در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های آموزشی با عنوان کارگاه آموزش بازاریابی و فروش به صورت کاربردی و علمی را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به مباحث فروش و بازاریابی قرار دهیم.
کارگاه آموزش بازاریابی و فروش به صورت کاربردی و علمی
در کارگاه آموزش بازاریابی و فروش به صورت کاربردی و علمی شما علاقه مندان به مباحث بازار و کسب درآمد به صورت جامع و کاربردی اصول و روش های بازاریابی و فروش را خواهید آموخت.
تعریف بازاریابی
جمله بسیار معروفی از ام سی کِنا (McKenna) در زمینه بازاریابی یا مارکتینگ (marketing) وجود دارد: بازاریابی همهچیز است و همهچیز بازاریابی است. آیا این جمله کمی اغراقآمیز نیست؟
واقعیت آن است که بازاریابی و مدیریت بازاریابی، دنیای خاص خودش را دارد. همین دنیای خاص و گسترده، بسیاری را دچار سردرگمی میکند. گویا تعریف هرکس از مارکتینگ با دیگران متفاوت است.
بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود.
عملیات بازاریابی موجب آگهی مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات میشود.
برای جذب و جلب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت در بازار هدف، شرکتها از روشهای خلاقانه و یا قبلا بکار گرفتهشده برای مواجهشدن با رقبا و حضور در عرصه بازار خود را آماده مینمایند.
چرا بازاریابی مهم است ؟
بازاریابی یکی از مهمترین کارهایی است که یک کسب و کار میتواند برای موفقیت خود انجام دهد.
نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند میگردد، بلکه موجب افزایش فروش ، رشد کسب و کار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد.
شش دلیلی که نشان میدهد که چرا بازاریابی مهم است :
اطلاع رسانی
بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مخاطبان محصولات و خدماتی قرار میدهد.
اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگیهای محصول اصلی ( هسته مرکز محصول ) است. اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا می میخواهند بدانند.
همچنین کمک مینماید تا تبلیغات در اختیار آگاهی از برند باشد.
شناخت مشتری
بازاریابی به شما کمک میکند که مشتری خود را درک کنید.
در مراحل اولیه چرخه عمر محصول هر کس باید تحقیق بازار را انجام دهد که در آن تقسیمبندی بازار بر اساس روانشناسی، رفتار، جغرافیا یا معیارهای جمعیتشناسی صورت میگیرد.
پس از شناسایی بخشهای بازار و پس از ارزیابی بازار هدف ، محصول یا خدمات شرکت مطابق با مشتریان آن بازار فراهم و ارائه میگردد.
افزایش فروش
بازاریابی موجب افزایش فروش میشود و با استفاده از روشهای مختلف موجب جلب نظر مشتری به محصول یا خدمات میگردد.
این کار را میتوان از طریق انواع رسانههای تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) انجام داد که عبارتند از :
تبلیغات دهان به دهان ، رسانههای اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامههای متنوع فروش، وبسایت شرکت و کانالهای دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک مینمایند.
با استفاده از ترکیبی از این رسانهها، میتوان فروش را افزایش داد که تاثیر مثبت بر سودآوری خواهد داشت.
جذب مشتری
جذب مشتریان خود با ارائه اطلاعات مربوط به شرکت و محصول جدید ، بسیار مهم است.
این باعث میشود مشتری احساس مهم بودن و به حساب آمدن نماید.
بازاریابی در این زمینه، به ویژه در رسانههای اجتماعی، از طریق مسابقهها و رقابتها یا حتی تبلیغات در فروشگاه یا بازاریابی تجربی رخ میدهد.
ایجاد رقابت
بازاریابی مانند یک اعلام حضور در بازار است ، بیان این مسئله ما با چه محصولات و خدماتی در بازار حضور خواهیم داشت و این سطح رقابت را افزایش خواهد داد.
برندینگ / برندسازی
بازاریابی به دنبال برندینگ و ایجاد یک نام تجاری قوی است.
شهرت برند چیزی است که یک نام تجاری را ایجاد میکند یا آن را میشکند. برای اینکه محصول یا خدمات شناخت شود، باید از طریق استفاده از رسانههای بازاریابی موثر، شهرت خوبی در بازار ایجاد نماید.
هنگامیکه نام تجاری شما با یک استاندارد خاص عمل مینماید، حتما با افزایش فروش و گسترش تجارت روبرو خواهد شد.
هر کسبوکاری، بدون فروش، از بین میرود؛ اما جذب مشتریان صرفا به دلیل داشتن سالها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول رخ نمیدهد. فروش به گفتهی افراد مجرب در این زمینه، هنر و علمی است که مستلزم مهارت در هر دو رشته است. مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینهی پرسوجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش میدهند.
فروش زمانی رسما به انجام میرسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. این کار را میتوان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.
دو نوع رویکرد فروش وجود دارد: مدل بنگاه به بنگاه (B2B) و مدل بنگاه به مصرفکننده (B2C). هر کدام از این رویکردها مستلزم استراتژیها و تکنیکهای متفاوتی هستند. فروشهای B2B معمولا مستلزم حضور نمایندهی خریدی است که تصمیماتی که به نفع شرکت است را اتخاذ کند.
معمولا هدف این معاملات، کارآمدتر و سودآورتر ساختن کسبوکار است در حالی که فروشهای B2C معمولا به منظور تامین لذت، رضایت یا کارایی صورت میگیرند. فروشها یا به طور مستقیم از طریق تعامل بین فروشنده و خریدار انجام میشوند و یا به طور غیرمستقیم از طریق دهان به دهان یا سایر روشهای بازاریابی. پلتفرم اینترنت، فروشهای مستقیم مانند وبسایت تجارت الکترونیک را با فروشهای غیرمستقیم از طریق ابزارهای بازاریابی مبتنی بر وب ترکیب میکند.
مدیران فروش مسئولیت آموزش گروههای فروش دربارهی چگونگی کشف مشتریان احتمالی، مدیریت قلمروها، رسیدن به اهداف فروش و ایجاد پایگاه مشتری را بر عهده دارند. آنها مسئول پیشبینیهای فروش و تحلیل فروش هم هستند که شامل دادهکاوی، سیستم مرور سابقهی فروش و هدف قرار دادن الگوهای خرید است. مدیر از طریق گروهها و گزارشهای شرکت به اطلاعات دست مییابد. سپس یافتههای خود را به مدیر بالادستی که از این اطلاعات برای هدایت شرکت استفاده میکند گزارش میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.