پکیج آموزش زبان رومانیایی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
500 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان رومانیایی یک زبان رومی است که حدود ۲۴ الی ۲۸ میلیون نفر به آن تکلم می کنند و تمام آن ها از کشورهای رومانی و مولداوی هستند. زبان رومانیایی به عنوان زبان رسمی در کشورهایی چون رومانی، مولداوی و همچنین استان خودگردان وویوودینا پذیرفته شده است. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از مجموعه های آموزش زبان با عنوان پکیج آموزش زبان رومانیایی به صورت جامع را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان های خارجه قرار دهیم.

پکیج آموزش زبان رومانیایی به صورت جامع

در مجموعه آموزش زبان رومانیایی به صورت قدم به قدم این زبان را فرا گرفته و همچنین بر لغات و گرامر و مکالمه رومانیایی تسلط خواهید یافت.

دوره جامع آموزش زبان رومانیایی
دوره جامع آموزش زبان رومانیایی

در زبان رومانیایی به آن limba română گفته می شود که به صورت لیمبا رُمنه هم تلفظ می شود. باید اشاره شود که در کشور مولداوی به این زبان، مولداویایی گفته می شود که در واقع همان زبان رسمی در کشور رومانی است و فقط در دستورات هجایی دارای اختلافات کوچکی است.

آشنایی با کشور رومانی

کشور رومانی در جنوب غربی اروپا واقع شده است که نام پایتخت آن بخارست است. این کشور از غرب با کشور مجارستان و صربستان و از شمال شرقی و شرق به ترتیب با کشورهای مولداوی و اوکراین و از جنوب هم با کشور بلغارستان همسایه است.

مردم رومانی از قوم بومی داس ها که یک قوم هند و اروپایی است و قوم رومی ها به وجود آمده اند و زبان آن ها که زبان رومانیایی است هم از لاتین ریشه گرفته و با زبان ایتالیایی هم خانواده است و واحد پولی این کشور هم لئوی رومانی نام دارد.

آشنایی با کشور رومانی
آشنایی با کشور رومانی

کشوری که امروزه به آن رومانی گفته می شود در ابتدا آن را با نام داچیا می شناختند و بیشتر افراد آن از منطقه تراچ از یونان بودند که یونانی ها آن ها را تحت نام گتای ها می شناختند. بین سال های ۱۰۱ تا ۱۰۶ میلادی این بخش توسط امپراتور روم فتح شد و به یکی از استان های این امپراتوری بزرگ تبدیل گشت. در سال ۲۷۰ میلادی این امپراتوری نیروهای خود را از سرزمین داچیا به عقب برد ولی بسیاری از رومی ها ترجیح دادند که در این سرزمین بمانند و زبان لاتین را برای خودشان انتخاب نمودند.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان ایتالیایی


در خصوص زبان رومانیایی باید اشاره شود که این زبان حتی در برخی از ادارات و انجمن ها مانند اتحادیه لاتین و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان رسمی شناخته می شود. یکی دیگر از مواردی که در مورد این زبان مطرح است این است که در خصوص تعداد افرادی که در سطح جهان به این زبان سخن می گویند اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی گزارش ها نشان می دهد که تقریبا جمعیتی بالای ۳ میلیون نفر رومانیایی که به اروپا و آمریکای شمالی و کشورهای دیگری چون ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، پرتغال، کانادا، فرانسه و آلمان کوچ کرده اند نیز به این زبان تکلم می کنند.

نگاهی به زبان رومانیایی در کشور رومانی

در رومانی و مولداوی این زبان به عنوان زبان دوم برخی از اقلیت های قومی شناخته می شود و بر اساس یک سرشماری که در سال ۱۹۷۹ انجام شد مشخص شد که تقریبا ۴ درصد از جمعیت رومانی از زبان رومانی به عنوان زبان دوم خودشان استفاده می کردند.

شجره نامه زبان رومانیایی
شجره نامه زبان رومانیایی

یکی از مواردی که در خصوص این زبان باید به آن اشاره شود موضوع آموزش این زبان است که در کشورهایی همچون مجارستان، صربستان، بلغارستان و اوکراین که انجمن های رومانیایی در آن مستقر هستند زبان رومانیایی آموزش داده می شود. به عنوان مثال از سال ۱۹۹۲ بنیاد فرهنگی رومانی با نام اختصاری (ICR) برای معلمان زبان رومانیایی دوره های تابستانه فراهم می کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش قدم به قدم زبان یونانی


به طوری که خیلی از افرادی که در این آموزشگاه ها هستند، زبان رومانیایی به عنوان زبان مادری شان شناخته می شود و در واقع به عنوان زبان دوم آن را آموزش می بینند و به علاوه در ۳۸ کشور جهان زبان رومانیایی به عنوان یک زبان بیگانه آموزش داده می شود.

آواشناسی زبان رومانیایی

به طور کلی رومانیایی دارای ۷ واکه است که عبارتند از : /a/, /e/, /i/, /o/, /u/, /ə/ و /ɨ/. و علاوه بر این واکه ها در برخی از کلمات دو واکه /ø/ و /y/ هم دیده می شود. از نکاتی کمه در رابطه با این زبان وجود دارد این است که در این زبان ۴ نیم واکه و ۲۰ همخوان وجود دارد.

صداهای آمیزشی در رومانیایی

صداهای آمیزشی در زبان رومانیایی به دو صورت زیرین و زبرین وجود دارند که صداهای زیرین عبارتند از : ai, au, ei, eu, ii, iu, oi, ou, ui, ăi, ău, îi, îu. و در مقابل هم صداهای زبرین عبارتند از : ea, eo, ia, ie, io, iu, oa, ua, uă.

نگاهی به ۳ واکه ها در رومانیایی

در جایی که واکه اصلی بین دو نیم واکه قرار می گیرد : eai, eau, iai, iau, iei, ieu, ioi, iou, oai. و در جایی که دو نیم واکه قبل از واکه اصلی قرار گیرند : eoa, ioa.

آشنایی با الفبای زبان رومانیایی

الفبای زبان رومانیایی
الفبای زبان رومانیایی

در خصوص سامانه نوشتاری این زبان یا همان الفبایی که در زبان رومانیایی استفالده می شود باید بگوییم که الفبای این زبان از ریشه الفبای لاتین گرفته شده است که سپس ۵ حرف به آن اضافه شده است، در ابتدا این واج ها ۱۲ تا بوده اند که بعد از تغییراتی که در ساختار آن به وجود آمد از تعداد آن کاسته شد و در آغاز قرن ۲۰ نشانه واکه های کوتاه هم به آن اضافه گردید.

چند جمله کاربردی در زبان رومانیایی

در این زبان به مرد رومانیایی می گویند român که به صورت رُمِن تلفظ می شود، همچنین برای گفتن زن رومانیایی از لغت româncă استفاده میشود که به صورت رُمِنکه تلفظ می شود.

اگر بخواهید در این زبان بگویید درود باید از کلمه Salut استفاده کنید که به صورت سالوت خوانده می شود و لغت سلام هم به صورت نوشته Buna می شود و تلفظ آن هم بونا است.

اگر بخواهید به شخصی بگویید سال نو مبارک و یا تولدش را به او تبریک بگویید می توانید از la mulţi ani استفاده کنید که به صورت لآ مولتس ان تلفظ می شود.

آموزش گام به گام زبان رومانیایی
آموزش گام به گام زبان رومانیایی

برای آنکه از شخصی اسمش را بپرسید باید از عبارت Cum te cheamă استفاده کنید که به صورت کوم ته که‌آمه خوانده می شود و همچنین اگر بخواهید از او بپرسید که حالش چطور است می توانید به او بگویید Ce mai faci که به صورت چه مائی فاچی خوانده می شود.

همچنین برای آنکه سن فردی را از او بپرسید باید از عبارت ciţi ani ai استفاده کنید که به صورت کیتس آن ای خوانده می شود و برای خداحافظی هم می توانید از لغت La revedere استفاده نمایید که به صورت لارِوِدِره بیان می شود.

اگر بخواهید از شخصی تشکر کنید و به او بگویید که سپاسگزارم باید از واژه استفاده کنید که به صورت بیان می شود و دو کلمه پرکاربردی که در هر زبان وجود دارد کلمه بله و خیر است که به ترتیب به صورت Da و Nu گفته می شود.

شهر یاش

این شهر در کشور رومانی قرار دارد و مردم یاسی که گروهی از اقوام ایرانی تبار هستند در این شهر زندگی می کنند. این گروه که از تبار ایرانی است از اوایل قرون وسطی از بخش قفقاز به سمت کشور مجارستان و رومانی مهاجرت کرده اند. این افراد آسی تبار که در قدیم گویش آن ها یاسی از زبان آسی بود خودشان را از نسب سکاها می دانند.

نگاهی به زبان مولداویایی

زبان مولداویایی اسم دیگر زبان رومانیایی است که در کشور مولداوی به عنوان زبان رسمی شناخته می شود. سخن گفتن در زبان مولداویایی خیلی شبیه به گویش مردمی است که در شمال شرق رومانی زندگی می کنند. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هم کشور رومانی و هم کشور مولداوی از یک زبان نوشتاری استاندارد است برای ادبیات استفاده می کنند. این زبان با خط سیریلیک نوشته می شود و همچنین مولداویایی یکی از زبان های رسمی منطقه خودمختار ترنسنیستریا است.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.