فیلم آموزش ترکیب رنگ در نقاشی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.3 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

ترکیب رنگ یکی از موضوعاتی است که در هنر باید آن را بلد بود و به صورت تخصصی با اصول آن آشنا باشیم. مثلا بدانیم که ترکیب رنگ صورتی چیست و یا آشنایی با ترکیب رنگ های اصلی به ما کمک می کند تا با ترکیب سایر رنگ ها مثل ترکیب رنگ قرمز و یا ترکیب رنگ بنفش روشن و یا حتی ترکیب رنگ آبی آشنا شویم و بتوانیم خودمان رنگ هایی را که نیاز داریم را ایجاد کنیم. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزشی با عنوان آموزش ترکیب رنگ در نقاشی به صورت جامع را در اختیار شما علاقه مندان به هنر و علم گرافیک قرار دهیم.

فیلم آموزش ترکیب رنگ در نقاشی به صورت جامع

اگر می خواهید یک نقاش حرفه ای باشید باید ترکیب رنگ را به صورت تخصصی بدانید و بر اصول و تکنیک های آن مسلط باشید تا بتوانید خودتان هر رنگی را تهیه نمایید.

آموزش گام به گام ترکیب رنگ

پکیج آموزش کامل ترکیب رنگ

آشنایی با رنگ

رنگ (Colour)، عدم برابری شدت نور دریافتی در سه نوع سلول دریافت‌کننده نور رنگی قرمز، سبز و آبی در چشم باعث به وجود آمدن مفهوم رنگ در مغز می‌شود. اگر یک یا چند ناحیه از طول موج‌های نور مرئی توسط ماده جذب یا عبور داده شود، ماده رنگی خوانده می‌شود.

رنگ به هر مایع، شبیه مایع یا هر ترکیب صمغ مانندی که موقع اعمال شدن، لایه نازکی را جهت پوشاندن جسمی جامد ایجاد کند، می‌گویند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل ترکیب بندی یا کمپوزیسیون


ترکیب رنگ های اصلی

رنگ‌های اصلی: شامل زرد، قرمز و آبی هستند. این سه رنگ با ترکیب هیچ رنگی درست نمی‌شوند.

رنگ‌های مکمل:

بنفش: آبی + قرمز

نارنجی: قرمز + زرد

سبز: زرد + آبی

دید کلی در رابطه با ترکیب رنگ

از رنگ برای محافظت از خوردگی، نگهداری، دکوراسیون یا جهت اضافه کردن هرگونه قابلیت بر روی یک سطح که توسط رنگدانه پوشانده می‌گردد، استفاده می‌شود. مثال‌هایی از محافظت عبارتند از: پوشاندن سطح فلزات برای کند کردن خوردگی، یا رنگ کردن خانه جهت محافظت از آن در برابر عناصر خارجی (آب، خاک و…).

مثالی از دکوراسیون داخلی، رنگ کردن اتاقی برای آماده‌سازی آن، جهت جشن می‌باشد. استفاده‌های دیگری که از رنگ می‌شود، شامل برگرداندن رنگی خاص از روی سطح یا استفاده بر روی سطوح علیه حرارت یا موازات با استفادهٔ حرارتی از آن سطح در کاربردهای مختلف است.

آشنایی با رنگ و تاریخچه آن

ترکیب رنگ چه روش هایی دارد؟

مثال کاربردی دیگری در این زمینه، برای تشخیص دادن علایم صنعتی یا هشدارها، یا علامت‌گذاری لوله‌ها در صنعت یا در زمینهٔ کاربردهای نظامی می‌باشد. رنگ را برای هر جسمی می‌توان استفاده کرد، برای مثال در هنر، پوشش‌های صنعتی، علایم جاده‌ای یا در لنگرگاه‌ها جهت جلوگیری از خوردگی توسط آبها.

رنگ یک محصول نیمه تمام شده‌است، بدین معنی که بعد از استفاده توسط کاربر است که به مرحله پایانی خود که ایجاد یک پوشش مناسب است می‌رسد. از رنگ همچنین همراه با مخلوط کردن لعاب، برای پوشش‌های پیشرفته و صیقلی‌سازی سطوح سرامیک و چینی و غیره نیز می‌توان استفاده کرد.

تاریخچه رنگ

نقاشی‌های پیدا شده در غارها که توسط رنگ‌های بدست آمده از اُخرا، و اکسیدهای هماتیت و مگنتیت کشیده شده‌اند به ۴۰۰۰۰ سال قبل و به دوران انسان‌های هموساپینس بازمی‌گردد. نقاشی‌های کهن در درنادای مصر که برای سالیان متمادی بدون حفاظ و در معرض هوا بوده‌ است، یک پدیده درخشان اثر برلینسی می‌باشد که هنوز هم به همان روشنی ۲۰۰۰ سال قبل است. مصری‌ها رنگ‌هایشان را با ماده‌ای صمغ مانند، ترکیب می‌کردند و هر یک را به صورت جداگانه بر روی سطح اعمال می‌کردند بدون اینکه ذره‌ای با هم مخلوط گردند. آن‌ها از ۶ رنگ استفاده می‌کردند: سفید، سیاه، قرمز، آبی، زرد و سبز.

انواع رنگ‌ها

در ادامه با انواع رنگ آشنا خواهیم شد.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم نیمه قرمز چرخه رنگها به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که شامل زرد – سبز و قرمز – بنفش می‌باشد.

نقاط قوت: این رنگ‌ها القاءکننده گرمی و راحتی هستند.

نقاط ضعف: رنگ‌های گرم زیادی در تصویر باعث تضعیف برجستگی که باید در تصویر وجود داشته باشد می‌شود.

دوره کامل آموزش ترکیب رنگ

ترکیب رنگ چه اصول و تکنیک هایی دارد؟

نکته: بنفش نقشی دوگانه دارد در کنار رنگ‌های گرم خاصیت گرمی و در کنار رنگ‌های سرد خصلت سرد دارد. به‌طور کلی می‌توان رنگ‌های اصلی را «زرد = متناسب با شکل مثلث — قرمز = متناسب با شکل مربع — آبی = متناسب با شکل دایره» دانست و در کنار آن سه رنگ دیگر «نارنجی – سبز – بنفش» را در گروه رنگ‌های مکمل طبقه‌بندی کرد.

رنگ‌های سرد

نیمه آبی چرخه رنگ به عنوان رنگ‌های سرد شناخته شده که شامل آبی – سبز و آبی – بنفش می‌باشد.

نقاط قوت: این رنگ‌ها آرام و راحت هستند. این رنگ‌ها ممکن است به صورت غیر صمیمی و بی تکلف و ساده دیده شوند و برای انتخاب به عنوان پس زمینه مناسب هستند. اما استفاده از رنگ‌های سرد در طراحی به صلاحدید طراح گرافیک نیازمند است.

نقاط ضعف: این رنگ‌ها احساس منفعلانه داشته و ممکن است برای تصاویر گرافیکی قوی مناسب نباشند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.