پکیج آموزش زبان فنلاندی به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
600 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان فنلاندی که به صورت suomen kieli نوشته می شود و تلفظ آن هم در فنلاندی به صورت سوئُمی است زبانی است که تقریبا ۹۲ درصد از افرادی که در فنلاند زندگی می کنند به این زبان سخن می گویند و علاوه بر آن ها اقلیت هایی از این کشور که در سایر نقاط جهان زندگی می کنند هم به این زبان صحبت می کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش زبان خارجی با عنوان پکیج آموزش زبان فنلاندی به صورت جامع را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری این زبان قرار دهیم تا بتوانید با دیدن این مجموعه آموزشی به صورت حرفه ای بر این زبان مسلط شوید.

پکیج آموزش زبان فنلاندی به صورت جامع

دوره جامع آموزش زبان فنلاندی به صورت کامل ۰ تا ۱۰۰ این زبان را به شما آموزش می دهد تا بتوانید در مدت کوتاهی بر تمامی جنبه های این زبان به طور حرفه ای مسلط شوید.

دوره جامع آموزش زبان کشور فنلاند

همچنین باید اشاره کنیم که زبان فنلاندی در کشور فنلاند به صورت زبان رسمی استفاده می شود و در کشورهایی همچون سوئد و نروژ که برخی از اقلیت های فنلاندی در آن زندگی می کنند هم به زبان فنلاندی تکلم می کنند.

شناخت کامل زبان کشور فنلاند
شناخت کامل زبان کشور فنلاند

نکته ای در مورد این زبان وجود دارد این است که زبانی که امروزه در این کشور مورد استفاده است تاریخی تقریبا ۵۰۰ ساله دارد و همچنین علاوه بر این زبان می توان گفت که بیش از ۱۵۰ زبان دیگر هم در فنلاند وجود دارد که سابقه ای طولانی دارند، این زبان ها عبارتند از زبان سامی، زبان های رومی فنلاندی، زبان اشاره فنلاندی و زبان کارالیایی و… که در این کشور به عنوان زبان بومی از آنها استفاده می شود.

زبان فنلاندی از خانواده زبان های فین واوگری است و از نظر گونه شناسی این زبان بین زبان های صرفی و زبان های پیوندی قرار می گیرد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع زبان سوئدی


نکته ای که در خصوص این زبان باید به آن اشاره کنیم این است که نقش هر کلمه در جمله مهم بوده و برای به کار بردن صفت ها، ضمایر، نام واژگان، کار واژگان و شمارگان باید به نقش آن ها در جمله توجه کنیم چرا که متناسب با نقشی که در جمله دارند صرف کردنشان هم متفاوت خواهد بود.

نگاهی به تاریخچه زبان فنلاندی

تحقیقات نشان می دهد که زبان های بالتیک – فینی از دل زبان نیافینی که آن هم از زبان های سامیک در ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح جدا شده بود ریشه گرفته باشد.

همچنین عقیده بر این است که زبان نیافینی دارای ۳ گویش بوده است که عبارت است از شمالی، جنوبی و خاوری. زبان های بالتیک – فینی در قرن ۱ میلادی جدا شدند ولی اثرگذاری آن ها تمام نشد و همچنان ادامه داشت.

به همین دلیل گویش های فنلاندی خاوری از منظر پیدایشی نیافینی خاوری به همراه بسیاری از ویژگی های خاوری است و گویش های فنلاندی جنوب غربی هم اثرهایی از استونیایی را با خود به همراه دارد.

میکائیل آگریکولا که یک اسقف فنلاندی بود شخصی بود که شیوه نوشتاری زبان فنلاندی را برای اولین بار ایجاد نمود. او اساس نوشتار را بر زبان های سوئدی، لاتین و آلمانی بنا نهاد و در سال های بعد هم بازنگری های زیادی در این زبان ایجاد شد و تغییراتی را در این زبان اعمال نمود.

در قرن ۱۶ میلادی کسانی چون پاوالی یوستین، اریک سورولاینن و یاکو فینو با تلاش هایشان باعث شدند تا رشد چشمگیری در ادبیات فنلاند ایجاد شود و در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل شد و به دنبال این جریان در قرن ۱۷ میلادی کتابهایی به زبان های فنلاندی، سوئدی، نروژی، دانمارکی، آلمانی و استونیایی به چاپ رسید.

دوره جامع آموزش زبان فنلاندی
دوره جامع آموزش زبان فنلاندی

با تمام پیشرفت هایی که در زمینه ادبیات صورت گرفته بود ولی هنوز هم ما شاهد این قضیه بودیم که زبان هایی مانند فنلاندی و سوئدی مورد توجه نبودند و به جای آن کتاب های ارزشمندی که به چاپ میرسید به زبان لاتین نوشته می شدند.

زبان فنلاندی بزرگترین دسته از همخوان های سایشی را درون خود داشت که امروزه بسیاری از آن ها از بین رفته است، برای مثال آوای /ɣ/ با صدای (غ) از بین رفته و واژه parghutin به paruttiin تغییر کرده است.

آشنایی با دسته بندی های زبان فنلاندی

فنلاندی هموند از گروه زبان های بالتیک – فینی و از خانواده زبان های اورالی است، در این خانواده زبان های دیگری چون استونیایی و مجاری نیز قرار دارند. زبان فنلاندی یک زبان ترکیبی است و از گونه زبان های پیوندی است به این معنا که روابط نحوی را به وسیله ادغام وند با ریشه واژه ها ایجاد می کند و از طرف دیگر هم زبانیست که به طور گسترده از چسباندن یا پیوستن استفاده می کند و لغات آن از طریق چسباندن تکواژها با یکدیگر ایجاد می شود.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان نروژی به صورت قدم به قدم


در زبان فنلاندی کمی آمیزش زبان دیده می شود و همانطور که اشاره کردیم در این زبان صرف واژه ها ، ضمایر و صفت ها کاملا به نقشی که در جمله دارند وابسته است.

آشنایی با برخی ویژگی های زبان فنلاندی

ریخت شناسی این زبان در بر گیرنده موارد زیر می باشد :

قالب پسوندها مانند حالت مضاف الیهی ملکی  -(t)a / -(t)ä (<فین ‌واوگری ‎ *-ta).

نشانه های جمع -t و -i- .

پسوندهای مضاف الیه مانند اول شخص مفرد ni- (<فین‌ واوگری ‎ *-mi).

پسوندهای اشتقاقی گوناگون.

استفاده و بهره برداری از لغاتی با آوایی یکسان با دیگر زبان های فین واوگری.

دلایل جدایی زبان فنلاندی از دیگر زبان های هند و اروپایی

عدم وجود جنس در دستور زبان فنلاندی، برای مثال ضمیر hän هم برای مذکر و هم برای مونث به معنای او است و مثل زبان انگلیسی از he و she استفاده نمی کند.

شناخت کامل ابعاد گوناگون زبان فنلاندی
شناخت کامل ابعاد گوناگون زبان فنلاندی

وجود واژه های طولانی به دلیل ساختار زبانی.

وجود قالب های گرامری فراوان.

برتری پس نهاده ها به حرف اضافه، که به دلیل گستردگی وندهای پیوندی کاربرد کمی دارند.

عدم استفاده از فعل داشتن، و به جای آن یک از یک ساختمان مکانی استفاده می شود.

در مورد خاستگاه زبان فین واوگری دیدگاه های متفاوتی وجود دارد، به طور مثال طبق نظرات جدید این دیدگاه وجود دارد که زبان فنلاندی و زبان مجاری حدود ۶ هزار سال پیش از هم جدا شده اند.

همچنین برخی از تحقیقات نشان می دهد که حدود ۳ هزار سال پیش اجداد فنلاندی در کشور فنلاند کنونی ساکن شده اند و این زبان بسیاری از واژگانش را از زبان هایی چون سوئدی و سایر زبان های ژرمنی وان گرفته است.

جغرافیای زبان فنلاندی

تقریبا ۶ میلیون نفر به این زبان سخن می گویند که بیشترشان هم در کشور فنلاند زندگی می کنند و همانطور که گفته شد بسیاری از فنلاندی ها در کشورهایی چون نروژ و سوئد و روسیه و استونی ساکن هستند که آن ها هم به این زبان صحبت می کنند. به دنبال موج بیکاری که در سال ۱۹۷۰ در کشور فنلاند ایجاد شد چند صد هزار نفر فنلاندی به کشور سوئد مهاجرت کردند و چون در این کشور صنعت خودروسازی رونق فراوانی داشت در این بخش مشغول به کار شدند.

همچنین دسته هایی از افرادی که زبانشان فنلاندی است در کشورهایی چون آمریکا، استرالیا، برزیل و آرژانتین نیز ساکن هستند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

یکی از نکاتی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم این است که تعداد زیادی افراد به این کشور مهاجرت می کنند و همین موضوع علاوه بر این که باعث می شود تا بر زبان فنلاندی تاثیراتی وارد شود به دنبال آن ما شاهد روز افزون شمار فنلاندی زبان ها هستیم.

زبان فنلاندی به همراه زبان سوئدی دو زبانی هستند که در کشور فنلاند به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند و همچنین باید اشاره کنیم که این زبان در کشور سوئد به عنوان زبان اقلیت شناخته می شود و در کنار تمام این موارد باید بدانیم که زبان فنلاندی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپاست.

نگاهی به وام گیری در زبان فنلاندی

همانطور که میدانید در هر زبان به دلیل مراوداتی که با سایر زبان ها داشته است همیشه ما شاهد وام گیری زبانی بوده ایم به این معنا که تعداد زیادی لغت از دیگر زبان ها به این زبان وارد شده است و از نظر تلفظی هم با زبان کشور مبدا سازگار شده است، در این بخش تصمیم داریم تا در مورد وام گیری زبان فنلاندی با شما گفتگو کنیم.

در طی سالهایی که گذشته است، وام گیری های زیادی بر زبان فنلاندی وارد شده است و واژه های فراوانی از زبان هایی چون هند و اروپایی و بعد از آن از زبان های هند و ایرانی، بالتیک، ترکی، اسلاوی و ژرمنی به این زبان وارد شده است.

این مورد آنقدر پر رنگ است که واژگان زنده با ریشه فین واوگری را در فنلاندی تنها ۳۰۰ واژه است.

نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که تعدادی واژه در زبان فنلاندی وجود دارد که ریشه آن ها مشخص نبوده یعنی نه از زبان فین واوگری است و نه به سایر زبان ها مربوط است و این یکی از جالب ترین مواردی است که در وام گیری واژه ها با آن روبرو هستیم که به این دست واژه ها به چشم واژگان به جا مانده از زبان نوردیک که قبل از ورود اجداد فنلاندی زبان به فنلاند و اسکاندیناوی نگریسته می شود.

برای مثال می توانیم به واژه هایی همچون musta(سیاه)، mäki (تپه)، saari (جزیره)، suo (مرداب) اشاره کنیم.

در قرن ۱۲ میلادی، کشور فنلاند بخشی از پادشاهی سوئد بوده است و سپس در سال ۱۸۰۹ به دست روس ها افتاد و سال ها بعد به استقلال رسید تمام این موارد باعث شد تا زبان سوئدی اولین زبان کشور فنلاند باشد و حتی با حمله روسیه به این کشور، زبان روسی هم نتواند جای آن را بگیرد.

حتی امروز هم با این که زبان رسمی کشور فنلاند است ولی در موازات زبان سوئدی قرار دارد و در کنار زبان فنلاندی، زبان سوئدی هم دومین زبان رسمی این کشور است و حدود ۶ درصد از فنلاندی ها زبان مادری شان سوئدی است.

آشنایی با جایگزینی وام واژه ها

نکته ای که در خصوص زبان فنلاندی باید به آن اشاره شود این است که امروزه تغییراتی در این زبان رخ داده و به جای وام واژه هایی که از سایر زبان ها به این زبان وارد شده بود جایگزین هایی را اعمال کرده اند که این کار می تواند به پایداری زبان و فرهنگ فنلاند کمک کند.

برای مثال به جای واژه telephone از لغت puhelin به معنای تلفن استفاده می شود و یا برای واژه کامپیوتر، لغت computer با لغت tietokone جایگزین شده است. از دیگر واژه ها می توانیم به کلمه دیسکت اشاره کنیم که لغت levyke با لغت diskette جایگزین شده است و یا واژه ایمیل که لغت sähköposti جایگزین لغت email شده است و واژه اتوبوس که به صورت bus استفاده می شد حالا به جای آن از لغت linja-auto استفاده می شود.

الفبای زبان فنلاندی

این زبان دارای ۲۹ حرف است که حرف Å و حرف Ö از زبان سوئدی آمده است و این حرف خاص نام ها و جاینام های سوئدی است.

الفبای فنلاندی
الفبای فنلاندی

حقایقی در مورد زبان فنلاندی

در ادامه تصمیم داریم تا شما را با چند موضوع جالب که به زبان فنلاندی مرتبط است آشنا کنیم.

فنلاندی ها زبان فنلاندی را ایجاد نکرده اند

شاید برایتان جالب باشد که زبانی که در یک کشور به کار میرود توسط اهالی و اجداد آن کشور اختراع نشد باشد و باید گفت که زبان فنلاندی چنین است و اختراع این زبان در منطقه کوه ها اورال در روسیه که امروزه در کشور ترکیه قرار دارد صورت گرفته است.

کلمه spell قدیمی ترین کلمه فنلاندی است

بسیاری از کلماتی که امروزه در زبان فنلاندی به کار میرود قدمتی ۴ هزار ساله دارند ولی قدیمی ترین دست نوشته ای که از این زبان یافت شده است مربوط به سال ۱۲۰۰ میلادی است  که در روسیه پیدا شده است  و روی پوست درخت توس حک شده بود ولی آنقدر ناخوانا بود که امکان خواندنش وجود نداشت ولی ظاهرا شبیه کلمه spell بوده است.

این زبان از الفبای فنلاندی استفاده نمی کند

همانطور که گفتیم الفبای این زبان دارای ۲۹ حرف است و از الفبای استاندارد زبان رومی استفاده می کند که مشابه زبان انگلیسی است. باید اشاره شود که برخی از حروف مانند حرف w به ندرت در این زبان به کار می رود.

یک نفر باعث پیشرفت ادبیات فنلاند شد

برخی معتقدند که رمان هفت برادر اولین رمانی بوده است که به زبان فنلاندی نوشته شده است که توسط آلکسیس کیوی رمان نویس معروف فنلاندی در سال ۱۸۷۰ به رشته تحریر درآمده است و همین اثر آنقدر در این زبان غوغا به پا کرد که باعث شد تا به ترویج زبان فنلاندی هم کمک کند و در نهایت در سال ۱۹۱۷ کشور فنلاند به استقلال رسید.

تعداد فنلاندی زبان ها نسبت به مردم فنلاند کمتر است

همانطور که اشاره کردیم زبان فنلاندی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپاست، ولی با این وجود تقریبا ۱ درصد از جمعیت اروپا به این زبان صحبت می کنند.

فنلاندی زبان علاقه مندان به موسیقی هوی متال است

بیشتر گروه های موسیقی هوی متال در فنلاند هستند و آهنگ های آن ها نیز به زبان فنلاندی است به همین دلیل بسیاری افرادی که به این سبک از موسیقی علاقه مند هستند دوست دارند تا زبان فنلاندی را یاد بگیرند.

کاربرد یک کلمه فنلاندی در جهان

همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، این زبان یکی از زبان های نادر در کشورهای اروپایی است، با این حال یکی از کلماتی که جز این فرهنگ محسوب می شود در سایر زبان ها هم به یک شکل نوشته می شود این کلمه سونا (sauna) است که در دیگر زبان ها هم به یک صورت نوشته می شود.

کاربرد فراوان کلمات تحت اللفظی

در زبان فنلاندی ما با تعداد زیادی واژه روبرو هستیم که به صورت تحت اللفظی است، برای مثال واژه یخچال که در این زبان به صورت کمد یخ نوشته می شود و یا کلمه کامپیوتر که به صورت ماشین دانش نوشته می شود و یا لغت تردمیل که به صورت فرش در حال دویدن ترجمه می شود.

وجود طولانی ترین کلمه در جهان

همان طور که در پکیج آموزش زبان مجاری گفتیم، در این زبان یکی از طولانی ترین عبارات وجود دارد که خیلی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، در زبان فنلاندی هم یک عبارت خیلی طولانی وجود دارد که ۶۱ حرف دارد و معنای آن می شود : دانشجوی افسر درجه دار مکانیک کمکی موتور توربین جت هواپیما که این عبارت هم خیلی به کار نمی رود.

عدم توجه به آداب رسمی در زبان فنلاندی

در هر زبانی در خصوص برخورد محترمانه تعداد زیادی واژه و لغت وجود دارد ولی در زبان فنلاندی به این نکته توجه زیادی نمی شود و برای مثال اگر چیزی بخواهید فقط باید اسم آن را بگویید و گفتن لطفا رایج نیست و این رفتار هم غیر محترمانه محسوب نمی شود و فقط در برخی مواقع فنلاندی ها از واژه متشکرم استفاده می کنند.

وجود روزهای تقویمی خاص برخی از اسامی

در کشور فنلاند مردم در سال دوبار برای خودشان جشن تولد میگیرند، یک بار برای روزی که به دنیا آمده اند و یک روز هم برای روزی که در تقویم برای هر نامی مشخص شده است و در آن روز مردم از دوستان و همسایه ها هدیه و کیک دریافت می کنند. البته باید اشاره شود که فقط برخی اسامی چنین هستند و افرادی که برای نامشان روزی وجود ندارد شامل این رسم نمی شوند.

وجود گویش های مختلف در این کشور

در فنلاند ۷ گویش اصلی وجود دارد که هر کدام برای جایی خاص است برای مثال گویش جنوبی یا هلسینکی که پایتخت کشور فنلاند است با فرهنگ و سطح بالا هستند و درک گویش شمالی ها هم بسیار سخت است به طوری که خود فنلاندی ها هم در فهم آن مشکل دارند.

عدم وجود ضمایر جنسیتی

یکی از مواردی که در زبان فنلاند وجود دارد این است که در این زبان برای جنسیت زن و مرد ضمیر خاصی وجود ندارد و برای هر دوی آن ها از ضمیر او استفاده می شود که در بالا نیز به آن اشاره کردیم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.