عادات و صفات افراد مقاوم در زندگی و آشنایی با ویژگی های افراد موفق

عادات و صفات افراد مقاوم در زندگی و آشنایی با ویژگی های افراد موفق

بعضی مواقع به فکر فرو می روید و افرادی را به خاطر می آورید که در زندگی شان بسیار سخت کوش بوده اند و به اهدافشان نیز رسیده اند و از نظر ما آن ها اشخاص موفقی هستند، حال مهم است تا بدانیم که روش هایی که این افراد در زندگی شان به کار می برند چگونه است و به عبارت ساده تر رمز موفقیت شان چیست؟ در این قسمت از مجموعه مقالات علمی گروه برنا اندیشان تصمیم داریم تا مطلبی با عنوان عادات و صفات افراد مقاوم در زندگی و آشنایی با ویژگی های افراد موفق را به صورت علمی مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و شما را با اصولی که می تواند شما را در مقابل مشکلات زندگی مقاوت کرده و تاب آوریتان را بالا می برد آشنا کرده تا مسیر تلاش و خوشبختی را بیابید.

عادات و صفات افراد مقاوم در زندگی و آشنایی با ویژگی های افراد موفق

مقاله عادات و صفات افراد مقاوم در زندگی و آشنایی با ویژگی های افراد موفق به این موضوع می پردازد که چرا برخی افراد در زندگی از سایرین مقاوم تر بوده و در مقابل چالش ها قدرت بیشتری دارند.

۱۰ عادت افراد بسیار مقاوم

اگر این ویژگی ها را ندارید چگونه می توانید رشد کنید؟

به من نگویید آسمان محدودیت دارد وقتی روی ماه جای رد پا دیده می شود ” پل برانت”

تصادفی نیست که بعضی از مردم از دیگران شادتر و موفق ترند. آنها چه کاری انجام می دهند که باعث می شود تا از بقیه متمایز شوند؟ آنها انعطاف پذیری و رفاه را در اولویت های اصلی خود قرار می دهند.

آشنایی با قالب ذهن یک فرد موفق

میشل سولوان رئیس سابق بنیاد کاترپیلار، او کوتاه قامت بدنیا آمد و همین موضوع چالش های بسیاری را برای او ایجاد نمود. او مظهر یک رئیس قوی وانعطاف پذیر است، چون یک بار به من گفت که : ممکن است از طرف افراد غریبه حرکات خوبی  برای شما رقم بخورد. برای من ورود به اکثر ساختمان هایی که درب اتوماتیک ندارند، الزامی است. این موجب می شود که من کمک زیادی بخواهم، و هنگامی که سرانجام آموختم تا از این واقعیت استقبال کنم، جهان با حمایت بالا پاسخ داد. در جایی که یک بار موانعی دیده بودم، دیدگاه خود را تغییر داده و در عوض به عنوان مزیت به آنها نگاه کردم. من اکنون این را فلسفه “نگاه کردن” می نامم، و این نحوه زندگی هر روز من است.

میشل چنان درگیر مزایاست که می تواند زیان های خود را نادیده بگیرید. او یک زن است که به دلیل دیدگاهی که دارد به چالش کشیده شده است. ما مثل میشل با چالش روبرو می شویم و نمی توانیم با آن کنار بیاییم و من دیدگاه میشل را با رالف که در فصل پراخت مالیات به دفترم آمد در میان گذاشتم کسی که خیلی بی ادب بود و طرز حرف زدن بلد نبود. وقتی از او پرسیدم موضوع چیست، او ناله کرد که باید نیم میلیون دلار مالیات بپردازد. وقتی از او پرسیدم که برای این سال چه مقدار درآمد کسب کرده است، او ناخوشایند غر زد، “آه ، پنج یا شش میلیون”. رالف چنان درگیر ضرر و زیان خود شد که منفعت او را از او گرفت – او مرد ثروتمندی بود که زندگی فقیری داشت.


پیشنهاد ویژه : پکیج آشنایی و شناخت رازهای زندگی افراد موفق


برخی از افراد چون میخواهند فرد معروفی باشند متولد می شوند. و کمتر استرس میگیرند و انعطاف پذیرتر می شوند. دیگران در برابر پیکان فشارهای روزمره آسیب پذیرتر هستند. اما صرف نظر از اینکه در چه مکانی قرار می گیرید، می توانید یک ذهنیت پیروز را پرورش دهید که به عنوان یک ذهنیت رشد یافته نیز برایتان  شناخته می شود که توسط کارول دوک از استنفورد ساخته شده است – اعتقاد به این که شکست برای شما رخ میدهد و متعلق به شما نیست. اگر ذهنیت رشد دارید، موفقیت و شکست را یک معامله بسته می دانید – مانند یک دست و دستکش، شیر و خط، روی یک سکه را بچرخانید – مثل دوقلوها که دو نفر هستند، برای خودتان دشمن نسازید. این یک درک است که اجتناب از شکست به اجتناب از موفقیت تبدیل می شود. برای رسیدن به آنچه می خواهید، تشخیص می دهید که باید مایل باشید آنچه را نمی خواهید بپذیرید. به جای تسلیم شدن، از موانع، عقب نشینی ها و ناامیدی ها – مهم نیست که چقدر برایتان دردناک و ناامید کننده و تحقیر کننده برایتان باشد، مشکلتان بزرگ یا کوچک باشد مهم نیست، به عنوان مثال : از شکست ها فرصتی برای پیروزی بسازید.

شما وقتی ناامید می شوید عقب نشینی میکنید و به عنوان یک مربی میتوانید به شکست تیمتان فکر کنید. یک ضرب الاجل غیرممکن، انتقاد رئیستان از شما ، ترفیعی که آن را از دست داده اید، که اعتماد به نفستان میتواند با کم و زیاد شدن، این موارد را برایتان رقم بزند . به خود می گویید می خواهید تسلیم شوید، اما واقعاً نمی خواهید آن شغل را ترک کنید. شما فقط می خواهید که آسیب و ناامیدی متوقف شود، این موضوع قابل درک است. در آن زمان ممکن است تنها گزینه پیش رویتان بیایید، اما اینطور نیست، شاید شما در واقع شکست نخورده اید. به احتمال زیاد، “شکست” همان چیزی است که شما آن را شکست می خوانید، درصورتی که انتظارات خود را برآورده نمی کنید، اوضاع به همان شکلی که برنامه ریزی کرده اید اتفاق نمی افتد یا به راحتی دره ای را طی می کنید که همه قبل از رسیدن به کوه موفقیت از آن عبور می کنند. شکست دلخراش است، اما همچنین می تواند انگیزه ای برای ادامه کار باشد.

10 عادت افراد بسیار مقاوم

۱. خودتان را قوی کنید و انتظار طرد شدن و عقب نشینی داشته باشید، پیشاپیش خود را متعهد کنید که با بسیاری از سرزنش هایی که بسیاری از افراد موفق با آن ها روبه رو شده اند، روبه رو شوید.

۲. به راحت بودن عادت نکنید و خودتان را وارد مشکل کنید. مایل باشید تا از منطقه امن خود خارج شوید و با چالش ها و مشکلات روبه رو شوید و هر مانعی که روبرویتان است با آن روبرو شوید.

۳. مایل باشید رضایت فوری را برای تحقق اهداف بلند مدت تان به تأخیر بیندازید.

۴. مثل فنر باشید، خود را مانند یک نوار لاستیکی تصور کنید که وقتی بالا می روید و اگر به زمین خوردید مجدد به قدرت اوج گرفته و به بالا می روید و هرگز مسیر را رها نمی کنید.

۵. تجارب قبلی را در نظر بگیرید، در مورد موانع گذشته که مانع پیروزیتان شده است، تأمل کنید. به درسهای آموخته شده و منابع شخصی خود اشاره کنید و روشهایی را که از طریق ضربات سخت گذشته تقویت شده اید، بیان کنید.

۶. تردیدهای شخصی را که سبک کار و رشد کاملتان را از بین می برد، شناسایی کنید. و به جای فرار از آنها، سعی کنید تا آن ها را مهار کنید. و آنها را به سمت داشتن یک سری مهارت خوب هدایت نمایید تا شکست نخورید.

چگونه در زندگی فردی قوی و مقاوم باشیم

شناخت عادات و صفات افراد مقاوم

۷. مثل غلتک اتوموبیل نباشید. با درمان یکسان پستی و بلندی های زندگی خود را مدیریت کنید. به اوج رفتن ها را جشن بگیرید اما آنها را جدی تر از شکست ها نگیرید، در مقابل هم شکست ها را جدی تر از صعود کردن ها نگیرید.

۸. از اثرات بد جلوگیری کنید. این نگرش فقط توهین به آسیب هایی که خوردید را اضافه می کند. مثلاً بعد از یک فعالیت ورزشی خسته کننده شما حوله بر می دارید تا عرقتان را پاک کنید ولی همان لحظه از خودتان می پرسید چه چیزهایی باعث پیشرفتتان در ورزش می شود.

۹. گفتگوی مثبت و خوش بینی را تمرین کنید. از تهدیدها و انتقادات منفی بپرهیزید. به جای اینکه خودتان را پس از یک شکست سرزنش کنید، به خود تأیید و تشویق مثبت دهید تا دوباره سوار اسب موفقیت هایتان شوید.

۱۰. هنگام سقوط دست خودتان را بگیرید. پس از یک عقب گرد یا یک وضعیت دلسرد کننده، وقتی با دلسوزی از خود حمایت می کنید، انگیزه شما سریعتر برمی گردد. به جای اینکه وقتی پایین هستید به خودتان لگد بزنید، طرف خود باشید، آرزوی خوب داشته باشید و با پیشرفت در اهداف خود، خودتان را تشویق کنید .

چگونه همواره مقاوم و قدرتمند باشیم؟

وقتی این عادت ها را در جیب پشتی شلوارتان نوشته و در آنجا نگه دارید باید گفت بقیه مسائل با شماست. شما شروع به قبول شکست به عنوان یک مرحله اساسی برای موفقیت می کنید، به خود اجازه می دهید اشتباهات لازم را برای رسیدن به مکانی که می خواهید انجام دهید، مرتکب شوید. هرچه بیشتر شکست را بپذیرید، فرصت های بیشتری برای پذیرش موفقیت و بازگشت به عقب بیشتر از سقوط خواهید داشت. و هر بار که شکست می خورید به جای تسلیم شدن، کاری را انجام می دهید که هر فرد تاب آور قبل از شما این کار را انجام می دهد. حوله ای را که میخواهید بردارید وعرق های سر و صورتتان را خشک کنید و به قدم بعدی فکر کنید.