پکیج آموزش زبان ویتنامی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
500 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان ویتنامی یا همان tiếng Việt که به صورت معمولی به آن Việt ngữ هم گفته میشود به عنوان زبان رسمی و اداری کشور ویتنام به حساب می آید که بعد از زبان چینی به عنوان دومین زبان مهمی است که عضو گروه زبان های نواخت بر است، یعنی از زیر و بم زبان برای تشخیص معنا و دستور استفاده می کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی از مجموعه پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش زبان ویتنامی به صورت جامع را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری این زبان قرار دهیم تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی به صورت کامل بر این زبان تسلط یابید.

پکیج آموزش زبان ویتنامی به صورت جامع

زبان ویتنامی یکی از زبان های آستروآسیایی است و همچنین این زبان به عنوان زبان مادری ۸۶ درصد از مردم ویتنام است و علاوه بر این جمعیت سه میلیون نفر هم در خارج از کشور ویتنام که اغلب در کشور آمریکا زندگی می کنند به این زبان صحبت می کنند.

دوره جامع آموزش زبان ویتنامی
دوره جامع آموزش زبان ویتنامی

یکی از نکاتی که در مورد زبان ویتنامی وجود دارد این است که در خود کشور ویتنام تعدادی اقلیت های قومی وجود دارند که از زبان ویتنامی به عنوان زبان دوم خودشان استفاده می کنند.

در زبان ویتنامی هم همانند بسیاری دیگر از زبان ها تعدادی وام واژه وجود دارد، وام واژه در واقع به لغات و عباراتی گفته می شود که از زبان دیگری وارد شده باشد که این اتفاق به دلایل مختلفی روی می دهد، برای مثال در جنگ ها و تعاملات طولانی تجاری این امکان وجود دارد که از یک زبان تعدادی لغت و واژه وارد یک زبان دیگر شود و سپس با تلفظ آن زبان هماهنگ شود و پس از استفاده طولانی از آن کلمه، تلفظ آن در زبان جا می افتد، در زبان ویتنامی وام واژه ها از زبان چینی آمده است، به طوری که در گذشته برای نوشتن زبان ویتنامی از الفبای چینی استفاده میشد ولی امروزه این زبان با الفبای لاتین هماهنگ شده است و علاوه بر آن چندین حرکت جدید هم برای آن که انواع صداها را نشان دهد به این زبان اضافه گردیده است.

آشنایی با تاریخچه زبان ویتنامی

تحقیقات نشان می دهد که از زمان ها دور این زبان با زبان هایی که در خانواده آستروآسیایی بودند ویژگی های مشترک فراوانی داشت، برای مثال از نظر ریخت شناسی صرفی و خوشه های بی صدا که به مرور زبان تمامی این ویژگی های در زبان ویتنامی از بین رفتند.

اما با توجه به موقعیتی که زبان ویتنامی دارد که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است باعث شده است تا تاثیراتی که شامل ریخت شناسی و صرف می باشد را به خودت گرفته است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان تایلندی به صورت کامل


همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، زبان ویتنامی به شدت از زبان چینی تاثیر گرفته است و در ابتدا به طور کامل تحت تاثیر این زبان بوده است و در سده دوم پس از میلاد مسیح به عنوان زبان غالب انتخاب شده بود.

اما پس از آنکه در قرن ۱۰، کشور ویتنام به استقلال رسید، طبقه فرمانروایان، زبان چینی ادبی را به عنوان یک وسیله ارتباطی و همچنین کسب دانش و ادبیات انتخاب کردند.

از زمانی که زبان چینی به عنوان زبان غالب انتخاب شد، لغات زیادی از زبان چینی وارد این زبان شدند و همین موضوع باعث شد تا بر قواعد و دستور زبان نیز اثر بگذارند.

آشنایی با زبان کشور ویتنام
آشنایی با زبان کشور ویتنام

بیشتر واژه نامه های زبان ویتنامی در تمامی زمینه ها و موضوعات حاوی کلمات چینی – ویتنامی هستند.

زمانی که فرانسه در قرن ۱۹ ویتنام را اشغال کرد زبان فرانسوی در همه جا جایگزین زبان چینی شد، برای مثال در آموزش و دستگاه های اداری کشور ویتنام از زبان فرانسوی استفاده می کردند. به دنبال استعمار فرانسه در این کشور ما شاهد ورود بسیاری از واژه های فرانسوی به زبان ویتنامی هستیم برای مثال کلمه đầm که از لغت مادام در زبان فرانسوی ریشه گرفته است و یا واژه ga که به معنای ایستگاه قطار می باشد و یا کلمه sơ mi که از شومیز فرانسوی گرفته شده است و یا لغت búp bê که به معنای عروسک می باشد.

به دنبال وام واژه هایی که از زبان فرانسوی وارد زبان ویتنامی شد، باعث شد تا واژگان چینی – ویتنامی نیز خودشان را با واژه های غربی سازگار کردند.

شناخت کامل دوره های زبان ویتنامی

در ادامه شما را با تمامی دوره های این زبان آشنا می کنیم، به طور کلی زبان ویتنامی دارای ۶ دوره است که در زیر هر یک از این دوره ها را معرفی می کنیم.

۱. دوره پیش ویتنامی

در این دوره ما با نیای زبان ویتنامی روبرو هستیم که با زبان موئونگ ارتباط نزدیکی داشت.

۲. دوره نیا ویتنامی

این دوره مربوط به زمانی می شود که هنوز واژگان چینی – ویتنامی وارد زبان ویتنامی نشده بودند که تقریبا قرن ۷ تا ۸ را در بر می گیرد.

۳. دوره ویتنامی باستان

در این دوره تازه واژگان چینی – ویتنامی وارد این زبان شده بودند که مربوط به قرن ۱۰ است.

۴. دوره ویتنامی کهن

در این دوره ویتنامی با خط چینی نگارش می شد.

۵. دوره ویتنامی میانه

در این دوره فرهنگ لغت ویتنامی – پرتغالی – لاتین به دست الکساندر درود به رشته تحریر درآمد.

۶. دوره ویتنامی نو

این دوره از قرن ۱۹ به بعد را شامل می شود.

آشنایی کامل با الفبای زبان ویتنامی

به خط زبان ملی کشور ویتنام یا chữ Quốc ngữ الفبای ویتنامی گفته می شود که همان سامانه نوشتاری و نگارش زبان ویتنام است که در مجموع شامل ۲۹ حرف است.

الفبای این زبان از زبان لاتین گرفته شده است و تحت تاثیر الفبای زبان پرتغالی بوده است. تا قبل از آن که ویتنامی ها به طور رسمی برای خودشان دارای سامانه نوشتاری باشند برای نگارش از الفبای زبان چینی استفاده می کردند.

آشنایی با زبان همونگ

همونگ و یا همان مونگ که به عنوان میائو در چین شناخته می شود، یک زنجیره گویش است که از زبان همونگی غربی و از خانواده زبان ها همونگی آمده است.

مردم مناطق یون نان، سیچو آن، گوانگشی، گوئیژو، هاینان، تایلند، لائوس و شمال ویتنام به زبان همونگی صحبت می کنند.

بنابر آماری که وجود دارد تقریبا جمعیتی معادل ۲.۷ میلیون نفر به این زبان سخن می گویند. به عنوان مثال بیش از ۲۸۰ هزار نفر که در کشور آمریکا زندگی می کنند و بیش از نیمی دیگر از آن ها در چین ساکن هستند.

آیا زبان ویتنامی آسان است؟

در مورد زبان ویتنامی ۶ نکته جالب وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره می کنیم که در آخر متوجه خواهید شد زبان ویتنامی تا چه اندازه آسان است.

۱. زبان ویتنامی دارای جنسیت نیست

اگر به زبان فرانسوی علاقه داشته باشید و درس های آن را مشاهده کرده باشید می دانید که اسامی در این زبان دارای جنسیت هستند و طبق جنسیت آن ها حرف تعریف خاصی برای هر یک از آن ها به کار می رود و علاوه بر حرف اضافه صفت ها نیز باید مطابق با جنسیت اسامی تغییر کنند که این موضوع در زبان های دیگری همچون زبان اسپانیایی و آلمانی نیز وجود دارد. اما در زبان ویتنامی چنین قواعدی وجود ندارد و با خیال راحت شما فقط لغات را به کار ببرید و نیازی نیست که نگران جنسیت اسامی باشید.

۳. حروف تعریف a و the وجود ندارند

اگر وارد یادگیری زبان انگلیسی شده باشید می دانید که یکی از موضوعات پر دردسری که در این زبان وجود دارد بحث استفاده از حروف تعریف  a و the است که اغلب افراد با این موضوع مشکل دارند و اگر تفاوت این دو را از شما بپرسند هنوز هم جواب قطعی آن را نمی دانید و باید کلی مثال بزنید تا مخاطب بتواند نحوه استفاده هر یک از آن ها را درک کند، اما خبر خوبی که در زبان ویتنامی وجود دارد این است که در این زبان دگیر خبری از این دو حرف تعریف نیست، برای مثال کلمه Người هم به معنای a person و هم به معنی the person است.

۳. عدم وجود اسم جمع در زبان ویتنامی

همانطور که میدانید اگر بخواهیم در زبان انگلیسی یک اسم را جمع ببندید باید به آخر آن حرف s را اضافه کنیم، برای مثال dog در جمع می شود dogs و یا table که وقتی جمع می شود تبدیل به tables می شود، اما با تمام این موارد گرامر پیچیده ای نیز دارد که صرفا این قواعد کارساز نبوده و باید استثناعاتی را هم بدانید، برای مثل برای جمع کردن person نمی توانیم از حرف s در انتهای آن استفاده کنیم و جمع آن به طور کامل شکل دیگری دارد و به صورت people نوشته می شود و یا واژه man که در جمع شکل آن به صورت men است و در برخی از کلمات اصلا شکل آن هم تغییری نمی کند، برای مثال واژه ماهی یا همان fish که در جمع نیز به همین شکل است.

شناخت کامل الفبای زبان ویتنامی
شناخت کامل الفبای زبان ویتنامی

ولی در زبان ویتنامی چنین قواعدی وجود ندارد و یک کلمه هم می تواند برای مفرد و هم برای جمع آن به کار برود. برای مثال کلمه người هم می تواند برای people به کار رود و هم می تواند برای واژه person استفاده شود و یا chó که هم می تواند به شکل dog و هم به شکل dogs به کار رود.

نکته ای که در این خصوص باید به آن اشاره شود این است که اگر نخواهید در این مودر دچار اشتباه شوید فقط کافی است تا در ابتدای اسامی یک لغت دیگر اضافه کنید. برای مثال می توانید بگویید một người که به معنای یک نفر می باشد و یا کلمه nhũng người که به معنای تعدادی آدم می باشد.

۴. در ویتنامی هرگز فعل ها شما را گیج نمی کنند

در زبان هایی مانند اسپانیایی اگر بخواهید حالت های مختلف یک فعل را بگویید باید به شکل های مختلف آن تسلط داشته باشید، برای مثال اگر زمان حال باشد فعل یک شکل دارد و همان فعل در زمان گذشته و آینده به صورت های دیگر بیان می شود. اما در زبان ویتنامی چنین قواعدی وجود ندارد و این زبان کاملا غیر صرفی است و هیچ لغتی هرگز حالتش را عوض نمی کند.

۵. در ۲ دقیقه می توانید زبان ویتنامی را یاد بگیرید

همانطور که اشاره کردیم، زبان ویتنامی بسیار آسان است و مانند بسیاری از زبان های دیگر دارای گرامرهای پیچیده نیست.

برای مثل فعل خوردن (ăn) را در ۵ حالت زیر به راحتی می توانید به کار ببرید.

  • đã = برای زمان گذشته
  • mới = đãگذشته نزدیک
  • đang = برای زمان حال
  • sắp = آینده نزدیک
  • sẽ = برای آینده

۶. شما نیاز ندارید که یک الفبای جدید را یاد بگیرید

تا ۱۰۰ سال پیش این زبان از یک سیستم تصویری پیچیده برای نگارش استفاده می کرد که شبیه کاراکترهای زبان چینی بود، ولی امروزه از الفبای لاتین استفاده می کند و باید بگویی که بر خلاف بسیاری دیگر از زبان ها از جمله ماندارین، تایلندی، ژاپنی و … شما نیاز ندارید تا یک الفبای جدید را بیاموزید و فقط کافی است که تعدادی از نشانه ها را یاد بگیرید تا بتوانید به آن زبان صحبت کنید.

پس همانطور که گفتیم یادگیری این زبان بسیار ساده است و در فرایند یادگیری شما دچار مشکل نخواهید شد و با پکیجی که در این بخش از وب سایت برنا اندیشان در اختیار شما قرار گرفته است می توانید ۰ تا ۱۰۰ زبان ویتنامی را به صورت کامل بیاموزید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.