پکیج آموزش نرم افزار پاورمیل به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
2.5 گیگابایت
دسته بندی
مقاله آموزشی

یکی از بهترین و مهمترین نرم افزار در رشته ماشین سازی و مهندسی مکانیک پاورمیل است. دستگاه هایی که به وسیله کامپیوتر کار می کنند، از میزان کار دستی و قدرتی که انسان ها باید به کار ببرند کم می کند. لازم به ذکر است که تمامی نرم افزارهای مهندسی بهره وری کار را افزایش می دهند و موجب می شوند تا سرعت در روند کار به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

به یاد داشته باشید که کار با نرم افزارهای مهندسی از دقت بالایی برخوردار است و به ما کمک می کند تا در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنیم. در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزش مهندسی با عنوان دوره جامع آموزش نرم افزار پاورمیل (PowerMill) را در اختیار شما افراد علاقه مند به یادگیری نرم افزارهای مهندسی قرار دهیم تا بتوانید با مشاهده فیلم های دوره آموزشی به صورت تخصصی بر نرم افزار پاورمیل مسلط شوید.

فیلم آموزش نرم افزار پاورمیل

وجود منابع آموزشی به زبان فارسی همواره به ما کمک می کند تا بتوانیم مسیر رشد و توسعه کاری را در زمان کوتاه تری طی کنیم. فروشگاه برنا اندیشان با تولید و ارائه بهترین پکیج های آموزشی این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند به راحتی هر آموزشی را به راحتی تهیه کنند. پکیج آموزش نرم افزار پاورمیل به صورت گام به گام به زبان فارسی شما را با این نرم افزار قدرتمند آشنا کرده و در پایان شما می توانید به راحتی با پاورمیل کار کنید و هر نوع طراحی مورد نظرتان را با آن انجام دهید.

فیلم آموزش نرم افزار پاورمیل

آشنایی با نرم افزار پاورمیل

همانطور که گفته شد یکی از نرم افزارهای موجود در رشته مهندسی که کاربرد فراوانی دارد پاورمیل است که در صنایع مختلفی همچون قالب سازی، خودروسازی، هوا فضا و سایر بخش های نقش بسیار مهمی دارد. به عنوان مثال دستگاه های برش سی ان سی (CNC) و فرز CNC با کمک پاورمیل کار می کنند و اگر این نرم افزار قدرتمند نباشد دیگر این دستگاه ها کارایی ندارند. همچنین پیشنهاد می شود به آموزش نرم افزار سالیدورک مراجعه فرمایید.

تصور کنید که با کمک نیروی انسانی قصد دارید قطعه یا ورقی از فلز را در جهت های مختلفی برش دهید و یا به آن حالت خاصی بدهید. اولین مشکلی در سر راه قرار دارد این است که به صورت مداوم باید قطعه را جابجا کنیم. همچنین ساعت ها زمان لازم است تا نیروی انسانی بتواند به کمک ابزارهای مورد نیاز به ورق شکل نهایی را بدهند.

حتی محصول پایانی نیز از دقت و ظرافت بالایی برخوردار نخواهد بود. حتما شما در عکس ها و فیلم های مختلف دستگاه های برش CNC و فرز CNC را دیده اید. محور این دستگاه ها در جهات مختلف حرکت می کند و سپس دستگاه، فلز یا هر متریال دیگر را برش و پرداخت می دهد.

ممکن است با خودتان فکر کنید که چه چیزی به مسیر حرکت این ابزارها را مشخص می کند. یعنی چرا بدون هیچ توقفی در جهت های مختلفی چرخش می کند و به حرکت خودش ادامه می دهد. به طور کلی باید اشاره کنیم که یک برنامه نویسی تخصصی در این زمینه انجام شده است تا نرم افزار مورد نظر باعث شود که دستگاه به این شکل کار کند.

پاورمیل یک نرم افزار بسیار قدرتمند و محبوب برای طراحی های سه بعدی از سری CAM است. شایان ذکر است که تمامی حرکت ها و مسیرهایی که در دستگاه سی ان سی انجام می شود به طور کامل توسط نرم افزار PowerMill انجام می شود. یعنی از طریق برنامه نویسی می توان مسیر حرکت دستگاه را مشخص نمود و طراحی های مورد نظر را پیاده سازی کرد.

پاورمیل توسط شرکت Delcom ساخته شده است و این نرم افزار بر روی تمام دستگاه های CNC از معمولی تا پیشرفته قابل نصب است. یعنی ما به راحتی می توانیم جهت حرکت را بر روی هر قطعه ای مشخص کنیم. به یاد داشته باشید که دستگاه های CNC می تواند ۲، ۳ و حتی ۵ محور کاری را پوشش دهد.

نرم افزار پاور میل (PowerMill) توانایی انجام تمامی عملیات های ماشینکاری مانند پرداخت کاری معمولی، خشن کاری و پرداخت کاری با سرعت بالا را دارد. از مهمترین ویژگی هایی که که به عنوان مشخصه مثبت از آن یاد می شود قابلیت کنترل ضخامت قطعه در سطوح متفاوت است. برای آموزش بیشتر به دوره جامع آموزش آباکوس مراجعه فرمایید.

به عبارت دیگر در یک عملیات ماشینکاری می توان براده برداری را به صورت های مختلفی انجام داد که شامل طیف ظریف تا ضخیم می شود. ناگفته نماند که در دستگاه هایی با حرکت ۵ یا ۵ محوری پیچیدگی محاسبات بسیار بالاست. نرم افزار پاورمیل این قدرت را دارد تا تمامی این محاسبات پیچیده را به خوبی و با دقت بالا انجام دهد.

تاریخچه نرم افزار PowerMill

کدهای اولیه نرم افزار پاورمیل از نرم افزار DUCT الگوبرداری شده است. نرم افزار DUCT در سال ۱۹۷۳ توسط دونالد ولبورن (Donald Wellburn) و اِد لامبورن (Ed Lambourn) طراحی شده است. سپس با کمک گروه فلزی دلتا توسعه داده شد. در آغاز نرم افزار DUCT توسط شرکت Control Data آلمان توسعه یافت. در سال ۱۹۸۲ کامپیوترهای کوچک گسترش یافتند و شکل های پیچیده و ۳ بعدی ترسیم شدند. بین سال های ۱۹۹۵ الی ۱۹۹۸، نوع جدیدی از نرم افزار DUCT وارد چرخه تولید شد که تمامی کارها را از طراحی تا ساخت به طور کامل انجام می داد.

از power station Delcam محصولات مختلفی وارد بازار شده است که اساس کار آنها بر پایه DUCT است. اولین نسخه از نرم افزار پاورمیل در سال ۱۹۹۵ در بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۶ شرکت  اتودسک (Autodesk) پاورمیل را خریداری نمود و در سال ۲۰۱۷ نسخه این نرم افزار زیر نظر همین شرکت وارد بازار شد. در این نسخه علاوه بر فرز، ماشین تراشکاری نیز به آن اضافه گردید. همچنین آپشن های گرافیکی بی نظیری نیز به نرم افزار قدرتمند و بی نظیر PowerMill اضافه شد.

پاورمیل چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به مواردی که در رابطه با نرم افزار پاورمیل گفته شد لازم است اشاره کنیم که این نرم افزار در صنایع مختلف به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزارها شناخته می شود. زیرا که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و می تواند دقیق ترین طراحی ها را با جزئیات انجام دهد. همچنین در صنایع بزرگ و حساسی مانند هوا فضا نیز از پاورمیل استفاده می شود. همچنین پیشنهاد می شود به پکیج آموزش نرم افزار کتیا مراجعه فرمایید.

اولین ویژگی برتر نرم افزار PowerMill این است که برای تمامی دستگاه های سی ان سی معمولی تا پیشرفته و دستگاه هایی که از ۲ تا ۵ محور را شامل می شوند قابل استفاده است. همچنین هنگامی که دستگاه دارای ۵ محور باشد می توان به کمک این نرم افزار اشکال مختلف ۳ بعدی را طراحی نمود. نرم افزار PowerMill این توانایی را دارد که در جهت های مختلفی حرکت کند و تمامی محاسبات پیچیده را به راحتی انجام می دهد.

ما می توانیم پیچیده ترین قطعات را به کمک نرم افزار پاورمیل طراحی کنیم و حتی ریزترین و کوچکترین جزئیات را بر روی آن پیاده نماییم. شایان ذکر است که در قطعات کوچک هیچ گونه برخوردی با دیواره ها وجود ندارد و سرعت ورود و خروج نیز بدون هیچ برخوردی انجام می شود.

آموزش قدم به قدم نرم افزار پاورمیل

اگر دستگاه CNC سرعت بالایی داشته باشد باز هم می توانیم از نرم افزار PowerMill استفاده کنیم. ما به کمک نرم افزارهای شبیه سازی می توانیم در فرایند براده برداری بهترین خروجی را داشته باشیم. بعد از آن به وسیله G-Code می توانید آن را به دستگاه CNC منتقل کنید.

در خصوص کلمه CAM باید بدانیم که این لغت مختلف Computer Aided Manufacturing است که مفهوم آن ”تولید و ساخت به کمک کامپیوتر” است. به عبارت دیگر ما به کمک پاورمیل می توانیم کنترل ماشین آلات، دستگاه ها و ابزارهای مختلف را در تمام مراحل تولید به خوبی انجام دهیم. این فرایند شامل برش با لیزر، فرزکاری، سوراخکاری با CNC، تراشکاری، برش با شعله و پانچ می شود. ما به کمک فناوری و کامپیوترهایی که امروزه در اختیار ما قرار دارد میتوانیم بدون هیچ گونه محدودیتی تمامی کنترل ها را به خوبی انجام دهیم.

مزایای استفاده از نرم افزار پاورمیل

  • می توانیم اطلاعات را از اول تا خروجی ذخیره نماییم.
  • قابلیت تکرار فرایند تولید بدون محدودیت وجود دارد.
  • تمامی محصولات بدون نقص و با کیفیت تولید می شوند.
  • نسبت به نیروی انسانی میزان خطای بسیار کمتری دارد.
  • در وقت و هزینه ها صرفه جویی می شود و بهره وری کار افزایش می یابد.

چگونه از نرم افزار PowerMill استفاده کنیم؟

لازم به ذکر است که نرم افزار پاورمیل به تنهایی کار نمی کند و لازم است تا نرم افزار PowerShape که بهترین نرم افزار مدل سازی ۳ بعدی است و به راحتی به نرم افزار PowerMill متصل می شود را نصب کنیم. این نرم افزار نیز توسط شرکت Delcom طراحی شده است. شایان ذکر است که شما می توانیم از سایر نرم افزارها همچون کتیا و سالیدورک نیز برای این کار استفاده کنید. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش اتوکد مراجعه فرمایید.

آموزش تخصصی نرم افزار PowerMill

برای آغاز کار لازم است تا شکل مورد نظر به صورت ۳ بعدی طراحی شود و سپس این شکل به وسیله یکی از نرم افزارهای پاور شیپ، کتیا یا سالیدورک طراحی می شود. فایل خروجی نیز به صورت ۳ بعدی باید برای نرم افزار پاورمیل قابل خواندن باشد. شایان ذکر است که شکل های سه بعدی به وسیله نرم افزار جانبی مانند Exchange نیز قابلیت خواندن دارند.

قطعه ای که قرار است روی آن عملیات ماشین کاری انجام شود بر روی دسکتاپ قابل مشاهده است. نمایش آن در صفحه به صورت لبه های سیم دار است که از منوی view و گزینه toolbars می توان نمایش آن را تغییر داد و آن را به حجمی تبدیل کرد.

نرم افزار به صورت کاملا هوشمند و خودکار قطعه فرز نشده را شناسایی و سپس آن را تعریف می کند. در مرحله بعد فرایند ماشینکاری ۳ بعدی مشخص می شود و بر روی قطعه اجرا می شود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود این است که تمامی دستگاه های CNC بدون نرم افزار پاورمیل بدون استفاده هستند و در واقع PowerMill به این دستگاه ها روح می دهد. اگر شما علاقه دارید تا به صورت حرفه ای نرم افزار پاورمیل را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از برنا اندیشان پکیج قدم به قدم آموزش نرم افزار پاورمیل (PowerMill) به زبان فارسی را دریافت کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.