فیلم آموزش خمیر بازی به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
600 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

خمیر بازی ابزاری است که کودکان بسیار به آن علاقه داشته و حتی بسیاری از بزرگسالان هم تمایل دارند تا با استفاده از آن اشکل متفاوتی را بسازند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین فیلم های آموزشی با عنوان فیلم آموزش خمیر بازی و ساخت اشکال مختلف را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری به ویژه کودکان قرار دهیم.

فیلم آموزش خمیر بازی و ساخت اشکال مختلف

خمیر بازی رنگارنگ در رنگ های مختلف وجود دارد که در فیلم آموزش خمیر بازی شما یاد می گیرید با استفاده از خمیر بازی خانگی هر شکلی را به صورت خیلی حرفه ای بسازید.

آموزش کار با خمیر بازی رنگارنگ

خمیر بازی های رنگارنگ

آشنایی با خمیر بازی

خمیر بازی ماده نرم و شکل‌پذیری است که برای بازی بچه‌ها در خانه یا مدرسه استفاده می‌شود. اجزای اصلی خمیر بازی آرد، آب، نمک طعام و سایر افزودنی‌ها است. به بازی با این نوع خمیر، «خمیربازی» گفته می‌شود.

خمیر بازی برای اولین بار در شهر سینسینتی آمریکا و برای تمیزکردن کاغذ دیواری تولید شد. در دهه ۱۹۵۰ (میلادی) و با یافتن کاربرد آن به عنوان وسیله‌ای مناسب برای بازی کودکان، به سرعت بازارهای کشور آمریکا را فتح کرد.

آگاهی تبلیغاتی خمیر بازی در سال 1957 در یکی از برنامه های تلویزیونی تاثیر بسیاری بر کودکان گذاشت و در مدت زمان کوتاهی باعث افزایش فروش این محصول شد. در آن زمان با استفاده از خمیر بازی وسایل سرگرمی بسیاری ساخته شد که به دنبال آن باعث شد تا علاقه افراد به این وسیله بسیار زیاد شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل مجسمه سازی به صورت قدم به قدم


منشاء خمیر بازی

در ابتدا ترکیب بی خطر خمیر بازی توسط نوآ مک ویکر از مواد تشکیل دهنده صابون ایجاد شد که هیچ رنگی نداشت و قابلیت استفاده مجدد نیز برایش وجود داشت، که در حال حاضر هم این امکان وجود دارد و می توانیم از خمیر بازی بارها و بارها استفاده کنیم و اشکال متفاوتی بسازیم و سپس با برهم زدن آن شکل دیگری را بسازیم.

همانطور که گفته شد در ابتدا از خمیر بازی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده می شد، یکی ماده قابل انعطاف درست شبیه بتونه که یک خواربار فروشی آن را سفارش داده بود.

خمیر بازی از چه ساخته شده است؟

آموزش کار با خمیر بازی

به دنبال جنگ جهانی دوم و ایجاد تجهیزات جدید برای تمیز کردن کاغذهای دیواری باعث شد تا دیگر درخواست برای بتونه تمیز کننده که همان خمیر بازی بود کاهش پیدا کند. جو مک ویکر که برادرزاده مک ویکر بود برای آن که جلوی ورشکستگی شرکت را بگیرد به شرکت کوتول ملحق شد او قبلا یک مقاله در مورد ساخت وسایل هنری با آن بتونه خوانده بود که پیش از آن، برای تمیز کردن کاغذهای دیواری از آن استفاده می کردند.

با انجام این کار شاگردان او از ایده او استقبال کردند و بسیار برایشان موضوع جالبی بود که با استفاده از آن بتونه می توانستند ابزار هنری و زیبا بسازند. سپس او و عمویش با یکدیگر تصمیم گرفتند تا از آن بتونه به عنوان اسباب بازی کودک استفاده کنند و همسر وی نام خمیر بازی را به آن اختصاص داد و در ابتدا به آن ترکیب مدل سازی رنگین کمال می گفتند.

شروع و راه اندازی

جو مک ویکر روند خمیر بازی را در لوازم التحریر نیز به کاربرد به طوری که بچه هایی که به مدرسه می رفتند نیز بتوانند خمیربازی انجام دهند  البته مک ویکر شرکت شنایع دستی رین بو را برای تولید خمیربازی راه انداخت . در سال 1957 یک شیمیدان به نام تین لیو مقدار نمک درون خمیرها را کاهش داد به طوری که در سال 1958 فروش خمیربازی به 3 میلیون دلار رسید.

بعدها چه تحولاتی در این صنعت رخ داد؟

در سال 1964 صنعت خمیر بازی به انگلستان و فرانسه و ایتالیا صادر شد و تا سال 1965 سرکت رین بو خمیربازی را به نام خودش ثبت اختراع کرد و در سال 1965 جنرال میلز شرکت رین بو را به مبلغ 3 میلیون دلار خرید. در سال 1971 شرکت رین بو و شرکت تولیدی کنر با هم ادغام شدند و در سال 1987 شرکت تونکا این دو را با هم خرید

ویژگی های خمیر بازی

شیوه بسته بندی خمیرهای بازی  این گونه بود که در اواسطه دهه 1950 عکس کودکان را روی آن نشان میداد  البته هر چند سال این عکس ها به موارد دیگر تغییر میکرد.

عناصر درونی خمیر بازی

گفته می شود ترکیب خمیرهای بازی مخلوطی از آب، نمک و آرد است و باتوجه به ثبت اختراع انجام شده در سال 2004 در آمریکا نشان داده شده که آب با نشاسته و نمک و مواد روان کننده و بعضی مواد مرطوب کننده و رنگ ها و مواد معطر ترکیب می شود. البته یک ترکیب نفت مانند نیز به آن اضافه میشود تا ساختار قوی تر در خمیر بازی ایجاد شود. البته خمیرهای بازی حاوی گندم نیز هستند و افرادی که به گلوتن گندم حساسیت دارند نباید با خمیر بازی کار داشته باشند.

ساخت انواع مجسمه با خمیر بازی

ساخت اجسام مختلف با خمیر بازی

کالاهای مرتبط با خمیر بازی

در سال 1960 کارخانه تولید خمیربازی که اسباب بازی های مختلفی می ساخت بنیان گذاشته شد البته در سال 1965 نرم افزارها و سی دی های آموزشی نیز توسط این شرکت ساخته شد و تا سال های 2007 تا 2012 یک خمیر بازی برای این شرکت به یک صنعت تمام عیار تبدیل گردید

تاثیرات فرهنگی خمیر بازی

بیش از دو میلیارد بسته های خمیربازی بین سال های 1955 تا 2005 فروخته شد  و در سال 2005 در 75 کشور 95 بسته خمیربازی در سال فروخته میشد.

اگر شما هم تصمیم دارید تا به صورت حرفه ای با خمیر بازی هر شکلی که می خواهید بسازید پیشنهاد می کنیم تا این پکیج آموزشی را از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.