آموزش رابطه جنسی صحیح و نکات مربوطه

آموزش رابطه جنسی صحیح و نکات مربوطه

آیا از روابط جنسی خودتان با همسرتان لذت می برید؟ در رابطه با سکس و رابطه جنسی نیاز است تا انسان ها به صورت تخصصی آموزش ببینید چرا که لازمه داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش و سالم آموزش صحیح آن است. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارید در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم گرفتیم تا مقاله ای جامع با موضوع آموزش رابطه جنسی صحیح و نکات مربوطه را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم و شما را به صورت کامل با آموزش سکس و تمام ابعادی که در رابطه با آن وجود دارد آشنا نماییم.

آموزش رابطه جنسی صحیح و نکات مربوط به سکس

در رابطه جنسی هرگز نباید صرفا به کسب لذت فکر کنیم. چرا که مهم ترین اصل در رابطه زناشویی بهبود روابط حسی و عاطفی بین زوجین است. همانطور که مستحضر هستید در زندگی زناشویی رابطه جنسی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر زوجین به این موضوع توجه نکنند می تواند سبب بروز مشکلاتی همچون شکست در رابطه و یا حتی طلاق شود.

آموزش اصول اساسی رابطه جنسی
آموزش اصول اساسی رابطه جنسی

زمانی می توانیم بگوییم که یک رابطه جنسی سالم است ک در آن هم مرد و هم زن از لذت کافی برخوردار شوند و به یکدیگر انرژی بدهند، در این خصوص لازم است تا زوجین با اصول علمی رابطه جنسی و سکس آشنا باشند و بدانند که یک رابطه جنسی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و همچنین چه مسائلی میتواند رابطه جنسی را خراب کند تا بتوانند در زندگی مشترک آگاهی خودشان را در این مورد افزایش دهند و از بروز مشکلات زناشویی جلوگیری کنند.

تعریف سکس

در ابتدا لازم است تا به صورت علمی سکس را تعریف کنیم. به طور کلی به فرایندی که در طی آن زن و مرد با یکدیگر عشق بازی می کنند تا به اوج لذت جنسی و یا همان ارگاسم برسند سکس گفته می شود.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش نکات همسرداری


البته در این خصوص باید اشاره شود که سکس تنها به دخول اشاره ندارد و می توانیم به انواع دیگر آن از جمله سکس مقعدی و یا سکس دهانی نیز اشاره کنیم.

به عبارت دیگر در ارتباط با سکس می توانیم بگوییم که صرفا دخول سبب لذت جنسی نمی شود و روش های دیگر هم می توانند لذت را فراهم کنند. با توجه به مواردی که مطرح شد در تعریف سکس می توانیم بگوییم که سکس فعالیت و یا همان عملی است که بین زن و مرد صورت می گیرد و به هر دو لذت جنسی می دهد. در نتیجه این لذت جنسی ما شاهد استحکام روابط عاطفی و زناشویی زن و مرد هستیم. حال برای آن که در این خصوص زوجین به مشکل بر نخورند نیاز است تا مسائلی را به صورت حرفه ای آموزش ببینند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت عملی به آموزش های لازم در این خصوص بپردازیم.

آموزش سکس چه ضرورتی دارد؟

به طور کلی باید بیان کنیم که رابطه جنسی و یا همان سکس که اساس رابطه زناشویی را شکل می دهد از مهم ترین ابعاد زندگی مشترک زوجین است. اگر سکس به درستی صورت نگیرد باعث می شود تا زن و مرد از زندگی زناشویی خودشان راضی نباشند و کیفیت خوبی را تجربه نکنند.

اگر زن و مرد بتوانند یک سکس با کیفیت را تجربه کنند و هر دوی آن ها از رابطه جنسی لذت ببرند در نتیجه رابطه عاطفی آن ها هم تقویت می شود. در مقابل ما با زوجینی روبرو هستیم که چون نتوانسته اند رابطه جنسی خوبی داشته باشند مسیر زندگی شان تغییر کرده و در نتیجه از هم طلاق گرفته اند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی روابط سالم در زندگی زناشویی


شاید شما هم شنیده باشید که عده ای معتقدند که سکس یک عمل غریزی بود و نیاز نیست تا انسان ها آن را آموزش ببیند و هر کسی به نوبه خود آن را می داند و این فرایند اصلا نیاز به آموزش ندارد. در حالی که باید اشاره کنیم اصلا به این شکل نیست و سکس در انسان با عمل غریزی در حیوانات متفاوت است چرا که در غریزه آگاهی وجود ندارد در حالی که در رابطه جنسی انسان آگاه است و می تواند با شعور خودش بهترین تصمیم را بگیرد و به دنبال آن اگر آموزش خوبی دیده باشد می تواند یک رابطه جنسی عالی را تجربه کند. با این که سکس عملی ساده به نظر می رسد ولی در آن نکات بی شماری وجود دارد که اگر افراد با ریزه کاری های آن آشنا نباشند می توانند در زندگی مشترک خود دچار مشکل شوند. به همین دلیل لازم است تا زوجین قبل از رابطه جنسی به خوبی آموزش ببینند و حتما با یک مشاور و یا یک سکس تراپ مشورت کنند.

رابطه جنسی درست چه مشخصاتی دارد؟

اگر می خواهید یک سکس سالم را تجربه کنید باید نکات اصلی آن را به خوبی بداند. از مهم ترین عواملی که بر روی لذت جنسی تاثیر می گذارد به اولین رابطه جنسی و تجربه های آن بر می گردد به همین دلیل شب زفاف می تواند در آینده زن و مرد تاثیر بگذارد.

حال نیاز است که شما با ویژگی های یک رابطه جنسی سالم آشنا شوید تا در زندگی مشترک خودتان به درستی عمل کنید و در این خصوص دچار مشکل نشوید.

تاثیر شرایط محیطی در رابطه جنسی

باید بدانید که محیط و شرایط آن بر لذت جنسی انسان ها تاثیر می گذارد به همین دلیل اگر می خواهید سکس شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید به عوامل محیطی آن توجه نمایید.

آموزش صحیح سکس و رابطه جنسی
آموزش صحیح سکس و رابطه جنسی

برای مثال اتاق خواب شما باید به گونه ای باشد که شما احساس آرامش و امنیت داشته باشید. به همین دلیل برای آن که از این موضوع مطمئن شوید باید بدانید که از بیرون به داخل اتاق خواب شما دید وجود نداشته باشد و همچنین در داخل اتاق نیز نور کافی باشد. شما می توانید از موسیقی های لایت و آرام و همچنین خوشبو کردن اتاق خواب برای لذت بیشتر استفاده کنید که این موارد به خلاقیت شما بستگی دارد.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش سکس تراپی


پس تا اینجا همانطور که متوجه شدید سکس و رابطه جنسی به هیچ وجه یک رابطه حیوانی و پست نبوده و نمی توانیم بگوییم که این مسایل نیاز به آموزش ندارد و لازم است تا انسان ها در این زمینه مهارت هایی را آموزش ببیند که هر کس آن ها را نمی داند.

انجام عشق بازی قبل از سکس

هرگز معاشقه و عشق بازی را قبل از رابطه جنسی فراموش نکنید چرا که انجام این کار باعث می شود تا هم زن و هم مرد برای رسیدن به ارگاسم آماده شوند و لذت بیشتری را تجربه نمایند. باید اشاره شود که اگر شما قبل از رابطه جنسی عشق بازی کنید باعث می شود تا تحریک در شما صورت بگیرد و به دنبال آن با افزایش صمیمیت روبرو هستید و در مقابل اگر با یکدیگر معاشقه و عشق بازی نداشته باشید باعث می شود تا رابطه جنسی شما علاوه بر این که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد همچنین با زود انزالی در مردان روبرو خواهید شد و علاوه بر آن سبب دردناک شدن سکس برای زنان می شود.

پس اگر می خواهید رابطه جنسی شما دارای کیفیت بالایی باشد نیاز است تا قبل از سکس با همسر خود وقت بگذارید و رابطه خودتان را با عشق بازی شروع کنید تا بتوانید از یک رابطه خوب و عالی لذت ببرید.

عاشق همسرتان باشید

اگر می خواهید از رابطه جنسی خودتان لذت ببرید لازم است تا حس خوبی نسبت به همسرتان داشته باشید و در غیر این صورت هرگز سکس شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. با این که رابطه جنسی می تواند باعث شود که صمیمیت و عاطفه بین زن و مرد تقویت شود اما این صرفا کافی نیست و دقیقا مانند یک گلدان نیاز به نگهداری مستمر دارد و شما باید در طول زندگی مشترک تان برای بهبود روابطتان تلاش کنید.

رعایت اصول بهداشتی و ایمنی

در رابطه جنسی در نظر داشته باشید که حتما اصول بهداشتی و ایمنی را به درستی رعایت کنید تا دچار مشکلات و بیماری نشوید. برای این کار حتما از سالم بودن خود و شریک جنسی تان مطمئن باشید و در صورت لزوم از وسایلی که مانع بروز بیماری می شود مانند کاندوم استفاده کنید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه درمان اختلالات جنسی


بانوان در نظر داشته باشند که حتما از دوش مکرر واژینال اجتناب کنند چرا که انجام این کار می تواند سبب بروز بیماری های مقاربتی شود و اگر یکی از طرفین دارای تبخال است از انجام رابطه پرهیز کند.

اگر نگران بارداری هستید می توانید از روش هایی که به شما در این زمینه کمک می کند مانند کاندوم، دیافراگم، اسفنج، آی یودی و … استفاده کنید که در این خصوص لازم است تا با پزشک خودتان مشورت نمایید. متاسفانه برخی از افراد هستند که خودسرانه از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند که نتایج خطرناکی را به دنبال دارد و هرگز بدون مشورت پزشک هیچ قرصی را مصرف نکنید.

یکی از عواملی که باعث می شود تا میل جنسی در افراد کاهش پیدا کند عدم رعایت بهداشت در رابطه است بنابراین لازم است که زوجین قبل از رابطه جنسی حتما دوش بگیرند و مناطق تناسلی شان را خوب شستشو دهند. در کنار این موارد در نظر داشته باشید که استفاده از عطر و تمیزی بدن و بوی خوب دهان و دندان باعث می شود تا رابطه جنسی شما دارای کیفیت بالایی باشد و در مقابل سیگار و الکل را حتما ترک کنید چرا که این دو می تواند سبب بسیاری از مشکلات در رابطه جنسی شود.

رابطه مقعدی در زوجین

یکی از موضوعاتی که زن و مرد در آن اختلاف نظر دارند درخواست رابطه مقعدی است. مهم ترین نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که هرگز رابطه جنسی صرفا مختص به مرد و یا به زن نیست بلکه در این رابطه زوجین باید به رضایت دو طرفه برسند که در سکس بسیار لازم و ضروری است.


پیشنهاد ویژه : آموزش تشخیص و درمان اختلالات شخصیت در ازدواج


در نظر داشته باشید که اگر یکی از طرفین در رابطه جنسی بر روی موضوعی اصرار و پافشاری کند می تواند سبب بروز سرد مزاجی در رابطه جنسی شود. پس در این مورد لازم است تا زوجین به یک توافق کلی برسند و حتما مراجعه به یک سکس تراپ متخصص را در برنامه کاری تان داشته باشید تا بتوانید به صورت تخصصی در این مورد اطلاعات لازم را کسب کنید و طبق تحقیقات که انجام شده است نشان می دهد که به دلیل عوارض سکس مقعدی هرگز این رابطه توصیه نمی شود.

هم زمانی لذت جنسی

مهم ترین نکته ای که در رضایت زناشویی بسیار اهمیت دارد این است که زن و مرد به لذت جنسی و یا همان ارگاسم برسند. اگر سکس دارای کیفیت بالایی باشد زن و مرد هم زمان و یا با یک فاصله کوتاه از هم به ارگاسم می رسند و موضوعی که باید به آن اشاره شود این است که ممکن است زنان در اولین رابطه جنسی شان به ارگاسم نرسد و یا حتی در برخی از موارد هرگز آن ها ارگاسم را تجربه نکنند. اما در نظر داشته باشید که به طور طبیعی از رابطه جنسی لذت می برند و لازم است تا آگاهی خودشان را در رابطه با رابطه جنسی افزایش دهند و با هنجارهای آن آشنا باشند.

مشکلات زناشویی و روابط جنسی
مشکلات زناشویی و روابط جنسی

اشتباهات عملی در رابطه جنسی

در سکس و یا همان رابطه جنسی لازم است که زوجین آگاهی شان را افزایش دهند و از انجام کارهایی که سبب بروز کاهش میلی می شود بپرهیزند. در ادامه قصد داریم تا شما را با اشتباهات رفتاری در رابطه جنسی آشنا کنیم.

در رابطه جنسی امر و نهی نکنید

بسیاری از افراد از این که در رابطه جنسی به آنها دستور دهند بیزارند و این موضوع بر روی احساس جنسی شان تاثیر می گذارد. چرا که اگر در سکس مدام به همسرتان امر و نهی کنید و بگویید که الان باید این کار را بکنی و بعد این کار را باعث می شود تا احساس رابطه از بین برود و رابطه جنسی دچار مشکل شود.

در سکس منفعل نباشید

در رابطه جنسی مهم است که هم زن و هم مرد با یکدیگر فعال باشند و هرگز نباید یکی از طرفین در سکس غیر فعال باشد. اگر می خواهید که رابطه جنسی تان کسل کننده نباشد باید هر دو تحرک داشته باشید و به این صورت نباشد که یک نفر به طور کامل غیر فعال باشد و بخواهد همسرش او را به لذت برساند و تمام کارها را طرف مقابل انجام دهد.

باید اشاره شود که اگر یکی از طرفین دچار سرد مزاجی باشد می تواند سبب بروز انفعال در سکس باشد که در این خصوص لازم است تا به مشاوره مراجعه نمایید.

نقص های جنسی را بازگو نکنید

هرگز از خودتان پیش همسرتان بدگویی نکنید و در مورد نقص هایی که دارید صحبت کنید چرا که این کار باعث می شود تا بر ذهن ناخودآگاه همسرتان تاثیر بگذارد و به مرور نسبت به شما سرد شود و نخواهد با شما ارتباط جنسی برقرار کند. در عوض حتما بر روی ویژگی های مثبت خودتان تاکید کنید تا بتوانید همسرتان را بیشتر تحریک کنید.


پیشنهاد ویژه : آموزش حل مشکلات زناشویی ویژه زوجین


در این خصوص باید اشاره شود که در طول رابطه جنسی اگر مدام در مورد نقایص جنسی همسرتان او را سرزنش کنید باعث می شود تا در طول زمان رابطه تان سرد شود و از رابطه جنسی با یکدیگر لذت نبرید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید یک رابطه جنسی با کیفیت را تجربه کنید باید همسرتان را تشویق کنید و بر نقاط مثبت آن ها تاکید نمایید.

پیشنهاد رابطه جنسی دو طرفه است

یکی از باورهای اشتباهی که وجود دارد این است که برخی از زنان باور دارند که هرگز آن ها نباید به شوهرشان پیشنهاد رابطه بدهند و این که آن ها در این کار پیش قدم شوند را بد می دانند و برایشان به این معناست که شخصیت شان را پایین آورده اند. به همین دلیل باید اشاره شود که در برخی موارد آقایان تمایل دارند که همسرشان به آنها پیشنهاد بدهد و همین موضوع می تواند بیشتر آن ها را تحریک کند و بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر بگذارد. در این خصوص حتما با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید که در برخی مواقع او به شما پیشنهاد برقراری رابطه جنسی را بدهد.

توجه به مدت زمان رابطه

برخی از آقایان تصور غلطی از رابطه جنسی دارند و آن این است که فکر می کنند اگر طول رابطه جنسی بیشتر باشد باعث می شود تا لذت هم بیشتر شود. به همین دلیل این باور باعث می شود که در مردان اضطراب شکل بگیرد و به دنبال آن مردان همواره نگران زود انزالی در رابطه باشند و برای رهایی از این مشکل به سمت داروهایی می روند که مدت زمان رابطه را افزایش دهد و این کار بسیار خطرناک بوده و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. در صورتی که اصلا نیاز به مصرف دارو و این تفکرات غلط نیست و فقط لازم است که زن و مرد مشخصات و ویژگی های جنسی همسرشان را بشناسند تا بتوانند یک رابطه جنسی با کیفیت را تجربه کنند.

آشنایی با پوزیشن های مختلف

مهم ترین اصلی که در رابطه جنسی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که زن و مرد آرامش داشته باشند. برای دخول روش های متفاوتی وجود دارد که هر کدام از آن ها بر میزان تحریک پذیری زوجین تاثیر دارد. موردی که لازم است تا زن و مرد به آن توجه کنند این است که در رابطه جنسی به انتظارات یکدیگر گوش کنند و برای آرامش یکدیگر تلاش کنند تا علاوه بر ارضای نیاز جنسی به نیازهای حسی و عاطفی یکدیگر هم توجه کنند. یکی از مواردی که زوجین باید در خصوص آن ها آگاهی بالایی داشته باشند، موضوع انواع پوزیشن هاست که در ادامه هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با انواع پوزیشن در سکس
آشنایی با انواع پوزیشن در سکس

پوزیشن رو در رو

رایج ترین موقعیتی که باعث تحریک زوجین میشود پوزیشن رو در رو است که در آن زن در زیر و مرد در بالا قرار می گیرد و سپس زن پاهایش را باز می کند و مرد بین پاهای همسرش قرار می گیرد و به آرامی دخول را انجام می دهد. نکته ای که در مورد این پوزیشون وجود دارد است است که مرد باید آرامش خود را حفظ کند و هرگز سعی نکند که فشار زیادی بیاورد بلکه باید اجازه دهد تا شدت تحریک را زن مشخص کند.

پوزیشن پهلو به پهلو

در این حالت زن و مرد باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند به طوری که یکی بر روی پهلوی چپ و دیگری بر روی پهلوی راست خود قرار بگیرد در این حالت دقیقا در کنار یکدیگر قرار می گیرند. حال زن باید پای بالایی را کمی بلند کند و مرد به آرامی عمل دخول را انجام دهد در این روش تحریک باید به آرامی و خیلی کند انجام شود.

پوزیشن قاشقی

در این حالت، زن باید بر روی پهلو دراز بکشد به طوری که مرد در پشت سرش و به پهلو قرار بگیرد حال زن باید مفصل ران را به طرف شکم جمع کند و مرد از پشت و خیلی آرام آلتش را وارد مجرای تناسلی همسرش می کند و به آرامی و خیلی کند تحریک را انجام می دهد.

چون در این پوزیشن زن زیاد تحریک می شود مرد می تواند با دستش کلیتوریس زن را تحریک کند و با کنترل خویش از انزال زودرس جلوگیری کند.

پوزیشن گره عشق

اگر اولین بار است که سکس را انجام می دهد این موقعیت بسیار مناسب خواهد بود. در این حالت زن و مرد نیمه ایستاده هستند و مرد در جلوی زن می ایستد و زن مانند گره خودش را به دور مرد می چرخاند و چون فاصله زن و مرد بسیار کم است و به یکدیگر چسبیده اند رابطه جنسی آنها لذت بخش تر خواهد بود.

پوزیشن شکم تخت

در این روش زن باید دمر بخوابد و یک بالش زیر شکمش قرار دهد. حال باید زانوهایش را کمی خم کند و کمرش را به سمت بالا و چپ متمایل کند. در این حالت مرد بر روی زن قرار می گیرد و دستانش را در دو طرف زن قرار میدهد. در پوزیشن شکم تخت مرد آلتش را از پشت بر کلیتوریس زن عقب و جلو می کند و تحریک جنسی صورت می گیرد. این روش باعث می شود تا مشکل انزال زودرس در مردان رفع شود و بر روی مدت زمان رابطه تاثیر می گذارد و باعث می شود تا لذت جنسی زن بیشتر شود.

پوزیشن برای زنان باردار

در این روش زن باید به پشت دراز بکشد و مرد به صورت برعکس بر روی او قرار بگیرد. به صورتی انتهای پای مرد در دو طرف صورت زن قرار بگیرد و زن تا جایی که ممکن است پاهایش را باز می کند و مرد به آرامی آلتش را وارد واژن همسرش می کند و با حرکات موجی شکل کمر آن را هدایت می کند. توجه داشته باشید که حرکات باید خیلی آرام و با احتیاط انجام شود. این روش باعث می شود تا کمترین فشار به زن حامله وارد شود و در کنارش هم از لذت جنسی بالایی برخوردار شود.

پوزیشن دخول از بالا

در این روش مرد باید زانو بزند و در حالتی که زن به پشت خوابیده است پاهایش را بر روی سینه و یا شانه شوهرش قرار دهد به شکلی که کمر زن از زمین جدا می شود و زن و مرد می توانند حرکاتشان را کنترل کنند. این روش باعث می شود تا نقطه جی در زنان تحریک شود.

پوزیشن زن سوارکار

در این پوزیشن مرد باید به پشت دراز بکشد و زن بر روی او قرار بگیرد و باعث می شود تا کنترل رابطه به عهده زن باشد و او دخول را به آرامی و خیل کند انجام می دهد. اگر بخواهید عمق دخول و تحریک را بیشتر کنید باید زن بر روی مرد دراز بکشد. این روش برای مردانی که مشکل و یا ناتوانی جسمی دارند بسیار مناسب است همچنین اگر زن دارای جثه کوچکتری نسبت به شوهرش است این روش بسیار موثر خواهد بود.

پوزیشن ایستاده نشسته

در این روش مرد می ایستد و زن بر روی تخت، صندلی و یا مبل و یا هر چیز دیگری می نشیند و دخول انجام می شود.

سکس از چه سنی امکان پذیر است؟

در رابطه با سن و محدودیت هایی که در این خصوص وجود دارد باید اشاره شود که این موارد را باید نسب به فرهنگ آن جامعه مشخص کرد. اما از لحاظ جسمی هر فردی که به بلوغ جسمی و جنسی رسیده باشد می تواند رابطه جنسی را انجام دهد و به عبارت دیگر افراد بالای ۱۵ سال توانایی انجام سکس را دارند.

آموزش نکات علمی رابطه جنسی
آموزش نکات علمی رابطه جنسی

اما نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که علاوه بر توانایی جنسی و جسمی لازم است تا فرد آمادگی روحی و روانی هم داشته باشد. به علاوه لازم است تا طرفین بتوانند همسرشان را به درستی انتخاب کنند و صرفا به دلیل رابطه جنسی نباید در این امر عجله کنند چرا که این کار امری زود گذر نیست که فقط بر اساس رابطه جنسی صورت بگیرد. اگر افراد به این موضوعات توجه نکنند در آینده ما با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد و لازم است تا افراد در این خصوص به مشاوره مراجعه نمایند.

چرا در رابطه جنسی مشکل ایجاد می شود؟

به دلایل زیادی ممکن است رابطه جنسی دچار مشکل شود و زوجین کیفیت بالای سکس را تجربه نکنند. برای مثال برخی از بیماری ها مانند بیماری های جسمی همچون مشکلات و بیماری های قلبی و عروقی، مشکلات اعصاب و روان، دیابت و … تماما بر روی رابطه جنسی با کیفیت اثر می گذارند. در کنار این موارد فشارهای روانی و استرس هایی که به صورت روزانه بر افراد وارد می شود به همراه اضطراب و سایر مشکلات روانی می تواند سبب بروز مشکلات جنسی شود.

باید در نظر داشته باشید که مشکلات در سکس برای همه انسان ها رخ می دهد و شما در این موضوع تنها نیستید و لازم است اگر مشکلی برایتان وجود دارد با پزشک و مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید هر مشکلی که در این خصوص وجود دارد را رفع نمایید و با پیشرفت هایی که در زمینه علمی انجام شده است هیچ مشکلی وجود ندارد که برایش هیچ راه حلی وجود نداشته باشد به همین دلیل اگر با مشکلی روبرو شدید هیچ نگران نباشید و می توانید با مراجعه به پزشکان این حوزه مشکلاتتان را درمان نمایید.

دسته‌بندی‌ها