آموزش برنامه ریزی برای بازنشستگی و سالمندی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
80 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

دوران بازنشستگی یکی از دوران هایی است که اکثر افراد وارد آن شده و می بایست برای آن برنامه داشته باشند تا در زندگی دچار مشکل نشوند. چرا که مهم است تا انسان ها در این دوران با برنامه ریزی مناسب از وقتشان به طور بهینه استفاده کرده و بهترین دوران زندگی شان را تجربه کنند. به همین دلیل در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان آموزش برنامه ریزی برای بازنشستگی و روش های مناسب برای دوران سالمندی را در اختیار شما علاقه مندان به سمینارهای روانشناسی قرار دهیم.

آموزش برنامه ریزی برای بازنشستگی و روش های مناسب برای دوران سالمندی

با یادگیری مهارت برنامه ریزی برای بازنشستگی می توانیم از این دوره نهایت استفاده را ببریم و هرگز به این دوران به عنوان یک برهه که صرفاً دارای سختی است نگاه نکنیم.

بازنشستگی به معنی کناره گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در پی بیماری و از کارافتادگی است. شخص بازنشسته تا زمانی که زنده است شخصاً از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کند و پس از مرگش بازماندگانش واجد شرایط دریافت این مستمری هستند.برای مطالعه بیشتر در مورد سالمندان به مقاله روانشناسی سالمندان مراجعه فرمایید.

پایان دوره خدمت برحسب سختی و زیان‌آور بودن کار سال‌ها فرق می‌کند. همچنین پایان دوره خدمت درکشورهای مختلف متفاوت است.

بازنشستگی یکی از دوران معمول زندگی است، پس نیاز به آماده شدن و مهارت یابی برای آن هم مثل همه دوران ها جدی می شود. در اغلب موارد در این دوران خانه نشینی های مداوم زندگی را به سکون تبدیل کرده، حال آنکه تحرک و شادی زندگی تکراری را کمرنگ می کند.

خیلی از افراد از این دوران رنج می برند و حتی می ترسند بازنشسته شوند اما آیا واقعا دوران بازنشستگی ترسناک و منفور است؟ اگر این طور است پس چرا بعضی از افراد، تازه در این دوران دست به کارهای جدیدی می زنند و شکوفا می شوند؟ جواب این سوال ها این است که شما باید یاد بگیرید دوران بازنشستگی را چطور مفید،دوست داشتنی، لذتبخش و آرامش بخش زندگی کنید.

یک شغل خوب پیدا کنید

ممکن است این جمله کمی طعنه آمیز به نظر برسد که شما فشار کاری را تمام کرده اید و دوباره به آن بازگردید. یکی از دلایل چنین توصیه ای، نیاز به پول در دوران بازنشستگی است. به علاوه شما فرصت فوق العاده ای خواهید داشت تا به یک حرفه نو و غیر مرتبط به شغل قبلی خود بپردازید. خیلی از مردم در دوران بازنشستگی خود به شغل های شاد و سبک روی می آورند.

کارهای داوطلبانه انجام دهید

این گزینه یکی از با ارزش ترین فعالیت بازنشستگان است. انتقال تجربیات کاری به تازه کارها، کمک به کسب و کارهای کوچک، مساعدت های داوطلبانه در کتابخانه یا بیمارستان، راه اندازی تجارت های کوچک در فضای باز پارک های ملی، کمک به گروه های داوطلب محلی، و حتی پیوستن به انجمن های صلح از جمله فعالیت های بی شماری است که می توانید آنها را انجام دهید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی مهارت های زندگی ویژه بزرگسالان


پیش از شروع کار به مدت زمان کاری که می خواهید انجام دهید و همچنین به شرایط سازمان هایی که می خواهید برای کمک های داوطلبانه بپیوندید فکر کنید و سپس با آنها تماس بگیرید، اغلب آنها در شرایط تقلیل نیروی کار، دست رد بر سینه نیروهای داوطلب اضافی نخواهند زد.

ورزش را در برنامه روزانه تان قرار دهید

گلف بازها درباره گذراندن اوقات خود نگرانی ندارند. این ورزش حسابی سرشان را گرم می کند. تمرین می کنند و برای چند دور بازی را ادامه می دهند. خیلی از مردم وقتی سر کار می روند وقت کافی برای ورزش کردن ندارند. آنها اغلب احساس می کنند که تلاش برای یادگرفتن ورزشی که دیگران سال ها صرف یاد گرفتنش کرده اند در مدت زمانی کوتاه کار عبث و بیهوده ای است.

اما خیلی از آدم هایی که ورزش مورد علاقه شان  را خیلی دیر شروع کرده اند اما از آن لذت کافی برده اند و فواید دیگری از جمله تناسب اندام را برای ورزش کردن خود لحاظ کرده اند، خواه ماهیگیری و قایقرانی باشد، خواه تنیس و یا آیروبیک آبی. برای شروع ورزش های سختی مانند گلف یا تنیس به آموزش نیاز دارید.

مهارت برنامه ریزی در دوران بازنشستگی

آموزش برنامه ریزی برای بازنشستگی

برای خود یک سرگرمی ایجاد نمایید

وقتی هنوز مشغول کار هستید به دنبال یک سرگرمی برای دوران بازنشستگی باشید. در این صورت شما فرصت کافی برای بررسی گزینه های مختلف سرگرمی را دارید و به محض پایان دوره کاری می توانید از سرگرمی جدید رونمایی کنید. هر چیزی می تواند باشد؛ چهل تکه دوزی، بافندگی، پرورش گل و گیاه، موسیقی، نقاشی، جمع کردن تمبر و هر سرگرمی که شما را هیجان زده می کند و علاوه بر این موجب تعامل شما با دیگران می شود.

یک کسب و کار برای خود راه بیندازید

در این مورد تصورات، علایق و وضعیت اقتصادی شما ملاک هستند. مردم گاهی دنبال کسانی می کردند که از حیوانات خانگی شان نگهداری کنند و یا  مراقب خانه های خالی آنها باشند، آنها را با ماشین به فرودگاه برسانند و کامپیوترها و دوچرخه هایشان را تعمیر کنند.

شرکت های گردشگری به راهنمای تور احتیاج دارند. شاید خود شما هم ایده هایی برای تولید و ارائه خدمات داشته باشید. بازنشستگی فرصت خوبی برای امتحان کردن آنهاست؛ اما مراقب باشید که پیش از هر سرمایه گذاری توان مالی خود را بسنجید و از افراد باتجربه و قابل اعتماد مشورت بگیرید.

مسافرت را در برنامه های خود قرار دهید

البته این به این معنا نیست که یک سفر طولانی و یا دو سفر بروید و بعد همه چیز را فراموش کنید. بعضی از مردم مشتاق سفر کردن هستند. آنها هر سال طرح چند سفر خوب را می چینند و به دنبال برنامه ریزی کردن و یافتن راه هایی هستند تا خانه هایشان را به مکان های زیبا منتقل کنند و یا لا اقل مدتی در آنجا بمانند؛ خانه ای را می خرند و یا اجاره می کنند و با هزینه مشخص و تعیین شده برای مدتی طولانی سفر می کنند. مسافرت می روند و تجربه کسب می کنند و از برنامه ریزی های بعدی لذت می برند.

بین بازنشستگی و شروع کار جدید اندکی فاصله بیندازید

روش فاصله انداختن بین کارها معمولا توسط جوان ها انجام می شود. آنها بین اتمام دبیرستان و ورود به دانشگاه و یا خروج از دانشگاه و شروع یک کار جدید برای حفظ تعادل یک سال به خود مرخصی می دهند و فاصله می اندازند. بسیاری از مردم هم این کار را در هنگام بازنشستگی انجام می دهند.

این کار مزایای زیادی دارد. رئیس بازنشسته شده یک اداره پس از یک حرفه گیج کننده و فشرده فرصت کافی برای بازآفرینی خود را دارد. او فرصت دارد تا درباره چگونگی استفاده بهینه از روزهای بازنشستگی اش بیندیشد. شاید شما همیشه خواسته باشید که به دور دنیا سفر کنید، یا در یک سازمان امداد رسانی فعالیت کنید، یا زبان ایتالیایی را در رم بیاموزید، یک وب سایت درست کنید و یا روش تعمیر یک ساعت را بیاموزید. این فرصت شماست‌.

با بزرگسالان به اردو بروید

اردو رفتن فقط برای بچه ها نیست. اردوها برای فعالیت های مختلفی برگزار می شوند. اردوهایی هستند که به شما یاد می دهند چگونه روی یخ رانندگی کنید، اردوهای ورزشی، علمی، آشپزی، ورزش، موسیقی، هنر، نویسندگی و مانند آن.

در فصل زمستان به جنوب بروید

اگر سرمای زمستان را دوست ندارید پس چرا تمام زمستان را به پارو کردن برف و چمباتمه زدن جلوی شومینه صرف می کنید؟ چرا به یک منطقه گرمتر سفر نمی کنید؟ خیلی از مکان های ارزانقیمت هستند که می توانید چند ماه یا بیشتر را در آنجا سپری کنید. یک ماشین تفریحی اختصاصی یا همان ماشین کاروان (RV) اجاره کنید. با مردم ملاقات کنید و از تجارب مشترکتان بگویید، به قسمت های مختلف کشور سفر کنید، شاید یک جای ارزانتر هم برای زندگی پیدا کردید.

با افرادی که سنشان با شما متفاوت است دوست شوید

افراد مسن و سالخورده جهان بینی و چشم انداز فکری متفاوتی نسبت به سایرین دارند. جوان ها فرهنگ واژگانی متفاوت و اغلب انرژی بیشتری دارند. اگر می خواهید در دوران بازنشستگی هم سرزنده و جوان باشید بیرون بروید و به طور منظم با مردم ارتباط داشته باشید و صحبت کنید. حفظ ارتباط با دنیای بیرون در حفظ نشاط و سرزندگی در دوران بازنشستگی نقش مهمی دارد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.