آشنایی با سوالات سکس تراپی در جلسه درمان

آشنایی با سوالات سکس تراپی در جلسه درمان

آیا با سوالات سکس تراپی در جلسات درمان آشنا هستید؟ همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مسائل زندگی زناشویی رابطه جنسی است که کیفیت آن می تواند بر تمام رابطه زوجین تاثیر بگذارد. بسیاری از زن و شوهرها به دلیل خجالت و شرم و حیایی که وجود دارد نمی توانند سوالات مربوط به رابطه جنسی را بپرسند و به همین دلیل با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

بنابراین لازم است تا به فردی متخصص که در زمینه سکس تراپی فعالیت می کند مراجعه نمایید. در این قسمت از وب سایت برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان آشنایی با سوالات سکس تراپی در جلسه درمان را در اختیار شما علاقه مندان به تقویت رابطه زناشویی و روانشناسان متخصص در این حوزه قرار دهیم تا بتوانید در جلسات مشاوره و درمان به صورت حرفه ای عمل نمایید.

آشنایی با سوالات سکس تراپی

در ابتدا لازم است تا واژه سکس تراپی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم از معنای آن به هدف این تخصص پی ببریم. نام دیگر سکس تراپی همان سکسولوژی است که از دو واژه سکس و اولوژی به وجود آمده است. به عنوان مثال وقتی می گوییم روانشناسی در واقع راجع به علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان سخن می گوییم.

در رابطه با سکس تراپی هم باید گفته شود که این علم سکس را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین وقتی از سکسولوژی صحبت می کنیم به این معناست که به صورت علمی موضوع سکس را مورد واکاوی قرار می دهیم. زمانی که یک موضوع علمی باشد یعنی در آن از قوانین و مقرراتی استفاده می شود که بسیار رایج است و تمام افراد متخصص این حوزه به درستی آن دست یافته اند.پیشنهاد می شود تا مقاله اصول رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

به عبارت دیگر سکس تراپی یک نوع درمان است که به صورت کاملا علمی و تخصصی رابطه بین میل جنسی و سلامت روان را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین باید اشاره شود که سکس تراپی توسط فردی متخصص که به عنوان سکس تراپیست شناخته می شود بررسی می شود.

محققان دانشگاه هاروارد بیان می کنند که در طول زندگی زناشویی حدود ۳۵ الی ۵۰ درصد از افراد درگیر مشکلات جنسی هستند و بسیاری از افراد به دلایلی از جمله خجالت و شرم و حیا از بازگو کردن چنین مشکلاتی اجتناب می کنند و همین موضوع موجب می شود تا مشکلات بسیاری برای زندگی آنها ایجاد شود.

مشکلات جنسی رایج در رابطه زناشویی

بنابراین نمی توانیم از وجود مشکلات رایج در خصوص سکس و مسائل جنسی غافل شویم و باید بدانیم که این مشکلات در همه جا و برای تمام افراد پیش می آید. به یاد داشته باشید که سکس تراپی یا همان سکس شناسی علمی منسجم، جهان شمول و مستقل است که موضوع رابطه جنسی انسان را به صورت عملی مورد بررسی قرار می دهد.

باید اشاره شود که سکس شناسی موضوع مرگ و زندگی است چرا که متخصص سکس تراپ فقط به مطالعه سکس انسان می پردازد و با مسائل مربوط به تولید مثل جانوران و حشرات کاری ندارد. به همین دلیل باز هم لازم نیست که به این علم سکس شناسی انسان بگوییم، چرا که سکس تراپی به صورت علمی موضوع رابطه جنسی انسان را در تمام ابعاد مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش سکس تراپی


در خصوص این علم باید ذکر شود که در برخی از دانشگاه ها برای علم سکس تراپی مدارک دانشگاهی هم ارائه می شود و دانشجویان بسیاری در این رشته مشغول به تحصیل می باشند. به عنوان مثال می توانیم به مقطع کارشناسی سکس تراپی اشاره کنیم که افراد با تحصیل در این رشته می توانند به صورت حرفه ای در حوزه درمان مشکلات جنسی انسان فعالیت نمایند و به انسان ها کمک کنند تا مشکلات زناشویی شان را به راحتی رفع کنند. نکته ای که لازم است در این خصوص به آن اشاره شود مربوط به تخصص افرادی است که در این حیطه فعالیت می کنند.

همانطور که میدانید فرد سکس تراپ باید در این رشته تحصیل کرده باشد و به صورت علمی با مشکلات و مسائل مربوط به سکس انسان آشنا باشد. اما امروزه شرایطی ایجاد شده که افراد مختلفی بدون آنکه تخصص کافی داشته باشند و صرفا با گذراندن چند دوره کوتاه مدت خودشان را سکس تراپ معرفی می کنند و در این حوزه مشغول به فعالیت می شوند. بنابراین باید اشاره شود که سکس تراپی دقیقا مانند سایر تخصص ها نیاز به مهارت و دانش دارد و هر فردی که در این زمینه مقداری تجربه دارد نمی تواند اقدام به درمان نماید.

روش کنترل ارگاسم

یکی از سوالات سکس تراپی که برای اکثر افراد ایجاد می شود مربوط به روش های کنترل ارگاسم است و در خصوص تاخیر در ارگاسم می توانیم به دلایل مختلفی اشاره کنیم که می تواند مربوط به خود فرد یا شریک جنسی اش باشد. همچنین باید اشاره شود که در به تاخیر افتادن ارگاسم حالت های گوناگونی رخ می دهد. مثلا ممکن است فرد هرگز به ارگاسم نرسد و یا در طول رابطه جنسی شخصی چندین بار به ارگاسم برسد در حالی که هیچ انزالی نداشته است یا مدت زمان رسیدن به ارگاسم خیلی به طول انجامد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نقطه فرنولوم در مردان را بخوانید.

تمام این موارد علت های مختلفی دارد که باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال در ارگاسم زنان شرایط بیرونی مغز نقش مهمی دارد و اگر فرد در زندگی دارای مشکلات فراوانی باشد و استرس تمام ابعاد زندگی اش را در بر گرفته باشد نمی تواند از سکس لذت کافی ببرد و در نتیجه ارگاسم خوبی نخواهد داشت.

در کنار این موارد می توانیم به خستگی جسمی هم اشاره کنیم که اگر فرد از نظر بدنی خسته باشد و احساس ضعف کند نمی تواند در رابطه جنسی به درستی عمل کند و در نتیجه با مشکلات مختلفی مواجه می شود. شاید گمان کنید که این مسائل ساده است و اصلا مهم نیست که فرد نتواند رابطه جنسی خوبی با همسرش داشته باشد.

ولی باید بدانید که اگر در رابطه جنسی چه مرد و یا چه زن مشکلی داشته باشد در بلند مدت گرفتار مشکلات و مسائلی در حوزه سلامت روان می شود و در نتیجه رابطه شان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. پس لازم است تا قبل از آنکه رابطه زوجین تخریب شود به فردی که متخصص سکس تراپ است مراجعه کنند و مشکلشان را بیان نمایند تا بتوانند با کمک فرد درمانگر فرایند درمان را آغاز کنند.

آیا رسیدن به ارگاسم در زنان موجب شادی می شود؟

همچنین یکی دیگر از سوالات سکس تراپی در خصوص رابطه ارگاسم و شادی در زنا است و لازم است بیان شود که زنان زیادی وجود دارند که هرگز به ارگاسم نرسیده اند و خیلی شاد و خوشحال زندگی می کنند و در عین حال از زندگی شان هم راضی هستند، اما اگر آنها در رابطه جنسی شان ارگاسم را تجربه می کردند قطعا شادتر بودند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی درمان اختلالات جنسی


چرا که ارگاسم یک عمل طبیعی از سمت بدن است و اگر یک زن در رابطه جنسی اش نتواند ارگاسم را تجربه کند به شدت احساس ناراحتی می شود. علت ایجاد احساس ناراحتی در زنان به خاطر افزایش جریان خون در اندام لگنی است که از نظر جسمی به فرد فشار وارد می کند. همچنین باید اشاره شود زنانی که سکس خوبی نداشته اند گزارش هایی مبنی بر احساس درد در پوست و سایر مشکلات سلامتی ارائه کرده اند.

با این که گفته شد ارگاسم صرفا موجب شادی فرد نمی شود ولی اگر چنین تجربه ای را داشته باشد بهتر خواهد بود. نکته مهمی که در خصوص ارگاسم زنان باید بدانیم این است که اگر زنی صرفا یک ارگاسم ابتدایی را تجربه کرده باشد و یا به سختی به ارگاسم رسیده باشد اگر بخواهد تعادلی میان ارگاسمی که داشته و ارگاسمی که آرزوی داشتنش را دارد برقرار کند برایش سخت خواهد بود.

ارگاسم صرفا لذت است و لازم و ضروری نیست

از سوی دیگر یکی دیگر از سوالات سکس تراپی در خصوص میزان اهمیت ارگاسم در رابطه جنسی زوجین است و امروزه تغییراتی در رابطه جنسی افراد ایجاد شده است که باعث شده تا توقعات نسبت به گذشته تغییر کند. یعنی به زنان فشار زیادی آورده می شود که حتما باید به ارگاسم برسند و در مقابل زنان هم برای لذت خود و شریک جنسی شان یه شدت علاقه دارند که ارگاسم را به خوبی تجربه کنند. برای مطالعه بیشتر مقاله درمان اعتیاد جنسی را بخوانید.

در این حالت اگر رسیدن به ارگاسم به عنوان یک کار ضروری در آید و به عنوان لذت در نظر گرفته نشود موجب می شود تا زنان تحت فشار قرار بگیرند و تحت هر شرایطی بخواهند به ارگاسم برسند و در این صورت رابطه جنسی را هم برای خودشان و هم برای همسرشان خراب می کنند و هیچ یک از آنها از سکس شان لذت نمی برند.

چرا که هرگز نباید در رابطه جنسی هیچ زور و اجباری وجود داشته باشد و در صورت اعمال فشار بر یکی از طرفین باعث آسیب به کل رابطه زناشویی می شود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که زنان در هنگام خودارضایی راحت تر می توانند ارگاسم را تجربه کنند تا زمانی که با همسرشان رابطه جنسی برقرار می کنند.

دلیل این موضوع هم به خاطر این است که وقتی زنان با همسرشان رابطه جنسی دارند در حین سکس تمایل دارند تا بیشتر از رابطه جنسی لذت ببرند و ارگاسم برایشان خیلی مهم نیست و همین موضوع باعث می شود تا تا از نظر ذهنی تحت تاثیر قرار بگیرد و نتواند به ارگاسم برسد. در حالی که در خودارضایی تمام تمرکز فرد بر روی خود است و شخص دیگری حضور ندارد و در این حالت می تواند به ارگاسم دست یابد و آن را تجربه کند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی تعارضات زناشویی


این ویژگی به خاطر خودخواه نبودن خانم ها است، یعنی در هنگام سکس با همسرشان فقط به خودشان فکر نمی کنند و توجه شان به نیازهای شوهرشان هم هست. اما با این که زنان در رابطه جنسی به لذت بردن همسرشان هم فکر می کنند در آخر مورد بی توجهی قرار می گیرند که این موضوع می تواند به سلامت روان آنها آسیب وارد کند.

یعنی زمانی که رابطه جنسی تمام شد با این که زن در طول رابطه جنسی بسیار تلاش کرده است که همسرش نهایت لذت را ببرد ولی به محض اتمام رابطه جنسی همسرش دیگر به او توجه نمی کند و به نوعی به حاشیه می رود.

دختران از چه سنی باید آموزش های جنسی ببینند؟

از دیگر سوالات سکس تراپی باید به سن آموزش مسائل جنسی به دختران اشاره کرد و در خصوص اینکه دختران در چه سنی باید آموزش جنسی ببینند باید بگوییم که این موضوع کاملا شخصی است و در برخی مواقع به فرهنگ جامع نیز مربوط می شود و خانواده نیز در این موضوع نقش با اهمیتی دارد. به عنوان مثال با توجه به قوانین و فرهنگی که در غرب حاکم است دختران در سنین پایین تر آموزش های جنسی را می بینند و در کشورهای آسیایی این آموزش های از سنین بالاتری شروع می شود.پیشنهاد می شود تا مقاله اهمیت مشاوره جنسی را مطالعه کنید.

نکته مهمی که وجود دارد مربوط به گروه همسالان است که می تواند بر روی بلوغ زودرس دختران نقش داشته باشد، یعنی اگر یک دختر دوستانی داشته باشد که اطلاعاتشان در زمینه مسائل جنسی بیشتر باشد می تواند باعث بلوغ زودرس شود. یک دختر از سنین پایین تر شروع به بلوغ می کند ولی ممکن است آغاز فعالیت های جنسی اش حتی زودتر از دوران بلوغ باشد.

دلیل این موضوع به خاطر خصوصیات ثانویه جنسی مثل پستان در اوست که توجه پسران را به خودش جلب می کند و اگر دختر نتواند به رشد و توسعه خودش توجهی داشته باشد ممکن است رابطه جنسی در او خیلی زود اتفاق بیفتد. تمایل دختران با سن پایین تر کمتر از دخترانی است که سنشان بالاتر است.

موضوعی که دختران جوان باید به آن توجه داشته باشند این است که بهتر است خیلی زود رابطه جنسی را شروع نکنند و آن را به تعویق بیندازند چرا که جامعه هنوز آنها را برای رابطه جنسی آماده نکرده است. بنابراین به دلیل تمام دلایلی که وجود دارد دختران رابطه جنسی را بعد از ۱۸ سالگی آغاز می کنند که به سن ازدواج رسیده باشند.

آشنایی با رایج ترین سوالات حوزه علم سکس تراپی

تاثیر آلت تناسلی مرد در میزان لذت جنسی

در کنار تمام سوالات سکس تراپی که در قسمت بالا به آن اشاره شد در این قسمت باید به یکی دیگر از سوالات سکس تراپی اشاره کنیم که مربوط به سایز و اندازه آلت تناسلی مردان و تاثیر آن در رابطه جنسی می باشد. یکی از تصورات اشتباهی که در مردان وجود دارد مربوط به طول آلت جنسی شان است که گمان می کنند نمی توانند شریک جنسی شان را به لذت برسانند. زیرا فکر می کنند آلت جنسی شان کوچک است و به همین دلیل دچار عدم رضایت جنسی می شوند. اما باید اشاره شود در تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است حدود ۸۵ درصد از خانم ها از سایز آلت همسرشان رضایت دارند. همچنین برای مطالعه بیشتر مقاله نحوه بیان خواسته های جنسی را بخوانید.

همچنین باید بیان شود که اکثر خانم ها هیچ توجهی به سایز آلت شوهرشان ندارند و صرفا مسائل حسی، عاطفی و رمانتیک بودن برای زنان دارای اهمیت است. در یکی دیگر از تحقیقاتی که انجام شده مشخص گردید آنچه برای زنان بسیار با اهمیت است قطر آلت تناسلی است چرا که اگر قطر آلت مرد بزرگ باشد به دلیل اصطکاکی با واژن دارد آسان تر می تواند زن را به ارگاسم برساند. به همین دلیل برخی از زمان تمایل دارند تا آلتی که وارد واژن آنها میشود دارای قطر بیشتری باشد که تمام فرج را پر کند و به او لذت بیشتری بدهد. در این حالت فرد احساس رضایت زناشویی بیشتر می کند.

همین موضوع باعث می شود تا برخی از زنان از آلت های بزرگ مصنوعی استفاده کنند و یا تمایل دارند که دست مشت کرده را وارد واژن خود کنند تا به لذت بیشتری دست یابند. بنابراین این موضوع کاملا طبیعی است که اگر فرج زنان به صورت کامل پر شود آنها را به ارگاسم می رساند و بیشترین لذت را می برند. به همین دلیل ممکن است برخی از زنان فقط آلت های بزرگتر را ترجیح دهند که این موضوع به مسائل روانی آنها مربوط است.

یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که گمان می شود مردی که دارای آلت تناسلی بزرگی است از مردانگی بیشتری برخوردار است و زنی که به سمت او می رود نیز زیباتر و پسندیده تر خواهید بود.

رابطه مقعدی چه خطراتی دارد؟

یکی از سوالات سکس تراپی که بسیار پرسیده می شود این است که آیا رابطه مقعدی خطرناک است؟ در خصوص بهداشت سلامت جنسی باید بدانید که عفونت مقعد بسیار مهم است چرا که بخش مقعد نسبت به واژن از ارتجاع کمتری برخوردار است و احتمال خراش و خونریزی در این ناحیه بسیار بالاست.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی زوج درمانی


به همین دلیل اگر در ناحیه مقعد خونریزی ایجاد شود می تواند زمینه ساز رشد قارچ و باکتری شود و در نتیجه فرد از ناحیه مقعد دچار عفونت شود. همچنین تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که زنان اصلا از سکس مقعدی لذت نمی برند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که رابطه مقعدی می تواند موجب بی اختیاری مدفوع و از دست دادن کنترل ارادی فرد شود.

به مرور زمان همین عوارض می تواند زمینه ساز زود انزالی و سرد مزاجی در شریک جنسی شود. به علاوه رابطه مقعدی برای مردان نیز عوارضی مانند فشار زیاد به آلت تناسلی و پاره شدن کیسه منی را به همراه دارد. از دیگر بیماری های شایعی که به خاطر رابطه مقعدی ایجاد می شود بیماری بواسیر است که رابطه مقعدی موجب می شود تا بسیار ملتهب شود.

همچنین باید بدانید که چون مقعد محل دفع است مقدار زیادی میکروب در این ناحیه وجود دارد که می تواند ویروس هایی مانند ایدز را جذب کند و فرد دچار بیماری های مقاربتی مانند سوزاک شود. با این حال برخی از زنان ممکن است فقط رابطه مقعدی را دوست داشته باشند و تمایل به لمس شدن اندام تناسلی شان نداشته باشند.

برخی دیگر از زنان نیز چون از حاملگی هراس دارند و به وسایل پیشگیری دسترسی ندارند صرفا از مقعد رابطه برقرار می کنند. در مقابل اگر فرد رابطه مقعدی را تجربه کرده باشد و برایش بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد دیگر آن را انجام نمی دهد.

آشنایی با اختلال نعوظ و درمان آن

از جمله سوالات سکس تراپی که بسیار زیاد شنیده می شود مربوط به مشکل و اختلال نعوظ است که به طور کل اختلال نعوظ یعنی با تمام تلاشی که مرد و زن در رابطه جنسی انجام می دهند ولی باز هم مرد نمی تواند به نعوظ دست یابد و اگر هم به آن برسد نمی تواند آن را حفظ کند و در برخی مواقع نیز مدت بسیاری طول می کشد تا فرد بتواند به نعوظ دست یابد که دیگر شرایط دخول وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که اگر چنین مشکلی برایتان وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش های لازم انجام شود و علت پزشکی و زیستی آن منتفی گردد تا برای درمان کامل اختلال نعوظ از روش های درمانی بی میلی جنسی استفاده شود. در این حالت زوجین باید در خصوص آناتومی اندام جنسی، چرخه پاسخ جنسی، مراحل ۳ گانه آمیزش جنسی، وضعیت های جماعی و تفاوت های جنسی و محرک های جنسی دانش بالایی کسب کنند.

در این حالت که دانش بالایی در این زمینه ها به دست آوردند می توانند در حین رابطه جنسی به نحو خوبی عمل نمایند. یعنی از پیشنهاد رابطه جنسی و شروع و تمام کارهایی که در حین رابطه جنسی باید انجام شود به خوبی پیش می رود و زن و شوهر یک رابطه خوبی را تجربه می کنند.

آشنایی با درمان انزال زودرس

یکی از رایج ترین سوالات سکس تراپی مربوط به شکایت زوجین از مشکل زودانزالی است. زمانی که مردی دچار زودانزالی است در حین رابطه جنسی قبل از آنکه همسرش به ارگاسم برسد او انزال را تجربه می کند. به عبارت دیگر زود انزالی یعنی رسیدن به اوج لذت جنسی زودتر از زمان معمولی که برای فعالیت جنسی زوجین لازم است. مردانی که دچار انزال زودرس هستند اغلب شکایت می کنند که خیلی زود به اوج لذت جنسی می رسند. به یاد داشته باشید که همین موضوع به راحتی می تواند سبب بروز آسیب در رابطه زناشویی زوجین شود.

به عنوان مثال زمانی که یک مرد دچار انزال زودرس است همیشه قبل از آنکه همسرش به ارگاسم برسد خودش به انزال رسیده است و در نتیجه باعث نارضایتی و سرخوردگی زوجین می شود. پس همانگونه که گفته شد در انزال زودرس زمانی که زن و شوهر در حال انجام رابطه جنسی هستند بلافاصله بعد از شروع فعالیت جنسی، مرد دچار انزال می شود و در نتیجه احساس ناکامی را هم برای خودش و هم برای همسرش به وجود می آورد.

در برخی موارد مشکل زوجین وجود انزال زودرس نیست و آنها صرفا از کوتاه بودن زمان رابطه جنسی شان شکایت دارند. چرا که زوج های جوان در ابتدای رابطه شان دوست دارند که مدت زمان رابطه جنسی شان طولانی مدت باشد و در یک نوبت رابطه جنسی چند دفعه به ارگاسم دست یابند.

شناخت دلایل سرد مزاجی

از جمله سوالات سکس تراپی که در بین زوجین وجود دارد مشکل بی میلی جنسی یا همان سرد مزاجی است و در تعریف سرد مزاجی باید گفته شود که سرد مزاجی یعنی با این که تقاضا و خواسته شریک جنسی وجود دارد ولی فرد تمایل نسبت به نزدیکی جنسی ندارد. این موضوع در بطن رابطه فعلی و مقایسه آن نسبت به گذشته مطرح می شود. به یاد داشته باشید که سرد مزاجی یا همان بی میلی جنسی هم می تواند در مردان و هم در زنان وجود داشته باشد. فردی که دچار بی میلی جنسی می باشد از نظر جنسی، سنی و شخصیتی مورد بررسی قرار می گیرد و نه تنها تمایل به برقراری رابطه جنسی ندارد بلکه در تصورات و تخیلاتش هم هیچ گونه خیالپردازی جنسی صورت نمی گیرد.

در خصوص میزان شیوع سرد مزاجی باید گفته شود که تقریبا ۲۰ درصد از افراد گرفتار این مشکل هستند و در مردان بیشتر از زنان است. بنابراین می توان گفت که بی میلی جنسی مشکل رایج زنان است ولی با این حال ممکن است در مردان نیز وجود داشته باشد. از نظر آماری نیز گفته می شود که از هر ۳ نفر یک نفر به طور کامل تمایل به سکس ندارد و ۱۷ درصد از افراد در حین فعالیت جنسی دچار مشکلات برانگیختگی می شوند.

آشنایی با مشکلات رایج جنسی در بین زوجین

در خصوص مردان نیز آمده است که ۱۶ درصد از آنها هیچ تمایلی به سکس ندارند و تقریبا حدود ۱۰ درصد از آنها مشکلات مربوط به اختلال نعوظ را دارند. در خصوص سرد مزاجی یا همان بی میلی جنسی باید ذکر شود که افسردگی، استرس و اضطراب می تواند سبب بروز این اختلال شود. همچنین در برخی مواقع ممکن است فرد به خاطر ترس ناخودآگاهی که از رابطه جنسی دارد دچار بی میلی جنسی شده است و تمام فعالیت های جنسی اش را سرکوب می کند.

تاثیر قرص های ضد بارداری

از دیگر سوالات سکس تراپی که خیلی زیاد پرسیده می شود مربوط به قرص های ضد بارداری و تاثیر آنهاست که باید گفته شود فعالیت قرص های ضد بارداری به این صورت است که حالتی مشابه بارداری را در بدن فرد ایجاد می کند تا در رحم دیگر تخمک آزاد نشود و در نتیجه رحم کلفت تر شده و اسپرم نمی تواند به آسانی وارد رحم شود و در صورت ورود اسپرم به رحم امکان لانه گزینی وجود ندارد و به دنبال آن اسپرم از بین می رود.

در حال حاضر قرص های ضد بارداری ترکیبی از دو هورمون پروژسترون و استروژن هستند که اگر در موقعیتی یکی از هورمون ها برای فرد مضر باشد به تشخیص پزشک نوع غیر ترکیب شده آن برای فرد تجویز می شود. روش مصرف قرص های ترکیبی به این شکل است که فرد به مدت ۲۱ روز به طور منظم و هر روز آن را مصرف می کند و سپس یک هفته (۷ روز) بین آن فاصله می اندازد.

در این مدت هفت روزه خونریزی مشابه دوران پریود اتفاق می افتد و هنوز پیشگیری از بارداری ادامه دارد و بعد از گذشت ۷ روز مجدد دور جدید مصرف قرص ها آغاز می شود. برخی قرص ها وجود دارند که فرد باید هر روز قرص ها را مصرف کند ولی لازم است تا ترتیب خوردن آنها رعایت شود. به این صورت که ۲۱ عدد قرص اول قرص های ضدبارداری هستند و ۷ تای آخری هیچ تاثیری ندارند و صرفا به این دلیل تجویز می شوند که فرد به طور سهوی دوره بعدی را دیرتر آغاز نکند.

نتیجه گیری

دلیل اصلی نوشتن مقاله سوالات سکس تراپی این بود که مسائل جنسی یکی از مهم ترین مواردی است که در زندگی زناشویی زوجین وجود دارد و می تواند بر روی ابعاد مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد. به همین دلیل اگر شما در خصوص مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد دچار مشکل هستید لازم است تا به یک سکس تراپ مراجعه نمایید.

دسته‌بندی‌ها