تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی افراد در زندگی مدرن

تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی افراد در زندگی مدرن

رفتن به مسافرت و دیدن مناظر مختلف بسیار مفید بوده و سبب شادی و خوشبختی افراد می شود اما این بدان معنا نیست که اگر برخی افراد نمی توانند به مسافرت بروند از این خوشبختی دور هستند، ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی افراد در زندگی مدرن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم به مسافرت علاقه مند هستید و قصد دارید تا بیشتر در رابطه با سفر کردن بدانید تا انتهای مقاله تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی افراد در زندگی مدرن

تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی بسیار مشهود بوده ولی به این معنا نیست که اگر امکان مسافرت برایتان وجود ندارد خوشبخت نیستید و نمی توانید زندگی شادی داشته باشید.

مطالعات جدید نشان داده است که سفرهای مکرر می تواند زندگی شادتری برایتان ایجاد نماید.افراد بسیاری به شما خواهند گفت که کاوش در دنیا چگونه منجر به سعادت می شود اکنون برخی شواهد علمی برای حمایت از این حکایات وجود دارد.

مطالعه جدیدی که در مجله گردشگری تجزیه و تحلیل منتشر شده است نشان داده است که مسافران مکرر نسبت به کسانی که غالباً تعطیلات نمی گذرانند رضایت بیشتری از زندگی دارند یافته ها از مطالعه روی 500 نفر از افراد در کشور تایوان بدست آمده است.

این تحقیق بینشی در مورد نقشی که سفر می تواند در سلامت عاطفی برخی از افراد داشته باشد ارائه می دهد اما از آنجا که مسافرت می تواند گران باشد آیا این بدان معناست که افرادی که توانایی سفر ندارند ممکن است رضایت از زندگی کمتری داشته باشند؟

متخصصان می گویند لزوماً اینگونه نیست در اینجا می توانید در مورد رابطه بین سفر و خوشبختی درک عمیقی به دست آورید همراه با برخی از راه هایی که می توانید از مزایای روانشناختی تعطیلات استفاده کنید وقتی بودجه کمی دارید یا در خانه گیر می کنید.برای مطالعه بیشتر به مقاله خوشبختی و ثروت مراجعه فرمایید.

یافته های مربوط به رابطه سفر و خوشبختی

این تحقیق توسط چون چو چن استادیار مدیریت تجارت مهمان نوازی در دانشگاه ایالتی واشنگتن به همراه محققانی از دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین و دانشگاه A&M تگزاس انجام شده است.

برای این مطالعه محققان 500 نفر را بررسی کردند که به عنوان نمونه نماینده جمعیت تایوان در طول دو هفته در سال 2013 خدمت می کردند از شرکت کنندگان 17 سوال در مورد میزان اهمیت سفر، میزان توجه آنها به برنامه های سفرهای آینده پرسیده شد اینکه چقدر مرتباً درباره سفرهایی که می خواهند انجام دهند صحبت می کنند، چقدر مسافرت می کنند و رضایت کلی آنها از زندگیشان چقدر است.

نتایج نشان داد که سفرهای مکرر بر رضایت از زندگی تأثیر مثبت دارد نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که میزان سفرهای طی یک سال فقط درصد کمی از رضایت از زندگی بالاتر را توضیح داده است. آنها اضافه کردند که رضایت از زندگی از مسافرت بیشتر به دفعات مسافرت رضایت بخش مربوط می شود تا اینکه چند بار شخصی به تعطیلات برود.

این ممکن است بدان معنی باشد که یک سفر کاری پر تنش به مقصدی زیبا که شما را تمام روز در یک مرکز کنفرانس در گیر کرده است ممکن است رضایت از زندگی را بهبود ندهد حتی اگر از نظر فنی در یک سفر باشید چرا که آن سفر برایتان رضایت بخش نخواهد بود.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که اظهار داشتند سفر بسیار مهم است بیشتر به مسافرت می روند اغلب به این دلیل که اطلاعات مربوط به سفر را بیشتر می گیرند و به طور منظم در مورد تعطیلات آینده صحبت می کنند. این مطالعات قبلی گردشگری را نشان می دهد که افراد فقط در صورت برنامه ریزی فعالانه برای سفر اطلاعات سفر را می خوانند.

به عبارت دیگر رشمی پارمر MD روانپزشک در جامعه روانپزشکی در نیوآرک کالیفرنیا می گوید: هرچه بیشتر مردم در مورد تعطیلات صحبت کرده و برنامه ریزی کنند احتمال اینکه بیشتر به تعطیلات فکر کنند و شاد باشند بیشتر است.

دکتر پارمر می افزاید: نویسندگان قادر بودند رابطه ای کوچک اما قابل درک بین تجربیات مربوط به سفر و رضایت از زندگی و همچنین کیفیت زندگی گزارش شده توسط فرد را نشان دهند.

توجه به این نکته مهم است که این مطالعه بیش از هفت سال پیش بر روی افراد در تایوان انجام شده است اگر در همین زمان بررسی های مشابه در گروه های سایر کشورها انجام شود نتایج ممکن است متفاوت باشد.

Teri Schroeder ، LCSW مشاور و بنیانگذار Just Mind Counselling در تگزاس می گوید ما نمی خواهیم حدس بزنیم که بین فرهنگ آمریکا و تایوان شباهتی وجود دارد این بستگی به چگونگی ارزش سفر برای هر فرهنگ و معنای آن برای آنها دارد.

چرا سفر می تواند خوشبختی را تقویت کند

کارشناسان می گویند دلایل زیادی وجود دارد که می تواند رابطه بین سفر و خوشبختی را توضیح دهد برخی از جت سترها ممکن است از داشتن تجربیات جدید و متنوع رضایت بیشتری از زندگی کسب کنند. این نظریه با مطالعه 2020 که در ژورنال Nature منتشر شده است پشتیبانی می کند و نشان می دهد افرادی که روزانه تغییرات بیشتری در طبیعت مشاهده می کنند تمایل به شادی بیشتری دارند.

حوادث دلپذیر مانند سفر، روحیه و رضایت ما از زندگی را افزایش می دهد برای بسیاری از مردم سفر به دلیل نشاطی که ارائه می دهد یک اتفاق خوشایند است. جفری ام کوهن  PsyD استادیار روانشناسی پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک می گوید. سفر به طور مداوم تجربه های جدیدی را ارائه می دهد.

همچنین مسافرت می تواند رضایت از زندگی فرد را بهبود بخشد و به وی اجازه دهد از کار دور شود و از استرس های روزمره خلاص شود. یک مطالعه در سال 2020 از مجله Psychology & Health نشان داد که افراد در طول تعطیلات خود استرس مربوط به مواردی مانند مراقبت از کودکان و امور مالی را پایین می آورند که می تواند احساس عاطفی ایجاد کند.

دکتر پارمر توضیح می دهد: یکی از مزایای سفر این است که به شما اجازه می دهد تا از یک روز شلوغ مدتی برای آرامش شخصی خود استفاده کنید که می تواند منجر به کاهش استرس شود. وقت گذراندن با شریک زندگی یا عزیزانتان نیز می تواند در بهبود روابط شما مثمر ثمر باشد.

شرودر می گوید: این مسئله ممکن است مربوط به احساس هیبت بسیاری از مسافران باشد که وقتی عجایب دنیا را تجربه می کنند.

او می گوید: در مسافرت ها ما اغلب در مقابل غذاهای کاملاً ناآشنا، هنر یا مناظر ترس و وحشت داریم. ترس و وحشت به خودی خود احساس هدف فرد را در ارتباط داشتن با چیزی بزرگتر از خودمان تعمیق می بخشد. مسافرت می تواند ما را دوباره زنده کند زیرا ما با افراد جدیدی آشنا می شویم، وارد موقعیت های جدید می شویم و با رمز و راز زندگی دوباره ارتباط برقرار می کنیم.

پیدا کردن شادی وقتی که نمی توانید سفر کنید

بیشتر افراد در طی بیماری همه گیر COVID-19 در خانه گیر کرده اند سفرهایی را که برای سال 2020 و اوایل سال 2021 برنامه ریزی کرده بودند لغو و به تعویق انداختند. اما قبل از همه گیری، افزایش اختلاف سطح ثروت به این معنی است که بسیاری از مردم توانایی تعطیلات را ندارند برای شروع از دست دادن شغلی گسترده و تبعات اقتصادی بیماری همه گیر حتی در صورت ایمن شدن مجدد سفر ممکن است مسافرت در آینده نزدیک را برای مردم دشوار کند.

مسافرت با رضایت خاطر برای سلامتی مفید است

تاثیر مسافرت بر رفاه و خوشبختی

این بدان معنا نیست که افرادی که نمی توانند سفر کنند محکوم به کاهش رضایت از زندگی هستند.

وی افزود: برای افرادی که در حال پرداخت حقوق و دستمزد هستند یا مرخصی پرداختی ندارند قطعاً رفتن مرخصی مضر است این بدان معنا نیست که آنها شکاف شادی دارند و به نظر من این یک نقص در مطالعه است.

کارشناسان می گویند از آنجا که خوشبختی مربوط به مسافرت می تواند از مکانیسم های مختلفی مانند زمان صرف آرامش یا تجربه چیز جدید حاصل شود روش های جایگزینی برای بهره مندی از مزایای مشابه وجود دارد نیازی به پرواز طولانی مدت یا اقامتگاه های تفریحی لوکس نیست.

از راه عجیب و غریب این یک پوشش نقره ای از همه گیری است زیرا ما را مجبور کرده است به دنبال چیزهای ساده تری باشیم که می تواند به خوشبختی کمک کند مردم در حال درک روش های ساده ای هستند که می توانند کارهای مشابه را به دست آورند.

دکتر پارمر پیشنهاد می کند به برخی از تورهای مجازی در مقصد مختلف بپیوندید تا بتوانید به صورت رایگان به مسافرت بروید.

او می گوید: شما می توانید از مکان های میراث جهانی گرفته تا شگفتی های طبیعی تا موزه های معروف و حتی موارد نادر مانند مشاهده جهان از طاقچه پنجره شخص دیگری گشت بزنید.

شرودر می گوید اگر در مسافرت انتخابی نیستید به مزایای استرس زای تعطیلات نیاز دارید ممکن است بتوانید از وقت گذراندن در طبیعت یا جنگل بهره مند شوید.

کسانی که مشتاق گذراندن وقت با کیفیت با عزیزان هستند می توانند روزی را برای گذراندن با هم، بازی های رومیزی، تهیه غذاهای خانگی و یادآوری خاطرات خوش و عکس ها اختصاص دهند.

دکتر کوهن می گوید کلید بهره مندی از مزایای یک تجربه دلپذیر چه به تعطیلات رفتن و چه انجام یک معما با بچه هایتان این است که این کار را با دقت انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که در هنگام وقوع تجربه های دلپذیر را در خاطر داشته باشید. رفتن به یک سفر یا انجام یک فعالیت دلپذیر اگر به آن توجه نکنیم فایده چندانی نخواهد داشت این بدان معناست که تمرکز روی یک اتفاق دلپذیر همانطور که اتفاق می افتد مهم است.

رسانه های اجتماعی را خاموش کنید، تلفن را کنار بگذارید و بگذارید کاملاً در این تجربه غوطه ور شوید.

دسته‌بندی‌ها