فیلم آموزش مجسمه سازی به صورت گام به گام

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
3.5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آموزش مجسمه سازی مهارتی است که خیلی از افراد علاقه دارند تا به صورت تخصصی آن را یاد بگیرند. در این زمینه انواع مجسمه سازی وجود دارد که باید اصول و تکنیک های لازم برای هر کدام را به خوبی بلد باشیم تا بتوانیم یک مجسمه زیبا را درست کنیم.

در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از بهترین پکیج های آموزشی هنر با عنوان فیلم آموزش مجسمه سازی به صورت گام به گام را در اختیار شما علاقه مندان به این هنر جذاب قرار دهیم، پس اگر شما هم علاقه دارید تا مجسمه سازی را به صورت عالی و حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا پکیج آموزش مجسمه سازی را تهیه نمایید.

فیلم آموزش مجسمه سازی به صورت گام به گام

آموزش مجسمه سازی به صورت قدم به قدم شما را با اصول کامل مجسمه سازی و مواد مختلف آن آشنا می کند و به شما می آموزد تا بهترین مجسمه ها را ساخته و در این زمینه به مهارت برسید.

فیلم آموزش صفر تا 100 مجسمه سازی

پکیج کامل آموزش مجسمه سازی

آموزش مجسمه سازی

مجسمه‌سازی، تندیسگری یا پیکرتراشی هنر همگذاری یا ریخت دادن به اشیا است و ممکن است در هر اندازه یا با هر سازمایه‌ای (مصالحی) یا تکنیکی انجام گیرد. به فرآورده‌های این هنر تندیس، پیکره یا مجسمه گفته می‌شود. هر پیکر سه بعدی که به منظور دارا بودن یک بیان هنری آفریده شده را می‌توان تندیس نامید. هر شکل‌دادنی مجسمه‌سازی نیست بلکه باید در ورای آن، یک فکر، خلاقیت یا یک نوآوری وجود داشته باشد.

چطور می توانیم مجسمه ساز شویم؟

مجسمه سازی به چیزی بیش از استعداد و علاقه نیاز دارد.

کسی می تواند این مسیر را به پایان برساند که تاب و توان پستی ها و بلندی های راه را داشته باشد.

درست مانند بیشتر فعالیت های هنری، مجسمه سازی به عنوان یک شغل می تواند زمان بر و سرگرم کننده باشد.

باید استوار باشید و در برابر انتقادها و پذیرفته نشدن کوتاه نیامده و خود را در مسیر درست حرفه ای پیش ببرید.

مهارت های مورد نیاز مجسمه سازی

در این رشته شما با دستان خود حکاکی یا مغارکاری و مدل سازی کنید، مهارت های دستی در این رشته حرف اول را می زنند.

در مجسمه سازی با ابزاری همچون مغار، انبردست و قیچی سر و کار خواهید داشت.

مجسمه ساز در طراحی یک نوع خاص از مجسمه سازی مثل پیکره سازی مهارت می یابد.

می توانید با دیدگاه مدرن، قطعاتی مثل هنرمندان قدیمی طراحی کنید.

می توانید شانس خود را در مجسمه سازی با نور یا جریان آب و یا ساخت مجسمه های کوچک برنزی، یا مجسمه های بسیار بزرگتر امتحان کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل نقاشی انیمه


و چون در مسیر کاری قرار دارید، به مهارت های نحوه ی کسب و کار و بازاریابی نیاز خواهید داشت تا بتوانید کار خود را به فروش برسانید.

توانایی برقراری ارتباط خلاقانه ی ایده ها، انعطاف پذیری و سازگاری ، مهارت های سازمانی و توانایی کار در گروه ها یا به طور مستقل، از جمله مهارت هایی است که مجسمه ساز باید بر آنها واقف باشد.

گاهی اوقات تصمیم گیری سریع و پذیرش انتقاد نیز از مهارت های ضروری به شمار می آیند.

مجسمه ساز باید حس زیبایی شناسی قوی داشته باشد و حتی کوچکترین جزئیات را نیز از قلم نیاندازد.

شکل، بیان و محتوای تخیلی، همه از موضوعاتی هستند که یک مجسمه ساز با آنها درگیر بوده و باید برای تکمیل، پرورش و بهبود مهارت هایش آنها را به کار گیرد.

انواع مجسمه سازی

وجه تمایز اساسی بین مجسمه های موجود در مجسمه های گرد و ایستاده، مجسمه هایی است که به هیچ سطح دیگری وصل نشده است (احتمالاً به جز قسمت پایه) و انواع مختلف نقش‌برجسته که حداقل تا حدودی به یک سطح پس زمینه وصل می شوند.

اهداف و موضوعات آموزش مجسمه سازی

یکی از اهداف مجسمه سازی ارتباط با دین می باشد. در بسیاری از فرهنگ ها ، بت ها رایج می باشند. این مجسمه های خدایان اغلب عظیم الجثه نیستند و هنر یونان باستان را توصیف می کنند، مانند مجسمه زئوس در المپیا.

مواد و تکنیک های آموزش مجسمه سازی

مصالح به کار رفته در مجسمه متنوع است و در طول تاریخ تغییر می کند. مواد کلاسیک با دوام فوق العاده، از جنس فلز به ویژه برنز، سنگ و سفال و چوب می باشد، مواد استخوانی و ضد لک از گزینه های با دوام اما ارزان تر محسوب می شوند.از مواد گرانبها مانند طلا، نقره، جید و عاج غالباً برای کارهای لوکس کوچک و بعضاً در موارد بزرگتر مانند مجسمه های ساخته شده از طلا و عاج استفاده می شوند.

آموزش اصول مجسمه سازی

آموزش تخصصی مجسمه سازی

سنگ

مجسمه های سنگی یک فعالیت باستانی است که در آن قطعاتی از سنگ طبیعی سخت با حذف کنترل شده تکه هایی از آن شکل می گیرد. با توجه به ماندگاری مواد، می تواند شواهدی یافت که نشان می دهد اگرچه همه مناطق جهان از این سنگ فراوان برخوردار نیستند، اما حتی ابتدایی ترین جوامع در ساخت برخی کارهای حک شده سنگی افراط کرده اند مانند مصر، یونان، هند و بیشتر اروپا.

فلز

برنز و آلیاژهای مس مربوط به قدیمی ترین و هنوز هم محبوب ترین فلز برای مجسمه های چدنی هستند. یک مجسمه برنز ریخته گریی شده اغلب به سادگی “برنز” خوانده می شود. آلیاژهای برنز معمولی خاصیت غیرمعمول اما مطلوبی دارند که اندکی قبل از ساخت کمی گسترش می یابند، بنابراین بهترین جزئیات یک قالب را پر می کنند.

استحکام و عدم شکنندگی آنها (شکل پذیری) از مزیت هایی است که می توان حالات چهره را نیز ایجاد کرد، به ویژه هنگامی که با مواد مختلف سرامیکی یا سنگی مقایسه می شوند. طلا نرم ترین و با ارزش ترین فلز است و در جواهرات بسیار مهم است. نقره نیز به اندازه کافی نرم است که با چکش و ابزارهای دیگر و همچنین ریخته گری قابل استفاده و کار کردن میباشد. هنر مسگری از جمله تکنیک های مورد استفاده در طلا و نقره کاری است.

شیشه

شیشه ممکن است از طریق طیف گسترده ای از تکنیک های کاری در مجسمه سازی استفاده شود،گرچه استفاده از آن برای کارهای بزرگ پیشرفتی است که اخیرا به دست آمده است. شیشه با دشواری قابل توجهی، قابل حکاکی می باشد مانند جام های رومان لیکورگوس که منحصر به فرد هستند.ریخته گری داغ را می توان با جابجایی شیشه مذاب در قالب هایی با فشار دادن اشکال به ماسه، گرافیت حک شده یا قالب های گچ کاری/سیلیکا، به شیشه طرح و شکل داد.

سفالگری

سفال یکی از قدیمی ترین مصالح برای مجسمه سازی می باشد، همچنین خاک رس به عنوان وسیله ای است که از آن بسیاری از مجسمه های ساخته شده از فلز در اصل برای قالب ریخته گری استفاده می شوند. مجسمه سازان اغلب کارهای مقدماتی کوچکی را به نام ماکت ها را از موادی مانند گچ پاریس، موم، خشت بدون پلاستیک یا پلاستیکین می سازند.

منبت کاری چوب

منبت کاری چوب در همه جا به شکل گسترده به چشم می خورد، اما بسیار کمتر از سایر مواد اصلی با دوام بوده. چوب در برابر پوسیدگی، آسیب حشرات و آتش سوزی آسیب پذیر است. بنابراین یک عنصر مهم پنهان در تاریخ هنر بسیاری از فرهنگ ها را تشکیل می دهد.

هنر مجسمه سازی از دیرباز تا کنون

این هنر از هزاران سال پیش تاکنون ادامه داشته و در بهترین شکل ، امروز با همان ظرافت و جزییاتی که در ۲۳۰۰۰۰ سال پیش و یا قبل تر مشاهده شده، انجام می شود؛

مانند ونوس برکات رام ( قدیمی ترین مجسمه ی به جا مانده از دوران حجر).

امروزه هنرمندان معاصر با اشکالی از مجسمه های غیر سنتی ، از جمله نور، صدا، یخ و مجسمه سازی جنبشی، و همچنین مدل سازی سه بعدی سر و کار دارند.

مدل سازی سه بعدی و به ویژه مجسمه سازی دیجیتالی، شکل جدیدی از مجسمه سازیست که هنرمند همچون مدل سازی با خاک، یا مدل دیجیتالی در تعامل است.

هنرمند می تواند « خاک مجازی» را در نرم افزار هایی مانند( zbrush که برای آسایش شما عزیزان این رشته نیز در آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش تدریس میشود )

کشیده، فشار دهد و حتی پیچانده و آن را تبدیل به یک مجسمه نماید.

مواد گرانبهایی مثل طلا، یشم و نقره معمولا برای ساخت مجسمه های گران قیمت و اغلب کوچکتر استفاده می شوند در حالیکه مواد فراوان تر و ارزان تر از قبیل چوب های سخت، سرامیک و موم در کارهای بزگتر استفاده می شود.

آموزش مجسمه سازی به صورت کاربردی

پکیج جامع آموزش مجسمه سازی

بسیاری از مجسمه سازان، به صورت اتفاقی با مواد معمولی به موفقیت هایی دست یافتند، مانند پابلو پیکاسو که از اجزای دوچرخه در مجسمه ی مشهورش « سر گاو» استفاده کرده است، و یا ناتان ساوایا، که با استفاده از لگو مجسمه هایی بزرگتر از اندازه های طبیعی یاخته است؛ و آثار خود را در سراسر جهان به نمایش می گذارد.

مزایای آموزش مجسمه سازی

عدم کسب مدارک دانشگاهی به معنای کم ارزش و ارزان بودن کارهای هنری شما نخواهد بود.

هنرمندان بسیاری بدون کسب مدارک دانشگاهی و تنها با شرکت در کلاس های آزاد مجسمه سازی به فعالیت های هنری خود مشغولند و به موفقیت های چشمگیری دست می یابند.

در نمایشگاه ها می توانید نظر مردم را در خصوص کارها پرسیده و از علایق آنها آگاه شوید و یا حتی در خصوص همکاری در فروش با آنها صحبت کنید.

از هر نظری برای بهبود کار خود استفاده کنید.

داشتن برنامه ی حساب شده و حضور آنلاین( سایت هایی مثل پینترست و اینستاگرام)  به پیشرفت کار شما کمک خواهد نمود.

حضور در نمایشگاه ها و نمایش در مکان های عمومی و حتی سازمان های هنری، مسیرهای خوبی برای مجسمه ساز خواهد بود.

امروزه اینترنت بزرگترین همیار هنرمندان خود آموز می باشد.

هیچگاه مجسمه ساز، بدون توجه به مدارک تحصیلی تا این اندازه به مخاطب نزدیک نبوده است و هنرمندان زیادی کارگاه های هنری خود را در اینترنت به نمایش گذاشته و طرفداران بسیاری دارند.

با انتشار عکس هایی از کار هنری خود در گستره ی اینترنت، افراد بسیاری شما را خواهند شناخت.

کارآموزی نیز به همین ترتیب می تواند سبب افزایش قدرت بازاریابی هنرمند شده و با وجود اینکه کسب موقعیت حرفه ای به عنوان یک مجسمه ساز بسیار چالش برانگیز

است، از این طریق هنرمند فرصت های بیشتری از طریق مراکز فرهنگی خواهد یافت.

پیشرفت در مسیر هنری سبب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

در ضمن هیچ قانونی برای نحوه ی فروش آثار هنری و ظاهر آنها وجود ندارد و این یعنی دست هنرمند بسیار باز خواهد بود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.