آموزش زبان دوم به کودکان و شناخت مزایای یادگیری زبان دوم

آموزش زبان دوم به کودکان و شناخت مزایای یادگیری زبان دوم

بسیاری از والدین به دنبال این هستند که فرزندشان زبان دوم را یاد بگیرد، باید بدانید که یادگیری زبان دوم در کودکی بسیار آسان بوده و اگر در همان اوایل کودک را در معرض زبان دوم قرار دهید فرزند شما می تواند زبان دوم را به سادگی بیاموزد. ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان آموزش زبان دوم به کودکان و شناخت مزایای یادگیری زبان دوم را به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه مند هستید تا به فرزند خود زبان دوم را آموزش دهید تا انتهای مقاله آموزش زبان دوم به کودکان با گروه علمی پژوهشی برنا اندیشان همراه باشید.

آموزش زبان دوم به کودکان و شناخت مزایای یادگیری زبان دوم

تکنیک های آموزش زبان دوم به کودکان به شما کمک می کند تا بتوانید به آسانی زبان دوم را به فرزند خود آموزش دهید و به پرورش قوه شناختی اش کمک نمایید.

زبان دوم مهارت های شناختی را در نوزادان تقویت می کند

بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند فرزندان خود را بزرگ کنند و مدام به دنبال این هستند که چکار کنند تا فرزندشان به دو زبان صحبت کند، خواه این امر به دلایل فرهنگی، اهداف آموزشی یا غنی سازی تجربه زندگی آنها باشد اگرچه که تسلط بر دو زبان ممکن است مهارت فوق العاده ای باشد یک مطالعه نشان داده است که این یک مزیت عمده نیز برای مغز نوزادان دارد.اگر به آموزش زبان علاقه مند هستید به پکیج های آموزش زبان انگلیسی مراجعه نمایید.

مزایای دوزبانه بودن

مطالعات قبلی تأیید کرده اند که دوزبانه بودن فوایدی دارد مانند اینکه توانایی شناختی، به ویژه حل مسئله را افزایش می دهد دانستن دو زبان همچنین دارای مزایای اقتصادی، اجتماعی و ارتباطی است. انجمن شنیداری زبان و گفتار آمریکا چندین مزیت مهم دو زبانه بودن را ذکر می کند که به ویژه برای نوزادان بسیار مفید است:

  • توانایی انتخاب سریع کلمات جدید
  • مهارت با کلمات قافیه دار
  • آموزش نحوه تجزیه کلمات بر اساس اصوات آنها هنگام یادگیری صحبت و خواندن
  • تقویت توانایی یادگیری اطلاعات جدید
  • گروه بندی گروه
  • حل مسئله
  • مهارت شنیداری بهبود یافته
  • همدلی و ارتباط با دیگران که به همان زبان صحبت می کنند

در حال حاضر حدود 12 درصد از افراد بالای 5 سال دوزبانه هستند اما کارشناسان پیش بینی می کنند که تعداد افرادی که به دو زبان صحبت می کنند فقط به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین فقط منطقی است که والدین ممکن است بخواهند خیلی زود به کودک خود زبان دوم را آموزش دهند زیرا مطالعات نشان داده است که یادگیری زبان دوم در سنین پایین بسیار آسان تر است. برای کودک یادگیری همزمان دو زبان آسانتر از آن است که یک فرد بزرگسال بعداً در زندگی سعی کند زبان دوم را یاد بگیرد.همچنین پیشنهاد می شود تا پکیج آموزش اصول یادگیری زبان دوم را مشاهده نمایید.

آیا می توانید به کودک خود بیاموزید که دو زبانه باشد؟

در حالی که بسیاری از والدین و کارشناسان مزایای یادگیری دو زبان برای فرزندان (یا بیشتر!) را تشخیص می دهند در واقع آموزش کودکان به یادگیری دو زبان می تواند کمی چالش برانگیز باشد. نوزادانی که در خانه هایی بزرگ می شوند که والدین یا سرپرستان آنها به دو زبان صحبت می کنند بسیار آسان و طبیعی زبان دوم را یاد می گیرند.

نوزادانی که از مزیت والدین یا مراقبین دوزبانه برخوردار نیستند هنوز هم می توانند از یادگیری دو زبان بهره مند شوند.برای مطالعه بیشتر به مقاله هفت قانون طلایی یادگیری زبان انگلیسی را مراجعه نمایید.

برای تلاش برای تعیین دقیقاً میزان مواجهه کودک با زبان دوم برای یادگیری زبان متخصصان در مادرید اسپانیا مطالعه ای را بر روی کودکانی انجام دادند که از 7 ماه تا 33.5 ماه داشتند تا ببینند چگونه آموزش انگلیسی بر روی آنها تأثیر می گذارد توسعه زبان این متخصصان کودکان را در چهار مرکز آموزش نوزادان در مادرید جایی که روزانه به بچه ها جلسات گروهی یک ساعته انگلیسی از مربیان انگلیسی صحبت می کردند به عنوان زبان اول مطالعه کردند مجموع جلسات در طول 18 هفته انجام شد.

این مطالعه نشان داد که کودکان در جلسات گروهی بهتر از سایر روشهای آموزش انگلیسی عمل می کنند و کودکان حتی تا 18 هفته پس از اتمام مطالعه، کلمه های جدید و فهم زبان انگلیسی را نسبت به همسالان خود حفظ می کنند.

چگونه نوزادان یاد می گیرند دو زبانه باشند

مطالعات نشان می دهد هرچه زودتر بتوانید کودک خود را به زبان دوم معرفی کنید احتمال دو زبانه بودن او بیشتر است یک مطالعه نشان داد که حتی تا 12 ماهگی درک نوزادان از نحوه شنیدن کلمات به زبان اول آنها محدود می شود نوزادان با توانایی شنیدن اصوات از انواع زبانها متولد می شوند اما با نزدیک شدن به اولین سالگرد تولد تمرکز آنها کاهش می یابد بنابراین آنها فقط می توانند صدای زبان اصلی خود را بشنوند.

نکته اصلی در یادگیری زبان دوم در دوران کودکی کودک شما این است که شبکه ها و مسیرهای مغزی آنها هنوز به طور کامل شکل نگرفته است بنابراین مغز آنها می تواند در حالی که نوزاد هستند بطور همزمان شبکه را برای هر دو زبان تنظیم کند چیزی که مغز بزرگسالان فقط قادر به انجام این کار نیست.

بنابراین مهم است که کودک خود را در اسرع وقت در معرض هر دو زبانی قرار دهید که می خواهید او یاد بگیرد خصوصاً قبل از اولین تولد او، اگر این مهلت را فراموش کرده اید نگران نباشید کودکانی که قبل از 5 سالگی در معرض دو زبان قرار دارند نیز مزایای عمده ای در رشد مغزی خود دارند.

آموزش دوزبانه بودن به کودکان

بنابراین می دانیم که دو زبانه بودن بسیار خوب است و بهتر است اگر نوزادان از بدو تولد بتوانند زبان دوم را انتخاب کنند. اما دقیقاً چطور به کودک دوزبانه بودن را یاد دهید؟پیشنهاد می شود تا کارگاه درمان اختلالات یادگیری را مشاهده نمایید.

بهترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی

آموزش زبان دوم به کودکان

محققان دریافته اند که کودک از طریق کمیت و کیفیت زبان دومی که در اطراف او صحبت می شود یاد می گیرد دو زبانه باشد نوزادان در یک محیط شخصی به فرد در مقابل سرویس پخش ویدئو یا پخش جریانی که به زبان دوم آموزش می دهد بهتر یاد می گیرند و همانطور که مطالعه نشان داد نوزادان 9 ماه به پایین در جلسات بازی مبتنی بر بازی با یک معلم خصوصی خوب عمل می کنند همانطور که می توانند در یک محیط طبیعی در خانه زبان را یاد بگیرند.

کودک شما در یک جلسه گروهی به چه میزان تماس نیاز دارد؟ مطالعات قبلی نشان داده است که 12 جلسه در طول 5 هفته  در مجموع فقط 6 ساعت در معرض زبان خارجی – تمام نوزادانی بود که برای شروع تنظیم مسیرهای رشد مغز برای یادگیری زبان دوم مورد نیاز بودند. (بله مغز نوزادان شگفت انگیز است.) به نظر می رسد یک رابطه اصلی بین یک محیط اجتماعی و زبان وجود دارد بنابراین نوزادان دوست دارند در یک محیط اجتماعی یا بازی زبان را یاد بگیرند.

مربیان این مطالعه همچنین از گفتار معطوف به نوزاد استفاده کردند آن ​​والدین و پرستارانی که به طور طبیعی هنگام گفتگو با نوزادانی که دارای یک دستور زبان ساده، صدای بالاتر و مصوت های بلند هستند از آنها استفاده می کنند. این روش طبیعی صحبت با نوزادان در واقع به مغز آنها کمک می کند تا زبان را بهتر یاد بگیرند مغز بچه ها در ابتدا تمرکز خود را روی صداها قرار می دهد بنابراین صدای بالاتر و صداهای اغراق آمیز و کندتر باعث می شود که آنها ابتدا بتوانند آن صداها را یاد بگیرند سپس کلمات ترجمه می شوند.

برای نوزادان 7 ماهه و حداکثر 33.5 سال مطالعه مادرید نشان داد که جلسات بازی 1 ساعته روزانه در یک محیط اجتماعی با مربیان انگلیسی به مدت 18 هفته منجر به “دستاوردهای قابل توجه در درک و تولید زبان های خارجی” می شود. شاید از همه مهمتر محققان 18 هفته پس از اتمام جلسات تدریس خصوصی و بعد از اینکه هیچ گونه تماس دیگری با انگلیسی نداشتند نوزادان را دوباره آزمایش کردند و دریافتند که مغز آنها هنوز قادر به حفظ دانش، کلمات جدید و اصواتی است که داشتند آموخته این نشان داد که قرار گرفتن در معرض اولیه در محیط بازی با معلم خصوصی به تقویت توانایی مغز در حفظ زبان نیز کمک می کند.

به طور خلاصه تمام چیزی که طول می کشید یک روز در یک شبانه روز بود که نوزادی با شخص دیگری که به زبان دیگری صحبت می کند برای یادگیری بازی می کند.اگر به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی علاقه مند هستید به پکیج آموزش جامع مکالمه زبان انگلیسی مراجعه نمایید.

سخن پایانی

آموزش زبان دوم به کودک از بسیاری جهات می تواند برای او سودمند باشد شما نه تنها بعداً با مهارت داشتن زبان دوم کودک خود را برای موفقیت آماده می کنید چیزی که در اقتصاد جهانی بسیار مطلوب است و می تواند به فرد کمک کند تا شغل خوبی پیدا کند بلکه دوزبانه بودن نیز باعث رشد مغز کودک شما می شود.

اگر می توانید بهتر است کودک را در اوایل کودکی در معرض دو زبان قرار دهید زیرا مغز نوزادان از یک سالگی شروع به تمرکز روی یک نوع زبان می کند با این حال مغز کودکان هنوز می تواند تا 5 سالگی زبان را بهتر یاد بگیرد و حفظ کند. همه کودکان اگر در معرض دو زبان قرار بگیرند از افزایش رشد مغزی بهره مند می شوند بنابراین از تشویق کودک خود به یادگیری زبان دوم بدون توجه به سن آنها نترسید نوزادان از طریق بازی بهتر یاد می گیرند و اگر شما خود به زبان دوم صحبت نمی کنید یک جلسه گروهی یا یک جلسه معلمی با یک شخص واقعی، موثرترین راه برای یادگیری زبان دوم به نوزاد است.

دسته‌بندی‌ها