بی میلی جنسی زنان چگونه درمان می شود؟

بی میلی جنسی زنان چگونه درمان می شود؟

یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در زنان با عنوان بی میلی جنسی یا همان سرد مزاجی شناخته می شود که می تواند دلایل مختلفی در آن دخیل باشد. شایان ذکر است که بی میلی جنسی در بانوان مانند زود انزالی و اختلال نعوظ در مردان می تواند بر روی رابطه زناشویی تاثیر بگذارد.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص گردیده که تقریبا حدود یک سوم از خانم ها از بی میلی جنسی در رنج هستند و همین موضوع می تواند بهداشت جسمی و روانی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارت کلی مشکلات بی میلی جنسی دلایل مختلف روانی و فیزیکی دارد و نمی توان آن را با خوردن یک قرص حل کرد.

به همین دلیل لازم است تا فرد به یک سکس تراپ و متخصص درمان مشکلات جنسی مراجعه کند تا بتواند ریشه بی میلی جنسی را شناسایی کرده و سپس به درمان آن بپردازد. با توجه به مهم بودن این موضوع در زندگی زناشویی لازم دانستیم تا در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان به صورت کامل با میلی جنسی زنان یا همان سردمزاجی و دلایل آن آشنا شویم و سپس روش های درمانی که توسط متخصصان پیشنهاد شده است را خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنیم.

بی میلی جنسی در زنان

همانطور که گفته شد بی میلی جنسی یکی از شایع ترین و رایج ترین مشکلات جنسی در بانوان است که می تواند بدون هیچ دلیل خاصی در هر سنی به وجود آید. پیشنهاد می شود تا برای درمان تمامی مشکلات جنسی به پکیج آموزش کامل سکس تراپی مراجعه نمایید.

در نظر داشته باشید که اگر بی میلی جنسی ادامه دار باشد می تواند بر روی رابطه زناشویی فرد نیز تاثیر بگذارد و صمیمیت بین زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که گاهی اوقات ممکن است زنان با وجود آنکه هیچ تمایلی به برقراری رابطه ندارند تن به رابطه جنسی دهند که این موضوع نیز در جای خود نیاز به بحث مفصلی دارد.

آشنایی با بی میلی جنسی زنان و درمان سرد مزاجی خانم ها

باید اشاره شود که کمبود میل جنسی و برانگیختگی می تواند باعث ایجاد درد، ناراحتی و نارضایتی در زندگی زناشویی شود. اگر چنین شرایطی ادامه یابد می تواند اختلالاتی مانند واژینیسم، اضطراب، افسردگی و وسواس را در فرد ایجاد کند که تمام زندگی شخص را تحت تاثیر قرار می دهد.

سرد مزاجی در بانوان چه نشانه هایی دارد؟

در ادامه با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل علائم بی میلی جنسی را به شما معرفی کنیم.

  • فقدان یا کاهش علاقه نسبت به فعالیت جنسی.
  • فقدان یا کاهش افکار، خیال پردازی های جنسی و شهوانی.
  • شروع نکردن یا کاهش فعالیت جنسی و معمولا پذیرا نبودن اقدامات همسر برای شروع کردن فعالیت جنسی.
  • فقدان یا کاهش برانگیختگی لذت جنسی هنگام فعالیت جنسی در تقریبا تمام آمیزش های جنسی.
  • فقدان یا کاهش برانگیختگی جنسی در پاسخ به هرگونه نشانه های جنسی و شهوانی بیرونی یا درونی مثل نشانه های کلامی و دیداری.
  • فقدان یا کاهش احساسات تناسلی یا غیر تناسلی هنگام رابطه جنسی در تقریبا تمام آمیزش های جنسی.

آشنایی با بی میلی جنسی در خانم ها

مشکل سرد مزاجی در بانوان را می توان از زاویه های مختلف مورد بررسی قرار داد و دسته بندی های گوناگونی را بر اساس نشانه هایی که ظاهر می شود ایجاد نمود. همچنین پیشنهاد می شود تا به مقاله درمان انحراف کاکولدیسم مراجعه فرمایید.

دائمی : در این حالت اختلال از زمانی که فرد از نظر جنسی فعال شده است وجود دارد.

اکتسابی : این اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است.

فراگیر یا تعمیم یافته : به حالت خاصی از تحریک، موقعیت یا همسران محدود نمی شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرد در تمام موقعیت ها همواره عدم تمایل را از خودش نشان می دهد.

موقعیتی : فقط در رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت ها یا همسران رخ می دهد.

بی میلی جنسی زنان بر اساس شدت

خفیف : فرد ناراحتی خفیفی در رابطه با نشانه های گفته شده در قسمت بالا را نشان می دهد.

متوسط : علائمی از ناراحتی متوسط در رابطه با نشانه های گفته شده در بالا در فرد مشاهده می شود.

شدید : شواهدی از ناراحتی شدید یا بسیار شدید در رابطه با نشانه های گفته شده در بالا در فرد ایجاد می شود و این امر به شدت فرد را درگیر می کند.

دقت کنید که اختلال بی میلی جنسی یا سرد مزاجی در خانم ها همواره با اختلالات برانگیختگی همراه است. در حقیقت برانگیختگی معمولا همزمان با یکدیگر و یا با فاصله از یکدیگر رخ می دهند و این همزمانی اصولا در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد.

بی میلی جنسی زنان چه دلایلی دارد؟

همانطور که گفته شد، بی میلی جنسی در زنان دلایل مختلفی دارد و به همین دلیل فقدان یا صدمه به یک یا چند عامل از این عوامل می تواند باعث کاهش میل جنسی شود. همچنین برای آگاهی بیشتر به مقاله کارهایی که بعد از رابطه جنسی باید انجام دهید مراجعه فرمایید.

به یاد داشته باشید که اختلالات کژکاری جنسی از جمله مواردی است که نمی توان صرفا یک دلیل را برای آن متصور دانست. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل دلایل اصلی فقدان میل جنسی یا سرد مزاجی را به شما معرفی نماییم.

  • عدم خودپنداره سالم و ضعف اعتماد به نفس که موجب می شود تا فرد خودش را از نظر جنسی قبول نداشته باشد
  • تجربه های جنسی ناموفق، شریک جنسی نامناسب و داشتن یک تجربه جنسی بدن لذت
  • عدم رابطه عاطفی سالم و خوب با شریک جنسی مانند اختلافات زناشویی
  • نداشتن اعتماد به همسر و بی احترامی به زن از سمت همسر
  • اجتناب از رابطه جنسی به مدت طولانی
  • افسردگی، استرس و اضطراب
  • احساس گناه از رابطه جنسی
  • ترسیدن از حاملگی
  • افسردگی پس از زایمان
  • طرد شدن از سمت شریک جنسی
  • ترس از آسیب ها و عفونت واژن
  • احساس دشمنی نسبت به جنس مرد
  • دلایل فیزیولوژیکی از جمله تنگی نفس، دیابت و پایین بودن سطح تستوسترون

بهترین روش های درمان بی میلی جنسی زنان

با توجه به مواردی که در خصوص علل و عوامل بی میلی جنسی در خانم ها بیان شد می تواند چنین نتیجه ای گرفت که اگر اختلافات زناشویی رفع شود می توانیم شاهد درمان بی میلی جنسی نیز باشیم. از این رو مراجعه به مشاوره ازدواج، خانواده درمانی و حل تعارضات زناشویی می تواند تا حد زیادی در درمان و حل فقدان میل جنسی در بانوان موثر باشد.

همچنین درمان شناختی رفتاری نیز می تواند افکار منفی فرد نسبت به خود و رابطه جنسی را تغییر دهد و به دنبال آن تمامی افکار منفی از فرد دور می شود. اما در شرایطی که رابطه جنسی فرد دچار مشکل است نیاز است تا به یک متخصص یا مشاوره جنسی مراجعه نمایید تا بتواند به درمان اختلالات کژکاری جنسی شما بپردازد و در نتیجه سرد مزاجی تان به کلی درمان می شود.

در نهایت داروهایی برای افزایش تحریک و میلی جنسی می توانند تا حدودی به زنان کمک کند تا دیگر به دوره قبل کمبود میل جنسی بازنگردند.

روش های درمان کمبود میل جنسی زنان

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با تمامی ابعاد مشکل بی میلی جنسی در زنان آشنا شدیم و فهمیدیم که کمبود میلی جنسی زنان چه نشانه ها و دلایلی می تواند داشته باشد. اما باید توجه داشته باشیم که دلیل بی میلی جنسی در بانوان هر چیزی باشد نیاز است تا به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و به موقع درمان شود.

چرا که کمبود میل جنسی زنان می تواند باعث شود تا زندگی زن و شوهرها نیز دچار آسیب شود و در نتیجه مشکلات متعددی ایجاد می شود. البته همانطور که اشاره شد اگر ما بتوانیم تعارضات و اختلافات زناشویی را درمان کنیم می توانیم مشکل کمبود میل جنسی را هم درمان کنیم.

چرا که بی میلی جنسی در زنان به صورت مستقیم با مشکلات زناشویی و فردی در ارتباط است و نیاز است تا فرد تحت درمان قرار بگیرد و در این بین شوهر فرد نیز نیاز به مشاوره دارد. توجه داشته باشید که اگر شما دچار سرد مزاجی هستید هرگز نباید خودسرانه به مصرف دارو بپردازید و نیاز است تا به یک روانپزشک یا متخصص سکس تراپ مراجعه نمایید.

چرا که اگر شما بدون تجویز پزشک به مصرف دارو بپردازید می توانید مشکلات دیگری نیز برای سلامتی خودتان ایجاد کنید که در آینده برای شما آسیب های بیشتری را به وجود می آورد. همچنین باید اشاره شود که اگر شما گرفتار بی میلی جنسی هستید نیاز است تا برای درمان آن اقدام نمایید، چرا که برخی افراد فکر می کنند اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند باعث می شود تا خود به خود مشکل حل شود.

در حالی که این موضوع بسیار مهم است و فرد نباید نسبت به آن بی توجه باشد و اگر چنین موضوعی برایتان وجود دارد حتما برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید.

دسته‌بندی‌ها