پکیج آموزش زبان مجاری از پایه تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
400 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان مجاری که در این زبان به صورت magyar nyelv نوشته می شود، یکی از زبان های خانواده فینو – اوگری است و یکی از شاخه های زبان اوگری است و هیچ ارتباطی با زبان های هند و اروپایی ندارد. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از پکیج های آموزش زبان خارجه با عنوان پکیج آموزش زبان مجاری از پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان قرار دهیم تا بتوانید با مشاهده این دوره آموزشی به صورت کامل بر این زبان تسلط یابید.

فیلم آموزش زبان مجاری از پایه تا پیشرفته

با آموزش زبان مجاری شما می توانید صفر تا ۱۰۰ این زبان را فرا گرفته و همچنین با قواعد دستوری آن نیز آشنا خواهید شد و می توانید به این زبان گفتگو کنید.

شمار افرادی که به زبان مجاری سخن می گویند تقریبا ۱۳ میلیون نفر است ک بین ۹.۵ الی ۱۰ میلیون نفر آن در کشور مجارستان زندگی می کنند و ۲ میلیون نفر هم در مناطقی زندگی می کنند که تا قبل از جنگ جهانی اول زیر پادشاهی مجارستان بودند.

بزرگترین بخشی که شامل این گروه است و به این زبان صحبت می کند در کشور رومانی قرار دارد و جمعیتی حدود ۱.۴ میلیون نفر را شامل می شود و مابقی هم در کشورهای اسلواکی، صربستان، کرواسی، اتریش، اسلوونی و اوکراین زندگی می کنند.

دوره جامع آموزش زبان مجاری
دوره جامع آموزش زبان مجاری

همچنین حدود یک میلیون نفر که زبانشان مجاری است هم در سراسر جهان پراکنده هستند. این زبان در عین حال که پیچیده است دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز می باشد که باعث می شود تا افراد زیادی بخواهند این زبان را بیاموزند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش زبان ژاپنی به صورت گام به گام


همانطور که میدانید کشور مجارستان به هیچ دریایی راه ندارد و به طور کامل در خشکی قرار دارد و چون ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد یک کشور کم جمعیت محسوب می شود.

آشنایی با تاریخچه زبان مجاری

این زبان یکی از اعضای خانواده زبان های اورالی است و ارتباط میان زبان مجاری و سایر زبان های اورالی از سال ۱۶۷۰ میلادی مورد توجه قرار گرفت و خانواده زبانی تحت عنوان فینو – اوگری هم در سال ۱۷۱۷ تاسیس شد.

در خصوص زبان مجاری باید گفته شود که این زبان به همراه زبان های مانسی و خانتی سیبری غربی که در منطقه خانتی – مانسی قرار دارد به طور سنتی به شاخه زبان های اوگری در گروه فینو – اوگری مربوط است، با وجود این کمه اعتبار گروه دیگر مشخص نیست. همچنین زمانی که زبان های سامویدی به این خانواده زبانی اضافه شد همه فکر میکردند که زبان های فینی و اوگری به یکدیگر نزدیک هستند ولی این مطلب هنوز تایید نشده است.

آشنایی با زبان کشور مجارستان
آشنایی با زبان کشور مجارستان

از خصوصیات اصلی زبان مجاری این است که با وجود تغییراتی که در زبان ایجاد شده است ولی این زبان هنوز هم فرهنگ باستانی خودش را حفظ کرده و ۶۸ درصد آن دقیقا همان چیزی است که از ابتدا بوده است، به همین دلیل است که می گویند زبان مجاری به ریشه های خود وفادار است.

نام مجارستان که در زبان لاتین به شکل هونگاریا است می تواند در نتیجه تغییراتی که در صوت اوگری اونگری باشد و به نظر می رسد که اسلاوهای شرقی از مجارستان به عنوان اٌگری یا اگرو یاد می کردند.

همچنین نکته ای که وجود دارد این است که واژه لاتین اونْگْرُی خودش به معنای ۱۰ طایفه اگور است و اگور هم مشترک قبایلی بود که به کنفدراسیون بلغار ملحق شدند و در بخش های شرقی کشور مجارستان فرمانروایی کردند.

نگاهی به پیوندهای آوایی

بین زبان مجاری و سایر زبان ها آواهای بی شماری وجود دارد، به طور مثال /a:/ در مجاری در موقعیت‌ های خاص مربوط به /o/ در خانتی بوده و همچنین /h/ در مجاری مربوط به /x/ در خانتی است؛ همچنین باید بگوییم که /z/ مجاری در آخر واژه به حرف خانتی /t/ در آخر مرتبط است. به عنوان مثال: ház [haːz] در مجاری را می‌توان به خانتی xot [xot] هر دو به معنی «خانه» و مجاری száz [saːz] را به خانتی сот [sot] به معنی «صد» همانند کرد.

بین زبان های فینی و اوگری فاصله زیادی وجود دارد ولی همانندی منظمی وجود دارد. برای مثال آوای [f] در مجاری در زبان‌های فنلاندی و استونیایی برابر با آوای [p] است:

آوای F در زبان مجاری
آوای F در زبان مجاری

[k] در مجاری منطبق با [k] در فنلاندی و استونیایی پیش از واکه‌های جلویی است:

آوای K در زبان مجاری
آوای K در زبان مجاری

[h] مجاری برابر با [k] در فنلاندی و استونیایی پیش از واکه‌های پشتی است:

آوای H در زبان مجاری
آوای H در زبان مجاری

[t] در مجاری منطبق است با [t] در آغاز واژه در فنلاندی و استونیایی:

آوای T در زبان مجاری
آوای T در زبان مجاری

همچنین در میان واژه‌ های [z] مجاری به [t] در فنلاندی و [d] یا [t] در استونیایی تطبیق وجود دارد که در زیر آن را مشاهده می کنید:

آوای Z در زبان مجاری
آوای Z در زبان مجاری

الفبای زبان مجاری

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید حروفی که در داخل پرانتز قرار دارد برای کلمات بیگانه کاربرد دارند.

الفبای زبان مجاری
الفبای زبان مجاری

در مورد الفبای زبان مجاری باید بگوییم که همان الفبای لاتین است و ۴۴ حرف دارد، ولی شما نباید نگران شوید چرا که خیلی از آن ها اصلا استفاده نمی شود و اغلب برای نوشتن کلماتی به کار می رود که ریشه ای متفاوت از زبان مجاری دارند.

نمونه ای از عبارات و اصطلاحات

حال شما را با تعدادی از کلمات و عبارات پرکاربرد که در این زبان وجود دارد آشنا خواهیم کرد.

کلمه Jó napot با تلفظ یو ناپُت به معنای روز خوش می باشد.

لغت Viszlát با تلفظ ویسلات که نیمه رسمی است به معنای بدرود است.

واژه Elnézést با تلفظ النیزیشت به معنای ببخشید است.

لغت Szeretlek با تلفظ سِرِتلِک به معنای دوستت دارم است.

کلمه Köszönöm با تلفظ کؤسؤنؤم به معنای سپاسگزارم است.

لغت Mennyi با تلفظ مِن‌نی به معنای چه اندازه است.

واژه Igen به معنی آره و کلمه Nem هم نه می شود.

لغت Nem értem با تلفظ نِم ایرتِم به معنای نمی دانم است.

کلمه víz با تلفظ ویز به معنای آب است.

لغت tea با تلفظ ته آ هم به معنای چای است.

کلمه tej با تلفظ تِی به معنای شیر (نوشیدنی) است.

آشنایی با گویش یاسی

گویش یاسی، گویشی از زبان ایرانی آسی است که توسط یک قوم کوچ گرد در قرن ۱۳ میلادی در مجارستان ساکن شدند. یاسی ها یکی از اقوام ایرانی تبار سکا بودند که به دلیل حملات مداوم مغول ها و قوم تاتار به همراه کومان ها به سمت مجارستان کوچ کردند.

نگاهی به تاریخچه مهاجرت یاسی ها

شاه مجارستان تحت عنوان بلای چهارم، یاسی ها را قبول کرد تا به او در مقابل حملات و یورش های مغول و تاتار کمک کنند. اما زمانی که یاسی ها به مجارستان رفتند، رابطه بین اشراف مجار و قبایل یاسی تیره و تار شد و به همین دلیل این گروه ناچار شد تا سرزمین مجارستان را ترک کند و بعد از آن که مغول ها و تاتارها این منطقه را تسخیر کردند مجدد یاسی ها و کومان ها به این سرزمین بازگشتند و در بخش مرکزی مجارستان ساکن شدند و شغل اصلی آن ها هم در ابتدا دامپروری بود.

در طی ۲۰۰ سال یاسی ها و کومان ها به طور کامل در بین مردم مجار حل شدند و زبان شان هم از بین رفت ولی هویت یاسی آن ها زنده ماند و تا سال ۱۸۷۶ نیز منطقه خودمختار خودشان را داشتند.

زبان یاسی ها

تنها سندی که مربوط به گویش یاسی هاست در سال ۱۹۵۰ در سازمان اسناد ملی مجارستان پیدا شد که شامل یک صفحه ۳۴ کلمه ای بود که در مورد فراورده های کشاورزی و دام ها نوشته بود و احتمالا مربوط به کارهای مالی و بازرگانی بوده است. همچنین واژه نامه کوچکی از گویش یاس به وسیله هماهنگ سازی واژه های هم ریشه در گویش دیگورون زبان آسی ساخته شده است.

نگاهی به برخی نکات در زبان مجاری

اولین نکته ای که در رابطه با این زبان باید به آن اشاره شود این است که زبان مجاری دارای سختی های خاصی است و تمام افرادی که خواهان یادگیری زبان مجاری بوده اند با چالش هایی روبرو شده اند به طوری که طبق نظر برخی از افراد زبان مجارستانی یکی از ۱۰ زبان سخت دنیا برای یادگیری است،.

علاوه بر این زبان به ترتیب از اول زبان های ژاپنی، ماندارین، مجارستانی، عربی و لهستانی از جز ۵ زبان سخت دنیا محسوب می شوند اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که با مشاهده پکیج هایی که برنا اندیشان برای شما تهیه کرده است می توانید ۰ تا ۱۰۰ تمامی زبان ها را به صورت تخصصی فرا بگیرید و تنها موردی که در این زمینه نیاز است داشتن اعتماد به نفس و پشتکار است که به شما کمک می کند تا بتوانید در یادگیری به موفقیت برسید.

آموزش قدم به قدم زبان مجاری
آموزش قدم به قدم زبان مجاری

از ابتدا تا به اینجا شاید توجه کرده باشید که از عبارت زبان مجاری استفاده کرده ایم، در واقع برخی افراد به آن زبان مجارستانی می گویند که این واژه برای مردم آن کشور به کار می رود و در مجارستان هم به زبانشان مجاری گفته می شود.

در بخش هایی نیز اشاره کردیم که این زبان ریشه آسیایی دارد و با زبان کشورهای همسایه اش متفاوت است.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زبان مجاری وجود دارد این است که در این زبان ۱۴ حرف صدادار وجود دارد، در حالی که در زبان انگلیسی فقط ۵ حرف صدادار داریم. در زبان مجاری ۵ حرف صدادار همان هایی هستند که در زبان انگلیسی به عنوان حروف بی صدا شناخته می شود که شامل ( a ، e ، i ، o ، u ) است و ۹ حرف دیگر هم عبارتند از : (á, é, í, ó, ö, ő, ú, ü, ű) و باید به آوایی بودن نیز اشاره شود، یعنی اگر یکی از حروف تلفظش تغییر کند به طور کامل معنا هم تغییر پیدا می کند.

یکی از خصوصیات جالب زبان مجاری این است که در جمله بندی شما انتخاب های گوناگونی دارید و همین خاصیت انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا بتوانید جملات را به راحتی بسازید البته این معنی را نمی دهد که هر طور که دلتان بخواهد می توانید جملات را استفاده کنید ولی در کل این ویژگی در ساخت جملات کمک بزرگی به شما می کند.

طولانی ترین کلمه در زبان مجاری ۴۴ حرف دارد که در انگلیسی هیچ معادلی برای آن وجود ندارد و این کلمه عبارت است از Megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért و معنای آن هم می شود : برای رفتار مکرر شما نباید به شما بی حرمتی شود، و چون این کلمه خیلی طولانی است معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به طور کلی زبان مجاری خاصیتی دارد که باعث می شود تا کلمات طولانی شود، به این معنا که برای ساخت هر کلمه جدید می توانید به ابتدا و یا انتهای کلمه حروفی را اضافه کنید و این کار باعث می شود تا طول کلمه زیاد شود.

یکی از نکاتی که در خصوص گرامر زبان مجاری وجود دارد این است که این زبان بیش از حد صرف می شود تا جایی که برخی از اسم ها ممکن است تا ۲۳۸ شکل به خود بگیرند و این ویژگی به دلیل ترکیبی بودن زبان مجاری است و با اضافه کردن پیشوند و پسوند می توانیم یک کلمه جدید را بسازیم.

در زبان مجاری دو کلمه وجود دارد که هر دوی آن ها به معنای قرمز هستند ولی نحوه کاربرد هریک از آن ها متفاوت است و همین مورد ممکن است کمی گیج کننده باشد ولی نگران نباشید با تکرار زیاد به این موضوع عادت خواهید کرد.

همچنین عدم وجود جنسیت برای اسامی در زبان مجاری باعث می شود تا خیالتان از این بابت راحت باشد که دیگر نیاز نیست تا جنسیت اسامی را حفظ کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.