دانلود کتاب صوتی تفکر سالم – راهنمای دستیابی به تفکر سالم

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
60 مگابایت
نویسنده
تاریخ انتشار
1 سپتامبر 2019
دسته بندی
۵,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کتاب های صوتی شنیدنی و جذاب با عنوان دانلود کتاب صوتی تفکر سالم – راهنمای دستیابی به تفکر سالم را جهت دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار دهیم.

دانلود کتاب صوتی تفکر سالم – راهنمای دستیابی به تفکر سالم

کتاب صوتی تفکر سالم حاوی راه‌کارهایی برای دست‌یابی به تفکر سالم و رسیدن به آرامش در زندگی از طریق مدیتیشن،است.از نظر نگارنده سیکلیک مدیتیشن راهی عملی برای شناخت خویش و کشف حالات ناشناخته خویشتن است تا به کمک این شناخت و آگاهی، انسان جدیدی را درون خود به وجود آوریم.بخش‌های کتاب عبارت‌اند از :ویژگی‌های سلامت روان، درک خود, هستی و قوانین آن، ذهن و اندیشه‌های روز.برای دستیابی به روش و تکنیک‌های آموزش عملی و کاربردی ذهن و چگونگی تربیت فکر و احساس، تکنیک‌هایی تحت عنوان سیکلیک مدیتیشن وجود دارد.

درون‌پویی یا مدیتیشن (انگلیسی: meditation) که با نام مراقبه نیز شناخته می‌شود، به‌طور کلی فنون و روش تسلط بر ذهن است. به گفته معتقدان این روش، هدف درون‌پویی تربیت و کنترل ذهن توسط تکنیک‌های درون‌گرانه برای رسیدن به شادی آگاهی و آرامشی عمیق و طولانی و غیر وابسته به غیر است.

بسیاری از آیین‌های درون‌انگارانه و برخی از دین‌های بزرگ به خصوص ادیان شرقی نظیر هندوئیسم و بوداگرایی آیین‌های درون‌پویی را نیز دربرمی‌گیرند. اکثر روش‌های محبوب درون‌پویی ریشهٔ شرقی دارند. از روش‌های معروف درون‌پویی شرقی مراقبه متعال (تی. ام)، ذاذن و درون‌پویی ویپ‌آسانا است. در درون‌پویی‌ها با تمرکز ذهن و آزاد کردن نیروی چاکرا یا شاکرا به آرامش روحی و جسمی می‌رسند و توانایی کنترل این نیرو را بدست می‌آورند.


پیشنهاد ویژه:کتاب صوتی ترغیب نوشته جین آستین

نام

درون‌پویی یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنی است که در آن شخص به آرامی توجه خود را به درون می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. اکثر انواع مدیتیشن از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به غرب رفته‌است. تنها در سه دهه اخیر است که این تکنیک‌ها به‌طور جدی برای دستیابی به سلامتی، بخصوص برای درمان استرس و کاهش دردهای مزمن به کار می‌رود.

تکنیک‌های رایج درون‌پویی

سه تکنیک رایج مدیتیشن در بسیاری از کشورها، درون‌پویی TM، درون‌پویی تنفسی و درون‌پویی تمرکزی می‌باشد:

در TM شما یک کلمه یا صوت ساده (که مانترا نامیده می‌شود) را در طول زمان درون‌پویی با خود تکرار می‌کنید تا افکار خود را متمرکز کنید و به حالت آرامش برسید.
درون‌پویی تنفسی، تمرکز بر فرایند دم و بازدم، برای کمک به روشن شدن ذهن می‌باشد.
درون‌پویی تمرکزی، تمرکز روی زمان حال، قدردانی از افکاری که به سطح می‌آیند و مشاهده آن‌ها بدون قضاوت است.

اثرات درون‌پویی

TM در سال ۱۹۶۰ هنگامی که ماهاریشی ماهش یوگی آن را به آمریکا برد، عمومی شد. در این زمان، گزارش هایی از یوگی‌ها و استادان مدیتیشن هندی که قادر به دگرگونی در حالات آگاهی و کنترل اعمال بدن مانند فشار خون بودند، به غرب رسید. این موارد جرقه‌هایی برای محققان غربی و کسانی که بر روی روش‌های سلامتی کار می‌کردند – و عده زیادی از مردم -برای شروع تحقیقات قدربارهٔ عامل نهانی افزایش سلامتی این تکنیک‌های قدیمی شد. در سال ۱۹۷۵ هنگامی که دکتر هربرت بنسن (Herbert Benson)، یکی از پزشکان پرآوازه دانشگاه هاروارد، کتاب مشهور خود به نام «پاسخ آرمیدگی» (Relaxation Response) را منتشر کرد، اعتماد به این تکنیک‌ها بیشتر شد. این کتاب نشان می‌داد که مدیتیشن چگونه توانسته به درمان فشارخون بالا، دردهای مزمن، بیخوابی و بسیاری از بیماری‌های جسمی کمک کند. وموجب شادی روان میشود امروزه مدیتیشن به عنوان یک درمان کمکی برای کاهش درد و کنترل استرس پذیرفته شده‌است و در بسیاری از بیمارستانها و مراکز درمانی در سراسر آمریکا آموزش داده شده، با بیماران تمرین می‌شود. مدیتیشن همچنین بخشی از سایر تکنیک‌های ذهن- بدن مانند یوگا، چی گونگ و تایچی می‌باشد که در سالهای اخیر در آمریکا محبوبیت پیداکرده‌اند.

فهرست مطالب

  • عنوان
  • مقدمه
  • یاداشت
  • بخش اول: ویژگی های سلامت روان
  • بخش دوم: درک خود هستی و قوانین آن
  • ۱- چرخه هستی
  • ۲- راز کارما
  • ۳- پرسش کیستم
  • ۴- نهایت تجسم وجود خدا
  • ۵- درخت هستی
  • بخش سوم: ذهن
  • ۱- مدیریت ذهن
  • ۲- بررسی تنش
  • ۳- مدیتیشن
  • ۴- راز مدیتیشن
  • ۵- شفابخشی چاکراها
  • ۶- سیکلیک مدیتیشن
  • ۷- ساینتولوژی
  • بخش چهارم: اندیشه های روز
  • صلح و آرامش
  • عشق
  • قدرت
  • آگاهی
  • خلوص
  • سپاس
  • خیر و برکت
  • منابع

مطالعه بیشتر

   راهنمای دانلود
  • در صورت ثبت نام لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • در صورت مشاهده ارور در فایل های فشرده آخرین نسخه Winrar را نصب نمایید.
  • همچنین می توانید از فشرده ساز 7 zip نیز استفاده نمایید.
  • برای اجرای فایل های صوتی و تصویری می توانید از نرم افزار KMPlayer استفاده کنید.
  • برای اجرای کتاب های الکترونیکی هم می توانید از نرم افزار Adobe Reader استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 − 44 =