پکیج آموزش NFT به صورت کامل

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
300 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

ان اف تی که تحت عنوان NFT نیز شناخته می‌شود همان توکن غیر قابل تعویض است و به صورت Non-fungible token خوانده می‌شود. NFT نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که سند مالکیت یک اثر دیجیتال را در فضای بلاکچین صادر می‌کند. این توکن ها در ابتدا بر پایه استاندارد شبکه ERC721 که استانداردی مشابه ERC20 است، توسعه یافتند و به عنوان یک Token خاص اتریوم شناخته می‌شدند.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از جامع‌ترین آموزش‌های بسیار پرطرفدار با عنوان پکیج آموزش ان اف تی (NFT) را در اختیار شما افراد علاقه‌مند به مباحث بلاکچین و ارز دیجیتال قرار دهیم.

توکن غیر قابل معاوضه یا NFT

ان اف تی (NFT) که مانند سایر رمز ارزها بر بستر بلاکچین فعال است، در این روزها به عنوان یکی از مفاهیم مورد بحث در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که NFT ها نوع غیر قابل تعویض و انحصاری رمز ارزها هستند که می‌توان در زمینه‌های مختلف از قابلیت‌های منحصر به فردی که دارند استفاده کرد.

توکن غیر قابل معاوضه یا NFT

در این بخش از برنا اندیشان تصمیم داریم تا بهترین دوره آموزشی NFT را در اختیار شما افراد علاقه‌مند به رمز ارزها قرار دهیم تا بتوانید صفر تا صد ان اف تی را به صورت کامل فرا بگیرید. این پکیج آموزشی به‌ زبان فارسی تهیه شده است و به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید مبحث NFT را به طور کامل یاد بگیرید.

تعویض پذیری به چه معناست؟

قابل معاوضه بودن (Fungibility) به این معناست که ما بتوانیم یک ارز یا دارایی را با یک ارز دیگر که همان ارزش را دارد مبادله کنیم.لازم به ذکر است که این دارایی قابلیت بخش پذیری به قسمت‌های کوچکتر را هم دارد.به عنوان مثال فرض کنید که شما یک اسکناس ۵۰ هزار تومانی دارید و می‌توانید آن را با یک اسکناس به همان ارزش مبادله کنید و یا آن را با اسکناس هایی که مجموع آن‌ها برابر با ۵۰ هزار تومان می‌شود مبادله نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود به پکیج آموزش ترید مراجعه نمایید.

از این رو اسکناس ۵۰ هزار تومانی ما یک ارز قابل تعویض است، به این شکل که هم می‌توانیم آن را با یک اسکناس که همان ارزش را دارد مبادله کنیم و هم این امکان وجود دارد که آن را به مبالغ دیگر نیز تقسیم کنیم.

چنین شرایطی برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، ریپل، اتریوم، بیت کوین کش و سایر رمز ارزها نیز صدق می‌کند. یعنی ما می‌توانیم یک بیت کوین را با یک بیت کوین دیگر مبادله کنیم و همچنین این قابلیت وجود دارد که آن را به قسمت‌های کوچکتر نیز تقسیم نماییم.

در تحلیل نهایی باید اشاره شود ارزهایی که یک واحد آن در مقابل یک واحد دیگر از همان ارز به یک میزان ارزش داشته باشند قابل معاوضه یا همان تعویض پذیر هستند.

ان اف تی (NFT) چیست؟

در قسمت بالا اشاره نمودیم که ان اف تی یک توکن غیر قابل مبادله است و سند مالکیت یک اثر دیجیتال را در فضای بلاکچین صادر می‌کند. بیشترین کاربرد NFT ها در بازی‌های متاورسی و کارتی است. یعنی از ان اف تی برای تعریف دارایی‌های درون بازی استفاده می‌شود که مهم‌ترین ویژگی آن منحصر به فرد بودن است.

شایان ذکر است که دسنترالند از جمله بازارهای NFT آینده‌نگر است که بر مبنای مفهوم متاورس مشغول به فعالیت است. این پلتفرم در میان کاربران آنقدر محبوب است که در حال تبدیل شدن به برترین بستر رمز ارزی متاورسی در حال حرکت است.

NFT چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه شما را با ویژگی‌های اصلی ان اف تی آشنا می کنیم.

غیر قابل تعویض بودن : مهم‌ترین قابلیت NFT این است که به هیچ وجه قابل تعویض نیست. یعنی این توکن ها قابلیت تعویض با یک دارایی مانند خود را ندارند و کاملاً یک دارایی منحصر به فرد محسوب می‌شوند.

کمیاب بودن : افرادی که این توکن ها را توسعه داده‌اند قادر هستند تا آن را به تعداد بالا نیز تولید کنند. اما ترجیح می‌دهند که NFT ها به تعداد محدود و نادر و منحصر به فرد تولید شود.

غیر قابل تقسیم شدن : ما نمی‌توانیم NFT را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنیم و عملاً بر خلاف رمز ارزها، ان اف تی قابلیت بخش پذیری را ندارد. به همین دلیل NFT همواره به صورت یکپارچه باقی می‌ماند.

منحصر به فرد بودن : این توکن ها دارای اطلاعات ثبت شده‌ای هستند که نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد و این اطلاعات همان گواهی اصالت NFT به حساب می‌آید.

NFT چه مزایایی دارد؟

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با مزایای ان اف تی آشنا کنیم.

قابل انتقال هستند : این توکن ها را می‌توانیم در بازارهای خاص و نه در صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم. در خصوص قیمت ان اف تی ها نیز باید اشاره شود که قیمت NFT بر اساس منحصر به فرد بودن آن محاسبه می‌شود.

اعتبار بالا : همانطور که می‌دانید در فضای بلاکچین امکان تقلب و جعل وجود ندارد. توکن های غیر قابل تعویض نیز در این بستر فعال هستند. از این رو می‌توانیم به اصالت آن‌ها اطمینان کامل داشته باشیم. همچنین پیشنهاد می‌شود به دوره جامع آموزش متاورس مراجعه فرمایید.

حفظ حق مالکیت :‌ هنگامی که اطلاعات در بلاکچین ثبت می‌شوند دیگر قابل تغییر و یا حذف نیستند. بنابراین با توجه به اینکه داده‌های ان اف تی بر روی بلاکچین ثبت می شود، تحت هیچ شرایطی امکان تغییر داده‌های اولیه آن‌ها وجود ندارد و حقوق مالک اصلی و ابتدایی اثر همواره حفظ می‌شود.

تفاوت NFT با توکن های Fungible

اشاره کردیم که توکن های غیر قابل معاوضه تفاوت زیادی با توکن های قابل معاوضه دارند. اصلی‌ترین تفاوت در این است که در توکن های NFT امکان مبادله ارز با نوع مشابه آن وجود ندارد. همچنین ان اف تی شامل اطلاعات اختصاصی هستند که صرفاً بر روی آن‌ها ثبت می‌شود.

NFT چه مزایایی دارد؟

انحصار این اطلاعات را می‌توانیم با اطلاعاتی که بر روی بلیت هواپیما درج شده است مقایسه کنیم. یعنی اطلاعات مسافر، زمان دقیق سفر، مقصد سفر و ردیف و شماره صندلی بر روی بلیت هواپیما درج می‌شود و شخص دیگری نمی‌تواند با آن بلیت سفر کند. از این رو داده‌های ثبت شده بر روی ان اف تی نیز به شکل انحصاری و مختص همان توکن خاص است.

شایان ذکر است که موضوع تقسیم پذیری نیز مطرح می‌شود که در توکن های NFT وجود ندارد. این در حالی است که در توکن های قابل تعویض امکان بخش کردن ارز به واحدهای کوچکتر وجود دارد.نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که توکن های NFT اطلاعات بیشتری را نسبت به توکن های قابل تعویض در خودشان جای می‌دهند.

اگر شما تصمیم دارید تا وارد دنیای ان اف تی شوید پیشنهاد می‌کنیم تا از این بخش از برنا اندیشان پکیج کامل آموزش NFT را دانلود نمایید تا به صورت قدم به قدم NFT را یاد بگیرید و بدانید که ان اف تی چیست؟ و در چه بخش‌هایی قابل استفاده می‌باشد و چگونه می‌توانیم از آن استفاده نماییم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.