پکیج آموزش زبان مالزیایی به صورت جامع

پکیج آموزش زبان مالزیایی به صورت جامع
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
800 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان مالزیایی که به صورت bahasa Malaysia خوانده می شود و به آن بهاس ملیسیا هم گفته می شود گونه ای از زبان مالایی است که به صورت کلی به آن مالایی مالزی هم گفته می شود. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش زبان با عنوان پکیج آموزش زبان مالزیایی به صورت جامع و کاربردی را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان قرار دهیم تا بتوانید به وسیله آن بر زبان مالزیایی به صورت کامل مسلط شوید.

پکیج آموزش زبان مالزیایی به صورت جامع و کاربردی

با آموزش زبان مالزیایی می توانید لغات و اصطلاحات رایج در این زبان را یاد بگیرید و همچنین بر دستور زبان مالزیایی هم مسلط خواهید شد.

این زبان در مالزی صحبت می شود، و زبان اندونزیایی هم یکی دیگر از گونه های زبان مالایی است که در کشور اندونزی کاربرد دارد. به طور رسمی در کشور مالزی از زبان مالایی استفاده می شود که در برخی موارد به آن زبان مالزیایی هم گفته می شود.

به عبارت دیگر زبان مالزیایی که در کشور مالزی به آن صحبت می کنند از گویش ملاکایی است که در ایالت ملاکا به آن تکلم می شود.

مختصری در مورد کشور مالزی

این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر کوالالامپور است و به علت توریستی بودن این کشور زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور به صورت اجباری است به صورتی که در ادارات پلیس و سازمان های دولتی باید به زبان انگلیسی صحبت کنند. به همین دلیل دولت شرایطی را فراهم آورده است تا همه افراد بتوانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

آشنایی با زبان کشور مالزی
آشنایی با زبان کشور مالزی

از دیگر نکاتی که در خصوص این زبان وجود دارد این است که اکثر مردم مالزی به این زبان سخن می گویند و در ابتدا ممکن است که افراد لهجه های بومی را یاد بگیرند ولی زبان معیار کشور مالزیایی است که در دوران ابتدایی و دبیرستان این زبان اجباری است.

آشنایی با الفبای مالزیایی

سامانه نوشتاری یا همان خطی که در نگارش از آن استفاده می شود در زبان مالزیایی خط لاتین است که در کشور مالزی به اسم خط رومی شناخته می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان تایلندی به صورت کامل


در کنار خط لاتین، ما با یک خط دیگر با نام جاوی هم روبرو هستیم که بر پایه خط عربی بوده و در کشورهای اندونزی و مالزی به کار می رود. در سال های اخیر برای حفظ این خط یعنی جاوی تلاش هایی صورت گرفته است تا مانع از بین رفتن این خط شوند. البته باید اشاره شود که هم اکنون هم الفبای معیار در کشور مالزی همان خط لاتین است.

الفبای مالزیایی
الفبای مالزیایی

در خصوص الفبای جاوه ای باید بگوییم که این خط، خطی است که افراد مسلمان در کشورهای اندونزی و مالزی برای نوشتن زبان مالایی استفاده می کنند و به صورت کلی این خط از تغییراتی که بر روی خط فارسی – عربی اعمال شده است شکل گرفته است.

شناخت وام واژه ها در زبان مالزیایی

این زبان تعداد زیادی لغت را از زبان هایی چون سانسکریت، هندی، فارسی، تامیلی، پرتغالی، عربی، هلندی، چینی و انگلیسی وام گرفته است و علاوه بر این موارد چون تعداد زیادی فیلم و سریال و برنامه های تلویزیونی از زبان اندونزی در این کشور پخش می شود اخیرا ما شاهد وام واژه های اندونزیایی هم در این زبان هستیم.

آشنایی با زبان مالایی

در ابتدا اشاره کردیم که به زبان مالزیایی می گویند bahasa Malaysia که یکی از زبان های مالایی است، حال تصمیم داریم تا در مورد این زبان که به عنوان زبان مادر محسوب می شود با شما عزیزان گفتگو نماییم.

دوره جامع آموزش زبان مالزیایی
دوره جامع آموزش زبان مالزیایی

در زبان مالایی به این زبان Bahasa Melayu گفته می شود که یکی از زبان های آسترونزیایی است و توسط ۲۹۰ میلیون نفر که اکثرا از مردم مالایی هستند صحبت می شود.

این زبان در کشورهایی همچون مالزی، برونئی، اندونزی، سنگاپور و قسمت هایی از کشور تایلند استفاده می شود و مردم این کشورها به این زبان تکلم می کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان اندونزیایی به صورت کامل


زبان مالایی، زبان ساکنان سراسر تنگه مالاکاست که شامل سواحل شبه جزیره مالایا در کشور مالزی و ساحل شرقی سوماترا در اندونزی است و همچنین به عنوان زبان بومی در غرب ساراواک و کالیمانتان غربی در بورنئو نیز به کار می رود.

از زبان مالایی به عنوان زبان تجارت و بازرگانی در بخش هایی از کشور فیلیپین به خصوص مجمع الجزایر سولو و پالاوان هم استفاده می شود.

زبان مالایی اسامی گوناگونی دارد و به نام های مختلفی شناخته می شود، برای مثال در مالزی به آن Bahasa Melayu می گویند که به معنای زبان مالایی است و یا برخی اوقات هم به آن Bahasa Malaysia گفته می شود و به معنای زبان مالزیایی است، در کشور سنگاپور و برونئی هم به آن Bahasa Melayu گفته می شود که همان زبان مالایی است و در کشور اندونزی هم به آن Bahasa Indonesia یا زبان اندونزیایی گفته می شود.

البته باید توجه کرد که اهالی کشور اندونزی از یکی از گونه های رایج زبان مالایی (Bahasa Melayu) که از مرکز تا جنوب سوماترا رایج است به عنوان زبان محلی خودشان استفاده می کنند.

نام دیگر مالایی معیار، همان مالایی دیوان است که به عنوان زبان ادبی سلطان نشین های ملاکا و جوهور تا قبل از استعمار بود و به همین دلیل بعضی اوقات به مالایی، جوهوری، ریائویی و یا مالاکایی هم گفته می شود تا با سایر زبان هایی که از تبار زبان مالایی است اشتباه گرفته نشود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان چینی به صورت کامل


یکی از دانشنامه های معتبر جهانی که در مورد گویش های مختلف دنیا نوشته شده است با نام اتنولوگ، در حال حاضر چندین گونه از زبان های مالایی به صورت جدا از هم فهرست می شوند. برای مثال گونه های اورنگ اصلی برای شبه جزیره مالایی، به طوری با زبان اصلی مالایی مرتبط است که می توانیم از آن به عنوان گویش این زبان استفاده کنیم.

به علاوه چندین زبان کریول و ترکیبی بر پایه مالایی وجود دارد که از مالایی کلاسیک و همچنین مالایی ماکاساری ایجاد شده اند.

آشنایی با ریشه زبان مالایی

بسیاری از زبان شناسان بر این باورند که زبان مالایی به احتمال زیاد در ابتدا در غرب بورنئو تا سواحل برونئی استفاده می شده است. گونه ای با نام نیامالایی که حداقل ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در بورنئو به این زبان صحبت می کردند و تحقیقات نشان می دهد که این زبان زبان اجداد تمام زبان های مالایی بعدی بوده است. جد این زبان هم نیا مالایو – پلی نزیایی است که از نوادگان زبان نیاآسترونزیایی است که حداقل حدود ۲ هزار سال پیش از میلاد مسیح و احتمالا به دلیل گسترش مردمان آسترونزیایی به جنوب شرق آسیا از جزیره تایوان، کم کم از بین رفت.

اصطلاح Bumiputra به مسلمانانی گفته می شود که بومی کشور مالزی هستند و در معنا یعنی پسری از خاک.

آشنایی با تاریخ زبان مالایی

به طور کلی زبان مالایی را از نظر تاریخی می توانیم به ۵ دوره تقسیم کنیم که عبارتند از مالایی باستان، دوره گذار، دوره ملاکا یا همان مالایی کلاسیک، مالایی نوین پسین و در آخر هم مالایی نوین.

زبان سانسکریت، مالایی باستان را به شدت تحت تاثیر گذاشت و برای نوشتن هم از الفبای گرانتا استفاده می کرد. سنگ نوشته هایی در سوماترا یافت شده است که برای قرن ۷ میلادی است که از کهن ترین نمونه های یافت شده برای مالایی باستان است.

زبان مالایی کلاسیک هم در زمان سلطان نشین ملاکا و ورود اسلام به منطقه به عنوان زبان میانجی درآمد و واژگان زبان عربی و زبان فارسی زیادی هم به آن وارد شدند.

ملاکا یکی از مراکز بزرگ تجاری بود که به صورت بین المللی از فعالیت می کرد، و مردمان زیادی در آنجا حضور داشتند به همین دلیل لغات و کلمات زیادی از زبان هایی همچون تامیلی و چینی به زبان مالایی وارد شده است.

در این زمان، دو گونه از زبان مالایی استفاده می شد، یک نوع که همان مالایی کلاسیک بود که به عنوان زبان رسمی ملاکا در متون ادبی استفاده می شد و نوع دیگر که همان زبان محاوره ای مالایی بود و به عنوان زبان میانجی در بین مردم این منطقه مورد استفاده بود.

نکته ای که باید در این باده به آن اشاره شود این است که در همین دوران بود که الفبای جاوی هم پدید آمد.

در قرن ۱۹ میلادی، زبان مالایی کلاسیک به وسیله حکومت استعماری هلند در کشور اندونزی و استعمار بریتانیا در مالزی، به عنوان زبان معیار انتخاب شد.

همچنین کتاب های مدارس و دانشگاه هم به این زبان منتشر شد و باعث شد تا این زبان در بین مردم عادی هم رواج پیدا کند.

در کنار این موارد به مرور زمان هم الفبای لاتین ایجاد شد و با الفبای جاوی جایگزین گردید. با گذشت زمان و در قرن ۱۹ میلادی، زمان مالایی به رشد بالایی رسید و باعث شد تا محققان تصمیم بگیرند که از این زبان به عنوان زبان معیار استفاده کنند.

آموزش قدم به قدم زبان مالزیایی
آموزش قدم به قدم زبان مالزیایی

در سال ۱۹۶۳ شخصی به نام زین العابدین احمد چند کتاب دستور زبان مالایی را منتشر کرد که این کتاب ها اساس زبان های مالایی و اندونزیایی بودند.

زمانی که زبان مالایی و اندونزیایی به عنوان زبان معیار انتخاب شدند باعث شد تا تاثیر مهمی در جنبش های ملی و استقلال طلبانه به وجود آید.

در سال ۱۹۴۵ هم کشور اندونزی به استقلال رسد و به دنبال آن، زبان اندونزیایی به عنوان زبان رسمی این کشور تعیین شد، همچنین در سال ۱۹۵۷ زمانی که کشور مالزی به عنوان یک کشور مستقل اعلام شد، زبان مالزیایی به عنوان زبان رسمی این کشور مشخص گردید.

شناخت دسته بندی های زبان مالایی

همانطور که اشاره کردیم، زبان مالایی بخش از خانواده بزرگ زبان های آسترونزیایی است که شامل زبان هایی همچون زبان های جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام و بخشی هم در قاره آسیاست. همچنین زبان مالاگاسی در ماداگاسکار در اقیانوس هند نیز بخشی از همین خانواده زبانی است.

البته باید اشاره شود که این زبان ها با یکدیگر به کلی فرق دارند ولی شباهت های فراوانی بین آنها وجود دارد و عملا ریشه بسیاری از آن ها از یک زبان مشترک با نام نیاآسترونزیایی است که تغییری نکرده است، به طوری که در این زبان ها اشتراکات زیادی در لغات و اسامی مربوط به خویشاوندان، بهداشت، حیوانات، اعضای بدن و اعداد پیاده می شود.

نکاتی در مورد زبان مالزیایی

البته یکی از نکاتی که در خصوص این زبان باید به آن اشاره شود این است که در کشور مالزی علاوه بر زبان مالزیایی، زبان انگلیسی هم زبان رایجی است و اگر شما زبان انگلیسی را بدانید به راحتی می توانید با هر فردی ارتباط برقرار کنید و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد این است که تقریبا حدود یک چهارم جمعیت مالزی را چینی ها تشکیل می دهند که از چین به مالزی مهاجرت کرده اند و همین موضوع باعث شده است تا ترکیبی از زبان و فرهنگ چین را وارد این کشور کنند، به طوری که در کشور مالزی، زبان چینی با لهجه هایی همچون ماندارین، هوکین – فوجیان، زبان کانتونی، هاکا و تئوچو صحبت می شود.

در این کنار این موارد چینی ها در گذشته نیز برای کارهای تجاری خودشان با مالزی از زبان انگلیسی استفاده می کردند که این ترکیب های زبانی باعث شده تا وام واژه های زیادی از بیشتر این زبان ها وارد زبان مالزیایی شود.

بیشتر هندی ها از شرق هند به کشور مالزی مهاجرت کرده اند و این افراد عمدتا از تامیل هند بوده و از جنوب هند آمده اند که به زبان تامیلی، تلوگو مالایالام و هندی صحبت می کنند و اغلب در شهرهای بزرگ مالزی زندگی می کنند و از زبان انگلیسی به عنوان زبان اول خودشان استفاده می کنند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.