پکیج آموزش اسکیس چهره در نقاشی و طراحی

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در هنر ما بخش های مختلفی داریم که عبارتند از نقاشی، طراحی، موسیقی، مجسمه سازی و … در طراحی و نقاشی ما همیشه یک سوژه یا یک عکس مرجع برای کشیدن داریم آن سوژه می تواند یک فرد یا یک شی و یا یک حیوان باشد. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از پرطرفدارترین پکیج های آموزش هنر و نقاشی با عنوان پکیج آموزش اسکیس چهره در نقاشی و طراحی را در اختیار شما علاقه مندان به هنر نقاشی و طراحی قرار دهیم.

پکیج آموزش اسکیس چهره در نقاشی و طراحی

در پکیج آموزشی اسکیس چهره شما به صورت قدم به قدم یاد خواهید گرفت که فقط با یک مداد و یک کاغذ، سخت ترین طراحی ها و اسکیس ها را بر روی بوم نقاشی پیاده سازی کنید.

آموزش کامل اسکیس چهره
آموزش کامل اسکیس چهره

نگاهی به موضوع هنر

در طبیعت اگر جستجو کنیم می توانیم با پیدا کردن ابزارهایی به صورت شماتیک یک طراحی انجام دهیم. مثلا وقتی در ساحلی هستیم می توانیم با استفاده از شن نقاشی های زیبایی را بکشیم، البته تمامی این تکنیک ها به ذوق و سلیقه نقاش ربط دارد در طراحی و اسکیس شما باید با استفاد از یک مداد اسکلت و یا ساختمان سوژه و یا عکس مورد نظرتان را بر روی بوم پیاده سازی کنید.

تعریف اسکیس در نقاشی و طراحی

اسکیس عبارت است از انتقال ساختمان و اسکلت کلی کار بر روی بوم به طوری که بعد از انتقال بتوانید شباهت های میان سوژه و یا عکس مورد نظرتان را به خوبی بر روی طرح تان شناسایی کنید.

پایه پیاده سازی طرح در اسکیس و طراحی به قدرت بینایی طراح ارتباط دارد. در اسکیس ما می توانیم در یک زمان مشخص مثلا در ۱۶ و یا ۲۱ دقیقه یک طرح را به صورت سرعتی طراحی کنیم.

آشنایی با تکنیک ها در نقاشی

در طراحی و نقاشی افرادی هستند که تکنیک های خارق العاده ای را جهت پیاده سازی طرح بر روی بوم دارند. مثلا لئوناردو داوینچی با استفاده از قلم و رنگ روغن می توانست طرح هایی را بزند که هیچ کس در طول عمرش تا به حال ندیده بود. با استفاده از ابزارهایی مثل ذغال، مداد، مداد رنگی، پاستل، رنگ، گواش می توان یک سری طرح هایی را زد که به صورت شماتیک بتواند مفهوم و ساختار اولیه سوژه را به عرصه پیاده سازی درآورند.

آموزش قدم به قدم اسکیس
آموزش قدم به قدم اسکیس

تمرین اسکیس به صورت حرفه ای

اگر شما بخواهید در طراحی با اسکیس قوی شوید نیاز دارید تا ساعت ها تمرین کنید. انجام تمرین نیازمند صبر و تلاش و کوشش فراوان می باشد. قبل از انجام طراحی و اسکیس شما باید صبر را در خودتان تقویت کنید. صبوری یکی از کلیدی ترین عوامل در زمینه طراحی و اسکیس می باشد. یکی از پایه ای ترین عوامل در زمینه طراحی و اسکیس یادگیری طراحی به روشی چشمی است، شما اگر طراحی به روش چشمی را فرا بگیرید به راحتی می توانید هر طرحی را بدون کپی پیاده سازی کنید. پیاده سازی طرح نیز با استفاده از یک مداد و یا یک اتود به راحتی انجام می پذیرد.

دوره جامع آموزش قدم به قدم اسکیس چهره

در پکیج آموزش اسکیس چهره شما از پایه ای ترین موارد اسکیس تا پیشرفته ترین موارد اسکیس چهره را فرا خواهید گرفت. فراگیری اسکیس چهره نیز به ذوق و کیفیت کاری شما بستگی خواهد داشت در این پکیج استاد با استفاده از متدی که خودش طراحی کرده چندین چهره را به حالت طراحی و اسکیس آموزش داده به طوری که شما با دیدن این پکیج تمامی نکات مربوط به اسکیس و طراحی را فرا خواهید گرفت.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل طراحی چشمی


آشنایی با متدهای نقاشی و طراحی

یادگیری و فراگیری متدهای طراحی و نقاشی پروسه بسیار طولانی را در بر میگیرد، اسکیس سازی در زمینه هایی از قبیل طراحی روی چوب، طراحی مجسمه، کنده کاری روی مبل و … کاربرد دارد. در بحث معماری و مهندسی نیز اسکیس کاربرد فراوان دارد. اصولا اسکیس جز به جز یک سوژه را در بر می گیرد. سوژه سازی نیز به ذوق و طراحی نقاش بستگی دارد، نقاشانی مثل ونسان ون گوگ، باب راس، لئوناردو داوینچی سوژه هایشان را از اشخاص و طبیعت بهره می گرفتند به طوری که بعد از اتمام طراحی شما می توانستید حس سوژه را بر روی بوم احساس کنید. روند انتقال طرح و اسکیس باید طوری انجام شود که بعد از اتمام کار شباهت سازی دقیق از روی عکس و یا عکس به درستی انجام شده باشد.

نحوه انتخاب سوژه در اسکیس

اگر شما می خواهید برای طراحی و اسکیس یک سوژه را انتخاب کنید باید به نکاتی از قبیل انعکاس نور و کنتراست میان تاریکی و روشنی و ساختمان و اسکلت کلی سوژه توجه کنید.

فیلم آموزش اسکیس چهره
فیلم آموزش اسکیس چهره

البته در پیاده سازی طرح و اسکیس شوق و انگیزه طراح و نقاش بسیار مهم است. اهمیت طراحی و اسکیس نیز در تکنیک های نقاشی مثل سیاه قلم، رنگ روغن، پاستل گچی، مداد رنگی و … کاربرد دارد.

البته در تمامی این تکنیک ها وقتی شما در ابتدا اسکیس و طراحی سوژه تان را به صورت کمرنگ روی بوم پیاده سازی می کنید حجم سازی در مرحله بعد یکی از مهم ترین عوامل می باشد. چون این عمل باعث شباهت سازی طرح شما نسبت به سوژه می گردد.

سایه زدن در اسکیس چهره

نحوه سایه زدن و حجم سازی در اسکیس با استفاده از هاشور و پهنای مداد و یا ابزار طراحی انجام می گیرد که مثلا شما خواهید توانست یک کره را کشیده و فقط با پهنای مداد آن را حجم سازی کنید. افرادی مثل اندرو لومیس و یا نقاشان دیگر اسکلت خاصی را در اسکیس در نظر میگرفتند که مثلا اجزای صورت مثل بینی و چشم و ابرو یک مستطیل هستند و یا سر انسان مثل یک تخم مرغ است که طراح باید در ابتدا تمامی اشکال هندسی مثل مستطیل، لوزی، مربع کره، هرم، استوانه، مخروط را به طور کامل بشناسد. شناسایی اشکال هندسی به طراح کمک می کند تا در طراحی و اسکیس به خوبی ساختمان سوژه و یا عکس مورد نظرش را بر روی بوم و یا کاغذ طراحی پیاده سازی نماید.

دوره آموزش اسکیس چهره برای چه افرادی مناسب است؟

پکیج آموزش اسکیس چهره مناسب افرادی است که می خواهند طراحی و اسکیس را از ابتدا فراگیری کنند. فراگیری اسکیس به افراد کمک می کند تا در تکنیک هایی مثل سایه قلم، رنگ روغن، پاستل و مداد رنگی پیشرفت هایی را تجربه کنند. مثلا در طراحی پرسپکتیو با استفاده از اسکیس فرد می تواند ساختمان مورد نظرش و یا محیط مورد نظرش را بر روی کاغذ پیاده سازی کند که باز بستگی به نوع پرسپکتیو خواهد داشت.

مثلا در طراحی منظره اسکیس می تواند به افراد کمک کند تا به خوبی کمپوزیسیون و یا ترکیب بندی اشیا را به درستی رعایت نمایند. و این موضوع باز به درک و ذوق طراح ارتباط خواهد داشت.

آموزش کامل اسکیس چهره
آموزش کامل اسکیس چهره

آشنایی با کاربردهای اسکیس در هنر

در تکنیک هایی مثل آبرنگ و نقاشی دیجیتال و حتی طراحی به سبک مدل زنده اسکیس کاربرد فراوان دارد که در زیر بررسی می کنیم.

در تکنیک آبرنگ در ابتدا طراح به صورت کلی یک طرحی را بر روی بوم پیاده سازی می کند که این طرح می تواند شامل حیوانات، منظره، چهره انسان و طبیعت باشد و سپس با ترکیب چند رنگ بهترین طراحی ها را بر روی بوم می تواند خلق کند.

در تکنیک نقاشی دیجیتال با استفاده از روش های دیجیتالی و فتوشاپ و قلم نوری فرد در ابتدا یک طرحی را طراحی می کند و بعد با استفاده از گزینه های فتوشاپ به طرحش حجم می دهد.

در طراحی به روش مدل زنده سوژه شما می تواند هر چیزی باشد، از یک فردی که در حال چای خوردن است تا لیوانی که در گوشه ای قرار دارد. با استفاده از اسکیس شما در ابتدا باید نور و سایه ها را درک کنید و بعد ساختار کلی ساختمان مورد نظرتان را که مثلا لیوان باشد بر روی بوم پیاده سازی نمایید.

در طراحی و حجم سازی در تکنیک خودکار شما در ابتدا طرح اولیه تان را با استفاده از اسکیس و یا ابزارهای دیگر روی مقوای طراحی پیاده سازی می کنید و بعد با استفاده از خودکارهای تک رنگ و یا خودکارهای رنگی به طرح مورد نظرتان روی بوم و یا کاغذ طراحی و یا مقوای طراحی حجم می دهید به طوری که بعد از پایان کار شباهت سازی طرح تان باید مطابق با سوژه مورد نظرتان انجام شده باشد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.