آموزش زبان آلبانیایی به صورت قدم به قدم

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
900 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان آلبانیایی که در آن کشور به آن Gjuha shqipe گفته می شود و تلفظ آن هم به آلبانیایی جیوها ش چیپه می شود، یکی از زبان های خانواده بزرگ هند و اروپایی است که تقریبا ۶ میلیون نفر به آن زبان صحبت می کنند. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان آموزش زبان آلبانیایی به صورت قدم به قدم را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان های خارجه قرار دهیم.

پکیج آموزش زبان آلبانیایی به صورت قدم به قدم

شما عزیزان با این دوره آموزشی خواهید توانست به صورت کامل با این زبان آشنا شده و معنای لغات و عبارات آن را درک کنید و همچنین با گرامر و دستور زبان آلبانیایی هم آشنا خواهید شد.

آشنایی با زبان آلبانیایی
آشنایی با زبان آلبانیایی

نگاهی به زبان آلبانیایی

خاستگاه زبان آلبانیایی، کوزوو و آلبانی است ولی باید اشاره شود که در مناطقی همچون مونته نگرو، جنوب صربستان و مقدونیه که افراد آلبانی زبان زندگی می کنند نیز به زبان آلبانیایی سخن می گویند.

همچنین گروه هایی که زبانشان آلبانیایی است نیز در کشور یونان و بخش جنوب ایتالیا و جزیره سیسیل به زبان آلبانیایی تکلم می کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان عربی به صورت کامل


یکی از نکاتی که باید به آن اشاره شود این است که تعدادی کشور همچون آلمان، اسکاندیناوی، استرالیا، بریتانیا، ترکیه و آمریکا که از بالکان مهاجرانی را گرفته اند نیز  گویشورانی به این زبان یعنی زبان آلبانیایی دارند.

ریشه شناسی کلمه آلبانی

سرزمین آلبانی در قرن های قبل از میلاد مسیح بخشی از سرزمین بزرگ ایلیریا بوده است که نام آن از یکی از قبایل به نام قبیله ایلیریا که از تیره های هند و اروپایی بوده است گرفته شده است که این قبیله به سمت شرق جزیره بالکان کوچ کرده بودند.

آشنایی با ابعاد مختلف زبان آلبانیایی
آشنایی با ابعاد مختلف زبان آلبانیایی

خود آلبانیایی ها به صورت بومی نام کشورشان را اِشچیپِری و یا (Shqipëria) می گویند ولی در جهان این کشور به اسم آلبانی شناخته می شود.

در مورد ریشه شناسی واژه آلبانی نظرات متفاوتی است که در ادامه هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان یونانی به صورت صفر تا ۱۰۰


یکی از نظریاتی که در مورد ریشه لغت آلبانی وجود دارد این است که این واژه به معنای سرزمین تپه ها می باشد و از لغت آلب که با نام کوهستان آلپ هم معروف است شناخته می شود، در مقابل عده ای دیگر نظرشان این است که این واژه در زبان هند و اروپایی به معنای سپید است.

زبان آلبانیایی دارای دو گویش است یکی گویش توسک که به گویش جنوبی معروف است و یکی دیگر گویش گِگ که گویش شمال است، زبان رسمی و نگارشی آلبانیایی هم بر اساس گویش توسک بنا شده است.

شناخت دسته بندی زبان آلبانیایی

یکی از زبان شناسان آلمانی به نام فرانتس بوپ در سال ۱۸۵۴ میلادی ای زبان را به عنوان زبان خانواده هند و اروپایی معرفی کرد که این زبان در میان سایر زبان های خانواده اش دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

علاوه بر این، محققانی نیز هستند که معتقدند زبان آلبانیایی از زبان های داسی، تراکیه ای و ایلیری گرفته شده است، برخی افراد هم پایه این زبان را از خانواده زبان های ژرمنی، اسلاوی و بالتیک می دانند.

الفبای زبان آلبانیایی

از قرن ۱۵ میلادی برای این زبان از الفبا های متفاوتی استفاده شده است، به عنوان مثال از زبان هایی همچون عربی، یونانی و ایتالیایی استفاده کرده اند. به این صورت که لهجه توسک زبان آلبانیایی را با استفاده از الفبای یونانی و لهجه چِگ را هم با الفبای لاتین نگارش می کردند.

کلمات در زبان آلبانیایی
کلمات در زبان آلبانیایی

گاهی هم هر دوی این لهجه ها را با الفبای عربی و یا ترکی عثمانی می نوشتند. در سال ۱۹۰۸ میلادی به طور رسمی تایید شد که زبان آلبانیایی از لهجه چِگ استفاده کند و الفبای آن نیز با اصلاحاتی از لاتین بهره ببرد و بعد از جنگ جهانی دوم وضعیت تغییر یافت و لهجه توسک جنبه رسمی و همگانی به خود گرفت.

شناخت لهجه توسک

توسک آلبانیایی و یا همان toskë یا toskërisht به گروه جنوبی زبان آلبانیایی گفته می شود و به افرادی که به آن لهجه صحبت می کنند توسک گفته می شود.

از نظر جغرافیایی نیز رودخانه اشکومبین میان توسک و گگ (لهجه شمالی) یک خط مستقیم می کشد و آن ها را از یکدیگر جدا می کند.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان لاتین از پایه تا پیشرفته


همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، اصل و اساس زبان آلبانیایی را لهجه توسک تشکیل می دهد.

آشنایی با لهجه گِگ آلبانیایی

گگ آلبانیایی که در لهجه خودشان به آن gegnisht و در لهجه معیار آلبانیایی به gegë یا gegërisht شناخته می شود به گونه شمالی لهجه آلبانیایی گفته می شود.

یکی دیگر از لهجه های زبان آلبانیایی گویش توسک است که در بالا به آن اشاره کردیم، که زبان امروزی آلبانیایی از گویش توسک به عنوان معیار استفاده می کند.

مردم در مناطق شمال آلبانی، کوزوو، جنوب شرقی مونته نگرو، شامل غربی مقدونیه و همچنین جنوب صربستان که آلبانیایی تبار هستند به گویش گِگ سخن می گویند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد لهجه گِگ این است که هیچ مستندی وجود ندارد که نشان دهد که به عنوان رسمی از این گویش برای زبان رسمی و مکاتبات استفاده شود و زبان معیار و نوشتاری آلبانی هم از گویش توسک استفاده می کند، البته تعدادی از نویسندگان هستند که هنوز هم از گویش گگ برای نوشتن استفاده می کنند و آثارشان را به این زبان نگارش می کنند.

نگاهی به شرایط تحصیل در کشور آلبانی

تحصیلات ابتدایی در این کشور از ۷ سالی آغاز می شود و فرد باید تا ۱۴ سالگی دوران ابتدایی را بگذراند و سپس تصمیم بگیرد که قصد دارد چه کاری انجام دهد، یعنی یا وارد مقطع دبیرستان شود و زیست و شیمی و فیزیک و ریاضیات را یاد بگیرد و یا وارد مدارس فنی شود و بعد از گذراندن آن که تا سن ۱۸ سالگی طول می کشد فرد می تواند مدرک دیپلم خودش را دریافت کند.

تحصیل در کشور آلبانی
تحصیل در کشور آلبانی

از دیگر مواردی که باید در مورد این کشور به آن اشاره شود این است که اگر شما دارای معدل بالایی باشید یعنی معدلی بین ۱۷ الی ۲۰ می توانید به صورت رایگان تحصیلی کنید و به طور کلی در این موارد تخفیفات خوبی هم ارائه می دهند که می تواند در تحصیل به شما کمک کند.

در این جا شما را به صورت کامل با زبان آلبانیایی آشنا کردیم و تمامی ابعاد آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم، شما می توانید با مشاهده پکیج آموزش گام به گام زبان آلبانیایی به صورت کامل با این زبان آشنا شده و به تسلط در آن دست یابید که این موضوع می تواند برای شما امتیازات مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

برای مثال اگر قصد تحصیل و یا مسافرت به کشور آلبانی را داشته باشید لازم است تا شما زبان این کشور را بدانید و حتی برای تحصیل هم اگر چه که می توانید به زبان انگلیسی هم در این کشور درس بخوانید ولی در برخی مواقع شما نیاز به داشتن مدرک زبان آلبانیایی دارید که از ضروریات است و حتما شما باید آن را داشته باشید، به علاوه در نظر داشته باشید با وجود این که شما زبان انگلیسی را بدانید خیلی ضروری است که زبان آن کشور را هم بدانید تا بتوانید با مردم هم به راحتی صحبت کنید و از نظر زبان ارتباطی دچار مشکل نشوید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.