روش های داشتن زندگی سالم و تکنیک هایی برای سلامتی

روش های داشتن زندگی سالم و تکنیک هایی برای سلامتی

خیلی مهم است که به جسم و روان خود اهمیت دهیم و همواره به فکر سلامتی مان باشیم و کاری نکنیم که آسیبی به جسم مان وارد شود، به همین دلیل مهم است تا نکاتی را در زندگی خود رعایت کنیم تا سبک زندگی سالمی داشته باشیم و از بیماری و سایر مشکلات دور بمانیم، در این قسمت از پایگاه علمی گروه تخصصی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان روش های داشتن زندگی سالم و تکنیک هایی برای سلامتی را در اختیار شما علاقه مندان به دانستنی های سلامتی و تندرستی قرار دهیم، اگر شما هم به سبک زندگی سالم علاقه دارید تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه باشید.

روش های داشتن زندگی سالم و تکنیک هایی برای سلامتی

در مقاله روش های داشتن زندگی سالم و تکنیک هایی برای سلامتی خواهیم گفت که چه مواردی را رعایت کنیم تا هم جسم و هم ذهن سالمی داشته باشیم و از مشکلات و بیماری ها دور بمانیم.

روش هایی آسان برای داشتن یک سبک زندگی سالم

کشف معنای زندگی سالم تر و انجام روش هایی برای رسیدن به زندگی سالم

با وجود بسیاری از چیزهایی که افراد به شما می گویند ،دشوار است حتی بدانید که سبک زندگی سالم در واقع چیست. برخی می گویند ما باید گیاه خوار باشیم. دیگران می گویند ما فقط باید گوشت بخوریم. هنوز دیگران می گویند ما باید از مصرف کربوهیدرات یا چربی یا پروتئین خودداری کنیم. به هر حال سبک زندگی سالم چیست؟

برای شروع باید این مسابقه را ببینید تا بتواند در برخی موارد به داشتن سبک زندگی سالم به شما کمک کند. در مرحله بعدی، بیایید به تحقیق بپردازیم تا چند پاسخ پیدا کنیم. تحقیقات نشان می دهد که ما برای شروع ایجاد یک سبک زندگی سالم چه کاری انجام می دهیم؟

۱. میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

این تحقیق واضح است، برای سلامتی بهتر میوه و سبزیجات بخورید. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می تواند از شما در برابر سرطان، خود ایمنی و حتی مسائل بهداشت روانی محافظت کند. توصیه این است که حداقل 2 وعده میوه و 3 وعده سبزیجات در روز بخورید. بنابراین سعی کنید همه آن سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش تخصصی طب سنتی


۲. گیاهان قرمز بخورید

این غذاها سرشار از لیکوپن هستند، غذاهای غنی از لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط دارند.

موارد زیر را حتماً مصرف کنید :

  • گوجه فرنگی
  • فلفل دلمه ای قرمز
  • خرمالو
  • گریپ فروت
  • هندوانه

۳. گیاهان نارنجی بخورید

افزایش مصرف غذاهای حاوی کاروتن (که در گیاهان نارنجی هستند) با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان ارتباط دارد. شما می توانید این غذاها را بخورید که عبارتند از:

  • هویج
  • سیب زمینی های شیرین
  • طالبی
  • هلو
  • فلفل نارنجی

۴. گیاهان زرد – سبز بخورید

گیاهانی که رنگ زرد در آنها وجود دارد (که شامل گیاهان سبز است) دارای لوتئین بیشتری هستند. لوتئین یک پاک کننده رادیکال های آزاد است که همچنین می تواند به التهاب بدن کمک کند.

شما می توانید این غذاها را نیز بخورید که عبارتند از:

  • کدو حلوایی تابستانی
  • کلم پیچ
  • کاهو
  • طالبی
  • کدو سبز
  • سیب زرد

۵. پروبیوتیک مصرف کنید

پرو بیوتیک ها مانند L. acidophilus, Bifidobacterium longum وL. Casei با کاهش خطر سرطان، سلامت بهتر روده و کاهش خطر خود ایمنی ارتباط دارند. پروبیوتیک ها در صورت تازه بودن حتی مفیدتر هم هستند. می توانید پروبیوتیک ها را با تخمیر لاکتوز با سبزیجات، میوه ها یا محصولات لبنی درست کنید. گنجاندن نوعی پروبیوتیک در رژیم غذایی  می تواند به یک سبک زندگی سالم کمک کند.

۶. غذای کمتری بخورید

خوردن کالری کمتر ممکن است یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانیم برای سلامتی خود انجام دهیم. گرفتن روزه به صورت دوره ای با نتایج مثبت بی شماری در ارتباط است. حتی روزه های کوتاه، مانند روزه های متناوب، می توانند مفید باشند و به یک سبک زندگی سالم کمک کنند.

۷. ورزش کنید

ورزش هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی مفید است. ورزش برای یک سبک زندگی سالم ضروری می باشد. ورزش وقتی مرتباً انجام می شود فعالیت پاراسمپاتیک را افزایش می دهد (احساس آرامش را افزایش می دهد و همچنین موجب کاهش اضطراب می شود). و به ما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهیم، همچنین از مشکلاتی که برای سلامتی انسان به وجود می آید جلوگیری می کند.

با چه روش هایی می توانیم سبک زندگی سالمی داشته باشیم

۸. سلامت عاطفی خود را بهبود ببخشید

داشتن یک سبک زندگی سالم فقط در مورد سلامت جسمی ما نیست، بلکه در مورد سلامت روان ما نیز هست. این درمورد تغییر افکار، عواطف و رفتارهایمان است که باعث می شود احساس بهتری داشته باشیم. همچنین کنترل احساسات منفی اثرات مثبتی دارد که به ما در کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی کمک می کند. بنابراین همه به هم متصل هستند.

در اینجا چند روش علمی برای ایجاد ذهن سالم وجود دارد که عبارتند از:

  • مهارت های مثبت اندیشی ایجاد کنید
  • احساس خوشبختی را تجسم کنید
  • آنچه را که به زندگی شما معنا می بخشد کشف کنید
  • روی به حقیقت پیوستن رویاهایتان کار نمایید

۹. از مصرف سموم خودداری کنید

وقتی می گویم سموم، منظور xenoestrogens است. Xenoestrogens شامل هیدروکربن های معطر چند حلقه ای (PAH)، سموم دفع آفات، مایکوتوکسین ها، بیس فنول A (BPA ؛ یک افزودنی پلاستیکی) و بسیاری موارد دیگر است. اینها می توانند صدمات قابل توجهی به سلامتی ما وارد کنند. مراقب خرید تان باشید تا “محصولات سالم” را خریداری کنید محصولاتی که علامت سلامت دارند – محصولی که شما را در معرض این مواد مضر و ناسالم قرار نمی دهد.

به طور خلاصه، یک سبک زندگی سالم شامل اطمینان، از زوایه مختلف برای سلامتی ماست. مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، نکاتی است که علم به ما می گوید تا بای سبک زندگی سالم آن ها را انجام دهیم.