انزال مکرر چه آسیب هایی ایجاد می کند؟

انزال مکرر چه آسیب هایی ایجاد می کند؟

آیا با عوارض زیاد ارضا شدن در روز آشنا هستید؟ یک مرد چند بار باید به انزال برسد؟ افراد زیادی هستند که همواره سوال می کنند یک مرد چقدر می تواند به انزال برسد و آیا انزال مکرر برای مردان مضر است. لازم به ذکر است که انزال به سلامت افراد کمک می کند و این موضوع از نظر علمی نیز ثابت شده است.

زیرا هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که انزال باعث می شود تا برای انسان مشکلات جسمی خاصی ایجاد شود. اما باید اشاره شود که انزال مکرر می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان به طور چشمگیری کاهش دهد. در واقع انزال از طریق برقراری رابطه جنسی و یا انجام خودارضایی در روز به دست می آید.

با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد در این قسمت از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل راجع به عوارض زیاد ارضا شدن در روز با شما عزیزان و افراد علاقه مند به مجموعه مقالات علمی گفتگو نماییم. پس اگر می خواهید بدانید ارضا شدن بیش از حد چه مشکلاتی برای انسان ایجاد می کند تا انتهای مقاله با گروه برنا اندیشان همراه باشید.

مردان چند بار باید انزال کنند؟

در رابطه با تعداد دفعات انزال در مردان هیچ قانون خاصی وجود ندارد. با این وجود برخی از مردان بر این باورند که به اندازه کافی به انزال دست پیدا نمی کنند. همچنین عده ای از مردان نیز هستند که بیان می کنند بیش از حد دچار انزال می شوند. از این رو باید بدانیم که هیچ پاسخ دقیقی در خصوص تعداد دفعات انزال وجود ندارد. برای آموزش بیشتر به کارگاه سکس تراپی مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید که تعداد دفعات انزال در مردان متفاوت است و این موضوع به عوامل متعددی مربوط است. به عنوان مثال باید به سن، سلامت جسمی، سلامت روان، وضعیت رابطه، سطح هورمون و میل جنسی افراد اشاره کنیم. به صورت کلی ممکن است افرادی که جوان هستند بیشتر از افراد مسن انزال شوند و بعد از سن ۳۰ سالگی تعداد دفعات انزال در مردان کمتر می شود. البته باید اشاره شود که این موضوع هرگز به صورت یک قانون نیست.

به عنوان مثال مردی که ۳۰ ساله است و در رابطه قرار دارد بیشتر از یک جوان مجرد بدون رابطه جنسی به انزال می رسد. از این رو می توان بیان نمود که تعداد انزال مردان مشخص نیست و امری ذهنی می باشد. به همین دلیل نباید نسبت به دفعات انزال خود احساس بدی داشته باشید.

در طول روز یک مرد چند بار می تواند انزال کند؟

همانطور که گفته شد از نظر فنی هیچ محدودیتی در خصوص تعداد دفعات انزال در مردان وجود ندارد. همچنین لازم به یادآوری است که انزال در مردان متفاوت است و ممکن است برخی از مردان در طول یک روز چندین بار انزال کنند و برخی دیگر هیچ انزالی در طول روز نداشته باشند.

یعنی عدد خاصی وجود ندارد که بخواهیم بگوییم دقیقا افراد چقدر انزال می کنند. اگر شما به خودارضایی اعتیاد ندارد و مشکلاتی مانند اعتیاد جنسی نیز ندارید می توانید در طول روز یک بار انزال داشته باشید که هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. البته این موضوع به فرد بستگی داشته و از شخصی به شخص دیگر نیز متفاوت است.

دوره نسوز

در قسمت بالا اشاره کردیم که برخی از مردان می توانند در طول روز بیش از چندین بار انزال کنند. همچنین بیان نمودیم که افراد جوان نسبت به افراد مسن تمایل بیشتری به انزال شدن دارند. لازم به ذکر است که برخی از مردان می توانند در یک روز چندین بار انزال کنند و این موضوع به دوره نسوز مربوط می شود.

باید اشاره شود که دوره نسوز زمانی بین آخرین انزال و زمانی است که شما آماده نعوظ و انزال مجد هستید. این دوره در اصطلاح ”پایین” نامیده می شود که ممکن است آلت تناسلی نعوظ پیدا نکند. در این مرحله مرد قادر نیست مجددا به انزال برسد.

زیاد ارضا شدن چه فواید و مضراتی دارد؟

به یاد داشته باشید که مردان جوان نسبت به مردان مسن دوره های مقاوم سازی کوتاه تری دارند. یعنی برای یک مرد مسن دوره نسوز می تواند بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت باشد و یا در برخی مواقع تا چند روز نیز طول بکشد.

اشاره کردیم که به جز عامل سن موارد دیگری مانند میل جنسی، سطح برانگیختگی، عملکرد جنسی طبیعی، سلامت کلی و نوع تجربه جنسی نیز بر روی دوره نسوز تاثیر می گذارد. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج درمان اختلالات جنسی مراجعه فرمایید.

سلامت قلب و آمادگی جسمانی

توجه به سلامت قلب و عروق باعث می شود تا دوره مقاوم سازی در فرد کوتاه شود. شما برای این موضوع می توانید کارهایی مانند کاهش وزن، رژیم غذایی سالم و انجام ورزش به صورت منظم را در برنامه تان قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا هم از نظر جسمی در وضعیت سالمی قرار داشته باشید و هم گرفتار بیماریهایی مانند دیابت و قند خون نیز نشوید.

مردان توجه داشته باشند که انجام تمرینات کگل باعث می شود تا دوره مقاومت کوتاه شود. در واقع تمرینات کگل با تقویت عضلات کف لگن باعث می شود تا کنترل مثانه بهبود یافته و در نتیجه دوره نسوز نیز کوتاه تر می شود. زمانی که چنین شرایطی ایجاد شود شما می توانید دفعات بیشتری انزال کنید. بنابراین اگر شما جزء مردانی هستید که می خواهید در طول روز تعداد بیشتری انزال داشته باشید حتما انجام تمرینات کگل را در برنامه تان قرار دهید.

عوارض انزال مکرر در یک روز

زیاد ارضا شدن باعث بروز هیچ اتفاقی نمی شود، چرا که چنین امکانی وجود ندارد و ارضا شدن به صورت خودکار خودش را تنظیم می کند. یعنی هیچ فردی نمی تواند تعداد دفعات زیادی انزال کند. هنگامی که مرد ارضا می شود در حجم های مختلفی مایع منی از او دفع می شود و در نتیجه به صورت خودکار تنظیمات انزال انجام می شود.

عده ای از مردان نمی توانند به تعداد زیاد انزال کنند و در مقابل افرادی وجود دارند که هرگز انزال نمی کنند. اما به طور کلی باید بدانیم که بدن می تواند به صورت خودکار خودش را تنظیم کند و امکان چند بار انزال در طول روز وجود ندارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله تعداد رابطه جنسی استاندارد را مطالعه فرمایید.

هیپراسمی از عوارض زیاد ارضا شدن

با توجه به مواردی که گفته شد می دانیم که انزال بیش از حد امکان پذیر نیست. یک بیماری نادر با نام هیپراسمی وجود دارد که در آن مرد حجم زیادی مایع منی را تولید می کند. در مطالعه ای که انجام شد مشخص گردید کمتر از ۴ درصد از مردان این بیماری را داشتند.

در واقع مردانی که گرفتار بیماری هیپراسمی هستند حجم مایع منی شان بیش از ۶.۳ میلی لیتر یا ۰.۲۱ اونس است. لازم به ذکر است که دلیل هیپراسمی دقیقا مشخص نیست ولی می توان بیان نمود که این بیماری ناشی از عفونت پروستات است که سبب التهاب می شود. بنابراین هنگامی که یک مرد زیاد ارضا می شود هیچ اتفاقی در حجم مایع منی ایجاد نمی شود و شرایط مردانی که مبتلا به هیپراسمی هستند و حجم بالایی مایع منی از آنها خارج می شود بسیار نادر است.

خطرات انزال بیش از حد

همانطور که گفته شد امکان انزال شدید وجود ندارد و هیچ فردی نمی تواند بیش از حد به انزال برسد. چرا که بدن چنین اجازه ای را به شما نمی دهند و هیچ فردی به دلیل انزال بیش از حد دچار مرگ نمی شود. برخی افراد گمان می کنند که انزال موجب می شود تا حجم اسپرم در بدن تمام شود و به ناگاه بمیرند.

اما این تصور غلط بوده و باید بدانید که بدن به صورت خودکار اسپرم تولید می کند و به همین دلیل اگر در طول روز چند بار ارضا شویم هیچ اتفاقی برایمان نمی افتد. اما باید اشاره شود که مشکل از جایی ایجاد می شود که شما بیش از اندازه خودارضایی یا رابطه جنسی داشته باشید. چرا که انجام رابطه جنسی بیش از حد ممکن می تواند باعث سوختگی ناشی از اصطکاک شود و به همین دلیل لازم است تا برای جلوگیری از بروز مشکل از روان کننده ها استفاده کنید.

زمانی که بدن اسپرم تولید می کند و فرد به انزال نمی رسد، بدن به صورت خودکار آن اسپرم را جذب می کند. همچنین گاهی اوقات فرد در خواب دچار انزال می شود که این موضوع در دوران نوجوانی بسیار رخ می دهد. همچنین برای مطالعه بیشتر مقاله فواید اسباب بازی ها جنسی را بخوانید.

بنابراین لازم است اشاره شود که اسپرم بدون انزال نیز برای بدن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و نباید چنین تصوری داشته باشید که اگر بدن اسپرم تولید کند و شما انزال نکنید آسیبی به بدن وارد می شود. چرا که اسپرم ها بر روی هم انباشته نمی شوند و باز جذب اسپرم در بدن هیچ گونه عوارض جانبی بر روی باروری یا میل جنسی ندارد.

آیا انزال مکرر مفید است؟

زمانی انسان می تواند به انزال برسد که رابطه جنسی داشته باشد و رابطه جنسی برای بدن حکم ورزش کردن را دارد. یعنی هنگامی که شما رابطه جنسی برقرار می کنید باعث می شود تا بدن تان حرکت داشته باشد و در نتیجه بیشتر سالم می مانید. در کنار این موضوع لازم است اشاره شود که انزال باعث می شود تا اکسی توسین در بدن ترشح شود و این در نتیجه سطح استرس شما کنترل می شود.

چرا که استرس به شدت برای بدن انسان مضر بوده و می تواند سبب بروز اختلال افسردگی شود. به یاد داشته باشید که انزال باعث می شود تا آرامش خاصی داشته باشید و به راحتی بخوابید و در نهایت کیفیت خوابتان نیز افزایش پیدا می کند.

زمانی که خواب با کیفیت داشته باشید تمام تنش ها از بدنتان دور می شود و همواره بدن شما سالم و قوی می ماند و برای روز بعد شاداب و با نشاط هستید.در ادامه شما را با انزال مکرر آشنا می کنیم که بر اساس تحقیقات نشان می دهد انزال می تواند برای انسان بسیار مفید باشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده است نشان می دهد انزال می تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. آن ها بیان می کنند مردانی که در طول ماه ۲۱ بار انزال می کنند چه از طریق رابطه جنسی و چه از طریق خودارضایی ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. زمانی که در خصوص میزان متوسط انزال مطالعات انجام شد اطلاعاتی را از پرسشنامه هایی به دست آورد که در آن مردان در مورد فراوانی انزال خود پاسخ دادند که همین کار باعث می شود تا داده ها معتبر باشد.

بهبود خواب و خلق و خو

همانطور که گفته شد انزال مکرر باعث می شود تا سطح هورمون اکسی توسین و دوپامین در بدن افزایش یافته و احساسات مثبت و خوبی در انسان ایجاد شود. زیرا هنگامی که شما از نظر احساسی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشید می توانید روابط خوب و سازنده ای با دیگران داشته باشید و در نتیجه تمامی احساسات و هیجانات تان نیز تنظیم می شود. شایان ذکر است که انزال باعث می شود تا انگیزه افزایش یافته و سیستم پاداش مغز نیز به خوبی کنترل می شود.

بنابراین انزال مکرر باعث می شود تا سطح استرس شما کاهش یافته و به آرامی به خواب بروید. همچنین لازم است اشاره شود که انزال باعث می شود تا کیفیت خواب فرد بهبود پیدا کند، خلق و خوبی خوبی داشته باشد، عضلات کف لگن تقویت گردد و در نهایت سطح تستوسترون نیز بهبود پیدا می کند.

افزایش کیفیت اسپرم

باید اشاره شود که انزال مکرر باعث می شود تا کیفیت تحرک اسپرم افزایش یافته و در نتیجه فرد از اسپرم های بهتر و سالم تری برخوردار خواهد بود. به صورت دقیق مشخص نیست که انزال مکرر چگونه باعث می شود تا کیفیت و تحرک اسپرم ها افزایش پیدا کند اما باید بدانیم که در این امر عوامل مختلفی دخیل است.

تقویت سیستم ایمنی بدن و قلب

همانطور که میدانید رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی هر فرد است. زمانی که فردی رابطه جنسی برقرار می کند ضربان قلبش افزایش یافته و در نتیجه جریان خون در رگ ها افزایش پیدا می کند. هنگامی که جریان خون در بدن افزایش پیدا کند فشار خون ثابت می شود و در نهایت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز کاهش می یابد.پیشنهاد می شود تا مقاله درمان کمر درد بعد از رابطه جنسی را بخوانید.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد مردانی که در طول هفته حداقل ۳ بار رابطه جنسی دارند نسبت به مردانی که در ماه فقط ۱ بار رابطه جنسی برقرار می کنند از نظر سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب در شرایط بهتری هستند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که تمام فوایدی که در خصوص انزال مکرر بیان شد با هم در ارتباط هستند. زیرا هنگامی که فرد انزال می کند مواد شیمیایی در بدن ایجاد می شود و به صورت خودکار بدن به آرامش می رسد و همین موضوع باعث می شود تا تمامی تنش ها از فرد دور شود و خواب بهتری داشته باشد.

آیا ذخیره مایع منی به بدن آسیب می زند؟

آیا ذخیره مایع منی به بدن آسیب می زند؟

در واقع هنگامی که فرد از انزال جلوگیری می کند مایع منی در بدن حبس می شود. در این رابطه اصطلاحاتی مانند حفظ منی، محفوظ ماندن رابطه جنسی و خودداری جنسی نیز وجود دارد. برخی از مردان از انجام آمیزش جنسی پرهیز می کنند و از طریق خودارضایی، احتباس مایع منی را انجام می دهند. عده ای از افراد نیز یاد می گیرند که بدون داشتن انزال به ارگاسم دست پیدا کنند. احتباس مایع منی به یک روند تبدیل شده است که این عمل یک عمل قدیمی می باشد.

افرادی که به احتباس مایع منی می پردازند بر این باورند که این کار برای جسم و روان فرد مفید بوده و می تواند حالتی معنی برای انسان ایجاد کند. آنها بیان می کنند که احتباس مایع منی سرزندگی را بیشتر می کند و در کنار آن کیفیت اسپرم نیز افزایش پیدا می کند. همچنین این کار سبب افزایش رشد عضلانی می گردد و موهای بدن را ضخیم تر می کند و صدای فرد نیز عمیق تر می شود.

فواید روانشناختی

برخی از طرفداران احتباس مایع منی بر این باورند که این کار موجب می شود تا اعتماد به نفس فرد به طور چشمگیری افزایش یافته و خود کنترلی فرد بیشتر می شود. همچنین آنها بیان می کنند که این کار سبب کاهش افسردگی و اضطراب می شود و انگیزه فرد نیز افزایش پیدا می کند.

در کنار این موارد باید به تقویت و بهبود حافظه نیز اشاره کنیم که به طور کلی تمامی مهارت های شناختی فرد رشد می یابد. زمانی که راجع به مزایای معنوی احتباس منی صحبت می کنیم باور بر این است که انجام این کار روابط بین فردی را توسعه می دهد.

بنابراین عده ای بر این باورند که احتباس مایع منی باعث می شود تا طرز فکر فرد مثبت شود. با این که چنین نظراتی از سمت افراد طرفدار احتباس مایع منی بیان می شود لازم است اشاره شود که تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است مورد خاصی را به دست نیاورده است.

افزایش تستوسترون

مطالعه ای که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که دوره پرهیز کمتر از یک روز به جای پرهیز طولانی تر به بهبود حرکت اسپرم ها کمک می کند. در این تحقیق مشخص شد افرادی که به مدت ۷ روز در پرهیز جنسی بودند سطح تستوسترون در آنها به اوج خود رسید و بعد از ۳ هفته میزان تستوسترون نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

به طور کلی ممکن است برخی افراد طرفدار احتباس مایع منی باشند. اما مطالعات علمی به نتیجه خاصی در این باره نرسیده اند. با این وجود برای برخی از مردان احتباس مایع منی میتواند نتایج خوبی را با خود به همراه داشته باشد. به عنوان مثال برخی از افراد پیشنهاد می کنند ۶ ماه قبل از ازدواج خودارضایی نکنید تا در تجربه جنسی تان با مشکلاتی مانند زود انزالی مواجه نشوید.

دسته‌بندی‌ها