کارگاه آموزشی غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد


                        کارگاه آموزشی غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
83 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
7 آگوست 2019
دسته بندی
۵,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

در این قسمت از وب سایت اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان کارگاه آموزشی غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد را جهت دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم.

کارگاه آموزشی غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد

مدرس آموزشی در کارگاه آموزشی غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد به صورت کامل مبحث مربوط به وسوسه در بین معتادان را تشریح کرده و روش های غلبه بر وسوسه را ارائه می دهد.

غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد

با اینکه دوره و نقاهت در ترک اعتیاد بسیار سخت و دشوار است اما معتادان می‌توانند با غلبه بر وسوسه مصرف مواد اعتیاد آور از بازگشت به اعتیاد پیشگیری کنند. اتفاقاتی که منجر به بازگشت اعتیاد می‌شود گاهی غیرمنتظره رخ می‌دهد و فرد باید خود را آماده غلبه بر وسوسه مصرف کند.

تمایل به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور در شروع دوره ترک اعتیاد بیشتر و شدیدتر است و به تدریج با بهبودی جسم و روح مصرف کننده از شدت آن کاسته می‌شود. به هر حال مقاومت در برابر میل به مصرف می‌تواند خسته کننده و فرسایشی باشد، امکان دارد فرد احساس ضعف کند و تصور کند دیگر نمی‌تواند در برابر وسوسه مقاومت کند، آیا راهکاری برای غلبه بر وسوسه وجود دارد؟

با اینکه دوره و نقاهت در ترک اعتیاد بسیار سخت و دشوار است اما معتادان می‌توانند با غلبه بر وسوسه مصرف مواد اعتیاد آور از بازگشت به اعتیاد پیشگیری کنند. اتفاقاتی که منجر به بازگشت اعتیاد می‌شود گاهی غیرمنتظره رخ می‌دهد و فرد باید خود را آماده غلبه بر وسوسه مصرف کند.


پیشنهاد ویژه:کارگاه تخصصی آشنایی با داروهای ضد روانپریشی

آموزش روش های غلبه بر وسوسه در ترک اعتیاد

تمایل به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور در شروع دوره ترک اعتیاد بیشتر و شدیدتر است و به تدریج با بهبودی جسم و روح مصرف کننده از شدت آن کاسته می‌شود. به هر حال مقاومت در برابر میل به مصرف می‌تواند خسته کننده و فرسایشی باشد، امکان دارد فرد احساس ضعف کند و تصور کند دیگر نمی‌تواند در برابر وسوسه مقاومت کند، آیا راهکاری برای غلبه بر وسوسه وجود دارد؟

دور شدن از محیط و افرادی که یاد آور دوران مصرف هستند

به عنوان مثال اگر همیشه حیاط یا انباری پاتوق مصرف شما بوده بهتر است تا رسیدن به سلامتی کامل به آنجا نروید. اگر با دوستانتان مصرف می‌کردید بهتر است از آنها فاصله بگیرید زیر این آنها تداعی کننده شرایط مصرف برای شما هستند.

کنترل افکار منفی خود

طبق گزارش‌ها افرادی که بعد از ترک دوباره به سمت مصرف مواد کشیده می‌شوند معمولا تفکراتی منفی و ناامیدانه داشتند که در برابر اراده آنها قرار می‌گرفت، افکاری با این مضمون: «دیگر نمی‌‌توانم، از من ساخته نیست، همین حالا می‌میرم، من ضعیف هستم و …»

در برخی افراد هم استدالال و دلایل منطقی به ذهنشان رسوخ می‌کند که سبب مصرف دوباره می‌شود افکاری مانند: «با یک بار مصرف که به جای اول نمی‌رسم، فقط همین یک بار!، کسی که نمی‌فهمد، از فردا تصمیم می‌گیرم بگذارمش کنار، امشب باید در این میهمانی مصرف کنم و …». با کنترل این افکار می‌توانید بر وسوسه مصرف نیز غلبه کنید.

ورزش کردن

فعالیت فیزیکی یکی از بهترین راهای مقابله با وسوسه است، فعالیت فیزیکی ذهن را از تمایل به مصرف منحرف کرده و مشغول فعالیتی سالم می‌کند. اینکه چه نوع فعالت بدنی انجام می‌دهید مهم نیست، پیاده روی، بدنسازی، دوچرخه سواری همه اینها می‌تواند اندروفین را افزایش دهد که نوعی مخدر طبیعی است و باعث کاهش وسوسه مصرف در فرد می‌شود.

خودگویی مثبت

هر زمانی که وسوسه مصرف مواد داشتید از خودگویی مثبت استفاده کنید با جملاتی مانند: «تو میتوانی خیلی بیشتر مقاومت کنی» یا «تو قوی هستی»

درمیان گذاشتن احساسات

صحبت کردن با دیگران تا از موضوع فاصله بگیرید و صورت عقلانی به مساله نگاه کنید، این کار باعث می‌شود میل غیر منطقی به مصرف مواد اعتیاد آور را بهتر درک کنید همفکری با دیگران می‌‌تواند کمک کند بر میل به مصرف غلبه کنید. با بیان افکار و احساسات خود به دیگران از بار سنگین آن بیرون می‌آید.

تمرکز بر اهداف کوتاه مدت

شما نمی‌‌توانید بعد از ترک روی اهداف بلند مدت تمرکز کنید و همه اهداف را عملی کنید، ترک مواد دریچه‌های تازه ای به روی زندگی باز می‌کند ولی به این معنی نیست که خیلی سریع به همه آرزوهایتان می‌رسید. کمال طلبی به این معنی است که شما انتظار داشته باشید خیلی سریع به همه خواسته‌ها برسید این نوع تفکر شمار را دلسرد می‌کند. ولی تمرکز بر اهداف کوتاه مدت می‌تواند برای شما انگیزه ایجاد کند تا بهتر در برابر وسوسه دوام بیاورید.

شناسایی عواملی که بر وسوسه تاثیر می‌گذارند

بعضی افراد زمان گرسنگی با خستگی تمایل به مصرف پیدا می‌کنند، در حالی که بعضی زمانی که انرژی زیادی دارند وسوسه می‌شوند مواد مخد را مصرف کنند یا برخی در زمان افسردگی این وسوسه به سراغشان می‌آید، بعضی افراد به اشتباه برای بالا بردن میل جنسی به مصرف مواد روی می‌اورند.

باید بفهمید چه نیازی باعث وسوسه مصرف مواد در شما می‌شود و سعی کنید این نیاز را از طریق دیگری برطرف کنید مثلا اگر افسرده یا هستید یا تصور می‌کنید که قوای جنسی شما ضعیف است بهتر است به روانپزشک و روانشناس مراجعه کنید تا در صورت نیاز داروی مناسبی دریافت کنید که هم باعث بهبودی حال شما شود و هم اعتیاد اور نباشد.

منبع:کلینیک ترک اعتیاد آکسون

مطالعه بیشتر

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار KMPlayer استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 4