به یک خانم دروغ بگوید کار بسیار سختی است. چرا که خانم‌ها خیلی سریع می‌توانند متوجه دروغ آن مرد شوند. این در حالی است که گیرنده های حسی در مردان بسیار متفاوت است خانم هاست و مانند آن‌ها از قدرت بالایی برخوردار است.

دروغ گفتن زنان چه دلایلی دارد؟

دروغ گفتن زنان چه دلایلی دارد؟

به طور کلی دروغ گفتن دارای دلایل مختلفی است که باید هر یک از آن‌ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم که واقعاً چرا زنان دروغ می‌گویند و این رفتار چه دلایلی می‌تواند داشته باشد. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا دلایل دروغ گفتن زنان را به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار دهیم.

فرار از سؤالات تکراری

این شرایط برای بسیاری از افراد وجود دارد و به همین دلیل شامل حال زنان نیز می‌شود. زنان می‌دانند که برخی از سؤالات آن‌ها را آزار می‌دهد و اگر بخواهند به آن‌ها پاسخ درستی بدهند دچار مشکل می‌گردند و به راحتی نمی‌توانند از چنین شرایطی فرار کنند ترجیح می‌دهند که دروغ بگویند تا در همان لحظه همه چیز تمام شود و دیگر ادامه پیدا نکند. برای آموزش بیشتر به کارگاه روانشناسی دروغ مراجعه بفرمایید.

جلوگیری از درگیری و دعوا

زنان دروغ می‌گویند چون نمی‌خواهند که رابطه‌شان با همسرشان دچار مشکل و آسیب شود. زیرا آن‌ها می‌دانند که اگر بخواهند راست بگویند قطعاً یک درگیری در خانواده ایجاد می‌شود و به همین دلیل ترجیح می‌دهند تا دروغ بگویند. زیرا ممکن است آن‌ها کاری را انجام داده‌اند اگر همسر یا خانواده‌شان متوجه شود حتماً جر و بحث به وجود می‌آید و دعوا آغاز می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از سایر اتفاقات بد ترجیح می‌دهند که دروغ بگویند تا از بروز اتفاقات بدتر جلوگیری نمایند.

انجام فعالیت‌های دلخواه

با توجه به نگرش‌هایی که در برخی از خانواده‌ها وجود دارد محدودیت‌هایی را برای دختران و زنان ایجاد می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها کارهایی که دلشان می‌خواهد را نتوانند انجام دهند و هر چقدر این محدودیت‌ها در خانواده بیشتر باشد باعث می‌شود تا زن نتواند کارهایی که دلش می‌خواهد را انجام دهد و در نهایت احساس زندانی بودن به آن‌ها دست می‌دهد.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما به عنوان یک مرد به انجام خیلی از کارها تمایلی ندارد نباید فکر کنید که زنان نیز باید به مانند شما فکر کنند. شایان ذکر است که علایق بین جنسیت ها متفاوت است و مردان در این زمینه نباید خانم‌ها را با خودشان مقایسه کنند و بگویند چون این موضوع برای ما اهمیتی ندارد پس برای زنان نیز اهمیتی ندارد و آن‌ها هم نباید در این باره کاری انجام دهند.

در‌واقع عدم وجود درک متقابل همواره باعث می‌شود تا مشکلات بسیاری برای افراد رخ دهد که نتیجه آن به زندگی افراد آسیب وارد می‌کند. بنابراین دختران و زنانی که در شرایط محدودیت قرار می‌گیرند برای آنکه بتوانند کار مورد علاقه شان را انجام دهند مجبور می‌شوند تا دروغ بگویند.

دروغگویی برای پذیرفته شدن

همانطور که می‌دانید زنان همواره علاقه دارند تا در معرض توجه قرار داشته باشند و دیگران آن‌ها را تشویق و تحسین کنند. به عبارت دیگر خانم‌ها علاقه دارند تا در دل هر فردی محبوب باشند و این ویژگی در تمامی بانوان وجود دارد و هنگامی که فرد در شرایطی قرار داشته باشد که نتواند به این خواسته اش برسد اقدام به دروغگویی می‌کند. در‌واقع او دروغ می‌گوید تا بتواند برای خود در ذهن مخاطب جایگاهی ایجاد کند.

ناراحت نکردن دیگران

شایان ذکر است که همواره احساسات دیگران برای زنان بسیار مهم است و اگر بدانند که با دروغ گفتن می‌توانند فردی را خوشحال کنند قطعاً این کار انجام می‌دهند. شایان ذکر است که زنان هرگز برای افرادی که دوستشان دارند حقیقتی را آشکار نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا با دروغ او را خوشحال نگه‌دارند.

حمایت از اعضای خانواده

تمامی زنان علاقه شدیدی به خانواده‌شان دارند و تمامی اعضای خانواده را دوست دارند. همچنین به دلیل وجود روحیه مادری در آن‌ها همواره در تلاش هستند تا از تمامی افراد خانواده مراقبت نمایند. به همین دلیل اگر بدانند که با آشکار شدن یک حقیقت مشکلی در خانواده ایجاد می‌شود هرگز چنین کاری را انجام نمی‌دهند و شرایط را به شکل دیگری جلوه می‌دهند.

مخفی کردن هویت خود

اعتماد کردن زنان به دیگران همواره از سخت ترین کارهایی است که باعث می‌شود تا نتوانند خیلی راحت به شخصی اعتماد کنند. زیرا آن‌ها دوست ندارند به هر فردی اجازه دهند که وارد حریم خصوصی اش شود. به همین دلیل دروغ می‌گویند تا بتوانند هویت شان را از دیگران مخفی نگه‌دارند و اگر زمانی بخواهند از آن فرد جدا شوند هیچ اطلاعات خاصی را در اختیارش قرار نداده باشند. همچنین برای مطالعه بیشتر مقاله ترک دروغ گویی را مطالعه کنید.

امتحان دروغگویی

زنان علاقه دارند تا از یک سری موضوعات با خبر شوند و چون به صورت مستقیم نمی‌توانند از آن اطمینان حاصل کنند سعی می‌کنند تا از طریق دروغ گفتن از موضوع مطلع شوند.

جلوگیری از نگرانی

در قسمت بالا اشاره کردیم که زنان برای جلوگیری از نگرانی و تنش‌هایی که دارند دروغ می گویند. اما هرگز دوست ندارد که دیگران را ناراحت کنند و به همین دلیل دروغ می‌گویند تا اطرافیان شان نگران و مضطرب نباشند.

مخفی کردن گذشته

بیان کردیم که زنان دوست دارند پذیرفته شوند و فکر می‌کنند که اگر گذشته آن‌ها فاش شود و دیگران بفهمند که آن‌ها چه اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند شرایط و اوضاع بسیار بد می‌شود و دیگر مورد توجه دیگران قرار نمی‌گیرند. از این رو برای آنکه از چنین مشکلاتی در امان باشند تلاش می‌کنند تا از طریق دروغ گفتن گذشته‌شان را پاک کنند.

دروغ گفتن زنان چه آسیب هایی دارد؟

همواره به این نکته توجه داشته باشید که دروغ‌گویی حتی اگر برای مصلحت هم باشد باز هم آسیب هایی را با خودش به همراه دارد و این این آسیب ها به صورت مستقیم بر روی زندگی افراد تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ممکن است فردی به دلیل خیرخواهی دیگران دروغی گفته باشد و هنگامی که همه چیز مشخص شد دیگر آن شخص جایگاه و پایگاه اولیه شان را نداشته باشند.

از بین رفتن اعتماد

دروغ گفتن در مرحله اول باعث نابودی اعتماد بین افراد می‌شود و زمانی که شما در یک رابطه شروع به دروغ گفتن می‌کنید باعث می‌شوید تا طرف مقابل مانند گذشته به شما اعتماد نداشته باشد و چه بسا حتی رابطه شما برای همیشه تمام شود.

عادت کردن به دروغگویی

انسان خیلی سریع به موضوعات عادت می کند. به عنوان مثال هنگامی که هیچ دلیلی وجود ندارد و فرد شروع به دروغگویی می‌کند و حقیقت را از دیگران پنهان می‌کند به مرور زمان به دروغگویی عادت پیدا می‌کند و این کار برای او حکم یک تفریح را دارد و می‌تواند اثرات غیر قابل جبرانی را بر زندگی فرد داشته باشد.

فروپاشی زندگی

شایان ذکر است که تمامی افراد برای زندگی‌شان حد و مرزهایی را دارند و کسی اجازه ندارد که این خط قرمزها را بشکند. بنابراین اگر مشاهده کرده باشید انسان‌ها با فردی که حد و مرزها را شکسته است رفتار خوبی ندارند و هرگز مانند گذشته با او رفتار نمی‌کنند.

دروغگویی زنان چه آسیب هایی را با خودش به همراه دارد؟

به عنوان مثال در زندگی زناشویی اگر یک زن دروغ بگوید و مسائل بسیار مهم را از همسرش پنهان کند می‌تواند به زندگی مشترک شان آسیب وارد کند. به همین دلیل اگر همسر شخص متوجه شود که موضوع از چه قرار است ممکن است که دیگر دلش نخواهد مانند گذشته با او رفتار کند.

آسیب به رابطه

دروغگویی صفتی است که می‌تواند هر رابطه‌ای را خراب کند و به همین دلیل اگر این عادت را در خودتان دارید لازم است تا آن را کنار بگذارید. چرا که هر فردی رابطه‌ای که در آن قرار دارد را دوست دارد و علاقه شدیدی به آن دارد دارد و به همین دلیل هر نوع دروغی می‌تواند رابطه‌ها را دچار آسیب کند. پیشنهاد می‌شود تا مقاله تشخیص خواستگار دروغگو را بخوانید.

ورود به روابط ناسالم

اگر شما فرد دروغگویی هستید و به این کارتان ادامه می‌دهید باید بدانید که بعد از مدتی رابطه شما دچار آسیب می‌شود و اثرات زیانباری را بر روی شما می‌گذارد و در ادامه رابطه دروغ گفتن شما را از جایگاه امنی که دارد دور کرده و به مسیرهایی وارد می‌شوید که اصلاً خوب نیست.

تأثیر دیگران بر دروغ گفتن زنان

همانطور که گفته شد انسان‌ها در گروه قرار دارند و زنان بیشتر به دلیل شرایطی که وجود دارد اقدام به دروغگویی می‌کنند و برای آنکه بتوانند از شرایط ناسازگار موجود رها شوند مجبور به دروغگویی هستند.

تشخیص دروغ گفتن زنان

در قسمت‌های بالا اشاره کردیم که قدرت درک احساسات در زنان بسیار بالاست و تقریباً هیچ مردی نمی‌تواند به صورت رو در رو به یک زن دروغ بگوید. چرا که زن می‌تواند به راحتی دروغ را تشخیص دهد. حال ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که چگونه می‌توانیم دروغگویی زنان را تشخیص دهیم. شما از طریق بررسی زبان بدن آن‌ها قادر هستید تا متوجه شوید که آیا آن‌ها به شما دروغ می‌گویند و یا با شما صادق هستند.

دسته‌بندی‌ها