تمرینات یوگا چه تاثیری بر رابطه جنسی دارد

تمرینات یوگا چه تاثیری بر رابطه جنسی دارد

تاثیر یوگا بر رابطه جنسی مشخص شده است و محققانی که در این زمینه فعالیت می کنند بر این باورند تمرینات یوگا می تواند رابطه جنسی زوجین را بهبود بخشد. همچنین باید اشاره شود که یوگا و رابطه جنسی با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند و به زوجین پیشنهاد می شود اگر می خواهند رابطه جنسی شان را بهتر کنند حتما تمرینات یوگا را در منزل انجام دهند.

از طرف دیگر باید بدانید که ورزش یوگا باعث می شود تا هم ذهن و هم جسم انسان به آرامش برسد و به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای راجع به تاثیر یوگا بر رابطه جنسی را در اختیار شما علاقه مندان به ورزش و مقالات علمی قرار دهیم.

آشنایی با ورزش یوگا

در ابتدا باید اشاره شود که ورزش یوگا یک دانش است که هر فردی باید آن را یاد بگیرد. زیرا یوگا بر تمام ابعاد زندگی انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود تا انسان از نظر جسمی و ذهنی به آرامش عمیقی دست پیدا کند.

از نظر لغوی یوگا به معنای اتحاد و به هم پیوستگی است و به این معناست که فرد با انجام حرکات یوگا می تواند بین جسم و روح خویش تعادلی کیهانی ایجاد کند. ورزش یوگا به وسیله تمرینات جسمانی، تنفسی و قفل های انرژی و نظافتی و مراقبه موجب می شود تا انسان به این تعادل دست یابد. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان سندروم پیش از قاعدگی را مطالعه کنید.

زمانی که انسان تمرینات یوگا را انجام می دهد می تواند به حقیقت واقعی جسم خویش دست پیدا کند. به عبارت دیگر ورزش یوگا موجب می شود تا انسان ها به طور واقعی با جسم و بدن خودشان ارتباط برقرار کنند و بدانند که دارای چه شخصیتی هستند.

تمرینات یوگا چه تاثیری بر جسم و روح انسان دارد؟

زمانی که شما تمرینات یوگا را انجام می دهید می توانید تمام عضلات و ماهیچه های بدنتان را به تعادل و توازن عالی برسانید تا هر یک از آنها وظیفه شان را به درستی انجام دهند. به عنوان مثال زمانی که تعادل بدن انسان بر هم بخورد ما شاهد بروز برخی از بیماری ها هستم. به عنوان نمونه وقتی سیستم غدد داخلی دچار مشکل می شود به طور کامل کارایی این سیستم تخریب می شود و در نتیجه فرد دچار بیماری می شود.

هدف تمرینات یوگا چیست؟

همانطور که گفته شد هدف اصلی ورزش یوگا ایجاد تعادل و هماهنگی بین بخش های مختلف بدن انسان است. از طریق این تعادل انسان می تواند به شادی و نشاط واقعی دست پیدا کند. به طور روزانه انسان های زیادی درگیر استرس و اضطراب هستند که موجب می شود تا سلامت روان آن ها با مشکل مواجه شود.

البته یوگا هرگز ادعا نمی کند که می تواند تمامی مشکلات و دغدغه های روانی انسان ها را از بین ببرد. اما روش های یوگا نشان می دهد که اگر شما به طور مستمر تمرینات آن را انجام دهید می توانید تعادلی بین جسم و روح خود ایجاد کنید و در نتیجه به آرامش عمیقی دست می یابید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل ورزش یوگا


شاخه های یوگا عبارت است از : مانترا، راجا، هاتا، کندالینی و لایا که هر یک از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود است و هدف خاصی را دنبال می کند. هر فرد نیز متناسب با انگیزه و هدفی که دارد می تواند به دنبال علاقه خودش برود و یکی از شاخه های مورد نظرش را دنبال کند.

نکات لازم قبل از شروع یوگا

قبل از شروع هر ورزشی لازم است تا به نکاتی که در مورد تمرینات مخصوص آن ورزش وجود دارد توجه کنید. زیرا اگر شما قصد دارید ورزش مورد علاقه تان را دنبال کنید باید تمریناتش را به درستی انجام دهید تا دچار آسیب های جسمانی نشود.

به هوای اتاق توجه کنید که قبل از تمرین مناسب باشد. پیشنهاد می شود که هوای اتاقی که در آن تمرین می کنید گرم باشد تا بتوانید به خوبی تمامی تمرینات را انجام دهید.

فضای آرامی را آماده کنید تا بتوانید به خوبی حواستان را متمرکز کنید. به عنوان مثال لازم است تا وسایل مزاحمی مانند تلفن همراه یا ساعت را به طور کلی از خودتان دور کنید و اگر برایتان مقدور است چند شمع در اتاق تمرین روشن نمایید. همچنین می توانید دسته گلی بر روی میز مقابل خودتان قرار دهید و یک لامپ مخصوص در اتاق روشن کنید و از روغن های مخصوص و معطر نیز بهره ببرید تا فضای اتاق خوشبو و معطر باشد که بتوانید چاکراهای بدنتان را به خوبی باز کنید.

حتما برای انجام تمرینات یوگا لباس های راحت بپوشید تا به خوبی بتوانید تمام حرکات را انجام دهید. پیشنهاد می شود تا از لباس و شلوار سفید برای تمرین استفاده کنید که بسیار عالی و مناسب است و اگر هوای اتاق گرم است تمرینات را با پای برهنه انجام دهید. پیشنهاد می شود تا مقاله تاثیر عشق بازی زوجین را مطالعه کنید.

بهترین زمان برای انجام تمرینات یوگا صبح است. یعنی اگر بتوانید قبل از خوردن صبحانه تمرینات یوگا را انجام دهید در تمام طول روز می توانید احساس آرامش و راحتی خاصی را تجربه کنید که به دنبال آن بدنتان سرشار از انرژی می شود.

البته شما می توانید در هر ساعت دیگری تمرینات یوگا را انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید ورزش کنید حداقل ۲ ساعت بعد از خوردن غذا باشد.

در هر روز برای هر چاکرا فقط یک تمرین را انجام دهید و اگر بیشتر علاقه دارید پیشنهاد می شود تا مدیتیشن و ریلکسیشن را هم انجام دهید تا به نتیجه بهتری دست یابید.

تاثیر یوگا بر رابطه جنسی

همانطور که میدانید یوگا یکی از ورزش هایی است که نیازی به امکانات خاصی ندارد و شما می توانید در منزل خود به راحتی تمامی تمرینات آن را انجام دهید. به عنوان مثال شما می توانید در یک اتاق ۴ متری نیز تمرینات یوگا را به راحتی انجام دهید و فقط به یک زیر انداز و لباس نیاز دارید. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با فواید بی نظر ورزش یوگا آشنا نماییم.

بهبود گردش خون

اولین تاثیری که یوگا بر جسم انسان می گذارد بهبود گردش خون است. به این صورت که یوگا موجب می شود تا گردش خون در بدن تان بهتر شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری به اندام های مختلف بدن می رسد که موجب می شود تا پوست و سایر اندام های بدن سالم و سرزنده باشند.

اگر شما به طور مداوم ورزش یوگا را دنبال کنید باعث می شود تا گردش خون در بدن تان بهبود یابد و در نتیجه جذب اکسیژن در بدن خیلی عالی انجام می شود و فشار خون بالا نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله فعال سازی چاکراهای بدن را بخوانید.

کاهش سرعت پالس

یکی دیگر از تاثیرات ورزش یوگا این است که فشارهای بدن را کاهش می دهد و موجب می شود تا فرد به آرامش عمیقی دست یابد. زمانی که پالس بدن شما پایین باشد به این معناست که قلب شما قوی است و خون بیشتری را به اندام های داخلی بدن می رساند و در نتیجه ضربان قلب کمتری نیز دارد.

اکسیژن رسانی و تنفس

یکی از کارهایی که ورزش یوگا انجام می دهد این است که فرایند نفس کشیدن را تقویت می کند. زیرا وقتی تمام حجم ریه های شما پر شود عملکرد بهتری خواهند داشت و در نتیجه اکسیژن رسانی به بدن بهتر انجام می شود که در نهایت استقامت قلب و عروق نیز افزایش پیدا می کند.

بهبود بیماری

برخی از پزشکان برای درمان بیماری ها پیشنهاد می کنند که از ورزش یوگا استفاده کنید. به عنوان مثال افرادی که دچار سرطان پروستات هستند می توانند در هفته دو جلسه به کلاس یوگا بروند تا هم خستگی از بدنشان خارج شود و هم عملکردی جنسی آنها بهتر می شود. پیشنهاد می شود تا مقاله روش های تقویت عضلات باسن را مطالعه کنید.

همچنین لازم است اشاره شود افرادی که دچار سکته مغزی شده اند می توانند با انجام تمرینات یوگا به تعادل بهتری از نظر جسمی دست پیدا کنند. از طرف دیگر با شرکت در جلسات تمرین یوگا می تواند از شر دردهای روماتیسمی خلاص شوید. البته باید اشاره شود که تمام این موارد بستگی به نظر پزشک دارد و لازم است در این خصوص به پزشک خودتان مراجعه کنید تا او به شما در این مورد مشاوره دهد.

تعادل و انعطاف پذیری

برخی از افراد تمرینات یوگا را انجام می دهند تا بدنشان به تعادل برسد و همچنین انعطاف پذیری شان بهتر شود. بنابراین باید اشاره شود یکی از اثرات عالی و مفید ورزش یوگا ایجاد انعطاف پذیری است و شما با انجام تمریناتی مانند یوگا آرام ویرگو به صورت تمرکزی و حرکات کششی به انعطاف پذیری بی نظیری دست پیدا کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله انرژی درمانی را مطالعه فرمایید.

اگر شما به طور مداوم تمرینات کششی را انجام دهید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که هم دامنه حرکاتی که انجام می دهید افزایش پیدا کرده است و هم عضلات بدن تان به انعطاف خاصی دست یافته اند و می تواند کارهای دیگری را انجام دهید. بنابراین فقط کافی است روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات یوگا را انجام دهید تا بتواند از نظر بدنی به تعادل و انعطاف پذیری خاصی دست پیدا کنید.

بهبود افسردگی

همانطور که میدانید یکی از بیماری هایی که در جهان وجود دارد اختلال افسردگی است و تعداد زیادی از افراد به آن دچار هستند. با این که داروهای مختلفی برای کاهش و درمان اختلال افسردگی وجود دارد ولی تمرینات یوگا نیز می تواند به عنوان یک درمان مکمل در درمان افسردگی به شما کمک کند.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد اگر شما به طور مداوم تمرینات یوگا را انجام دهید می تواند به طرز چشمگیری شاهد تغییر در خلق و خوی خودتان باشید. همچنین لازم است اشاره شود که داروهای ضد افسردگی در بلند مدت تاثیرشان را از دست می دهند ولی ورزش یوگا می تواند بسیاری از نشانه های افسردگی را کاهش دهد و یا حتی آن را به طور کامل از بین ببرد.

کاهش استرس

یکی دیگر از فواید بی نظیر ورزش یوگا کاهش درد و رنج های زندگی است و می تواند به شما کمک کند تا استرس هایی که تمام وجودتان در بر گفته است را از بین ببرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نیز نشان می دهد تمرینات یوگا می تواند به کاهش استرس کمک کند.

چگونه می توانیم با انجام یوگا به آرامش برسیم؟

لازم اشاره شود اگر برای مدت طولانی دچار استرس باشید و کاری برای آن انجام ندهید در بلند مدت باعث می شود دچار بسیاری از بیماری ها شوید. زمانی که شما تمرینات یوگا را انجام می دهید موجب می شود تا هم از نظر جسمی به آرامش خاصی برسید و هم تمام استرس ها و اضطراب هایی که از نظر روانی شما را آزار می دهد نیز کاهش می یابد.

تقویت عملکرد مغز

یوگا موجب می شود تا مغز دچار تحریک شود و در نتیجه انرژی فراوانی به دست می آورید. محققانی که در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که یوگا می تواند تاثیرات مثبتی بر روی مغز انسان بگذارد.

زیرا یوگا دارای تمرینات تمرکزی بسیاری است که موجب می شود تا بخش های عاطفی مغز دچار تحریک شود و در نتیجه سرعت پاسخگویی مغز افزایش می یابد و در نهایت موجب تقویت حافظه می شود. بنابراین افرادی که در سنین بالا قرار دارند برای جلوگیری از آسیب های مغزی می توانند تمرینات یوگا را انجام دهند.

بهبود کیفیت خواب

اگر شما هم دچار مشکلات خواب هستید و نمی توانید شب ها بخوابید به یاد داشته باشید که انجام تمرینات یوگا می تواند به شما کمک کند تا از کیفیت خواب خودتان لذت ببرید. بنابراین شما با انجام تمرینات منظم یوگا می توانید شب ها به راحتی بخوابید و صبح ها نیز با انرژی زیادی از خواب برخیزید.

تمرینات یوگا برای بهبود رابطه جنسی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد تمرینات یوگا می تواند بر رابطه جنسی زوجین تاثیر بگذارد. بنابراین تاثیر یوگا بر رابطه جنسی را نمی توان انکار کرد. چرا که با انجام تمرینات یوگا می تواند از نظر جسمی به وضعیت ایده آلی دست یابید و در نتیجه اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا می کند.

زمانی که شما به طور مستمر یوگا انجام می دهید و به اندام زیبایی رسیده اید دیگر ترسی از برهنه بودن در اتاق خواب ندارید. از طرفی باید اشاره شود که تمرینات یوگا باعث می شود تا مفصل های ران و دو باسن از یکدیگر باز شوند و در نتیجه جریان خون کف لگن افزایش می یابد و انعطاف پذیری اش نیز بیشتر می شود. زمانی که بدن شما دارای انعطاف پذیری بالایی باشد می تواند به راحتی تمامی پوزیشن های جنسی را تجربه کنید و در این خصوص دچار سرخوردگی نمی شوید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله رابطه جنسی سالم را بخوانید.

یکی از خصوصیات عالی ورزش یوگا این است که قدرت تمرکز حواس شما را افزایش می دهد و در نتیجه هنگام سکس و عشق بازی دچار حواس پرتی نمی شوید و می توانید با همسرتان یک رابطه جنسی عالی و خوب را تجربه کنید.

در ادامه تمرینات مفید و موثر ورزش یوگا را به شما آموزش می دهیم که باعث می شود تا بر روی رابطه جنسی زوجین تاثیر مفیدی بگذارد.

حرکت گاو و گربه

این حرکات معمولا به همراه یکدیگر انجام می شوند و با انجام آنها می توانید فشارهایی که بر روی ستون فقرات وجود دارد را کاهش دهید و در نتیجه به آرامش برسید. از طرفی باید اشاره شود که انجام این تمرینات موجب می شود تا استرس شما کاهش یافته و از نظر روانی به تعادل و توازن خاصی دست یابید.

برای انجام این حرکت باید کف دست ها و زانوهای تان را بر روی زمین بگذارید و توجه داشته باشید که دستانتان دقیقا باید در زیر شانه ها قرار بگیرد. حالا قفسه سینه خود را به صورت خنثی و بدون آنکه به اطراف بچرخد خم نگه دارید. در این وضعیت تمام وزن تان را در طول بدنتان به صورت یکسان بیندازید.

در حالی که نفس می کشید و هوا را وارد ریه های خود می کنید به سمت بالا نگاه کنید و شکم و قفسه سینه خودتان را مانند حرکت گاو به سمت زمین بکشید. در حرکت گربه نیز در حالی که بازدم هوا را به بیرون می دهید چانه تان را به سمت قفسه سینه تان ببرید و شکمتان را تا جایی که می توانید به سمت بالا بکشید و تمامی این تمرینات را به مدت یک دقیقه تکرار کنید.

حرکت پل

انجام این تمرین موجب می شود تا عضلات کف لگن یا دیافراگم لگنی تقویت شود و زمانی که این اتفاق رخ دهد موجب می شود تا در هنگام رابطه جنسی هیچ گونه دردی را احساس نکنید و در نتیجه افراد احساس بهتری به دست می آورند.

برای انجام این تمرین لازم است تا روی پشت خود دراز بکشید و سپس زانوهای خود را خم و آن را در راستای مچ پایتان به آرامی بلند کنید. حالا بازوهای خودتان را به صورت صاف بر روی زمین بگذارید و کف دست هایتان را نیز بر روی زمین قرار دهید. سپس باسن خود را از روی زمین بردارید اما سر و شانه خود را همچنان روی زمین نگه دارید و به مدت ۵ ثانیه در همین وضعیت بمانید و مجدد به حالت اولیه بازگردید.

حرکت کودک خوابیده

برای انجام این تمرین یوگا لازم است به حالت دو زانو بر روی زمین بنشینید به طوری که پشت تان صاف باشد. اگر برایتان سخت است که به این صورت بر روی زمین بنشینید پیشنهاد می شود تا یک بالشتک کوچک بین نشیمنگاه و پا هایتان قرار دهید.

توجه داشته باشید که باید تا جایی که می توانید کمرتان را صاف نگه دارید و دست هایتان را آزاد و رها در دو طرف بدن خود بگذارید. سپس چشمانتان را ببندید و در این حالت چندین بار عمل دم و بازدم را انجام دهید. با یک عمل باز در بالاترین خود را به طرف جلو رو به زمین متمایل کنید تا پیشانیتان زمین را لمس کند و همزمان پشت دو دست تان بر روی زمین قرار بگیرد.

در این حالت خیلی آرام نفس بکشید و فشار ملایم حرکت نفس هایتان را که مقابل ران شما می باشد احساس کنید. لازم است تا حداقل ۳۰ دقیقه در این وضعیت باقی بمانید و سپس نفس هایتان را در طول کمر، ستون مهره ها، قفسه سینه و بعد مهره های گردن هدایت کنید.

در این وضعیت تمام توجه و تمرکزتان را بر روی عمل بازدم و بدن خود معطوف نمایید. سپس به آرامی در همین وضعیت غلت بخورید و به پشت بر روی زمین دراز بکشید و خودتان را آزاد و ریلکس کنید.

حرکت کبوتر تک پا

حرکات کبوتر در یوگا انواع مختلفی دارد که انجام آنها موجب می شود تا باسن به شکل شگفت انگیزی انعطاف پذیر شود. اگر باسن افراد دارای انعطاف خوبی نباشد در هنگام رابطه جنسی دچار درد و مشکل می شوند که می تواند برایشان بسیار تجربه بدی را ایجاد کند.

برای انجام این حرکت لازم است تا در ابتدا پاها و دستان خودتان را بر روی زمین قرار دهید و بعد از آن پای راست خودتان را بلند کنید و به سمت جلوی بدنتان بیاورید تا پاها با بدنتان یک زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهند. سپس پای چپ خود را به سمت عقب ببرید و همراه با باز شدن، بدنتان را به سمت جلو بیاورید و وزنتان را با کمک دست های تان کنترل کنید. اگر انجام این حرکت برای شما سخت است می توانید زیر سمت راست باسن خود یک بالش قرار دهید و دوباره به حالت اولیه بازگردید و این بار حرکت را در جهت مخالف انجام دهید.

حرکت بال پروانه

این تمرین موجب می شود تا پاها به طرز چشمگیری انعطاف پذیر شوند و همچنین چاکرای اول و دوم نیز فعال می شوند. برای انجام این حرکت بر روی زمین بنشینید و پاهای تان را از زانو خم کنید به شکلی که کف پاها بر روی هم قرار بگیرد.

حالا با دو دست خود کف پاهایتان را بگیرید و تلاش کنید تا پاشنه دو پا را تا جایی که می توانید به سمت بدن تان نزدیک کنید. زمانی که با پشتی صاف و نگاهی به طرف جلو این حالت را ایجاد کردید دو پای خود را مانند یک پروانه حرکت دهید.

در نهایت زانوی شما به سمت بالا و پایین حرکت می کند و این حرکت را باید خیلی آرام و ملایم انجام دهید و هرگز بیش از حد توان خود پاهایتان را با سمت بالا و پایین حرکت ندهید. هر چند بار که حرکت پرواز بال پروانه را انجام دادید باید پاهایتان را آرام و ریلکس کنید و سپس پاها را دراز کنید و کمی تکان دهید تا شل و رها شوند و مجدد تمرین را انجام دهید.

با انجام تمرینات یوگا رابطه جنسی تان را بهبود بخشید

حالت درخت خوابیده

خیلی آرام و به پشت بر روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را کمی از هم فاصله دهید و نوک انگشتان پاها را آزاد و رها کنید به طوری که هیچ انقباضی نداشته باشند. حالا کف دست های خودتان را به سمت بالا در کنار بدن قرار دهید و چند دقیقه در این وضعیت خودتان را ریلکس کنید.

سپس پای راست خودتان را جمع کنید به شکلی که کف پای راست آرام بر روی زمین قرار گیرد و البته پای چپ در حالت آرام بر روی زمین قرار بگیرد و به طور همزمان پای راست را در طول پای چپ از پایین تا زانو بکشید.

حالا که پای راست به زانوی پای چپ نزدیک شد اجازه دهید خیلی آرام پای راست به سمت راست متمایل شود. البته تا جایی که بدن و پا فشاری را احساس نکنند و فقط کمی کشش در پای تان احساس کنید و به یاد داشته باشید که با انجام مستمر تمرینات می تواند به انعطاف پذیری بالایی دست پیدا کنید.

در این حالت حداقل ۳۰ ثانیه قرار بگیرید و دم و باز دم عمیقی را انجام دهید و سپس زانوی خود را از زمین بلند کنید و به حالت ایستاده قرار بگیرید و اجازه دهید پایتان خیلی آرام به حالت اولیه بازگردد. خود را دوباره در حالتی ریلکس قرار دهید و این تمرین را با پای چپ انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل جنبه های مختلف ورزش یوگا را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که این ورزش می تواند بر روی رابطه جنسی زوجین تاثیر مثبتی داشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر در رابطه زناشویی تان دچار مشکل هستید در ابتدا لازم است تا به یک مشاوره مراجعه کنید و سپس با توجه به پیشنهادهایی که به شما می دهد زندگی تان را به سمت تعادل ببرید.

همچنین پیشنهاد می شود با انجام حرکات و تمرینات یوگا به اندامی فوق العاده دست یابید و در نتیجه انعطاف پذیری بدنتان نیز افزایش می یابد و می توانید یک رابطه جنسی عالی و خوب را با همسرتان تجربه کنید.

دسته‌بندی‌ها