رابطه با دوست شوهر چه پیامدهایی دارد؟

رابطه با دوست شوهر چه پیامدهایی دارد؟

یکی از موضوعاتی که نیاز به روان درمانی دارد و اگر زوجین به آن توجه نداشته باشند می تواند سبب بروز طلاق و جدایی بین آنها شود رابطه با دوست شوهر است. این عشق تحت عنوان عشق ممنوعه و آتشین نیز شناخته می شود.

شما باید بتوانید عشق به دوست همسرتان را کنترل کنید و اجازه ندهید که ارتباط سالم بین شما به یک معضل اجتماعی تبدیل شود. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم پیامدهای عاشق دوست شوهر خود شدن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

رابطه با دوست شوهر یعنی چه؟

همانطور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد امروزه یکی از موضوعاتی که می تواند زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد عشق به دوست همسر است که پیامدها و آسیب های جبران ناپذیری داشته و اگر زوجین ریشه های این موضوع را مورد بررسی قرار ندهد بدون شک با مشکلات و مسائل جدی و خطرناکی مانند خیانت مواجه می شوند.

در واقع عشق یک زن متاهل به دوست همسر خود تحت عنوان آسیب شناخته می شود و باید دلیل آن را در زندگی زناشویی زوجین مورد بررسی قرار داد. پیشنهاد می شود تا مقاله دلایل اصلی خیانت را مطالعه کنید.

چرا عشق ممنوعه ایجاد می شود؟

متوجه شدیم که اگر زنی عاشق دوست شوهر خودش شود در واقع دچار یک آسیب و مشکل شده است. چرا که این نوع عشق از نوع ممنوعه بوده و زمانی که قصد درمان آن را داریم متوجه می شویم که ریشه های آن در خلا هایی دیده می شود که در وجود زن و مرد قرار دارد و آنها هرگز برای درمان آن اقدام نمی کنند و صرفا صورت مسئله را پاک می کنند.

در واقع زمانی که مشکل یا آسیبی در زندگی زوجین ایجاد می شود نیاز است تا ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم آسیب را به خوبی شناسایی کنیم و سپس با شناخت دلایل آن به درمان مشکل بپردازیم. اما برخی از زوجین به جای توجه به مشکل وارد آسیب می شوند و این کار نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه موجب می شود تا گره ایجاد شده محکم تر شده و در نتیجه درمان آن نیز دشوارتر می گردد.

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با برخی از دلایل عاشق دوست شوهر شدن آشنا نماییم و بدانیم که چرا یک زن متاهل با این که همسر دارد وارد یک رابطه ممنوعه شده است.

مشکلات و معضلات زندگی مشترک

همانطور که گفته شد برخی از زوجین در زندگی دچار مشکل می شوند و به جای درمان آن سعی می کنند تا از مشکل فرار کنند و وارد بیراهه شوند. در واقع عاشق دوست همسر شدن یک نوع عشق ممنوعه محسوب می شود که تحت عنوان آسیب از آن یاد می شود و باید با شناخت ریشه های آن به درمان آن بپردازیم.

چنین افرادی معمولا در زندگی زناشویی شان عشق و محبت کافی را از همسرشان دریافت نمی کنند و از این رو برای جبران این مشکل وارد یک عشق ممنوعه می شوند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ازدواج بدون رابطه جنسی را مطالعه فرمایید.

زمانی که زندگی چنین زوجینی را مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم که رابطه آنها با همسرشان بسیار سرد و بی روح بوده و به جای درمان مشکل به همسرشان خیانت می کنند و با دوست همسرشان وارد رابطه می شوند. در واقع آنها محبتی که نیاز دارند را از فرد دیگری طلب می کنند و در نتیجه ما شاهد خیانت زناشویی هستیم که در روان درمانی به آن روابط فرا زناشویی نیز گفته می شود.

چرا برخی از زنان با دوست شوهرشان رابطه برقرار می کنند؟

زمانی که رابطه زوجین سرد و بی روح باشد هیچ گونه تعهدی در رابطه آنها وجود نداشته و در نتیجه احتمال بروز خطا در زندگی آنها افزایش پیدا می کند. چرا که تعهد یکی از مولفه های اصلی برای پایداری زندگی زناشویی است و زوجین باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

اگر شما با مثلث عشق استرنبرگ آشنا باشید می دانید که این مثلث ۳ مولفه را مشخص می کند که عبارت است از : صمیمیت، میل و تعهد که اگر زوجین بتوانند این سه موضوع را در زندگی شان به تعادل برسانند قطعا به رضایت زناشویی دست پیدا می کنند.

طرحواره ها یا همان تله های روانی

همانطور که می دانید تله های روانی در واقع همان مشکلات و معضلاتی است که در دوران کودکی ایجاد شده است و می تواند بر روی تمام زندگی فرد تاثیر بگذارد. زمانی که فرد گرفتار تله روانی کمبود محبت است تلاش می کند تا از طریق یک رابطه فرا زناشویی چنین کمبودی را جبران کند و در نتیجه به شوهر خودش خیانت می کند.

به عنوان مثال اگر فرد دارای تله روانی طرد شدگی باشد در رابطه سرد هیچ وقت نمی ماند و در نتیجه به دنبال یک رابطه جذاب می باشد و در نتیجه به سمت رابطه فرا زناشویی گرایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که موضوع خیانت در افرادی که گرفتار طرحواره نقص و شرم هستند نیز مشاهده می شود. زیرا فردی که گرفتار چنین تله ای می باشد هرگز خودش را شایسته عشق و احترام نمی داند و در نتیجه وارد روابط اشتباه و دارای آسیب می شود.

چرا که در ذهن این فرد باوری وجود دارد که تو فرد پوچ و بیهوده ای هستی و لایق روابط سالم و شایسته ای نیستی و از این رو فرد به سمت روابطی کشیده می شود که اشتباه بوده و در نتیجه سلامت روان فرد را با مشکل مواجه می کند.

آگاهی داشتن از این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید ریشه مشکل خودتان را شناسایی کنید و هرگز گرفتار یک عشق ناسالم و ممنوعه نشوید. اگر شما گرفتار یکی از طرحواره های روانی هستید باید آن را تحت درمان قرار دهید تا دچار مشکلات و آسیب های بعدی آن نشوید.

نداشتن رابطه جنسی و تنوع طلبی

برخی از مردم نیز تنوع طلب هستند و نمی توانند برای یک مدت طولانی در یک رابطه بمانند. در واقع این افراد هیچ تعهدی در زندگی شان ندارند و در نتیجه بعد از گذشت چند مدت وارد یک رابطه جدید می شوند. چنین افرادی در ابتدا باید مشکل روانی خودشان را درمان کنند و سپس به فکر ازدواج باشند.

چرا که در غیر این صورت قطعا به همسرشان خیانت می کنند و به سلامت روان خود و دیگران آسیب وارد می کنند. لازم به ذکر است که خیانت کردن یک معضل محسوب می شود که فرد از طریق آن روحیه تنوع طلبی اش را ارضا می کند و به نتیجه دلخواهش می رسد.

در واقع فردی که روحیه تنوع طلبی دارد به صورت ذاتی به سمت روابط متعدد گرایش دارد و به نوعی دچار اعتیاد است. چنین افرادی توانایی ماندن در روابط به صورت طولانی مدت را ندارند و اگر به رفتار آنها توجه کنید متوجه میشوید که بعد از مدتی با یک فرد جدید وارد رابطه شده اند. برای آموزش بیشتر به کارگاه آموزش سکس تراپی مراجعه فرمایید.

موضوع بسیار مهمی که می تواند سبب ایجاد عشق ممنوعه گردد فقدان رابطه جنسی بین زوجین است. شایان ذکر است که برخی از زوجین گرفتار مشکلات روانی یا جسمی هستند و در نتیجه به خاطر بیماری یا هر مشکل دیگر توانایی برقراری رابطه جنسی با همسرشان را ندارند و در نتیجه ادامه داشتن این مشکل می تواند زمینه های خیانت را فراهم کند. چرا که فرد می خواهد نیاز جنسی اش را ارضا کند و از این رو چون همسرش توانایی چنین کاری را ندارد وارد رابطه با فرد دیگری می شود.

عشق به فردی دیگر

به طور کلی در رابطه با عشق باید بیان کنیم که عشق هیچ گونه پشتوانه منطقی ندارد و به صورت خود به خوبی فکر می کند که باید فردی را دوست داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است فردی با دیدن شخصی که دارای قد بلند و موهای زیبایی است به ناگاه عاشق او شود.

با این که چنین فرایندی نمی تواند توجیه عشق باشد اما برخی از افراد به دلیل خصوصیاتی که دارند نمی توانند عشقشان را کنترل کنند و در نتیجه با دیدن فردی دیگر به صورت خودکار شیفته و دلباخته اش می شوند و می خواهند با او وارد رابطه شوند. چرا که زندگی زناشویی دارای قواعد و مقررات خاصی است و زن و مرد باید به آن توجه داشته باشند.

چرا ترک عشق دشوار است؟

همه ما می دانیم که عشق پدیده پیچیده ای بوده و می تواند انسان را از نظر جسمی و روانی تحت فشار قرار دهد. از این رو زمانی که فردی عاشق شخصی دیگر می شود اگر عشق آنها نادرست و ناسالم باشد نمی تواند به راحتی از آن دست بردارد و در نتیجه گرفتار بیماری های جسمی و سلامت روان می شود.

به یاد داشته باشید که عشق چه سالم باشد و چه ناسالم موجب می شود تا هورمون هایی در بدن انسان ترشح شود که بر روی سیستم مغزی انسان تاثیر می گذارد. در نتیجه احساسات و حالات خوب و خوشایندی در انسان ایجاد می شود که موجب می شود تا شما بخواهید آن را دنبال کنید.

برخی از افراد بر این باورند که عشق مانند مصرف ماده مخدر است که می تواند احساس خوشایندی را در شما ایجاد کند و در نتیجه بعد از یک بار مصرف تمایل دارید تا مجددا نیز آن را تجربه کنید. در عشق نیز چنین فرایندی مشاهده می شود که وقتی فردی با شخصی دیگر برای مدتی رابطه دارد به او وابسته می شود و نمی تواند از او جدا شود. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج روانشناسی عشق مراجعه فرمایید.

چرا که وقتی شما با فردی رابطه دارد و خاطرات زیادی را با هم داشته اید موجب می شود تا به یکدیگر وابسته باشید و ذهن شما به آن شخص عادت می کند. زمانی که می خواهید از او جدا شوید دچار احساسات دردناکی می شوید که باعث می شود تا ترک عشق برایتان سخت و دشوار باشد.

عاشق دوست شوهر شدن چه پیامدهایی دارد؟

به طور کلی باید اشاره شود که عشق ممنوعه کاری زشت و ناپسند بوده و می تواند اثرات منفی و ناخوشایندی را بر روی رابطه زناشویی بگذارد. چرا که اگر رابطه شما ادامه دار باشد موجب می شود تا شما به رابطه وابسته شوید و در نتیجه مشکلات بسیاری برای شما ایجاد می کند. در ادامه قصد داریم تا شما را با آسیب ها و پیامدهای رابطه با دوست همسر را مورد بررسی قرار دهیم.

وابستگی به دوست همسر

به یاد داشته باشید که رابطه دوم شما در راستای رابطه اصلی شما بوده و به عنوان یک رابطه ناسالم و مسموم شناخته می شود. شایان ذکر است که رابطه ناسالم می تواند مشکلات و گرفتاری های بسیاری را برای شما ایجاد کند. زیرا شما وارد یک رابطه ای شده اید که صرفا کمبودهای شما را جبران می کند و شما به جای درمان مشکل قصد دارید تا صورت مسئله را پاک کنید.

اگر رابطه ناسالم شما ادامه پیدا کند گرفتار اضطراب و استرس می شوید و در نهایت تعادل روانی تان دچار مشکل می شود. به یاد داشته باشید که روابط سمی باعث می شود تا اعتماد به نفس شما کاهش یافته و در نتیجه از همسرتان فاصله می گیرید و بیشتر به سمت دوست همسرتان حرکت می کنید. هر چه شما بیشتر از همسرتان فاصله بگیرید بازگشت به زندگی سالم زناشویی برایتان سخت و دشوار خواهد بود و در نهایت زندگی مشترک شما دچار تباهی می شود.

آشکار شدن رابطه

زمانی که رابطه دوم شما برملا می شود مشکلات بسیاری برای زندگی شما ایجاد می شود. زیرا تمام افرادی که شما را می شناسند نسبت به شما بی اعتماد می شوند. همین موضوع می تواند در برخی مواقع به یک فاجعه تبدیل شود و در نتیجه آبروی شما به طور کلی نابود می شود. گاهی اوقات ممکن است هنگامی که رابطه شما آشکار گردید دوست شوهرتان کنار بکشد تا مشکلی برایش ایجاد نشود.

در چنین شرایطی شما با مشکل ایجاد شده تنها می مانید و از سمت خانواده نیز طرد خواهید شد. اگر دچار این حالت شوید بعد از مدتی گرفتار اختلال افسردگی و تنهایی می شوید. برای مطالعه بیشتر مقاله برخورد با خیانت در زندگی زناشویی را مطالعه نمایید.

متارکه و آسیب به فرزندان

یکی از آسیب هایی خیانت زناشویی ایجاد طلاق و جدایی زوجین است. گاهی اوقات پیش می آید که فردی به خاطر آینده فرزندان و مشکلاتی که برای زندگی شان ایجاد می شود همسرشان را به خاطر کاری که انجام داده است می بخشند و موضوع خیانت را به طور کلی نادیده می گیرند.

اما برخی افراد هستند که هرگز نمی توانند خیانت را ببخشند و به سادگی از کنار این موضوع عبور نمی کنند. این افراد اگر به این نتیجه برسند که ادامه دادن رابطه به صلاحشان نیست تصمیم به جدایی می گیرند.

فردی که به غیر از همسر خودش با فردی دیگر وارد رابطه شده است باعث می شود تا دیگر نتواند نسبت به همسر و فرزندان خودش احساس مسئولیت کند. چرا که روابط فرا زناشویی مشکلات روحی و روانی زیادی را برای افراد ایجاد می کند و در نتیجه باعث می شود تا نتواند به فکر فرزندان خودش باشد.

چنین شرایطی موجب می شود تا محیط خانه برای فرزندان خطرناک شده و در نتیجه در معرض آسیب قرار می گیرند. لازم به ذکر است که اگر فرزندان از موضوع خیانت مطلع شوند آسیب هایی که به آنها وارد می شود بسیار سخت تر خواهد بود.

احساس گناه

زمانی که شما وارد رابطه با دوست همسرتان می شوید قطعا به دلیل کاری که انجام داده اید خودتان را سرزنش می کنید و در نتیجه دچار احساس گناه می شوید. چنین شرایطی باعث می شود تا صدمات جبران ناپذیری به سلامت روان شما وارد شود.

هنگامی که فردی وارد رابطه با دوست شوهرش می شود در ابتدا ممکن است شیفته ظاهر و اخلاق فرد شود اما بعد از مدتی به خاطر کار اشتباهی که انجام داده است احساس گناه می کند و در نتیجه از خودش متنفر می شود. لازم است اشاره شود هنگامی که فردی وارد چنین روابطی می شود نمی تواند به راحتی از آن خارج شود و این تعارض موجب می شود تا عزت نفس فرد به طور کلی از بین برود.

چگونه از خیانت عبور کنیم؟

برخی افراد با این که به همسرشان خیانت می کنند بعد از مدتی به خاطر کاری که انجام داده اند پشیمان می شوند و می خواهند مجدد به زندگی عادی شان بازگردند و دوست دارند تا همه چیز را مانند قبل درست کنند. اما لازم است اشاره شود که بازگشت از خیانت برای آنها کار بسیار سخت و دشواری است.

در این شرایط آنها به تنهایی نمی توانند از عهده کار برآیند و همچنین برایشان بسیار سخت است که این موضوع را با فردی دیگر در میان بگذارند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با روش هایی آشنا کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید از بحران خیانت عبور کنید.

رابطه با دوست همسر چه آسیب هایی به زندگی زناشویی می زند؟

برخورد منطقی

اگر شما با دوست شوهر خود وارد رابطه شده اید و با این کار به همسرتان خیانت کرده اید و حالا از کاری که انجام داده اید پشیمان هستید باید با خودتان روراست باشید و با صورت صادقانه به عواقب کاری که انجام داده اید فکر کنید و سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

  • اگر دوست شوهر شما فرد سالم و پاکی است چرا به همسر شما خیانت می کند؟
  • شما از انجام این رابطه عاطفی پنهانی چه هدفی دارید؟
  • آیا رابطه شما در نهایت به ازدواج ختم می شود؟
  • بچه های شما چه سرنوشتی پیدا می کنند؟
  • آیا کاری که شما انجام داده اید عاقلانه است؟
  • اگر همسرتان از رابطه شما با خبر شود چه کار می کند؟
  • آیا روش دیگری برای درمان مشکلات زناشویی شما وجود نداشت؟
  • شما با احساس گناه ناشی از خیانت چه کار می کنید؟
  • چرا این کار را انجام دادید و وارد رابطه با دوست شوهرتان شدید؟

اگر شما به صورت صادقانه این سوالات را از خودتان بپرسید در واقع به خودتان نهیب می زنید و متوجه کاری که انجام داده اید می شوید. در این صورت می توانید تصمیم عاقلانه ای بگیرید.

رفع مشکلات زناشویی و برطرف کردن نگرانی ها

اگر می خواهید خیانت به همسرتان را درمان کنید لازم است تا مشکلاتی که بین شما وجود دارد را ترمیم نمایید. شما باید از نظر عاطفی، کلامی و فیزیکی به همسرتان نزدیک تر شوید. از این رو با او گفتگو کنید و حتما در این میان از یک روانشناس متخصص نیز کمک بگیرید. شما باید تمامی خلاهای زندگی تان را کشف کنید و بدانید که چه مواردی موجب شده تا وارد چنین روابطی شوید.

گاهی اوقات پیش می آید که شما به دلیل مشکلات روحی و روانی و ترس هایی که دارید وارد رابطه با دوست همسرتان شده اید. در این حالت باید از روان درمانگران و مشاوران کمک بگیرید. در واقع روانشناس به شما کمک می کند تا با دلیل ترس هایتان مواجه شوید و علل اصلی آن ها را بدانید و در نتیجه راحت تر آن ها را برطرف کنید.

ترسیم آینده زندگی

شما باید برای آینده خودتان برنامه ریزی نمایید. یعنی به این موضوع فکر کنید که وقتی شما رابطه مخفی و ناسالم تان را به اتمام می رسانید باید دورنمای زندگی با همسرتان را مشخص کنید که می خواهید با او به زندگی تان ادامه دهید و در نهایت از چنین رابطه ناسالمی خارج شوید و به زندگی با همسرتان بازگردید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که اگر شما در زندگی زناشویی تان داری مشکلی هستید نیاز است تا تمامی آنها مورد بررسی قرار بگیرد و درمان شود. ممکن است شما با دوست شوهر خود وارد رابطه شده باشید و در ابتدای رابطه بسیار خوشحال و شاد باشید.

اما باید بدانید که این رابطه برای همیشه ماندگار نیست و می تواند آسیب های زیادی را برای شما ایجاد کند. اگر شما هم دچار مشکل خیانت هستید باید برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید. در غیر این صورت زندگی شما با چالش های فراوانی مواجه می شود.

دسته‌بندی‌ها