محافظت در مقابل ویروس کرونا و معرفی روش های موثر

محافظت در مقابل ویروس کرونا و معرفی روش های موثر

ویروس کرونا یک ویروس جهانی است که امروزه جهان را درگیر خود کرده و افراد بسیاری در سرتاسر جهان به آن مبتلا شده اند و تعداد زیادی هم جان خود را از دست داده اند. همه باید بدانیم که در چنین شرایطی چه اقداماتی را انجام دهیم. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان محافظت در مقابل ویروس کرونا و معرفی روش های موثر را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات علمی قرار دهیم. اگر چه که استفاده از چنین روش هایی در برخورد با هر نوع ویروسی جواب می دهد و می توانیم سلامت خود را در آینده نیز تضمین کنیم. پس اگر به مطالب پزشکی علاقه مند هستید تا انتهای مقاله محافظت در مقابل ویروس کرونا با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

محافظت در مقابل ویروس کرونا و معرفی روش های موثر

در مقاله محافظت در مقابل ویروس کرونا 6 روش موثر که می تواند باعث شود تا در مقابل این ویروس و سایر ویروس ها ایمن شویم آموزش داده می شود.

6 راه برای محافظت در برابر انواع ویروس کرونا

به نظر می رسد برخی از مدل های ویروس کرونا مسری تر بوده و یا می توانند افرادی را که قبلاً توسط یک نوع دیگر آلوده شده بودند، مجدداً درگیر آن شوند. در اینجا 6 راه برای محافظت در برابر ویروس کرونا را برایتان معرفی می کنیم. برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش تقویت سیستم ایمنی بدن مراجعه فرمایید.

1. ماسک صورت بهتری تهیه کنید

اگر با دیگران در محیط بسته هستید (در فروشگاه ها، عبادتگاه ها، هواپیماها یا وسایل حمل و نقل عمومی و غیره) از ماسک های خوب استفاده کنید. می توانید از ماسک های پارچه ای خانگی و یا ماسک های جراحی استفاده کنید که سفارش آنها از طریق اینترنت آسان است. پیشنهاد می شود مقاله تنهایی در دوران کرونا را مطالعه نمایید.

بهترین نوع ماسک، ماسک های N95 است که بهترین محافظت را در برابر COVID-19 در یک محیط بسته ارائه می دهند. ماسک های N95 گران ترند، اما ارزش سرمایه گذاری را دارند زیرا می توانند زندگی شما را نجات دهند. ماسک های KN95 مقرون به صرفه تر هستند اما مطالعات نشان می دهد ماسک های N95 وقتی به روش صحیح استفاده می شوند محافظت بهتری دارند.

هنگامی که از ماسک N95 استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که الاستیک اطراف سر شما ماسک را در پایین چانه، کنار گونه ها و بالای بینی شما مهر و موم کرده است. مطمئن شوید که قسمت کوچکی از نازک فلزی ماسک را در بالای بینی خود قرار داده و آن را نیشگون بگیرید تا محکم در اطراف قسمت بالایی بینی قرار بگیرد و آن را به یک مهر و موم محکم تبدیل کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان را مطالعه فرمایید.

و لطفاً، بینی و همچنین دهان خود را بپوشانید. هنوز هم می بینم که افراد زیادی بینی خود را از ماسک صورت خارج می کنند.برای محافظت بیشتر، می توانید از یک محافظ صورت شفاف اضافی استفاده کنید.

2. فاصله اجتماعی را رعایت کنید

لطفاً تمرین کنید که حداقل شش فوت از افراد دیگر فاصله داشته باشد علاوه بر پوشیدن ماسک صورت و پس از لمس اشیا یا سطوح خارجی با استفاده از مواد ضد عفونی دستهایتان را ضدعفونی کنید. من هنوز هم می بینم افراد زیادی که ماسک می زنند ولی فاصله ی اجتماعی را رعایت نمی کنند، در حالی که هر دوی آن ها لازم است انجام شود.

قبل از غذا خوردن و قبل از لمس بینی یا دهان حتماً دستان خود را با آب و صابون بشویید.

چگونه در مقابل ویروس کرونا از خود و دیگران مراقبت کنیم

محافظت در مقابل ویروس کرونا

یک مطالعه اخیر (ژانویه 2021) منتشر شده در لانست نشان می دهد وقتی مردم هم از ماسک استفاده می کنند و هم فاصله اجتماعی را رعایت می کنند کنترل بهتری در مورد همه گیری دارند.

3. در صورت امکان واکسن COVID بزنید

هر زمانی نوبت واکسنتان رسید برای آن اقدام کنید، هر شات به شما پیشنهاد می شود را بگیرید شما ممکن است انتخاب نکنید که از کدام واکسن استفاده کنید. ولی اگر هرچه زودتر واکسینه شوید، زودتر محافظت می شوید. آزمایشات بالینی نشان می دهد پس از واکسیناسیون احتمال ابتلای شما به COVID-19 کمتر است و در صورت ابتلا به بیماری، مورد خفیف تری نسبت به واکسیناسیون دریافت خواهید کرد.

4. بدون ماسک در اجتماعات بزرگ خانواده یا دوستان شرکت نکنید

برای محافظت از خود و دیگران، لطفا بدون استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در اجتماعات بزرگ شرکت نکنید.

واکسن از شما محافظت می کند اما ممکن است نتواند از عزیزان واکسینه نشده شما محافظت کند زیرا در صورت تماس با فرد آلوده هنوز هم ممکن است مسری باشید.

5. اگر بیمار هستید به هیچ وجه وارد اجتماعات نشوید

اگر مبتلا به تب، سرفه و یا از دست دادن حس بویایی هستید، به طور بالقوه COVID-19 دارید.

لطفاً طبق دستورالعمل های CDC، در صورت علائم خفیف تا متوسط ​​و در صورت شدید بودن علائم یا ضعف سیستم ایمنی ، به مدت 10 روز خود را از خانواده و دوستان جدا کنید زیرا احتمالاً بسیار مسری هستید. اگر COVID فعال دارید یا تازه با شخصی که مبتلا به COVID است در تماس بوده اید، حتی با ماسک هم در اجتماعات شرکت نکنید و خود را از دیگران جدا کنید. پیشنهاد می شود برای مطالعه بیشتر به مقاله روش های کاهش ترس از کرونا را مطالعه نمایید.

6. این یک مشکل بهداشتی جهانی است

همه گیری ویروس کرونا یک مشکل پزشکی است و باید پزشکی باقی بماند.همه گیری ناشی از ویروس جدید نیازمند هماهنگی بین همه ی افراد است تا بتوانیم به سلامت این دوره را از سر بگذرانیم.

چرا این موضوع برای آینده مهم است؟

از آنجا که آنچه که ما از COVID-19 از مارس 2020 تجربه کرده ایم، ممکن است در آینده چنین اتفاقاتی رخ دهید، بنابراین مهم است تا اقدامات لازم برای چنین مواقعی را در نظر بگیریم.

دسته‌بندی‌ها