پکیج آموزش نقاشی کمیک به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
4 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آموزش نقاشی کمیک یکی از بهترین هایی است که توسط وب سایت برنا اندیشان ارائه شده و به صورت کامل شما را با نقاشی کمیک آشنا می کند. اگر قصد دارید صفر تا 100 نقاشی کمیک را بیاموزید پیشنهاد می کنیم تا پکیج آموزش نقاشی کمیک به صورت کامل را ار فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دریافت کنید. بعد از مشاهده فیلم آموزش طراحی کمیک شما می توانید بهترین تصاویر را خلق کرده و به ایجاد نقاشی های زیبای کمیک بپردازید.

پکیج آموزش نقاشی کمیک به صورت کامل

فیلم آموزش نقاشی کمیک به صورت کامل طراحی کمیک را به شما یاد داده و شما قادر خواهیم بود تا خودتان بهترین نقاشی های کمیک را ایجاد نمایید.

آموزش 0 تا صد نقاشی کمیک

فیلم آموزش جامع نقاشی کمیک

نقاشی کمیک چیست؟

کمیک یا  Comics یا تصاویر فکاهی یا داستان مصور یک راه واسط برای انتقال بصری ایده‌ها از طریق تصویر می‌باشد که اغلب با نوشته یا اطلاعاتی بصری درآمیخته است.

کامیک‌ها از در کنار هم گذاشتن قطعات متوالی از تصاویر تشکیل شده و معمولاً در آن از ابزارهای نویسه‌ای چون بالون گفتار، شرح‌ها و افکت‌های صوتی (نام‌ آوا) برای نشان‌دادن گفت‌وگوها، تعریف داستان یا دیگر اطلاعات استفاده می‌شود. عناصری چون اندازه یا جاگذاری قطعات، روند بیان داستان یا موضوع را کنترل می‌کند.

نقاشی کارتونی و دیگر روش‌های تصویرگری شبیه به آن، از مرسوم‌ترین نقاشی‌ها در کامیکس هستند؛ رمان‌عکسی حالتی است که از عکس استفاده می‌کنند. حالت‌های معمول کامیکس شامل داستان مصور، کارتون‌های سرمقاله‌ای، کارتون دهن‌ بسته و کتاب مصور می‌شود. از اواخر سدۀ بیستم تاکنون، مجله‌های ضخیم‌تری چون رمان مصور و آلبوم‌های کامیک، تانکابون بیش از پیش متداول شده و کامیک اینترنتی آنلاین، نشو و نما پیدا کرده‌است.

تاریخچه نقاشی کمیک

تاریخ کامیک در فرهنگ‌های مختلف، مسیرهای متفاوتی را طی کرده‌است. دانشمندان بر این باورند که نخستین کامیک به دوران پیشاتاریخ و نقاشی‌های غار لاسکو بازمی‌گردد. تا اواسط سدۀ بیستم، کامیک در آمریکا، اروپای غربی (مخصوصاً فرانسه و بلژیک) و ژاپن شکوفا شد.

رد کامیکس در اروپا به کارتون‌های رودلفه تپفر در دههٔ ۱۸۳۰ بازگشته و با داستان‌های مصور موفقی چون ماجراهای تن‌ تن و میلو در دههٔ ۱۹۲۰ رونق می‌گیرد. کامیک آمریکایی در اوایل سدۀ بیستم به عنوان رسانه‌های گروهی با ظهور داستان‌های مصور در روزنامه‌ها و بعدها کتاب‌های مصور مجله‌وار (دههٔ ۱۹۳۰)، پدیدار شد.

رد کارتون و کامیک ژاپنی (“مانگا”) به سدۀ سیزدهم بازمی‌گردد. داستان‌های مصور نوین در سدۀ بیستم با تقلید از کامیک غربی ایجاد شده و تا دههٔ ۱۹۳۰ مجله‌های مصور و مجموعه کتاب‌ها معمول شدند. در عصر پس از جنگ جهانی دوم، کارتونیست‌هایی چون اوسامو تزوکا ظهور کردند که نقش مهمی در محبوبیت کامیک در میان ژاپنی ها داشتند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل نقاشی انیمه


بسیاری از داستان‌ها و فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که امروزه طرفدار زیادی دارند، مثلاً پرفروش‌ترین فیلم سینمایی جهان، یعنی انتقام جویان : پایان بازی، تمامی کاراکتر‌ها، وقایع و روند داستانی‌اشان از روی کمیک‌های مختلف گرفته شده‌اند. کمیک‌ها روایتگر یک داستان یا موضوعی به وسیله‌ی تصاویر و متن‌ها هستند، اما چه چیزی کمیک‌ها را از دیگر داستان‌ها جدا می‌سازد؟

نقاشی کمیک چیست؟

آموزش گام به گام نقاشی کمیک

معنی کلمه کمیک در انگلیسی و ترجمه آن در فارسی

با مراجعه به دیکشنری‌های انگلیسی متوجه می‌شویم که کلمه کمیک یعنی یک چیز کمدی و علت آن هم این است که کمیک‌ها در ابتدا در قالب کمدی و خنده‌دار تألیف می‌شدند. در ایران کتاب‌ها و مجله‌های کمیک با اسم کتاب‌های مصور شناخته می‌شوند. جایگزین این کلمه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پی‌نما است که هنوز به طور کامل جا نیوفتاده است.

اجزای تشکیل دهنده‌ی یک صفحه از نقاشی کمیک

یک صفحه‌ی کمیک از بخش‌هایی تشکیل شده است که باعث می‌شود این سبک از کتاب‌ها و مجلات خاص شوند. این بخش‌ها به شرح زیر است:

1) پنل‌ها: اصلی‌ترین چیزی که یک کمیک را می‌سازد پنل‌ها هستند. پنل‌ها بخش‌هایی هستند که تصاویر در آن‌ها کشیده می‌شود.

2) حباب‌های گفت‌وگو: حباب‌ها بخش‌هایی هستند که دیالگوهای شخصیت‌های داستان در آن‌ها نوشته می‌شوند. مهم ترین چیز درمورد متن کمیک‌ها این است که باید به شکل عامیانه نوشته شوند چرا که در گفت‌وگو‌های روزمره هیچ‌گاه اشخاص با زبان کتابی با یکدیگر سخن نمی‌گویند.

3) آنوماتوپیا: آنوماتوپیا در کمیک‌ها نقش صداها و آواها را بازی می‌کنند، یعنی یک صدا به صورت متن نوشته می‌شود یا لغاتی که معانی آن‌ها یک نوع صدا است، مثلاً صدای شلیک گلوله به شکل بَنگ نوشته می‌شود، یا معنی کلمه “splash” در زبان انگلیسی می‌شود صدای شرُ شُر آب. آنوماتوپیاها فقط در کمیک‌ها استفاده می‌شوند طوری که یک نشانه از کمیک به حساب می‌آیند. اما چنین کلماتی در زبان فارسی تعریف نشده‌اند و ما برای ترجمه‌ی آن‌ها بیشتر سعی می‌کنیم آن صدا را به شکل متن درآوریم.

آنوماتوپیا

4) جعبه‌های متن: جعبه‌های متن چند کاربرد دارند. در بعضی از آن‌ها زمان یا مکان و در برخی دیگر دیالوگ‌هایی گفته می‌شود که شخص گوینده در آن پنل حضور ندارد.

کتاب های کمیک چگونه خوانده می‌شود؟

برای خواندن کمیک یک روش استاندارد وجود دارد. در کمیک اولویت با خواندن حباب‌های بالا و سمت چپ در هر پنل هست، هم‌چنین برای خواندن پنل‌ها نیز اولویت اول با پنل‌های بالای صفحه و بعد سمت چپ است. در کمیک‌‌های فارسی نیز به همین شکل است با این تفاوت که در متن بالا باید به جای کلمه چپ، راست را قرار دهید.

این روش روش صحیح و استاندارد مطالعه کمیک است و با این روش خوانندگان از سردرگمی در می‌آیند. کمیک‌های ژاپنی (یا مانگا) نیز به همین روش خوانده می‌شوند با این تفاوت که در برخی از آن‌ها متن داستان به صورت عمودی نوشته می‌شوند که خب این به دلیل دست خط آن‌ها است.

دوره آموزش کامل نقاشی کمیک

آموزش طراحی و نقاشی کمیک به صورت کامل

ایده کمیک از کجا آمد؟

برای پاسخ به این سوال که ساخت کمیک از کجا به ذهن نویسندگان و تصویرگران اولیه رسید باید به چندین قرن پیش بازگردیم، به دورانی که انسان‌ها با تصاویر با همدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. موارد تاریخی‌ زیادی وجود دارد که در این‌جا به چند موردش اشاره می‌کنیم:

1)  غار لاسکو: غار لاسکو، یکی از آثار باستانی کشور فرانسه است که در شهر Montignac واقع شده است. بر روی دیواره‌های این غار نگاره‌هایی وجود دارد که قدمتشان به هفده هزار سال باز می‌گردد. از طریق این نگاره‌ها می‌توان فهمید که انسان‌ها در آن دوره از طریق تصویر با هم صحبت می‌کردند.

2) خط هیروگلیف مصری: هیروگلیف اولین زبان مردمان مصر است. همین طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید الفبای این خط اشکال و نماد‌ها هستند و بیش از 1000 حرف دارد.

3) Block books: بلاک بوک جزء اولین کتبی ست که پس از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در نیمه دوم قرن پانزدهم میلادی در اروپا منتشر شد. این کتاب روایتگر داستان‌های بین کشورهای اروپایی از طریق متن و تصویر است.

4) پارچه بزرگ Bayeux: پارچه Bayeux بزرگ‌ترین پارچه دست‌ساز تاریخ به طول 70 متر است که داستان نبرد بین ارتش نورمنی-فرانسوی و ارتش انگلیس را به وسیله تصویر و متن، بیان می‌کند. این پارچه توسط کشور انگلستان در قرن یازدهم میلادی بافته شد که هم‌اکنون در موزه Tapisserie de Bayeux فرانسه نگهداری می‌شود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.