کارگاه روانشناسی هوش هیجانی و یادگیری

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
120 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

هوش هیجانی و یادگیری رابطه مستقیمی با یکدیگر داشته و به همین دلیل باید اشاره شود که هوش هیجانی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت تحصیلی دارد و به افراد کمک می کند تا بتوانند به راحتی به سطوح بالای علمی دست پیدا کنند. هنگامی که ما بتوانیم احساسات خودمان و سایر افراد را به خوبی بشناسیم و آنها را مدیریت نماییم قطعا قادر خواهیم بود تا در زندگی به موفقیت های زیادی دست یابیم. شایان ذکر است که روش های مختلفی وجود دارد که ما به کمک آنها می توانیم هوش هیجانی را در خودمان تقویت نماییم.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که هوش هیجانی یا همان EI می تواند زمینه های موفقیت تحصیلی را برای افراد فراهم کند. این در حالی است که بسیاری از افراد بر این باورند که هوش یا همان IQ رابطه مستقیمی با موفقیت دارد. در این خصوص باید اشاره شود که بسیاری از مدیران بزرگ و رهبران برجسته دنیا از هوش هیجانی بالایی برخورد بوده اند و همین موضوع می تواند اهمیت هوش هیجانی در موفقیت را به خوبی نشان دهد.

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان کارگاه روانشناسی هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی را در اختیار شما افراد علاقه مند به مباحث موفقیت و روانشناسی قرار دهیم.

هوش هیجانی و یادگیری

در قسمت بالا اشاره کردیم که تحقیقات زیادی نشان می دهد که هوش هیجانی بر یادگیری تاثیر زیادی داشته و اگر افراد بتوانند بر روی این موضوع کار کنند قطعا یادگیری شان نیز بهتر خواهد شد. سپس با تقویت یادگیری شما قادر هستید تا به موفقیت های زیادی در زندگی تان دست پیدا کنید.

هوش هیجانی چه تاثیری بر یادگیری افراد دارد؟

اگر شما به موضوعات علمی روانشناسی علاقه دارید و میخواهید اطلاعات زیادی در خصوص هوش هیجانی و یادگیری و همچنین تاثیر هوش هیجانی بر موفقیت به دست آورید می توانید از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی را دریافت کنید تا با روش های رشد و تقویت هوش هیجانی برای رسیدن به موفقیت تحصیلی آشنا شوید. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش افزایش هوش احساسی مراجعه نمایید.

آشنایی با هوش

در دنیایی که ما زندگی می کنیم باید بدانیم که دیگر یک نوع هوش وجود ندارد و ما با چندین نوع هوش مواجه هستیم. در مورد هوش تعاریف زیادی وجود دارد که یکی از آنها ”توانایی سازگاری با محیط” است. در واقع این تعریف همواره به صورت یک تعریف کلی از هوش به کار می رود. اما لازم است اشاره شود که انواع دیگر هوش نیز وجود دارند که به انسان ها برای زندگی بهتر کمک می کنند.

به عنوان مثال می توانیم به هوش هیجانی اشاره کنیم که امروزه توجه زیادی به آن شده است و محققان زیادی در این زمینه مطالعاتی را انجام داده اند. به عنوان مثال ممکن است شما وارد سازمانی شوید و مشاهده کنید که مدیر آن سازمان به خوبی شرایط را اداره می کند و تمام کارمندان نیز با او رابطه خوبی دارند و از او به عنوان بهترین مدیر یاد می کنند.

چرا که او می تواند در شرایط بحرانی تقسیم وظایف کرده و با ایجاد انگیزه و روحیه در افراد کاری کند که شرکت یا سازمان به موفقیت برسد. در واقع این فرد به جای سر و صدا کردن و ایجاد فشار بر روی کارمندان تمام تلاشش را می کند که بتواند به اهداف سازمانی برسد. همچنین برای آموزش بیشتر به کارگاه آموزش هوش هیجانی مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که ما می توانیم به کمک آزمون هایی که وجود دارد به خوبی سطح هوش هیجانی مان را بسنجیم و با انجام تکنیک های روش هایی که در این باره وجود دارد هوش هیجانی را در خودمان تقویت نماییم.

هوش هیجانی چیست؟

به طور کلی هوش هیجانی به معنای شناخت و درک احساسات خود و دیگران است. به این صورت که هم تمامی احساسات را می شناسیم و هم آن ها را به خوبی مدیریت می نماییم. در ارتباط با هوش هیجانی باید اشاره شود که در سال های اخیر توجه زیادی به این موضوع شده است و اسامی مختلفی را به آن اختصاص داده اند.

به این صورت که به هوش هیجانی حتی هوش عاطفی نیز گفته می شود. لازم به ذکر است که وقتی ما احساسات خود و دیگران را درک و مدیریت می کنیم می توانیم از این اطلاعات به عنوان راهنمای تفکر و رفتار نیز استفاده کنیم که همین کار می تواند در موفقیت ما بسیار تاثیر گذار باشد.

برای روشن تر شدن موضوع لازم است تا یک مثال عینی در این باره بزنیم. شاید شما در شرایط سخت و دشواری قرار گرفته باشید که به صورت ناگهانی مشکلی ایجاد شده است. در چنین شرایطی فردی که شما را در آغوش می گیرد و تلاش می کند تا ناراحتی شما را تسکین دهد و به شما انگیزه دهد دارای هوش هیجانی بالایی است.

چرا که او به شما کمک می کند تا بتوانید رفتارهای تکانشی تان را کنترل کنید و خواسته های اشتباهتان را به تعویق بیندازید. در نتیجه اگر شما نیز هوش هیجانی تان را تقویت نمایید می تواند به راحتی در شرایط سخت بر استرس های موجود غلبه کرده و با دیگران نیز به خوبی همدلی می کنید.

مولفه های مختلف هوش هیجانی

برای هر موضوعی لازم است تا ابعاد مختلف آن را هم مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که دقیقا دارای چه مشخصاتی می باشد. یکی از مولفه های مهم هوش هیجانی خودآگاهی یا همان آگاهی از خویشتن است که به انسان کمک می کند تا بتواند نقاط قوت و ضعفش را به خوبی شناخته و بداند که به چگونه می تواند به دیگران کمک کند. از طرف دیگر باید به مولفه خودتنظیمی نیز اشاره کنیم که باعث می شود تا در شرایط سخت رفتارهای آزاردهنده را به خوبی کنترل کنیم. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش افزایش هوش عاطفی کودک و نوجوان مراجعه فرمایید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که مهمترین عنصر هوش هیجانی داشتن انگیزه است که باعث می شود تا بتوانیم برای رسیدن به هدف هایی که داریم به خوبی تلاش کنیم. دو عنصر دیگری که به عنوان مولفه های اجتماعی هوش هیجانی شناخته می شود نیز به ترتیب عبارتند از همدلی و مهارت اجتماعی که به انسان ها این قدرت را می دهد تا بتوانند شرایط احساسی دیگران را به خوبی درک کنند و بتوانند دنیا را از دید دیگران مشاهده کنند و از همین طریق روابط صمیمانه ای نیز با دیگران برقرار می کنند.

یادگیری موفقیت تحصیلی

دوران مدرسه می تواند شرایط مختلفی را برای هر دانش آموزش فراهم کند. به عنوان مثال برخی از افراد همواره به فکر گرفتن نمره هستند و برایشان چیز دیگری مهم نیست. عده ای دیگر برای موفقیت تلاش می کنند و هدف آنها یادگیری مهارت های جدید است که همین موضوع می تواند انگیزه زیادی برای درس خواندن داشته باشند.

افزایش هوش هیجانی و یادگیری

همانطور که مشاهده می کنید در دوران مدرسه به دلیل تفاوت های فردی ما با افراد مختلفی مواجه هستیم. به یاد داشته باشید که تفاوت افراد در هوش عاطفی یا همان EI موجب می شود تا به شکل ها مختلفی نیز رفتار کنند. به عنوان مثال دانش آموزی که هم خودش درس می خواند و هم به همکلاسی هایش در درس ها کمک می کند قطعا دارای هوش هیجانی بالاتری است و مهارت های اجتماعی بیشتری نیز دارد.

زمانی که همین دانش آموزش مدرسه را تمام میکند مشاهده می کنید که در دانشگاه و زندگی نیز موفقیت های بسیاری را به دست می آورد. به عبارت دیگر باید بدانیم که هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی رابطه زیادی با هم دارند. چرا که هوش عاطفی به افراد کمک می کند تا بتوانند قدرت بالایی در یادگیری داشته باشند و به دلیل یادگیری مهارت های مختلف شرایط برای رشد سالم نیز به خوبی فراهم می شود.

با توجه به مواردی که گفته شد متوجه می شویم که باید به خوبی با انواع هوش آشنا شویم و بدانیم که هوش هیجانی دقیقا چیست و دارای چه ابعادی می باشد. بعد از شناخت کامل هوش هیجانی می توانیم با استفاده از روش هایی که آموزش داده می شود هوش هیجانی را در خودمان تقویت کنیم تا بتوانیم در زندگی به شکلی بهتر عمل نماییم. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی را دریافت کنید تا با تاثیر هوش عاطفی در یادگیری و موفقیت به خوبی آشنا شوید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.