مزایای حفظ دوستی ها در دوران کودکی و بزرگسالی و اثرات آن

مزایای حفظ دوستی ها در دوران کودکی و بزرگسالی و اثرات آن

موضوع رفاقت و دوستی بسیار مهم بوده و باعث می شود تا اثرات متفاوتی بر شخصیت انسان ها بگذارد، به همین دلیل داشتن دوست های خوب در طول زندگی بسیار ضروری بوده و والدین باید در این زمینه بسیار به هوش باشند تا فرزندشان دچار آسیب های روانی نشوند. ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان مزایای حفظ دوستی ها در دوران کودکی و بزرگسالی و اثرات آن را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب علمی سبک زندگی قرار دهیم، پس اگر می خواهید بدانید که دوستی ها چه اثراتی بر سبک زندگی ما دارد تا انتها مقاله مزایای حفظ دوستی ها با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

مزایای حفظ دوستی ها در دوران کودکی و بزرگسالی و اثرات آن

در مقاله مزایای حفظ دوستی ها بیان خواهیم کرد که رفاقت های سالم در دوران کودکی و حفظ کردن آن ها در دوران بزرگسالی چگونه بر شکل گیری شخصیت انسان ها تاثیر می گذارد.

آیا حفظ دوستان دوران کودکی مهم است؟

برخی از افراد از کودکی دوستان خود را حفظ می کنند و این ارتباطات مزایای بسیاری را به همراه دارد از این گذشته شما یکدیگر را در تمام دردهای در حال رشد و در آن سالهای شکل گیری می شناختید هر دو کلاس، بازی و فعالیت های ورزشی را با هم تجربه کرده اید بنابراین این دوست خاص شخصیت واقعی شما را می شناسد.

اگر در تمام بزرگسالی روابط خود را حفظ کنید در حالی که بالغ خود را پنهان می کنید، یک هدیه است اما داشتن دوستان مادام العمر از دوران کودکی نیز می تواند اشکالاتی داشته باشد ممکن است شرایطی پیش بیاید که این دوستی ها باعث بهبود زندگی یا سلامت روانی ما نشوند مهم است که آن دوستان دوران کودکی را حفظ کنید اما همچنین باید بدانید چه زمانی آنها را رها کنید.

جنبه های مثبت حفظ دوستی های دوران کودکی

داشتن دوستانی که قبل از بزرگسالی موفق شما را می شناختند فواید بهداشت روان دارد همسن و سالان شما به شکل گیری شخصیت شما کمک می کنند شما ممکن است خاطراتی از کلاس ریاضی و فارغ التحصیلی از دبیرستان را برای هم تعریف کنید.

این دوستان می دانند چه زمانی سرحال هستید و چه وقت خسته اید

شاید شما به دوست خود کمک کرده اید که چگونه رانندگی کند این خاطرات احتمالاً قسمت عظیمی از شما را تشکیل می دهند زیرا هم اوقات خوش و هم اوقات غم انگیزی را تجربه کرده اید شما رویدادهای مهم زندگی را با هم به اشتراک گذاشتید.

حتی ممکن است قول داده باشید که فارغ از اینکه چه اتفاقی افتاده باشد برای همیشه دوست باشید دوستی در دوران کودکی که پایدار باشد بسیار خوب است زیرا دوست شما بیشتر از آنچه مردم می دانند در مورد شما می داند.

مزایای سلامتی حفظ این دوستی ها

در مطالعه سال 2021 بر روی 323.200 فرد از 99 کشور مختلف در سراسر جهان ارزش گذاری دوستی با سلامتی بهتر، خوشبختی بیشتر و سطح بالاتری از رفاه ذهنی در سراسر فرهنگ ها همراه بود.

دوستی های سالم برای سلامت روان بسیار ضروری است

مزایای حفظ دوستی ها

همچنین طبق یافته های منتشر شده در Science Psychology پسرانی که در کودکی بیشتر وقت خود را با دوستان خود می گذرانند هنگامی که در اوایل سی سالگی وارد بزرگسالی می شوند فشار خون پایین تر و BMI پایین تری دارند.

وقتی پیوندهای دوستی دوران کودکی آزمایش می شود

سالهای نوجوانی و بزرگسالی غالباً یک دوره تحول آفرین در زندگی ما هستند با تغییرات عمده همانطور که در حال بازسازی خود هستید ممکن است به سمت افراد دیگر گرایش پیدا کنید این دوستی های طولانی مدت ممکن است به نتیجه برسند.برای مطالعه بیشتر به مقاله حباب اجتماعی و تاثیر آن بر سلامت روان مراجعه نمایید.

دوستان برای کالج و فرصت های شغلی نقل مکان می کنند سپس ازدواج کرده و خانواده تشکیل می دهند بعضی اوقات جدا از دوستان دوران کودکی رشد می کنید یا دوستی شما کمرنگ می شود ممکن است تماس، پیام کوتاه و صحبت کمتری داشته باشید دیگر مانند گذشته آزمایشات و دردسرهای روزمره را به اشتراک نمی گذارید.

دوستی بزرگسالان

نوع جدیدی از دوستی، دوستی بزرگسالان اغلب جای دوستی دوران کودکی را می گیرد این افراد معتمد جدیدتر در حال حاضر دنیای شما را تجربه می کنند زندگی کاری، زندگی همسایگی، زندگی اجتماعی و سبک زندگی جدید شما آنها شخصیت بزرگسال شما را می شناسند.

این می تواند چیز خوبی باشد اکنون مسیر خود را دنبال کرده اید شاید در یک شهر جدید باشد با استفاده از آن شما یک حلقه جدید برای معاشرت پیدا کرده اید شاید با علایق بیشتر همسو با خود بزرگسال خود باشید شما در حال انتخاب های مختلف هستید دوستانی که در بزرگسالی پیدا می کنید این جنبه بزرگسال شما را بهتر از دوستان کودکی که ممکن است از آنها گریخته باشید می شناسند.

متأسفانه در زندگی اتفاق می افتد و گاهی دوستان قدیمی از هم جدا می شوند آنچه که شما با آنها مشترک بودید ممکن است دچار مشکل شده باشد و شاید احساس کنید بهتر است از آنها فاصله بگیرید یا ممکن است هنوز به آن کودکی که از پنج سالگی می شناسید احترام بگذارید اما هر دو به جهات مختلف رفته اید.

جنبه های منفی داشتن دوستی های دوران کودکی

ولی گاهی برخی از دوستی های قدیمی موجب آسیب هایی به ما می شود که خیلی باید مراقب باشیم در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

آنها می توانند رشد ما را محدود کنند

بعضی اوقات این دوستان دانسته یا ندانسته رشد ما را محدود می کنند بگذارید بگوییم شما در دانشگاه عالی نبودید و وقتی صحبت از ورزش در دبستان بود شما دارای مرتبه بالایی بودید در حالی که برادر شما درس خوان نامیده می شد به شما برچسب ورزشی زدند.

جاه طلبی های ورزشی شما منجر به تبدیل شدن شما به یک چهره ورزشی ستاره نمی شود بنابراین شما به عنوان یک مربی شخصی در یک مرکز تناسب اندام محلی فعالیت خود را دنبال کردید اما شما واقعاً الان می خواهید کار دیگری انجام دهید.

دوستان دوران کودکی به گونه ای به ما نگاه می کنند که ممکن است به مرور زمان این تفکر منجمد شود این درک ممکن است شما را از استقلال و حرکت در جهتی متفاوت منصرف کند این برچسب ها ممکن است شما را محدود کند.

حتی ممکن است شما برچسب را شخصی سازی کنید بنابراین با اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی که برای ورود به یک حوزه جدید لازم است مبارزه می کنید.

وفاداری به آنها ممکن است سلامتی شما را تهدید کند

گاهی اوقات فداکاری شما سلامتی شما را تضعیف می کند رها کردن یک دوست از دوران کودکی دشوار است زیرا این امر غیرمنتظره به نظر می رسد براساس مدت زمانی که دوست بوده اید و سابقه ای که با هم دارید ممکن است حتی یک گزینه هم نباشد.

گاهی محکم نگه داشتن دوستی های کودکی به معنای بهانه تراشی برای رفتارهای بی پروا یا جدی منفی دوست است اگر به سلامتی شما آسیب می رساند به فکر یک وفاداری احتمالاً بی جا باشید.

رفتارهایی که ممکن است شما را وادار به تجدیدنظر در دوستی خود کنند عبارتند از:

اگر دوست دوران کودکی شما به طور لفظی توهین می کند یا شما را آزار می دهد این دوستی دیگر سالم نیست. سرزنش، اذیت کردن یا تهدید، رفتارهای قابل قبول دوستی نیست.

اگر از ملاقات با دوست قدیمی خود اجتناب می کنید یا باعث می شود احساس راحتی نکنید شاید واقعاً می خواهید ادامه دهید.

قلدری: آیا دوست شما خواسته های نامعقولی از شما دارد و به شما بی احترامی نشان می دهد؟ اگر این دوست مادام العمر سعی در کنترل شما دارد و واقعاً علاقه شما به عنوان اولویت نیست باید این ارادت به دوستی شما زیر سوال برود.

اگر دوست شما به وقت شما توجهی نمی کند به فکر خطراتی باشید که این دوستی برای شما ایجاد می کند این دوست ممکن است در وقت شما دخالت کند و از نظر روحی و روانی شما را خسته کند. اگر احساس خستگی می کنید و می خواهید از اثرات منفی این دوست جلوگیری کنید دوست شما فقط یک دوره سخت موقت را پشت سر نمی گذارید شما می توانید همدل باشید اما محدودیت های خود را بدانید.برای یادگیری بیشتر به پکیج تربیت کودکان مراجعه نمایید.

از دست دادن دوستان دوران کودکی می تواند دردناک باشد

تصمیم برای دور شدن از یک دوست طولانی مدت که با او بزرگ شده اید می تواند یک چالش بزرگ باشد آیا آنها جشن تولد شما را فراموش کرده اند یا به گونه ای رفتار می کنند که شما دوست ندارید؟ دوست شما ممکن است تحت تأثیر یک رابطه عاشقانه یا شغلی دچار استرس شود اگر آنها بیش مواد مخدر مصرف می کنند به نقشی که در این رابطه بازی می کنید فکر کنید.

اگر آنها رفتاری از خود نشان می دهند که نمی خواهید با آن مرتبط شوید مکث کنید راه حل هایی برای تسکین استرس وجود دارد شاید بتوانید به آنها کمک کنید یا اگر آنها تمایلی ندارند تصمیم بگیرید که آیا لازم است دوستی خود را قطع کنید گاهی شناختن کسی برای دهه ها دلیل کافی برای زنده ماندن دوستی شما نیست.برای مطالعه بیشتر به مقاله بهبود روش های سلامت روان در کودکان مراجعه فرمایید.

رها کردن یک دوست دوران کودکی به خصوص سخت است بعضی اوقات آنها را از طریق انتخاب خودتان از دست می دهید آن شخص باقیمانده از زندگی گذشته شماست و خاطرات گرانبهایی را با شما به اشتراک گذاشته است ممکن است احساس از دست دادن بخشی از خود قدیمی خود باشد.

دوستان دوران کودکی که محافظ ما هستند

یک دوستی از دوران کودکی که تا بزرگسالی پایدار است آزمایش زمان را کرده است دوستان مادام العمر که در دوران کودکی ریشه دوانده اند حتی درصورت آسیب پذیری بیشتر از شما مراقبت می کنند.

آنها با شما صادق هستند و آنچه را می خواهید بشنوید به شما نمی گویند بلکه آنچه باید بشنوید دلپذیر است اگر بدانید این نوع دوستان همیشه پشت شما هستند و آن سطح از اعتماد بی ارزش است.

دوستان دوران کودکی را که زندگی سالم و سرزنده ای دارند و به شکلی مثبت و متعادل از شما حمایت می کنند گرامی داشته و نگه دارید.

دسته‌بندی‌ها