مشکل دخول مردان و زنان چگونه درمان می شود؟

مشکل دخول مردان و زنان چگونه درمان می شود؟

مشکل دخول مردان و زنان دلایل مختلفی دارد که بخشی از آنها به عملکرد جنسی آنها و بخش دیگر به موضوع روانی و عاطفی مربوط است. یعنی مشکل دخول در مردان اگر جسمی و فیزیکی باشد به دلیل اختلال نعوظ است و در زنان به عواملی مانند واژینیسموس مربوط است.

لازم به ذکر است که اگر مشکل دخول مردان و زنان به دلایل پزشکی نباشد باید سایر موارد مربوط را بررسی کنیم و برای هر یک از آنها درمان های مخصوص به خودشان را ارائه نماییم. درمان هایی که برای مشکل دخول مردان و زنان وجود دارد شامل تجویز دارو و انجام برخی از تمرینات در خانه است که در کنار آن جلسات مشاوره روانشناختی نیز به زوجین داده می شود.

در خصوص طول درمان عدم توانایی دخول مردان و زنان نیز زمان دقیقی را نمی توان بیان نمود اما لازم است بدانیم که زمینه و علت اختلال می تواند مشخص نماید که مشکل دخول چه مدت طول می کشد تا به صورت کامل درمان شود.

در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل مقاله ای در خصوص مشکل دخول مردان و زنان و دلایلی که در این باره وجود دارد را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه مقالات علمی و روانشناسی قرار دهیم تا بدانید چه دلایلی می تواند سبب بروز مشکلات دخول در زنان و مردان شود.

مشکل دخول مردان و زنان

همانطور که میدانید در زندگی زناشویی رابطه جنسی بسیار مهم بوده و زوجین باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. بنابراین اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد می تواند سبب بروز مشکلات فراوانی برای زن و مرد شود. از این رو زوجین باید به موضوع سکس توجه ویژه ای داشته باشند و به خوبی تمام ابعاد آن را مدیریت نمایند. پیشنهاد می شود تا مقاله نقطه فرنولوم در مردان را بخوانید.

اگر زن و مرد بتوانند شناخت لازم و کافی در خصوص مشکل دخول یکدیگر بدانند می توانند برای درمان آن اقدامات لازم را خیلی بهتر انجام دهند. یعنی در این مسیر با هم همدلی می کنند و در نتیجه بهترین شیوه درمانی را انتخاب می نمایند تا بتوانند به خوبی تحت درمان قرار بگیرند. در ادامه مقاله با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل به چرایی و درمان مشکل دخول مردان و زنان بپردازیم.

اختلال نعوظ در مردان

در مردان اختلال نعوظ می تواند سبب بروز مشکلات جنسی فراوانی شود. چرا که برای داشتن رابطه جنسی نیاز است تا آلت تناسلی مرد به اندازه کافی سفت و سخت باشد تا بتواند دخول را به خوبی انجام دهد. به یاد داشته باشید که اختلال نعوظ در هر سنی می تواند بر رابطه جنسی مردان تاثیر بگذارد. یعنی اگر مرد قبل از دخول و یا کمی بعد از آن نعوظ خودش را از دست بدهد در اصطلاح گفته می شود که اختلال نعوظ (ED) دارد.

به یاد داشته باشید که اختلال نعوظ موضوعی نیست که صرفا افراد مسن با آن درگیر باشند. موسسه دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی در تحقیقی که انجام داده اند اشاره می کنند که حدود ۳۰ میلیون نفر از مردان در ایالات متحده تحت تاثیر ED هستند.

لازم به ذکر است که وقتی در هنگام برقراری رابطه جنسی هستید و به ناگاه گرفتار اختلال نعوظ شوید به شدت دچار استرس می شود. اما در این باره راهکارهایی ارائه شده است که شما به کمک آنها می توانید رابطه جنسی تان را به خوبی مدیریت نمایید.

دلایل اصلی اختلال نعوظ

در خصوص علت اختلال نعوظ باید اشاره شود که دلایل متعددی در این باره وجود دارد. نوع خفیف اختلال نعوظ به این صورت است که آلت تناسلی مرد به صورت نیمه سفت در می آید و به اندازه کافی سفت و سخت نیست که بتواند دخول را به خوبی انجام دهد.

چرا مردان هنگام دخول دچار مشکل می شوند؟

زیرا برای داشتن نعوظ خوبی و حفظ آن لازم است تا چندین قسمت از بدن فرد و سیستم عصبی و سیستم عروقی اش به خوبی با یکدیگر کار کنند. زمانی که فرد از نظر جنسی تحریک می شود سیستم عصبی ماهیچه هایی را که جریان خون به اجسام غاری را کنترل می کنند و شل کرده و یک جفت ناحیه اسفنج مانند از بافت نعوظ داخل آلت تناسلی فرد ایجاد می شود. به دلیل وجود جریان خون در آلت مرد آلت تناسلی او به صورت سفت و سخت در می آید.

سپس این خون به وسیله غشای فیبری به نام Tunica Albuginea در داخل آلت تناسلی شما نگهداری می شود که باعث می شود تا مرد بتواند در طول رابطه جنسی به خوبی نعوظ را حفظ کند. حال اگر در این فرایند مشکلاتی رخ دهد ما شاهد اختلال نعوظ هستیم. یعنی خون کافی در آلت تناسلی فرد جریان پیدا نمی کند و در نتیجه آلت فرد به اندازه کافی سفت و سخت نمی شود تا بتواند عمل دخول را به خوبی انجام دهد.

تاثیر عوامل محیطی بر روی سیستم عصبی

برخی از شرایط خاص که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد نیز می تواند موجب اختلال نعوظ شود. به عنوان مثال بیماریهایی مانند دیابت نوع دو، بیماری ام اس و آسیب هایی که به ستون فقرات، لگن، پروستات، مثانه یا آلت تناسلی وارد شده باشد نیز می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود. گاهی اوقات نیز عوامل روانشناختی می تواند باعث ایجاد اختلال نعوظ در مردان شود.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله برای درمان زود انزالی چه چیزهایی بخوریم را بخوانید.

یعنی فرد از نظر ذهنی آنقدر دغدغه دارد که نمی تواند به خوبی تمرکز کند و آرامش کافی برای انجام رابطه جنسی را ندارد. یعنی میل جنسی اش به شدت کاهش یافته و در نهایت عملیات دخول را به خوبی انجام نمی دهد. به عنوان مثال اختلالاتی مانند استرس، اضطراب، افسردگی و نگرانی راجع به انجام رابطه جنسی می تواند به شدت بر روی اختلال نعوظ تاثیر بگذارد و در نتیجه فرد توانایی لازم برای رسیدن به نعوظ را نداشته باشد.

شایان ذکر است که مصرف برخی از داروها نیز می تواند سبب ایجاد اختلال نعوظ در مردان شود. به عنوان نمونه داروهایی مانند ضد افسردگی، آرام بخش ها و داروهایی که بر روی تولید هورمون اثر می گذارند و داروهای مربوط به زخم معده و داروهای خاص برای درمان فشار خون بالا نیز به شدت بر روی مشکل نعوظ تاثیر می گذارند.

در کنار تمام موادی که گفته شد لازم است بدانید که سبک زندگی ناسالم نیز می تواند سبب بروز مشکلات جنسی در بین زوجین شود. به عنوان مثال چاقی و اضافه وزن، سیگار کشیدن و عدم فعالیت بدنی نیز می تواند سبب ایجاد اختلال نعوظ یا (ED) شود. مردی که گرفتار اختلال نعوظ است و هنگام سکس نمی تواند به نعوظ کافی دست پیدا کند دچار احساس ناامیدی می شود و در نهایت رابطه جنسی زوجین به شدت دچار آسیب می گردد.

مشکلات زنان و تاثیر آن بر دخول

در زنان نیز مواردی وجود دارد که می تواند سبب بروز مشکلات دخول شود. یعنی وجود درد در هنگام مقاربت که شامل درد در حین رابطه جنسی و یا انجام سایر فعالیت های جنسی می شود به صورت غیر ارادی عضلات اطراف دهانه واژن دچار انقباض می گردد و در نتیجه مشکلات دخول به وجود می آید.

لازم به ذکر است که سندرم هایی مانند لواتور آنی یا واژینیسموس می تواند باعث درد بسیار شدید در هنگام برقراری رابطه جنسی شود که در نهایت عملیات دخول با مشکل مواجه می گردد. این اختلال شامل وجود اضطراب در هنگام تلاش برای دخول و مشکلات مربوط به رابطه جنسی نیز رخ می دهد.

باید اشاره شود که اصطلاح سندرم لواتور آنی تا حد زیادی جایگزین اصطلاح واژینیسم شده است. چرا که نشانه های واژینیسموس معمولا ناشی از اختلال عملکرد عضله لواتور آنی است. سندرم لواتور آنی انقباض غیر ارادی عضله لواتور آنی است که عضله اصلی کف لگن است. ماهیچه ای است که در طول ارگاسم منقبض می شود. این اختلال می تواند ناشی از ترس در هنگام برقراری رابطه جنسی یا به دلیل عدم آگاهی کافی در خصوص سکس رخ دهد. برای آموزش بیشتر به کارگاه روانشناسی درمان مشکلات جنسی مراجعه کنید.

زنانی که گرفتار مشکلات دخول هستند به هیچ وجه نمی توانند هیچ گونه شیء خارجی را وارد واژنشان کنند. چرا که آنها از درد ناشی از سکس در هنگام دخول به شدت می ترسند و به همین دلیل دچار اضطراب می گردند. توجه داشته باشید که درد در هنگام دخول یا تلاش برای مقاربت ممکن است به خاطر خشکی واژن یا اختلالات اندام تناسلی باشد.

پزشکان بر اساس علائم، معاینه لگنی و معیارهای خاص، درد اختلال در ناحیه تناسلی را تشخیص می دهند. پمادهای بی حسی، روان کننده ها، تمریناتی برای شل کردن عضلات لگن، تمریناتی برای عادت دادن زنان به لمس دهانه واژن و تماس همسر با آن یا تغییر موقعیت برای مقاربت به بهبود اوضاع کمک می کند. اگر علت مشکل به درستی تشخیص داده شود می توانیم فرایند درمان را آغاز کنیم.

واژن قوی چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که گفته شد مشکلات دخول هم برای زنان و هم برای مردان وجود دارد. به همین دلیل لازم است تا ویژگی های یک واژن قوی را بیان کنیم.

  • واژن باید برای محکم گرفتن آلت تناسلی به اندازه کافی قوی باشد.
  • یک واژن بی عیب و بی نقص واژنی است که ماهیچه هایش آنقدر قوی باشد که بتواند یک اسب را خفه کند.
  • لازم به ذکر است که هیچ احساسی بهتر از آن نیست که همسرتان بر واژنش تسلط کافی داشته باشد و بتواند عضلاتش را در هنگام برقراری رابطه جنسی به خوبی منقبض نماید.

دلیل مشکلات دخول زنان و مقاربت دردناک

درد در هنگام رابطه جنسی به دو شکل سطحی و عمقی رخ می دهد. اگر به صورت سطحی باشد که به آن وستیبولودینی های تحریک شده شناخته می شود. مقاربت دردناک سطحی هنگامی رخ می دهد که بر دهانه واژن، ناحیه تناسلی یا فرج فشار زیادی وارد شود. اگر درد ناشی از سکس به صورت عمیق باشد تحت عنوان دیسپارونی نامیده می شود و هنگامی رخ می دهد که آلت تناسلی وارد عمق واژن می شود و در آن شروع به حرکت می کند.

تشخیص مشکل دخول مردان و زنان

لازم به ذکر است که همراه با درد ناشی از رابطه جنسی سوزش، تیزی یا گرفتگی عضلات هم وجود دارد. در این شرایط ماهیچه های لگن تمایل به سفت شدن دارند که موجب می شود تا درد عمقی یا سطحی به طور چشمگیری افزایش یابد. وجود درد و سوزش دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

درد هنگام رابطه جنسی

به یاد داشته باشید که وجود احساسات منفی در حین رابطه جنسی می تواند بر روی درد ناشی از مقاربت جنسی تاثیر بگذارد. یعنی اگر فرد قبل از رابطه جنسی یک تجربه منفی داشته باشد باعث می شود تا دچار ناراحتی و عصبانیت شود.

به عنوان مثال شخصی که در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته باشد در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرش ممکن است به یاد تصاویر آن زمان بیفتد و در نتیجه دچار احساس منفی شود. همچنین گاهی اوقات ممکن است ترس از صمیمیت یا بارداری و تصور منفی از خود نیز می تواند درد مقاربت جنسی را افزایش دهد.

زنانی که دچار مشکلات جنسی هستند در هنگام برقراری سکس با همسرشان به ناگاه دچار انقباض و سفتی عضلات واژن می شوند که این موضوع از دست آنها خارج است. بروز چنین مشکلی می تواند بر روی ارگاسم و رابطه جنسی زوجین تاثیر بگذارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش تمرینات کگل را مطالعه فرمایید.

دلیل وجود درد عمیق و سطحی در زنان

شایان ذکر است که درد لگنی سطحی و عمیق دلایل متفاوتی دارند که در ادامه شما را با دلیل دردهای سطحی آشنا می کنیم.

  • افزایش حساسیت ناحیه تناسلی به درد که ممکن است در وستیبولودینی تحریک شده رخ دهد.
  • سندرم ادراری تناسلی پسا قاعدگی با تغییرات در واژن و مجاری ادراری که می تواند در دوران منوپوز رخ دهد.
  • روانکاری ناکافی ناشی از پیش نوازی ناکافی.
  • التهاب یا عفونت در ناحیه تناسلی از جمله تبخال تناسلی و عفونت های مخمری)، واژن یا غدد بارتولین (غدد کوچک در دو طرف دهانه واژن) التهاب یا عفونت مجاری ادراری و صدمات در ناحیه تناسلی.
  • پرتودرمانی که واژن را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند خاصیت کشسانی واژن را کمتر کند و باعث ایجاد زخم شود و ناحیه اطراف واژن را باریک و کوتاه تر کند.
  • یک تجربه آسیب زا در گذشته مانند سوء استفاده در کودکی یا درد شدید در حین زایمان.
  • واکنش آلرژیک به فوم ها یا ژل های ضد بارداری یا به کاندوم های لاتکسی.
  • استفاده از آنتی هیستامین ها که می تواند باعث خشکی جزئی و موقت واژن شود.
  • شیردهی که می تواند باعث خشکی واژن در رابطه شود زیرا سطح استروژن پایین است.
  • ناهنجاری در بدو تولد مانند مسدود بودن غیرطبیعی واژن با هایمن که با ورود آلت تداخل می کند.
  • جراحی که واژن را باریک می کند (به عنوان مثال، برای ترمیم بافت های پاره شده در حین زایمان یا اصلاح پرولاپس اندام لگنی).

تشخیص دلیل مشکل دخول مردان

برخی از افراد اختلال نعوظ را به صورت ناتوانایی کامل در داشتن نعوظ می دانند. اما باید اشاره شود که اختلال نعوظ از نظر شدت در افراد متفاوت است. به عنوان مثال گاهی اوقات برای انجام رابطه جنسی نعوظ کافی دارید و می تواند به خوبی دخول را انجام دهید اما بعد از دخول توانایی حفظ نعوظ را ندارید و نمی تواند نعوظ را در طول برقراری رابطه جنسی حفظ کنید. در نهایت شما اصلا نمی توانید نعوظ داشته باشید.

چنین مشکلاتی می تواند کوتاه مدت باشد و بعد از مدتی از بین برود. همچنین می تواند مشکلات ادامه دار باشد و بر روی رابطه جنسی تان تاثیر بگذارد. به یاد داشته باشید که در این شرایط فقط متخصص می تواند تشخیص درستی دهد و بعد از تشخیص تمامی شرایط را بررسی و روش های درمان را برای زن و مرد تجویز می کند.

دارو درمانی

باید بدانید که روش هایی وجود دارد که می توانید به کمک آنها عملکرد نعوظ تان را به خوبی حفظ کنید. یعنی با انجام آنها در طول رابطه جنسی نعوظ تان را حفظ کنید و به خوبی عملیات دخول را انجام دهید. در قدم اول باید قبل از سکس به پیش نوازی بپردازید. زیرا اگر شما بدون هیچ مقدمه ای به انجام سکس بپردازید با مشکلات متعددی مواجه می شوید. از این رو اگر قبل از سکس به پیش نوازی و انجام معاشقه بپردازید می توانید سکس خوبی را با همسرتان تجربه کنید.

در کنار این موارد می توانید از داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است نیز استفاده نمایید. اگر حفظ نعوظ در هنگام برقراری رابطه جنسی برایتان بسیار دشوار است مصرف داروهای ED می تواند بسیار مفید و موثر باشد. در این زمینه می توانیم به داروهایی مانند سیلدنافیل (ماده فعال در Viagra)، تادالافیل (Cialis)، واردنافیل (Levitra، (Stendra، و Avanafil اشاره کنیم.

در واقع این داروها باعث می شوند تا جریان خون به تمام بافت های آلت تناسلی مرد برسد و در نتیجه در حین برقراری رابطه جنسی نعوظ به صورت کامل صورت بگیرد. یعنی آلت تناسلی به اندازه ای سفت و سخت است که به شما کمک می کند تا دخول را به خوبی انجام دهید.همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان مشکلات جنسی از دکتر هلاکویی مراجعه فرمایید.

به یاد داشته باشید که تمامی داروهای ED باید حدود ۳۰ دقیقه الی ۶۰ دقیقه قبل از سکس مصرف شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. شایان ذکر است که گاهی اوقات حتی مصرف یک دوز از داروهای ED می تواند اعتماد به نفس شما را در رختخواب افزایش دهد. به یاد داشته باشید که برای افزایش رضایت زناشویی حفظ نعوظ بسیار لازم و ضروری است.

انجام رواندرمانی

همانطور که گفته شد مشکلات روانی می تواند در دخول اختلال ایجاد کند. از این رو برای درمان کامل نیاز داریم تا مشکلات مربوط به سلامت روان را تحت درمان قرار دهیم. به یاد داشته باشید که مشکلاتی مانند استرس، اضطراب، افسردگی، مشکلات رابطه، احساس گناه و اعتماد به نفس پایین می تواند باعث ایجاد مشکل دخول مردان و زنان شود.

زیرا اگر شما چنین مشکلاتی را داشته باشید قطعا از نظر میل جنسی دچار مشکل می شوید و در نتیجه تمایل چندانی به برقراری رابطه جنسی ندارید. تحقیقات روانشناختی نشان می دهد که درمان شناختی رفتاری (CBT) و انجام تمرینات ذهن آگاهی می تواند به درمان اضطراب عملکرد جنسی بسیار کمک کند.

اگر گرفتار مشکلات مربوط به اختلال افسردگی هستید حتما باید به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه فرمایید. به یاد داشته باشید که شما باید دیدن فیلم های پورن را ترک کنید چرا که هرگز تماشای چنین فیلم هایی نمی تواند به اختلال نعوظ شما کمک کند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است. نشان می دهد که ترک تماشای فیلم های پورن می تواند به برانگیختگی جنسی و تحریک افراد بسیار کمک کند و همچنین مشکلات مربوط به عملکرد جنسی مانند اختلال نعوظ را کاهش می دهد.

همچنین باید تغییراتی در سبک زندگی تان ایجاد نمایید. به عنوان مثال حتما ورزش کردن را در برنامه تان قرار دهید. به خواب و تغذیه خود بسیار توجه کنید و تلاش کنید تا رژیم غذایی سالمی داشته باشید. اگر الکل مصرف می کنید حتما آن را ترک کنید چرا که عدم مصرف الکل باعث می شود تا کیفیت خواب شما افزایش یافته و همچنین رابطه جنسی خوبی با همسرتان داشته باشید. شایان ذکر است که ترک کردن سیگار و کنترل فشار خون نیز می تواند به درمان اختلال نعوظ بسیار کمک کند.

تشخیص و درمان مشکل دخول مردان و زنان

همانطور که بارها اشاره کردیم اگر رابطه جنسی زوجین دچار مشکل باشد می تواند سبب بروز مشکلات فراوانی در زندگی شود. زنان ممکن است احساس شرم، خجالت، ناکافی بودن یا افسردگی داشته باشند. همچنین زنانی که قصد دارند تا بچه دار شوند ناتوانی در سکس برای آنها استرس فراوانی را ایجاد می کند.

از این رو مراجعه به پزشک می تواند به درمان مشکل دخول مردان و زنان کمک کند. هنگامی که زن درد ناحیه تناسلی، زمان و مکان درد را به پزشک گزارش می کند پزشک می تواند به معاینه لگنی بپردازد و تشخیص درستی را ارائه کند.

روش های درمان مشکل دخول مردان و زنان

انجام معاینه لگن می تواند وجود ناهنجاری های فیزیکی را به خوبی تشخیص دهد یا آن را رد کند. با این حال، درد زن و انتظار درد و انقباض غیر ارادی عضلات اطراف دهانه واژن می تواند معاینه سخت تر کند. از این رو پزشکان تلاش می کنند تا ملایمت معاینه را تا حد زیادی برای فرد قابل تحمل کنند.

زیرا ناحیه داخل و اطراف دهانه واژن به آرامی اما به طور کامل برای علل احتمالی مانند علائم التهاب یا ناهنجاری ها بررسی شود. اگر پزشک ناحیه غیر طبیعی را پیدا کند از آن بخش نمونه برداری می کند تا آن را زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار دهد. پیشنهاد می شود تا مقاله آشنایی با انواع گرایش جنسی در انسان را مطالعه نمایید.

درمان روانشناختی

برای درمان می توان از درمان های روانشناختی و فیزیوتراپی کف لگن استفاده شود. برای انجام این کار از یک تیم که شامل روانشناس و فیزیوتراپ است استفاده می شود. شایان ذکر است که درمان شناختی رفتاری می تواند به درمان اختلال بسیار کمک کند. از این رو لازم است تا درد را به خوبی تشخیص دهیم تا بتوانیم بهترین گزینه درمانی را انتخاب کنیم.

اما در این خصوص روش ها و تکنیک های کلی و عمومی قرار دارد که به کمک آنها می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. به عنوان مثال باید در طول روز لباس های نخی بپوشید و نواحی پر موی اندام تناسلی را با صابون ملایم شستشو دهید. همچنین از دوش گرفتن و  مصرف دئودورانت های واژینال بدون تجویز و نسخه پزشک به شدت اجتناب کنید.

خودیاری برای درمان دخول زنان

برای کاهش خشکی واژن می توانید از یک روان کننده بودن عطر و طعم استفاده کنید تا درد ناشی از سکس را کاهش دهد. روان کننده ها و مرطوب کننده های واژن شامل روغن های غذایی مانند روغن نارگیل، روان کننده های مبتنی بر سیلیکون و محصولات مبتنی بر پایه آب هستند.

روان کننده های مبتنی بر آب به سرعت خشک می شوند و ممکن است نیاز به استفاده مجدد داشته باشند. به همین دلیل ترجیح داده می شود تا از وازلین یا روان کننده هایی که بر پایه روغن است استفاده شود.

توجه داشته باشید که روان کننده های روغنی تمایل دارند تا واژن را خشک کنند و از این رو می توانند به وسایل پیشگیری از بارداری لاتکس مانند کاندوم و دیافراگم آسیب برسانند. به همین دلیل در هنگام استفاده از روان کننده های روغنی نباید از کاندوم استفاده کنید. از این رو اگر می خواهید از کاندوم و دیافراگم استفاده کنید باید از روان کننده هایی که بر پایه آب هستند استفاده کنید.

نتیجه گیری

مردان و زنانی که گرفتار مشکل در دخول هستند باید روش هایی که به افزایش لذت رابطه جنسی آنها کمک می کند را امتحان کنند. اگر آنها انجام چنین روش هایی را نمی دانند باید به خوبی به آنها آموزش داده شود تا یاد بگیرند که چگونه این کار را انجام دهند. همچنین زوجین می توانند روش هایی که منجر به دخول نمی شود را امتحان کنند.

به عنوان مثال ارگاسم و انزال به زوجین کمک می کند تا بر مشکل دخول غلبه کنند. در کنار تمام مواردی که در این مقاله شاره شد لازم است بدانید که در خصوص مشکلات جنسی هیچ گونه شرم و حیایی نداشته باشید و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که اگر مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا مشکل دخول را تحت درمان قرار ندهید می تواند بر تمام جنبه های زندگی زناشویی شما تاثیر بگذارد.

دسته‌بندی‌ها