کارگاه آموزش هدف گذاری جوانان برای موفقیت

کارگاه آموزش هدف گذاری جوانان برای موفقیت
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
200 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان کارگاه آموزش هدف گذاری جوانان برای رسیدن به قله های موفقیت را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به کارگاه های روانشناسی قرار دهیم.

کارگاه آموزش هدف گذاری جوانان برای رسیدن به قله های موفقیت

در کارگاه آموزش هدف گذاری جوانان برای رسیدن به قله های موفقیت شما با روش های هدف گذاری در زندگی ویژه جوانان و نوجوانان آشنا خواهید شد.

نوجوانان و جوانان چگونه در زندگی خود هدف گذاری می‌کنند؟

مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که اهداف کارآموز شما ، اهداف خود آن‌ها باشند و نه اهدافی که  شخص دیگری  برای آن‌ها تعیین کرده است. حتی بلندپروازترین اهداف هم باید محترم شمرده شوند، و شما می‌توانید به کارآموز خود نشان دهید که چگونه می‌توان چنین هدفی را به قدم‌های کوچکتر تقسیم کرد که در نهایت منجر به دست یافتن به آن می شوند. برای مثال یک آموزش خوب اولین قدم در راه رئیس شدن در یک شرکت بزرگ است.  حتی دقیقتر،  انجام دادن تکلیف امشب اولین قدم برای دریافت یک آموزش خوب است.

ویژگی‌هایی که برای اهداف لازم است

قابل تصور باشند: کارآموز باید بتواند اهدافش را به خوبی مشخص کند و تصویری دقیق از آن‌ها داشته باشد، تا بتواند متوجه شود چه قدم‌های برای رسیدن به آن لازم است.

قابل باور باشند: کارآموز باید باور داشته باشد که می‌تواند به اهدافش برسد.

دست یافتنی باشند: اهداف کارآموز باید در محدوده توانایی‌ها و نقاط قوت او باشد. برای مثال، کسی که هرگز وزنه ای را بلند نکرده، نباید هدف بلند کردن یک وزنه ۱۵۰ کیلیویی را برای خود تعیین کند.( اگرچه این می‌تواند یک هدف دست یافتنی در بلند مدت باشد).
قابل کنترل باشند: تا حد امکان کارآموز برای رسیدن به اهداف خود نباید وابسته به شخص دیگری باشد.برای مثال پیدا کردن کار ممکن است بستگی به بازار کار و تأیید پدر و مادر کارآموز شما داشته باشد. اگرچه صحبت با پدر ومادر  و تهیه کردن یک رزومه کارهایی هستند که تحت کنترل کارآموز شما هستند.

قابل اندازه‌گیری باشند:‌هدف باید از نظر زمان و یا اندازه مشخص قابل اندازه‌گیری باشد. اگر هدف گرفتن نمره  نهایی۲۰ در جبر باشد، کارآموز باید بداند که برای رسیدن به این هدف نیاز به چه میزان تمرین و حل مساله دارد.
دوست‌ داشتنی باشد:‌ هدف باید چیزی باشد که کارآموز شما واقعاً دوست داشته باشد انجام دهد، نه چیزی که فکر کند مجبور است انجام دهد. برای مثال، درآمد کافی داشتن در کاری که  باید انجام دهیم و همزمان یادگرفتن بازی فوتسال شاید چیزی باشد که دوست داریم انجام بدهیم.

به شما کمک کند که رشد کنید: یک هدف هیچ‌وقت نباید مخرب باشد چه برای فرد، چه برای دیگران و یا جامعه. نوشیدن یک بشکه آبجو قبل از صبح فردا قابل باور است، دست یافتنی است، قابل اندازه‌گیری و کنترل است، اما هدفی نیست که بشود از آن حمایت کرد. شما باید بتوانید به کارآموز خود کمک کنید اهداف سازنده را از اهداف مخرب تشخیص دهد.

یکی از ابعاد این مسأله، «هدف آموزی» است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

زندگی بدون هدف برای هر انسانی در هر سن و سالی که باشد، مساوی است با گذران عمر بدون حاصل و ثمر.

بازخوانی زندگی افراد موفق، نشان می‌دهد که موفقیت جز از طریق هدف‌گذاری حاصل نشده و نخواهد شد، پس پدران و مادرانی که برای تربیت فرزندان خویش تلاش می‌کنند، باید بخشی از برنامه تربیتی خود را به «هدف گذاری» اختصاص دهند.

آنان باید به فرزندان خود بیاموزند که موفقیت در هر عرصه از زندگی، نیازمند یک برنامه‌ریزی است و امکان برنامه‌ریزی جز از طریق هدف‌گذاری میسر نخواهد شد.

کمتر کسی است که در زندگی خود هدف‌گذاری نکرده باشد و هدفی در سر برای آینده نداشته باشد. حتی افراد ناموفق و شکست خورده نیز هدفی برای آینده دارند.

برخی به دنبال اهداف کوچک و کم اهمیت و برخی به دنبال اهدافی بزرگ و شاید دست نیافتنی‌اند. عده‌ای نیز اهداف متناسب با توان و استعداد خود دارند.

اهداف افراد به تناسب سلایق و علایق ایشان متفاوت است و نیز به فراخوار توانمندی‌ها و قابلیت‌هایشان ممکن است متغیر باشد.

اهداف نوجوانان متفاوت با اهداف جوانان است و اهداف جوانان نیز با اهداف میان سالان یکسان نیست.

گاهی برخی اهداف به حدی دور از واقعیت هستند که بهتر است آن‌ها را رؤیا نام نهیم و بعضی اهداف نیز به حدی کوچک هستند که شاید بدون هیچ گونه برنامه و تلاشی به مرور زمان تحقق یابند.

هدف شناسی و هدف‌گذاری صحیح، متناسب و منطقی یکی از الزاماتی است که باید به دقت مورد توجه باشد. اصل هدف‌گذاری، امری است که معمولاً خواسته یا ناخواسته، افراد بدان توجه دارند، ولی این امر در کودکان و نوجوانان ممکن است مورد غفلت قرار گیرد و به همین دلیل، نقش خانواده در تشویق فرزندان به هدف‌گذاری در زندگی، اهمیت بیشتری می‌یابد، بلکه یکی از وظایف ایشان می‌گردد.

هرگز از شکست ها نا امید نشویم

الزاماً هر تلاش و کوششی برای کسب اهداف، به نتیجه نمی‌رسد.

کافی است یک خطا در شیوه برنامه‌ریزی صورت گرفته باشد و یا یک ناهماهنگی در اجرای برنامه، رخ دهد، تا حاصل ساعت‌ها کار و تلاش بر باد رود.

شکست نه نشانه دست نیافتنی بودن یک هدف است و نه نشانه ناتوانی فرد در کسب هدف.

شکست، پایان راه نیست بلکه یک اتفاق ناگوار است که در زندگی هر فرد ممکن است، واقع شود.

متأسفانه برخی افراد در مواجهه با هر شکست و ناکامی، اهداف خود را تغییر می‌دهند، از اهداف بزرگ، به سوی اهداف کوچک‌تر می‌روند، از تصمیمات قاطع خود باز می‌گردند و در برنامه‌های خود تجدید نظر می‌کنند.

در مواجهه با شکست، جای ناامیدی و تغییر اهداف نیست بلکه باید گذشته را بازخوانی و نقاط ضعف و قوت را به درستی استخراج کرد.

شاید همان لحظه که از یک شکست ناامید شده‌اید تا موفقیت فقط یک قدم، فاصله داشته باشید، پس رشته کار را به آسانی رها نکنید.

تصور کنید در بازی فوتبال اگر یک تیم گل بخورد، بازی را رها نمی‌کند بلکه تلاش خود را مضاعف و حملات را بیشتر می‌کند، تهاجم را وسیع‌تر می‌کند تا بتواند شکست گذشته را جبران کند، پس درس گرفتن از شکست‌ها و ناامید نشدن از ناکامی‌ها نیز درسی است که باید به فرزندان آموخت.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.