آموزش تمرینات کگل برای درمان بیماری های جسمی

آموزش تمرینات کگل برای درمان بیماری های جسمی

آیا با تمرینات کگل آشنا هستید؟ بسیار مهم است که بدانید تمرینات کگل دارای فواید و مزایایی بسیاری برای سلامتی بوده و می تواند به درمان برخی از بیماری ها کمک کند. در واقع تمرینات کگل بسیار ساده است و به راحتی می توانید آنها را در منزل انجام دهید. آموزش ورزش به شما کمک می کند تا بتوانید همواره سلامت جسمی خودتان را تضمین نمایید.

لازم به ذکر است که این تمرینات به افراد کمک می کند تا بتوانند زندگی سالم تری داشته باشند. اگر شما به طور روزانه تمرینات کگل را در برنامه کاری تان قرار دهید می توانید مانع بروز برخی از مشکلات و بیماری ها مانند زود انزالی، بی اختیاری ادرار، یبوست و مشکلات پروستات شوید.

همچنین لازم به ذکر است که تمرینات کگل به درمان این بیماری ها نیز کمک می کند و اگر شما دچار هر یک از آنها هستید می توانید با انجام تمرینات کگل تا حد زیادی بیماری های مطرح شده را کنترل کنید. شایان ذکر است که بسیاری از افراد برای درمان چنین بیماری هایی فقط به سمت داروهای گیاهی و شیمیایی می روند و به انجام تمرینات کگل باور ندارند.

این در حالی است که اگر شما می خواهید بهترین نتیجه را دریافت کنید لازم است تا در کنار داروهایی پزشک به شما معرفی کرده است تمرینات کگل را به صورت روزانه انجام دهید تا هم از سلامتی جسمانی خود مطمئن شوید و هم به مرور زمان مشکلی که در شما ایجاد شده است درمان شود.

به یاد داشته باشید که با انجام چند تمرین ساده می توانید هم سلامت جسمی خودتان را تضمین کنی و هم اعتماد به نفس را در خودتان افزایش دهید. ما در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در مورد تمرینات کگل و فواید آن را در اختیار شما دوستان علاقه مند به ورزش و علم پزشکی قرار دهیم تا بتوانید با انجام این تمرینات مشکلات و بیماری هایی که در بالا به آن اشاره شد را به کلی درمان کنید.

تمرینات کگل چه فوایدی دارد؟

همانطور که گفته شد تمرینات کگل برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند یبوست و زود انزالی بسیار مفید است. در ادامه قصد داریم تا شما را با مزایای تمرینات کگل آشنا کنیم.

جلوگیری و درمان بی اختیاری ادرار

مشکل بی اختیاری ادرار یکی از مواردی است که بسیار شایع بوده و در زنان بیشتر از مردان وجود دارد. در واقع بی اختیاری ادرار موجب بروز مشکلاتی مانند انقباض عضلانی و بیش فعالی مثانه می شود.پیشنهاد می شود تا مقاله نقطه فرنولوم در مردان را مطالعه فرمایید.

لازم است بدانید که تمرینات کگل می تواند یک روش بسیار مفید و موثر به جای جراحی برای درمان مشکلات مثانه زنان باشد. در واقع تمرینات کگل موجب می شود تا توانایی مثانه افزایش پیدا کند و عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود می بخشد.

همچنین لازم است اشاره شود که تمرینات کگل می تواند اختلال استرس را در مردان کاهش دهد و مشکلات مربوط به پروستات را بهبود می بخشد. شایان ذکر است که در بسیاری از موارد بی اختیاری ادرار جنبه روانی دارد که دلیل آن نیز به خاطر وجود استرس بیش از حد می باشد و اگر چنین شرایطی برای شما وجود دارد لازم است تا به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمایید.

جلوگیری و درمان بی اختیاری مدفوع

باید اشاره شود که بی اختیاری مدفوع به خاطر کنترل غیر طبیعی روده رخ می دهد که اگر ادامه یابد می تواند منجر به یبوست شود. کنترل غیر طبیعی روده نیز به خاطر رژیم غذایی نامناسب، محیط و یا ژنتیک رخ می دهد. برای درمان مشکلات روده علاوه بر مصرف غذاهای سالم می توانید با تمرینات کگل به درمان مشکل بی اختیاری مدفوع کمک کنید.

اگر ۳ بار در هفته و به مدت بیش از یک ماه تمرینات کگل را انجام دهید باعث می شود تا عضلات لگن تقویت شده و در نتیجه مشکل ایجاد شده نیز از بین می رود. حتی مطالعات نشان می دهد که در بسیاری از موارد انجام تمرینات کگل می تواند مانع انجام جراحی برای درمان مشکلات شود.

تمرینات کگل چه فوایدی دارد؟

کاهش ناراحتی های عضلانی و درد در دوران بارداری

لازم به یادآوری است که انجام تمرینات کگل می تواند درد عضلات را کاهش داده و به حفظ سلامت مثانه، روده و رحم را در دوران بارداری کمک می کند. اگر می خواهید بر روی عضلات کف لگن و بافت های میان دو راه کنترل بیشتری داشته باشید که بتوانید زایمان راحت تری داشته باشید.

بنابراین بسیار مهم است که به تمرینات کگل توجه کنید و انجام آن را در برنامه هفتگی تان قرار دهید. همچنین باید اشاره شود که تمرینات کگل باعث می شود تا درد، سفتی و بی حرکتی پس از زایمان به طور چشمگیری کاهش یابد. البته مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای انجام تمرینات کگل هرگز نباید عضلات شکم و ساق پا درگیر شود.

کمک به درمان یبوست

انجام تمرینات کگل می تواند به درمان یبوست مزمن کمک کند. چرا که انجام این تمرینات باعث می شود تا سیستم گوارش شما همواره سالم باشد و به خوبی کار کند. در کنار این موارد می توانیم به تاثیر تمرینات کگل برای درمان ناراحتی های روده نیز اشاره کنیم.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله چگونه باسن خوش فرمی داشته باشیم را بخوانید.

شایان ذکر است که اگر عبور مدفوع از مخرج مشکل داشته باشد موجب ایجاد یبوست در انسان می شود. انجام تمرینات کگل به صورت مستقیم بر روی این مشکل تاثیر می گذارد و می تواند به درمان آن کمک کند.

از دیگر عوامل موثر در ایجاد یبوست وجود مشکل در عصب ناحیه اسفنکتر مقعد است که اگر شما تمرینات کگل را به خوبی انجام دهید موجب می شود تا با فشار دادن عضلات لگن که بخش اصلی در انجام تمرینات کگل است تمام اعضای لگن را در جای مناسب خود نگه دارید و در نتیجه مشکلات عصب اسفنکتر را بهبود بخشید.

درمان اختلالات جنسی و نعوظ

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردان همواره به دنبال درمان آن هستند اختلال نعوظ است. در این میان مشاهده می شود که اغلب افراد برای درمان این اختلال به سراغ داروهای شیمیایی می روند که تمام آنها عوارض جانبی زیادی دارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله برای درمان زود انزالی چه غذایی بخوریم را مطالعه نمایید.

البته اگر شما زیر نظر پزشک هستید و به مصرف دارو می پردازید باید توجه کنید که درمان خودتان را به درستی ادامه دهید تا به خوبی درمان شوید. اما لازم است اشاره شود که شما علاوه بر مصرف دارو باید تمرینات کگل را در برنامه تان قرار دهید تا بتوانید خیلی زودتر به نتیجه برسید.

اگر شما به مدت ۶ ماه تمرینات کگل را انجام دهید و در کنار آن رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید می توانید تا ۳۵ درصد به درمان نعوظ کمک کنید. سفت کردن و تقویت عضلات انتهایی لگن در تمرینات کگل موجب افزایش جریان خون در آلت تناسلی و بهبود عملکرد جنسی می شود.

شایان ذکر است که تمرینات کگل می تواند به درمان زود انزالی نیز کمک کند و به مرور زمان باعث بهبود این اختلال شود. در فیلم آموزشی زیر به صورت کامل نحوه انجام تمرینات کگل به شما عزیزان آموزش داده می شود.

آموزش مراحل انجام تمرینات کگل

۱. در موقعیتی قرار بگیرید که عضلات بدن تان آرام و ریلکس باشد. برای انجام این کار بهتر است که به پشت دراز بکشید و زانوهایتان بالا باشد. توجه داشته باشید که در تمام مراحل تمرین از کشش گردن جلوگیری نمایید. چرا که می تواند موجب بروز سر درد یا گردن درد شود.

۲. عضلات انتهایی باسن عضلاتی هستند که در هنگام نگهداری ادرار درگیر می شوند. شما باید لگن خود و عضلات انتهایی باسن را منقبض کنید و به آن فشار بیاورید. انجام این کار موجب می شود تا عضلات لگن تقویت شده و تمامی عضلات در جای خودشان قرار بگیرند.

سپس بعد از ۱۰ الی ۱۲ ثانیه عضلات را شل کنید و مجدد به حالت ریلکس بازگردید. در این زمان باید دم و بازدم بیشتری داشته باشید. اگر شما در انجام تمرینات کگل تازه کار هستید باید بین هر بار انقباض عضلات فاصله ای قرار دهید تا درد کمتری را احساس کنید.

۴. مجدد عضلات لگن را به مدت ۵ الی ۷ ثانیه منقبض کنید و تلاش کنید تا این بار فشار بیشتری به عضلات وارد کنید. سپس مجدد خودتان را شکل کنید و این کا را تا ۱۰ بار انجام دهید و هر روز در ۳ نوبت تمرین را انجام دهید. شما می توانید تعداد تکرار تمرینات را با توجه به سطح توانایی تان افزایش دهید.

۵. در نهایت بدن خودتان را گرم کنید. به این صورت که زانوها را به قفسه سینه بچسبانید و تا ۵ ثانیه نگه دارید.

نکاتی برای انجام درست تمرینات کگل

نکاتی برای انجام درست تمرینات کگل

۱. لازم است تا قبل از انجام تمرینات کگل حتما مثانه تان را خالی کنید. چرا که اگر با مثانه پر تمرینات را انجام دهید موجب می شود تا ادرار وارد کلیه ها شده و در نتیجه عفونت ایجاد می شود.

۲. نباید در هنگام تمرین به عضلات باسن بیش از حد فشار بیاورید. چرا که انجام این کار موجب می شود تا بیماری شما تشدید شود. از این رو تمرینات را در طول روز بیشتر از ۳ بار انجام ندهید. چرا که لازم است به صورت اصولی و در طی هفته تمرینات را انجام دهید و سپس به مرور زمان آن را افزایش دهید. ممکن است فکر کنید که چون تمرینات کگل آسان و سبک هستند می توانید با سرعت آنها را انجام دهید اما لازم است اشاره شود که برای تاثیر بیشتر تمرینات کگل باید با آرامش کامل تمامی تمرینات را انجام دهید.

۳. به یاد داشته باشید که در طول تمرین به صورت عمیق تنفس کنید تا بتوانید راحت تر تمرینات کگل را انجام دهید.

۴. شما می توانید به صورت ایستاده و یا زمانی که مشغول کاری مانند مسواک زدن هستید تمرینات کگل را انجام دهید.

۵. بعد از انجام ورزش به یاد داشته باشید که باید بدن خودتان را گرم کنید و از حرکات کششی استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا درهای عضلانی ناشی از تمرین کاهش یابد.

لازم به یادآوری است که شما برای درمان تمامی بیماری ها باید به پزشک مراجعه کنید و هرگز سر خود به مصرف دارو یا انجام تمرینات نپردازید. چرا که پزشک شما باید شما را معاینه کند و اگر لازم باشد به شما انجام تمرینات را توصیه کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله تاثیر تمرینات یوگا بر روی رابطه جنسی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با تمرینات کگل آشنا شدیم و فهمیدیم که انجام این تمرینات میتواند بسیاری از مشکلات و اختلالات جنسی را درمان کند. اما باید بدانید که برای انجام تمرینات کگل لازم است تا به تمامی توصیه های پزشک خود گوش کنید و تمام حرکات را طبق اصول خودش انجام دهید تا هیچ مشکلی برای سلامتی جسم شما ایجاد نشود.

دسته‌بندی‌ها