آموزش نقاشی با گواش از سطح پایه تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.5 گیگابایت
دسته بندی
500,000 تومان

رنگ آمیزی باعث می شود تا نقاشی هایی که می کشیم زیباتر شده و جلوه ای خاص به خود بگیرند. از دیگر تکنیک های نقاشی می توانیم به نقاشی با گواش که گونه ای از رنگ است اشاره کنیم. از این روش برای کشیده تابلوها بسیار استفاده می شود. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش هنر با عنوان پکیج آموزش نقاشی با گواش از سطح پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به طراحی با گواش قرار دهیم.

پکیج آموزش نقاشی با گواش از سطح پایه تا پیشرفته

در این پکیج آموزشی شما هنرجویان عزیز از سطح پایه تا پیشرفته نقاشی با گواش را فراگرفته و می توانید طرح هایی زیبا با استفاده از گواش ایجاد نمایید.

گواش چیست؟

گواش (gouache) گونه‌ای رنگ است که با حل شدن رنگ دانه ها در آب ایجاد می‌شود. گواش متفاوت از آبرنگ است و رنگ‌آمیزی با آن تصاویری مات ایجاد می‌کند. رنگ‌آمیزی با گواش یکی از شیوه‌های پرکاربرد نقاشی توسط نقاشان برای تهیه تابلوها و کمیک‌ها بوده‌است.

بیشتر انیمیشن‌های قرن بیست و یکم از گواش برای ایجاد جلوه ای مات همراه با آبرنگ مورد استفاده قرار میدادند. از گواش به عنوان “رنگ پوستر” استفاده می‌شود چرا که به راحتی کنترل می‌شود و سرعت خشک شدن بالایی دارد. گواش پس از تبخیر آب موجود در آن کاملاً خشک می‌شود و به شکل ثابتی در می آید.

فیلم آموزش جامع نقاشی با گواش

آموزش نقاشی با گواش

ساختار گواش، شباهت زیادی به آبرنگ داشته و برخی نقاشان این دو متریال را هم‌زمان به کار می‌گیرند . برخی از انواع آبرنگ‌های موجود در بازار نیز که بیشتر به صورت تیوپ، خمیری یا نیمه مایع در دسترس هستند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بتوان کیفیات آبرنگ و گواش را هم‌زمان پدید آورد . در گواش، نسبت صمغ به رنگدانه بیشتر است . از این رو خاصیت پوشانندگی بیشتری داشته و هنگام استفاده قابل کنترل تر است.

آموزش نقاشی با گواش

حتما تا پیش از این نامی از گواش شنیده اید. گواش در واقع یک رنگ قدیمی است که بیشتر ما با آن آشنایی داریم. اما رگ و ریشه این واژه در اصل از زبان فرانسوی وارد کشور شده است و برگردان آن به فارسی «شستشو» می باشد. اگر طرح برای نقاشی با گواش را جستجو کنیم؛ خواهیم دید که در سالیان گذشته خیلی سال پیش نقاشی با گواش باب بوده است و هنوز هم مورد استفاده طراحان و نقاشان مطرح قرار می گیرد.

وسایل مورد نیاز برای آموزش نقاشی با گواش

بوم نقاشی، گواش دوازده رنگ، پالت مخصوص گواش، قلمو سر تخت شماره ی ده و قلموی سر تخت شماره چهار و قلمو سرگرد شماره ی سه و صفر، دستمال پارچه ای یا کاغذی، کاردک، مداد و پاک کن و یه لیوان آب واسه قلمو که تمیزش کنیم.

نکته: قبل از شروع به کار رنگ ها رو خوب با کاردک مخلوط کنید و هربار برای مخلوط رنگ بعد کاردک رو با آب تمیز کنید و با دستمال خشک کنید که در اثر رنگی بودن کاردک رنگ ها باهم مخلوط نشند و پس از مخلوط کردن رنگ ها اونا رو به مقدار لازم توی پالت رنگ می ریزیم، دقت کنید بستن در قوطی رنگ ها رو فراموش نکنید در غیر این صورت با خشک شدن رنگ ها مواجه خواهید شد.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش کامل طراحی با مداد رنگی


و در صورت نیاز می توانیم از محدوده ی وسط پالت برای قاطی کردن رنگ ها استفاده کنیم مثلا رنگ آبی کمرنگ رو با ترکیب کردن با رنگ سیاه و یا حتی بنفش به آبی پر رنگ تبدیل کنیم و یا مثلا برای ایجاد رنگ صورتی می توانیم از ترکیب رنگ های قرمز و سفید استفاده کنیم.

در واقع شما می توانید با پیاده سازی طرح برای نقاشی با گواش جدیدترین و خلاقانه ترین آثار هنری را در ذهن خویش مجسم کرده و آن ها را روی یک کاغذ یا مقوایی پیاده سازی کنید. کاری که در خلق بسیاری از تابلوها امروزه ما شاهد آن هستیم و می دانیم که تا چه میزان مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

اگر به ساختار گواش توجه کرده باشید؛ شباهت عجیبی با آبرنگ دارد. البته برخی از نقاشان مطرح و بزرگ از ترکیب هر دو آن ها با یکدیگر بهره می گیرند و آثار هنری منحصر به فردی را طراحی و تولید می سازند. نکته جالب توجهی که در خصوص گواش وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که طرح برای نقاشی با گواش به گونه ای می باشد که شما می توانید با توجه به رنگ های گواش آن ها را به راحتی اسکن نموده و روی کامپویتر خویش نمایان سازید و حتی قادر به ویرایش کردن آن باشید.

طرح برای نقاشی با گواش و کاربرد آن

طرح برای نقاشی با گواش بسیار زیاد هست و به علت سهولت در استفاده از این رنگ، کنترل و مدیریتی که می توان روی آن اعمال داشت در کنار قیمت ارزانی که از آن ها وجود دارد؛ معمولا آن ها را به اشتباه برای بازی بچه ها و نقاشی با آن مورد استفاده قرار می دهند که کاری اشتباه به نظر می آید. چرا که به طور کلی با توجه به مواد مضری که در ساخت گواش به کار گرفته شده است؛ استفاده از آن ها برای کودکان شما مناسب نمی باشد و به جای آن می توان از آبرنگ برای کودکان استفاده نمود تا این مشکل دامن گیر شما نشود.

به طور کلی بهتر است طرح برای نقاشی با گواش بیشتر به منظور انیمیشن سازی و طراحی پوستر و مواردی از این دست مورد استفاده قرار گیرد. دلیل کاربرد عمده گواش برای طراحی پوستر این مسئله است که ساختار گواش به گونه ای است که به راحتی توسط شما قابل کنترل می باشد و خیلی سریع هم خشک می شود و شکل ثابت به خود را می گیرد. از دیگر موارد کاربرد طرح برای نقاشی با گواش می توان به نقاشی روی مقوا و بوم اشاره کرد که مورد استقبال هم واقع شده است.

وسایل مورد نیاز برای نقاشی با گواش

فیلم آموزش نقاشی با گواش به صورت جامع

مراحل لازم طرح برای نقاشی با گواش

در صورتی که برای نقاشی با گواش آمادگی دارید و لوازم و ابزارهای خود را کاملا آماده و مهیا ساخته اید؛ می توانید سایر مراحل پیاده سازی طرح برای نقاشی با گواش را صورت بخشید. به این صورت که مراحل این نوع از نقاشی به شرح زیر می باشد:

مراحل لازم طرح برای نقاشی با گواش

برای شروع نقاشی با گواش باید به چند مرحله توجه نماییم :

فراهم نمودن محیطی آرام برای نقاشی

اگر به 5 طرح برای نقاشی با گواش منتخب و برجسته آثار نقاشان برتر دنیا توجه داشته باشید؛ آن ها نقاشی های خود را بسیار بی نظیر و خاص طراحی نموده اند و همه بینندگان به خود را انگشت به دهان گذاشته اند. این دسته از نقاشان مطرح دنیا پیش از هر نوع شکوفایی استعدادهای خویش در وهله نخست محیطی آرام و بدون ایجاد سر و صدا را برای خود فراهم نموده اند. به این صورت که تمرکز خود را به طور کامل روی اثر طراحی شده خویش معطوف داشته اند تا مشکلی در روند شیوه طراحی آنان صورت نگیرد.

شروع به کار

پس از فراهم آمدن ابزار کار و مکانی مناسب شروع طرح برای نقاشی با گواش بهتر است در همان ابتدا قلم موی خود را داخل رنگ گواش کرده و خطی را روی کاغذ مخصوص خود رسم نمایید. سپس همین کار را یک باری دیگر انجام دهید و همین کار را چندین مرتبه انجام دهید تا با هر بار زیاد و کم کردن میزان رنگ و آب فرآیند اجرای کار به طور کلی دست شما بیاید و بدانید که با شروع نقاشی می بایست چکار کنید.

بدست آوردن رنگ دلخواه با ترکیب رنگ های مختلف

در این مرحله شما می توانید با استفاده از ترکیب رنگ ها با گواش به ترکیب مورد نظر خویش دست یابید. به این صورت که اگر شما تمرکز کافی داشته باشید؛ می توانید رنگ های مختلف را با هم ترکیب کرده تا در نهایت به رنگ دلخواه خود دست یابید.

لایه گذاری

در مرحله بعد نوبت به لایه گذاری می رسد. برای این منظور بهتر است که شما برای پیاده سازی طرح برای نقاشی با گواش خود از رنگ های پایه ای استفاده به عمل آورید که این رنگ ها را به طور کامل با آب ترکیب داده و حالت سبک تری را به خود گرفته اند.

شروع کار به صورت حرفه ای

در این مرحله شما کم کم وارد حیطه حرفه ای تری می شوید. به این صورت که می خواهید کاربردی طرح برای نقاشی با گواش را شروع کنید. برای این منظور از دو روش می توانید استفاده کنید که هر یک از آن ها را می بایست با آموزش های اولیه و دوره دیدن در کلاس های طراحی به طور کامل فراگرفته باشید و پس از فراگیری اولیه بتوانید کار نقاشی خود را آغاز کنید.

شروع کار به صورت حرفه ای با گواش

برای پیاده سازی طرح برای نقاشی با گواش لازم است به ذکر است که در حین کار می بایست مراقب باشید که لایه زیرین نقاشیتان خشک شده باشد. چرا که در غیر این صورت با وجود نم دار و مرطوب شدن لایه زیرین کار شما این احتمال وجود دارد که لایه زیرین شما با لایه جدید ترکیب شده و کار شما خوب از آب بیرون نیاید.

سایه روشن

یک نقاش و طراح حرفه ای که می خواهد صفر تا صد طرح برای نقاشی با گواش را به صورت کاملا حرفه ای درآورد و اثری هنری و بی نظیر از خود به ارمغان آورد؛ می بایست کار حجم پردازی و سایه روشن خود را به حرفه ای ترین حالت ممکن صورت بخشد. برای این منظور می بایست خطی را روی ساپورت رسم نماید و از ترکیب رنگ روشن به سمت تیره حرکت کند.

سایه روشن ها را باید با ظرافت و دقت نظر خاصی صورت بخشد تا پس از آن وارد ریزه کاری ها و جزئیات بیشتری شود تا به مانند آن 34 طرح برای نقاشی با گواش به صورت کاملا حرفه ای و خارق العاده اثری را از خود به جای گذارد که تا مدت ها بر سر زبان طیف وسیعی از مردم قرار گیرد.

اصلاحات و طرح نهایی

با پشت سرگذاشتن مراحل بالا کم کم طرح اولیه شما نهایی شده است. اما باز هم برای احتیاط بیشتر می توانید طرح برای نقاشی با گواش خود را باری دیگر بازنگری کرده تا تمامی اصلاحات و ویرایش های لازم را در صورت امکان روی آن پیاده سازی کنید تا کم کم طرح برای نقاشی با گواش شما وارد مرحله نهایی شود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.