پکیج آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت کامل

پکیج آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت کامل
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
210 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

شاید شما هم بارها تابلوهایی زیبا با طرح ها و نقاشی های زیبایی را دیده باشید که بعد از سوال از طراح آن به شما گفته است که آن را با استفاده از رنگ روغن کشیده است. در واقع رنگ روغن نوعی از نقاشی است که نقاش با استفاده از رنگ روغن یک نقاشی و طرح را می کشد. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش هنر با عنوان پکیج آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت کامل را در اختیار شما علاقه مندان به نقاشی و طراحی قرار دهیم.

پکیج آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت کامل

فیلم آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت کامل شما را با طراحی به وسیله رنگ های روغن آشنا کرده و خواهید توانست زیباترین طرح ها را ایجاد نمایید.

نقاشی رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن فرایند نقاشی با رنگ روغن است که از آمیختن رنگدانه‌ها به روغن به عنوان چسب و پیونده بدست می‌آید. روغن به کار رفته در رنگ روغن از مواد متفاوت و با روش‌های مختلف تولید می‌شود که رایج‌ترین آنها، روغن بزرک، روغن گردو و روغن گلرنگ است.

آموزش قدم به قدم نقاشی روغن

پکیج آموزش نقاشی رنگ روغن

انتخاب نوع روغن باتوجه به طیف وسیع خواص آن، مانند مقدار زمان زرد یا خشک شدن روغن صورت می‌گیرد. همچنین تفاوت‌های مشخص روغن‌ها در درخشندگی رنگ‌ها قابل مشاهده است. یک هنرمند ممکن است از چندین روغن مختلف در یک نقاشی بسته به نوع رنگدانه و اثرات مطلوب روغن‌ها استفاده کند.

تاریخچه نقاشی رنگ روغن

نخستین نمونه‌های نقاشی رنگ روغن نقش‌های بودا در غارهای بامیان است که در حدود سال‌های ۶۵۰ میلادی ترسیم شده است.

آموزش نقاشی رنگ روغن

آموزش نقاشی رنگ روغن با استفاده از تکنیک های لازم مهمترین نوع نقاشی می باشد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، به کار بردن تکنیک های آموزش نقاشی رنگ روغن یکی از سخت ترین تکنیک ها بوده که هر هنرجویی برای شروع کار نقاشی با رنگ روغن چالش هایی را در رو به روی خود خواهد داشت.

در آموزش نقاشی رنگ روغن پرطرفدارترین نقاشی ها  بیشتر طراحی منظره و چهره می باشد که هر کدام  اصول خاصی را در خود گنجانده اند. خوب است بدانید نقاشی ساختمان با رنگ روغن می تواند زیر مجموعه ای از کاربرد رنگ های روغنی باشد که در برخی موارد مانند دیوار مهد کودک ها نقاشی بر روی دیوار نمونه ای نقاشی رنگ روغن خواهد بود.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش جامع نقاشی با گواش


برای آموزش دادن نقاشی رنگ روغن بهتر است بدانید شیوه های مختلفی وجود دارد اما روشی که بیشتر در بین هنرجویان مرسوم است به آلاپریما یا همان نقاشی خیس رو خیس نامیده می شود. این روش که برای مبتدیان آموزش نقاشی رنگ روغن به کار برده می شود از یک بوم کوچک و تنها با به کار بردن رنگ های سیاه و سفید آغاز شده که طی مراحل بعدی به طرح اصلی یک رنگ سرد مانند رنگ آبی اضافه کرده و سعی می کنیم با رنگ های گرم مانند قرمز یا قهوه ای قسمت هایی از طرح را پوشش دهیم، از این به بعد لازم است تا رنگ سیاه از پالت رنگ ها حذف شده و برای استفاده از رنگ تیره از رنگ های ترکیبی استفاده شود.

آموزش رنگ روغن به روش چند قشری

برای انجام نقاشی هایی که به روش چند قشری آفریده می شوند استفاده از رنگ های مرغوب با داشتن کیفیت عالی و همینطور به کار گرفتن قلم موهای مختلف با موی طبیعی قبل از شروع کار لازم است. در نقاشی های چند قشری ترکیب رنگ هایی مانند کریمسون لیک و همچنین سبز ویریدین برای به وجود آوردن رنگی تیره بسیار اهمیت دارد.

در صورتی که لازم باشد رنگ آبی اولترامارین و همچنین رنگ قهوه ای برنت آمیر می توانند در بوم جایگاه مناسبی داشته باشند، البته توجه کنید در آموزش نقاشی رنگ روغن مبتدی همیشه طرح های کوچک را انتخاب کنید تا بتوانید هر نوع تکنیکی را روی آن اجرا نمایید و سپس با گذشت زمان ابعاد بوم و مدل طرح را وسعت ببخشید.

آموزش نقاشی رنگ روغن منظره

قدم ابتدایی آموزش نقاشی رنگ روغن منظره تهیه لوازمی مانند بوم، سه پایه، پالت رنگ، مداد کنته، قلم مو و تنوعی از رنگ ها می باشد، برای پدید آوردن یک منظره زیبا با کمک رنگ روغن لازم است در ابتدا اشکال و اجزای اصلی روی بوم ترسیم شود تا ما بدانیم هر رنگ در کجای بوم باید قرار بگیرد البته توجه داشته باشید در طراحی منظره تنها شکل کلی را روی بوم آورده شود و از کشیدن جزییات روی طرح خودداری کنید، برای شروع کار از رنگ های روشن و شفاف استفاده کنید و از رقیق شدن رنگ با تینر نگران نباشید.

در طراحی منظره اجسام را توسط رنگ های کدر نشان داده و در اطراف درختان رنگ آبی ملایمی به رنگ آسمان ترسیم کنید. بازتاب های نور از جهات مختلف در نقاشی منظره بسیار حائز اهمیت هستند به طوری که هر کدام از شاخ و برگ ها باید مشخص شده باشند.

ترسیم منظره با رنگ روغن

برای شکل دادن به درختان در یک نقاشی رنگ روغن باید این هنر را داشته باشید تا تمام جزییات طبیعت را روی یک بوم پیاده کنید. بهتر است مرزهای بین خشکی و آب را به طور دقیق مشخص کرده و بازتاب شاخه ها، خطوط آب و همچنین درختان را نه با جزییات ریز اما به شکل ظاهری به صورت هاله ای کمرنگ و محو شده روی سطح آب ترسیم کنید.

بازتاب نور خورشید از لابه لای درختان و برخورد آن به سطح آب زیبایی بی مثالی را به نقاشی منظره می بخشد. در کشیدن نقاشی منظره سعی کنید در جای مناسب از رنگ های مات و رنگ های شفاف استفاده کنید تا نقاشی شما به طور واقعی تر و حجیم نشان داده شود. در نهایت به طور کلی می توان گفت در آموزش نقاشی رنگ روغن منظره توجه به فاصله ها، نقطه کانونی، ترکیب بندی و رنگ چهار شرط خلق یک اثر هنری می باشد.

آموزش نقاشی چهره با رنگ روغن

در آموزش نقاشی رنگ روغن برای افراد مبتدی و  طراحی منظره گفته شد با استفاده از مداد سیاه لازم است در ابتدا طرح اصلی روی بوم پیاده شود. اما در نقاشی چهره برخی نقاشان حرفه ای به طور مستقیم با استفاده از برخی رنگ های ملایم مانند رنگ قهوه ای طراحی اولیه را روی بوم  انجام می دهند.

انتخاب رنگ قهوه ای برای ترسیم طرح اولیه به این دلیل است که رنگ قهوه ای بر روی لایه های بعدی تاثیر کمتری داشته و مزاحمتی ایجاد نمی کند. در آموزش نقاشی رنگ روغن برای ترسیم چهره ها توجه به اندازه های اجزای صورت از یکدیگر بسیار اهمیت دارد به طوری که کمترین کوتاهی در اندازه ها می تواند چهره فرد را به طور کلی تغییر دهد.

پس در ابتدا محدوده کلی صورت و همینطور اندازه طول و عرض چهره را بر روی بوم مشخص کنید، با استفاده از ترسیم خطوط طول بینی، پیشانی، بلندی چانه، فاصله بین  چشم، محدود بین بینی با لب بالا و دیگر جزییات را نشان دهید. سپس هر یک از اجزا را طی چند مرحله کامل کرده و چهره ای واقعی از فرد را خلق کنید.

5 نکته مهم و کاربردی در نقاشی رنگ روغن

در ادامه پنج نکته ای که در زمینه نقاشی رنگ روغن بسیار کاربردی است را برایتان بیان می کنیم:

1. استفاده از قلمو و تابلو برای طراحی رنگ روغن

قلمو های زیادی برای نقاشی رنگ روغن در بازار موجود است، که برای آشنایی با کاربردی که هرکدام دارند پیشنهاد می کنیم آن ها را تهیه و امتحان کنید. برای طراحی نقاشی های کوچک قلمو هایی با دسته کوتاه مناسب است و در طراحی نقاشی های بزرگ تر که فضای بیشتری می خواهید قلمو های دسته بلند مناسب تر هستند.

پیشنهاد می شود قلمو ها را در اندازه های مختلف در دسترس داشته باشید و می توانید از هرکدام از آن ها دو تا تهیه کنید یکی را برای رنگ های روشن و دیگری را برای رنگ های تیره تر استفاده کنید. اگر در طراحی رنگ روغن تازه کار هستید بهتر است از قلمو های بزرگ بروی بوم کوچک استفاده کنید و خود را درگیر جزئیات طراحی نکنید و در مقابل تمرکز بیشتری برای طراحی اشکال اصلی بگذارید.

دوره آموزش کامل نقاشی روغن

دوره آموزش نقاشی رنگ روغن

۲. انتخاب رنگ مناسب

برای افرادی که تازه شروع به یادگیری نقاشی با رنگ روغن کرده اند، رنگ های روغن ارزان تر پیشنهاد می شود و البته برای پس زمینه ها مقرون به صرفه هم هستند. ولی برای دریافت خروجی بهتر از کار، از رنگ های Artist مخصوصا برای سه رنگ آبی و قرمز و سبز استفاده نمایید. رنگ های با کیفیت رنگدانه های غلیظ تری هم دارند. پالت های رنگی محدود را مورد استفاده قرار دهید و درصورت وجود رنگ اضافی از آن برای ایجاد ته رنگ بروی بوم استفاده نمایید.

3. نحوه لایه گذاری در طراحی یا آلاپریما

به طور کلی نقاشی های رنگ روغن به دو شکل خلق می شوند :

ایجاد عمق در لایه ها یا همان روش سنتی که در این روش لایه های رقیق و خشک را بروی لایه های روغنی و غلیظ ایجاد می کنند که از ترک خوردن نیز جلوگیری می کند. در روش دیگر که خیس در خیس نامیده می شود و در ابتدای مقاله هم اشاره شد اشکال اصلی را با رنگ های رقیق شروع و با رنگ های غلیظ تر تمام می کنیم.

 4. استفاده از تکنیک قلموی خشک

این تکنیک بسیار جذاب است در این تکنیک قلموی آغشته به رنگ خالص را بروی قسمت خشک سطح نقاشی استفاده می کنیم که نتیجه آن حرکت های قلم گچی و پودری می باشد که باعث نمایان شدن بافت زیر کار می شود. از این تکنیک در انعکاس های نور درون آب، یا ابر و غیره و یا همچنین برای اضافه نمودن جزئیات نهایی استفاده می شود.

5. حرکات ایمپاستو

در این تکنیک رنگ را بصورت غلیظ بر روی سطح قرار می دهند. از مزیت های این تکنیک آثار غلیظ و درخشان و دیرخشک شدن رنگ روغن می باشد. قلمو را به رنگ آغشته کنید و در طراحی خود بافت و حرکت ایجاد کنید حرکت دادن قلمو به نقاشی انرژی می دهد و با تاثیر پذیری رنگ از نور بروی بوم عمق زیبایی به نقاشی می بخشد. پیشنهاد می شود از این تکنیک در مراحل آخر و در نقاط نورانی استفاده شود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.