پکیج آموزش گریم به صورت حرفه ای

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

یکی از بهترین مشاغلی که در عرصه سینما وجود دارد کار گریم است که با توجه به پیشرفت روز افزون علم سینما ما شاهد پرطرفدار شدن این حرفه نیز هستیم که می تواند در سال های آتی با تغییرات زیادی همراه باشد. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش گریم به صورت حرفه ای و تخصصی را در اختیار شما عزیزان علاقه مند به یادگیری این حرفه قرار دهیم تا با استفاده از این مجموعه آموزشی بتوانید به صورت کامل بر هنر گریم تسلط پیدا کنید و وارد بازار کار شوید.

پکیج آموزش گریم به صورت حرفه ای و تخصصی

همانطور که همه می دانیم هر بازیگری قبل از آنکه به ایفای نقش بپردازد باید توسط شخصی که به او گریمور گفته می شود گریم شود تا بتوانید وارد صحنه شود و این فرایند در تئاتر هم به همین شکل است و گریم سینما با تئاتر فقط در چند موضوع با یکدیگر متفاوت است و در کل اگر شما هنر گریم را بلد باشید می توانید هم در زمینه سینما و هم در زمینه تئاتر مشغول به کار شوید.

دوره جامع آموزش گریم و میکاپ

تعریف گریم

در ابتدا لازم است تا گریم را تعریف کنیم، در تعریف گریم باید بگوییم که گریم عبارت است : متعادل سازی اجزای صورت و برطرف کردن نواقص آن با هدف زیبا سازی صورت. به همین دلیل حتی در مراسم های عروسی نیز مشاهده می کنیم که داماد صورت خود را گریم می کند چرا که گریم خیلی بهتر از میکاپ بوده و عروس هم می تواند این کار را انجام دهد زیرا وقتی گریم به مدت ۳ ساعت بر روی پوست بماند زیباتر شده ولی میکاپ باعث می شود تا سن فرد بیشتر نشان داده شود با این تفاوت که با استفاده از گریم می توانیم کاری کنیم که سن شخص را پایین تر از سن خود فرد نشان دهیم. نکته ای در خصوص میکاپ وجود دارد این است که با این که با بین گریم و میکاپ تفاوت هایی وجود دارد ولی برای گریم زنان از اصطلاح میکاپ استفاده می شود.

گریمور کیست؟

فردی که متناسب با نقشی که فرد قرار است آن را ایفا کند به گریم بازیگر می پردازد و متناسب با آن نقش تمام جزئیات را بر روی چهره و صورت فرد پیاده می کند.

آشنایی با تفاوت گریم و میکاپ

در رابطه با تفاوت میکاپ و گریم باید اشاره کنیم که میکاپ قرار نیست کار خارق العاده ای انجام دهد و صرفا با استفاده از رنگ ها سعی دارد تا صورت را آرایش کند و برخی از ایرادات و نواقص را رفع کند و شخصی که میکاپ آرتیست است نمی تواند شکل و حالت صورت را تغییر دهد چرا که این کار در تخصص او نیست و تنها یک گریمور می تواند بر روی صورت زاویه سازی را با سایه روشن انجام دهد تا با استفاده از آن بتواند به طور کامل حتی چهره را تغییر دهد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش میکاپ


بنابراین یک میکاپ آرتیست فقط به صورت رنگ می دهد ولی یک گریمور حتی می تواند به طور کامل چهره شخص را تغییر دهد.

آموزش اصول و تکنیک های گریم
آموزش اصول و تکنیک های گریم

یکی از نکاتی که در خصوص میکاپ وجود دارد این است که میکاپ به مد مربوط می شود و متناسب با زمان تغییر می کند و وقتی یک رنگ از مد می افتد دیگر از آن استفاده نمی کنند در حالی که در گریم وضعیت فرق می کند و حتی ممکن است در یک فیلم فردی را به صورت کامل به سبک قدیمی گریم کنند، بنابراین ما در گریم تابع مد نیستیم.

گریم چه تغییراتی در چهره ایجاد می کند؟

در گریم ما شاهد تغییرات زیادی در صورت هستیم، برای مثال با استفاده از گریم می توانیم گونه را برجسته و یا کوچک تر کنیم و حتی تمام چین و چروک ها را از بین برد و یا برای یک کار می توانید بر روی صورت چین و چروک ایجاد نمایید.

همچنین با استفاده از تکنیک سایه پردازی در گریم قادر خواهید بود که بر روی صورت زاویه سازی کنید. بنابراین اگر شما گریم را به خوبی یاد بگیرید می توانید به صورت حرفه ای میکاپ هم انجام دهید.

شما در پکیج آموزش گریم به صورت کامل با تکنیک های میکاپ و گریم آشنا می شوید و می توانید به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید.

آشنایی با گریم انواع پوست

حال در ادامه شما را با نحوه گریم انواع پوست بنا بر حالتی که هر پوست دارد آشنا خواهیم کرد تا در زمان انجام گریم بتوانید به طور صحیح این کار را انجام دهید.

دوره جامع آموش گریم حرفه ای
دوره جامع آموش گریم حرفه ای

گریم پوست معمولی

در خصوص پوست معمولی باید بگوییم که این نوع پوست خیلی برای گریم مناسب است و با قرار دادن چند ماسک پوست می توانید خیلی راحت گریم را انجام دهید.

گریم پوست چرب

در خصوص گریم پوست های چرب چندین نکته وجود دارد که گریمور باید به آنها توجه کند، چرا که برای گریم این نوع پوست ابتدا باید چربی های اضافی پوست از روی صورت پاک شود و این کار می تواند چندین روز زمان ببرد.

گریم پوست خشک

این نوع پوست برای گریم بسیار مشکل است چرا که پوست هر ماسکی را پس می زند به همین دلیل باید با استفاده از عمل آبرسانی کاری کنید که پوست برای گریم آماده شود و برای آن که پوست خشکی نداشته باشید باید آب مصرف کنید.

گریم پوست های ترکیبی

در این نوع گریم ما با انواع پوست ها دوبرو هستیم برای مثال ممکن است که بر روی بینی چرب باشد و بر روی پیشانی پوست خشک و … که در این حالت باید از تمامی کارهایی که برای تک تک انواع پوست لازم است کمک بگیریم تا بتوانیم گریم را انجام دهیم.

آموزش تکنیک های گریم صورت
آموزش تکنیک های گریم صورت

آشنایی با سبک های مختلف میکاپ

حال لازم است تا با میکاپ های مختلفی که وجود دارد هم آشنا شویم و ببینیم که هر یک از آن ها چه ویژگ هایی دارند.

میکاپ به سبک شرقی

این نوع میکاپ دارای رنگ های شاد است و در آرایش لب و چشم به یک اندازه آرایش می شوند.

میکاپ هالیوودی

در سبک هالیوودی ایرادات صورت رفع می شود و برای صورت از رنگ های نزدیک به رنگ پوست استفاده می شود و در برخی از موارد لب ها و چشم ها آرایش نمی شوند و یا یکی در میان این کار انجام می شود مثلا چشم رنگ می شود ولی لب رنگ نمی شود.

میکاپ کلاسیک

در این سبک رژ گونه بسیار نقش مهمی دارد و میکاپ تضاد بین چشم و لب ها را نشان می دهد و رنگ رژ هم قرمز رنگ است.

میکاپ اروپایی

در این سبک ما شاهد آرایش خیلی ملایمی هستیم به طوری که چشم و لب در یک اندازه هستند و خیلی به ندرت از رنگ های درخشان استفاده می شود.

میکاپ به سبک عربی

در این سبک عربی از رنگ های براق استفاده می شود به طوری که رنگ سایه ها تیره است و آرایش بسیار سنگین و غلیظ است.

تفاوت گریم سینما با گریم در تئاتر

باید اشاره شود که گریم در تئاتر و سینما دارای تفاوت های است چرا که هر یک از آن ها از روش ها و تکنیک های مخصوص به خودشان استفاده می کنند. چون در تئاتر چهره افراد از دور دیده می شود بنابراین تمرکز بر روی گریم به شکل دیگری است در حالی که در سینما کاملا وضع برعکس است و با جزئیات بیشتری بر روی گریم فرد کار می شود. اگر شما یک گریمور حرفه ای باشید می توانید هر دو حالت را به راحتی انجام دهید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل بازیگری


برای مثال در تئاتر از فون های رنگی استفاده می شود در حالی که در سینما به شکل کدر و خنثی است و یا این که در تئاتر هنرمند چهره ای بی رنگ دارد و سعی بر این است که چهره طبیعی باشد.

پکیج کامل آموزش گریم
پکیج کامل آموزش گریم

گریم و شخصیت پردازی

یکی از مواردی که در خصوص گریم باید به آن توجه شود این است که با استفاده از گریم باید عملیات شخصیت پردازی را انجام دهیم. برای مثال اگر چهره شخص به نقشی که می خواهد انجام دهد نزدیک باشد کار گریم کمتر خواهد بود ولی اگر نقش که قرار است توسط بازیگر ایفا شود به طور کلی با چهره او همخوان نباشد گریم هم زمان بیشتری می برد تا بتوان چهره بازیگر را به نقشی که قرار است ایفا کند نزدیک کند.

آشنایی با وظایف گریمور

حال در ادامه شما را با وظایفی که فرد گریمور باید آنها را انجام دهد آشنا خواهیم کرد. گریمور در فرایند گریم باید از کلاه گیس ها و موهای مصنوعی به درستی استفاده کند و با انواع مدل های مو آشنا باشد و همچنین بداند که در چه شرایطی باید از پروتزهای آرایشی استفاده کند تا بتواند چهره متفاوتی را رقم بزند. یکی از مهم ترین کارهایی که گریمور باید انجام دهد این است که از کار نهایی یادداشت برداری کند تا در دفعات بعد بتواند از آن ها استفاده کند.

در برخی موارد در حین کار نیاز است که گریمور خیلی سریع بازیگر را گریم کند و برخی از جزئیات را انجام دهد. پاکیزگی محیط گریم و ابزارها که دیگر نیازی به گفتن ندارد و هر گریموری باید به آن ها توجه کند. نکته مهم دیگری که باعث کسب ایده به گریمور می شود این است که با کارگردان مشورت کند و نظرات او را بشنود.

همچنین گریمور باید بتواند تشخیص دهد که متناسب با هر کاری چگونه باید شخص را گریم کند، برای مثال اگر کار تیزر تبلیغاتی است و یا داماد برای مراسم عروسی و یا کنسرت خواننده و یا بازیگر سینما و یا تئاتر. از طرف دیگر هر گریمور متناسب با شغلش با سایر افراد مثل طراح صحنه و لباس و فیلمبردار و … نیز در ارتباط است.

در این پکیج آموزشی شما از سطح پایه تا پیشرفته هنر گریم را خواهید آموخت و بر تمامی اصول و تکنیک های آن مسلط خواهید شد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.