پکیج آموزش نقاشی با مداد شمعی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
300 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

همواره خلق یک اثر هنری بسیار هیجان انگیز و جذاب بوده و همه افراد دوست دارند تا یک اثر زیبا را طراحی نمایند. در این میان استفاده از ابزارهای نقاشی می تواند به ما کمک کند تا زیباترین طرح ها را به تصویر بکشیم. در بین تمام انواع نقاشی، طراحی با مداد شمعی هم زیبایی های خاص خودش را داشته و اگر یاد بگیرید با مداد شمعی نقاشی کنید خواهید توانست تا زیباترین طرح ها را ایجاد نمایید.

ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از مجموعه فیلم های آموزش نقاشی با عنوان پکیج آموزش نقاشی با مداد شمعی را در اختیار شما علاقه مندان به هنر و نقاشی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید تا با مداد شمعی نقاشی کنید پیشنهاد می کنیم تا این پکیج آموزشی را دانلود نمایید.

پکیج آموزش نقاشی با مداد شمعی به صورت جامع

فیلم آموزش نقاشی با مداد شمعی به شما می آموزد تا زیباترین طرح ها را با استفاده از مداد شمعی ایجاد کرده و به یک نقاشی حرفه ای تبدیل شوید.

آموزش گام به گام نقاشی با مداد شمعی

پکیج آموزش نقاشی با مداد شمعی

آموزش نقاشی با مداد شمعی

نقاشی کردن یک هنر آرامش بخش است که به کمک آن شما می توانید رویا های خود را روی کاغذ بیاورید. دیدن نقاشی مناظر رویایی و زیبا می تواند به شما حس شیرینی هدیه بدهد. حالا اگر شما خودتان بتوانید این مناظر زیبا را خلق کنید لذت نقاشی کردن هم به آن اضافه خواهد شد.

مداد شمعی یا پاستل روغنی، نوعی قلم ساخته شده از موم است، که از آن برای نوشتن، نقاشی، رنگ آمیزی و دیگر سبکهای تصویرگری بهره برده می‌شود. مداد شمعی، از ترکیب رنگدانه، چسب موم و نوعی روغن غیرقابل خشک شدن ساخته می‌شود. مداد شمعی‌ها بافتی درشت تر از دیگر انواع پاستل ایجاد می‌کنند که پوشاندن آن‌ها با ثابت‌کننده رنگ فیکساتیو را دشوارتر می‌کند.

پاستل و مداد شمعی

پاستل و مداد شمعی نوعی از ابزار نقاشی و رنگ آمیزی خمیری شکل است که به کمک آن می توان رنگ ها را به نرمی بر روی کاغذ نشاند.

رنگ های شفاف و جذاب پاستل، به نقاشی کودک زیبایی می دهد و همچنین به وی در بهبود حرکات ظریف دست کمک می کند.

به همین دلیل است که از پاستل و مدادشمعی به عنوان ابزار نقاشی و رنگ آمیزی کلیدی برای کودکان، نام برده می شود.

اصولا از پاستل و مداد شمعی های ساده برای نقاشی و رنگ آمیزی کودکان استفاده می شود و پاستل های حرفه ای را نقاشان حرفه ای برای طراحی استفاده می کنند.

نقاشی های زیبا با مداد شمعی

آموزش صفر تا 100 نقاشی با مداد شمعی

همچنین پاستل های حرفه ای نظیر پاستل گچی گالری با بهترین قیمت بازار برای هنرمندان در نظر گرفته شده است.

پاستل های حرفه ای انواع مختلفی دارد که پاستل روغنی، گچی و پن پاستل از جمله این موارد می باشد.

مداد شمعی چیست؟

مداد شمعی ترکیبی چسبنده از موم رنگی، زغال، گچ و سایر مواد می باشد که برای طراحی و رنگ آمیزی استفاده می­شود. اگر در ترکیب از گچ های روغنی استفاده شود پاستل روغنی نامیده می شود، بقیه مواردی که صرفا از رنگدانه و موم و اتصال دهنده خشک ساخته میشود پاستل نامیده می شود. مداد شمعی ها کاربرد بهتری در طراحی دارند و نسبت به مداد رنگی کمتر خراب می شوند. مداد شمعی ها به علت نرم بودن و تنوع رنگ بالا و استفاده آسان تر، توسط کودکان، دانش آموزان و طراحان استفاده می­شود.

اولین مداد شمعی

کلمه مداد شمعی برای اولین بار در سال ۱۶۴۴ استفاده شد، اما قبل از آن ترکیب موم و رنگ توسط مصریان باستان استفاده می شد. این روش ساخت مداد شمعی نبود، اما میشد از این ترکیب برای تثبیت رنگ استفاده کرد. آنها از موم گرم زنبور عسل و رنگدانه برای ساخت استفاده می کردند. پاستل در سال ۱۴۹۵ نیز توسط لئوناردو داوینچی استفاده شده است. در قرن نوزدهم انواع مداد شمعی ها ساخته شد در همان زمان اروپایی ها توانستند یک روش جایگزین پیدا کنند و موم و روغن را با هم مخلوط کردند که مداد شمعی های سخت تر و دیر ذوب تر بسازند.

تولید و فروش مداد شمعی

یک بازار آمریکایی در سال ۱۸۸۱ در جعبه های ۶-۱۲-۱۸رنگی، مداد شمعی ها را ساخته و به فروش رساند. در سال ۱۹۰۳ بینی و اسمیت شروع به فروش مداد شمعی کردند که بعدها تولیدات خود را به ۱۹ نوع ۳۰ رنگی رساندند. شرکت جوزف دیکسون کریستال در سال ۱۸۸۷ شروع به ساخت مداد شمعی کرد و با ادغام با شرکت آمریکایی کریون در سال ۱۹۸۳ شرکت دیکسون تیکندرگو را ساخت و هنوز هم ساخت و فروش مداد شمعی ها را ادامه می­دهند. شرکت میلتون براتلی نیز مداد شمعی های خود را از سال ۱۸۹۵ تا ۱۹۸۴ ساخته و به فروش رساند.

هنرمندان اولیه در فرانسه از جمله فرانکوس کلوئنس و نیکولاس ناگلئو نیز از از مداد شمعی های مومی استفاده می­کردند و امروزه نیز کابرد دارد.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش کامل نقاشی طبیعت بی جان


بسیاری از نقاشی های جذاب و دلنشین که ما مجذوبشان می شویم، تنها با استفاده از پاستل و مداد شمعی کشیده می شوند. ترکیب پاستل گچی و یا  پاستل روغنی به همراه  تکنیک و ذوق هنرمند آثار منحصر به فردی را خلق می کند. از انواع پاستل و مداد شمعی در هر مدیوم و سوژه ای می توان بهره گرفت.

بسیاری از افراد آماتور و مبتدی در ابتدای کار و شروع نقاشی از انواع پاستل نقاشی و مداد شمعی استفاده می کنند. پاستل نقاشی به ویژه پاستل مدادی و مداد شمعی به جهت شکل، جنس و رنگ های هیجان انگیزشان از لوازم نقاشی محبوب بچه ها نیز به شمار می روند. پاستل های 6 و 12 رنگ اغلب برای استفاده کودکان تولید می شوند. پاستل ها و مداد شمعی 14 رنگ، 26 رنگ و 48 رنگ از لوزام نقاشی افراد زبده تر و علاقه مندان نقاشی به صورت حرفه ای تر به حساب می آید.

مداد شمعی و پاستل چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

پاستل ماده ای خمیری رنگی و از فرآورده های گچ است. تفاوت اصلی پاستل و مداد شمعی جنس نرم تر و پوشش بیشترش نسبت به مداد شمعی است. اساسا مداد شمعی ها جنس مومی داشته و به مرتب چرب تر از پاستل ها هستند و مقاومت بیشتری در برابر آب های حلال دارند. برای به تصویر کشدن جزییات به صورت دقیق تر استفاده از پاستل انتخاب بهتری است.

آموزش تصویری طراحی و نقاشی با مداد شمعی

آموزش نقاشی با مداد شمعی به صورت گام به گام

پاستل یکی از ابزار هنری پرمصرف و در عین حال تخصصی است که با آن می توان آثار هنری زیبایی خلق کرد. استفاده از پاستل لذت بخش است و در انتها ترکیبی مخملی از رنگ و کاغذ با دنیایی از زیبایی خیره کننده به شما هدیه خواهد کرد. تفاوت مداد شمعی و پاستل یکی از سوالاتی است که ذهن هنر آموزان مبتدی را به خود مشغول می کند.

آشنایی با انواع پاستل گچی و روغنی

پاستل گچی و پاستل روغنی دو مدل اصلی پاستل های نقاشی هستند که بر حسب سلیقه و نوع نقاشی از آن ها استفاده می شود.

پاستل های روغنی: بوی خاصی دارند که بعضی از افراد حس مثبتی نسبت به آن نداشته و سعی می کنند کمتر از آن استفاده کنند. با این وجود کاربرد آنها برای کشیدن افکت های نقاشی و جلوه ای که در نقاشی ایجاد می کنند بی نظیر است. مزیت اصلی پاستل روغنی عدم خرد شدگی و پخش آن در هوا می باشد، ضمن اینکه برای تثبیت آن نیازی به اسپری های فیکساتور نیست.

پاستل گچی: تحت عنوان پاستل خشک نیز شناخته می شود و نسبت به گچ های معمولی براق تر و پر رنگ تر است. این مدل از پاستل های پرطرفدار در میان کودکان است.

گر از پاستل‌ به درستی استفاده کنید بسیار پایدار است و به اندازه دیگر مدیوم‌های نقاشی دوام دارد. پاستل‌ها هرگز به مرور زمان شکسته، رنگ پریده و یا تیره نمی‌شوند. اگر به درستی نگهداری و بسته‌بندی شوند، برای قرن‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند.

نقاشی‌های پاستل‌ آثار هنری هستند که در آن‌ها تمام سطح کاغذ پوشیده از پاستل است. به دلیل ترکیب‌پذیری بی‌نظیر و بافت زیبای پاستل آثار هنری که با این ماده خلق می‌شوند بسیار چشم‌گیر و دلپذیر هستند. کار با پاستل بسیار آسان است ولی به سادگی و واضحی دیگر مواد نقاشی نیست. کار با این ماده فواید و مشکلاتی دارد که پیش از انتخاب این ماده باید مورد توجه قرار گیرند.

مداد شمعی خوراکی

جنس تشکیل دهنده مداد شمعی خوراکی انواع شکلات به علاوه رنگ های خوراکی است. البته گاهی از چوب شور نیز در ساخت آن استفاده می شود. این مدل از مداد شمعی ها برای جلوگیری از آسیب و حفظ سلامتی بچه های کم سن که گاهی مداد شمعی را داخل دهانشان می کنند تعبیه شده است.

بهترین برندهای پاستل و مداد شمعی کدامند؟

اگر از کسانی هستید که به تازگی وارد عرصه هنر و نقاشی شده و با برندهای مطرح و درخشان پاستل و مداد شمعی آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم با انواع برندهای پاستل و مداد شمعی همچون آریا، فابر کاستل (Faber-Castell)، چیکی چیکی (Chiki Chiki)، برونزیل (Bruynzeel) ، کرایولا (Crayola) و اونر (Owner) آشنا شوید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.