آشنایی با انواع گرایش جنسی در انسان ها

آشنایی با انواع گرایش جنسی در انسان ها

در مورد گرایش جنسی چه می دانید؟ گرایش جنسی به معنای وجود حس علاقه و رغبت به فردی دیگر می باشد. به طور کلی گرایش جنسی در تمام افراد در دوران نوجوانی مشخص می شود. یعنی افراد در همین سن به دنبال شناخت خود و هویت شخصی شان می باشند. در این زمینه باید اشاره شود که کارگاه های روانشناسی می توانید آموزش های بی نظیری را در اختیار شما قرار دهد.

لازم است اشاره شود که عوامل متعددی بر روی گرایشات انسان ها تاثیر می گذارد. به عنوان مثال عوامل روانشناختی، هورمونی، بیولوژیکی و عوامل درونی از آن دسته از عواملی می باشند که باعث میشوند تا گرایشات افراد شکل بگیرد. همچنین باید بدانید که رفتار جنسی و گرایش جنسی با یکدیگر متفاوت است.

زیرا رفتار جنسی مشخص می کند که افراد به چه نوع رابطه جنسی خاصی علاقه دارند ولی گرایش جنسی به این معناست که فرد در انتخاب شریک جنسی خویش دارای چه ترجیحاتی است. با توجه به مهم بودن موضوع در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص گرایش جنسی و ناهنجاری هایی که در این باره وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

پس اگر شما می خواهید بدانید که استریت چیست و با انواع گرایشات مختلف آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

هویت جنسی چیست؟

در ابتدا لازم است تا به صورت کامل با موضوع هویت جنسی آشنا شویم و بدانیم که هویت جنسی چیست و چگونه شکل می گیرد. در معنای کلی به شناخت فرد از امیال جنسی خویش هویت جنسی گفته می شود. در حدود ۳ الی ۴ سالگی هویت جنسی برای اولین بار در انسان شکل می گیرد.

یعنی هنگامی که فرد برای اولین بار احساس دختر یا پسر بودن می کند. در همین سن کودک از نقش افراد بزرگسال تقلید می کند و تلاش می کند تا رفتارش مانند آنها باشد. به عنوان مثال دختری که از لوازم آرایشی مادرش استفاده می کند می خواهد نقش یک زن را تمرین کند.

یا هنگامی که یک پسر بچه برای خودش سبیل می گذارد می خواهد نقش یک مرد را بازی کند. بنابراین متوجه می شویم که هویت جنسی به دنبال همانندسازی با والد جنس مخالف شکل می گیرد. از این رو بسیاری از کودکان بازی هایی را انجام می دهند که مرتبط با جنسیت خودشان باشد.

شایان ذکر است که عواملی مانند فرهنگ، خانواده، مذهب و جامعه نیز در تعیین هویت جنسی نقش مهمی را ایفا می کند. در طی همین فرایند فرد یاد می گیرد که خودش را با جنسیت خویش منطبق کند و مانند یک انسان سالم خودش را زن یا مرد بداند.

در این میان اگر فرد دچار تردید در هویت جنسی شود بحران به وجود می آید که نیاز است تا به روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمایید.

آشنایی با اختلال هویت جنسی

زمانی که فرد جنسیت خودش را نمی پذیرد و از جنسی خویش رضایت ندارد تحت عنوان اختلال هویت جنسی شناخته می شود. در این اختلال عواملی مانند اختلالات هورمونی، وراثتی و مغزی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. هر چند که عوامل روانشناختی و زیست شناختی نیز در ایجاد اختلال هویت جنسی موثر می باشند.

لازم به ذکر است که در اختلال هویت جنسی، خانواده دارای نقش بسیار مهمی است. در مورد شیوع اختلال هویت جنسی باید بدانیم که این اختلال در مردان حدود ۴ درصد و در زنان چیزی حدود ۲ درصد می باشد. به یاد داشته باشید که اگر اختلالات هویتی به صورتی درست هدایت و کنترل نشوند به سمت مشکلاتی مانند مصرف مواد، اعتیاد به تریاک یا مورفین منحرف می شود. پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان اختلالات جنسی از دکتر هلاکویی مراجعه نمایید.

افرادی که دچار اختلال هویت جنسی هستند از دوران نوجوانی لباس های جنس مخالف را می پوشند و همواره تلاش می کنند تا خودشان را به عنوان فردی دارای جنس مخالف معرفی کنند. در دوران بزرگسالی نیز عمل جراحی و هورمون درمانی را شروع می کنند تا با تغییر صفات ثانویه جنسی گرایش اصلی خودشان را ابراز کنند.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که افراد دارای اختلال هویت جنسی دارای مادران گرفتار اختلال افسردگی و اختلال شخصیت هستند. همه ما می دانیم که محیط تاثیر زیادی بر روی ما دارد و از این رو در شکل گیری هویت و نقش جنسی نیز تاثیر زیادی بر روی تمام انسان ها می گذارد. به یاد داشته باشید که درمان شناختی رفتاری می تواند در بهبود و کنترل اختلال هویت جنسی بسیار مفید و موثر باشد.

شناخت انواع گرایشات جنسی

در ادامه با گروه برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل شما را با انواع گرایشات جنسی آشنا کنیم.

هم جنس گرا

فردی که به هم جنس خویش گرایش جنسی داشته باشد تحت عنوان همجنسگرا شناخته می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که عوامل زیستی بر روی ایجاد همجنسگرایی تاثیر زیادی می گذارد.

گرایش جنسی چیست و چه عواملی در شکل گیری آن نقش دارد؟

چرا که مطالعات نشان می دهد همجنس گرایی در مردان به علت نبود آندروژن و در زنان به دلیل زیاد شدن آندروژن می باشد. لازم به ذکر است که برخی از روانشناسان عوامل خانوادگی و عاطفی را در ایجاد همجنسگرایی دخیل می دانند. نظریه معروف بم بیان می کند که ناهمنوایی جنسیتی در کودکان می تواند پیش بینی کننده گرایش همجنس گرایی در دوران بزرگسالی باشد. برای مطالعه بیشتر به مقاله جنون جنسی مراجعه فرمایید.

به عنوان مثال کودکانی که در دوران کودکی علاقه دارند تا با اسباب بازی های مربوط به جنس مخالف بازی کنند. در این میان لازم به ذکر است که همانند سازی با والدین نیز تاثیر بسیاری در شکل گیری گرایش همجنسگرایی دارد. مثلا مردانی که همجنسگرا هستند در دوران کودکی به مادر خودشان می چسبند و از پدرشان فاصله می گیرند.

نیمه جنسگرا

افرادی که دارای گرایش نیمه جنس گرا هستند صرفا زمانی وارد رابطه جنسی می شوند که شور و علاقه زیادی در آنها ایجاد شده باشد. یعنی اگر بتوانند با فردی دیگر یک رابطه بسیار عمیق و عاطفی ایجاد کنند میل جنسی در آنها به وجود می آید.

دو جنس گرا

افراد دو جنس گرا در یافتن هویت خودشان دچار سردرگمی هستند. این افراد در نهایت به یکی از دو گروه همجنس گرا یا دگر جنس گرا میل پیدا می کنند. لازم به ذکر است که افراد دو جنس گرا به یک اندازه به هر دو جنس علاقه ندارند. شایان ذکر است که در بین افراد دوجنسگرا بیماریهایی مانند ایدز رواج دارد.

چرا که آنها از یک طرف با همجنس خودشان وارد رابطه می شوند و از طرف دیگر با جنس مخالف شان نیز رابطه جنسی دارند. گاهی اوقات این افراد ازدواج می کنند و در کنار همسر خودشان برای خود یک شریک عاطفی و جنسی نیز پیدا می کنند تا با او نیز در رابطه باشند.

زن همجنس گرا (لزبین)

زنی که به همجنس خودش تمایل جنسی داشته باشد تحت عنوان لزبین شناخته می شود. در واقع زنان لزبین علاقه دارند تا فقط با همجنس خودشان وارد رابطه شوند.

استریت

نام دیگر دگر جنس گرایی استریت (Straight) می باشد. در این گرایش مرد به زن و زن به مرد تمایل دارد. این نوع گرایش طبیعی ترین و سالم ترین نوع گرایش جنسی در بین انسان ها می باشد. به طور کلی دگر جنس گرایی با تمامی عوامل بیولوژیکی، روانی، هویت جنسی، خانواده، اجتماعی و سایر موارد انسان سازگار است.

شایان ذکر است که استریت یا همان دگر جنس گرایی از قدیمی ترین گرایشات جنسی بشر است که موجب شده است تا تمدن و ساختار خانواده شکل بگیرد. گرایش استریت شامل میل جنسی، برانگیختگی جنسی، روابط عاشقانه و خیال پردازی در رابطه با فرد مورد علاقه است. یعنی در گرایش استریت زن و مرد برای یکدیگر جاذبه دارند و هر یک از آنها با در کنار هم بودن به آرامش می رسند.

در استریت با این که مرد و زن دارای اختلافات زیادی با هم هستند ولی میل زیادی به یکدیگر دارند. انسانی که سالم باشد وقتی در کنار جنس مخالف خودش قرار می گیرد احساس آرامش می کند. به عنوان مثال پیرمرد و پیرزنی که زن و شوهر هستند در سنین بسیار بالا نیز باز هم یکدیگر را دوست دارند و با وجود تمام مشکلات جسمی، دوست دارند تا در کنار هم باشند و از هم صحبتی با هم لذت می برند. به یاد داشته باشید که روابط عاطفی و صمیمی از روابطی مانند رابطه والد و فرزند، خواهر و برادر یا معلم و شاگرد متفاوت است.

در واقع چنین گرایشی را خداوند در ذات انسان ها قرار داده است تا بتوانند نیازهای یکدیگر را تکمیل کنند و به بقای نسل بشر نیز کمک کنند. زمانی که دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند و نسبت به یکدیگر حس جنسی فراوانی دارند بعد از مدتی میزان علاقه شان به همدیگر افزایش می یابد و چنین لذتی در هیچ نوع رابطه دیگری وجود ندارد. به عنوان مثال هرگز نمی توان لذت جنسی استریت یعنی رابطه جنسی بین زن و مرد را با خودارضایی یا همجنس گرایی مقایسه کرد.

چرا فردی که سالم است گرایش استریت دارد؟

همه ما می دانیم که موجودات تمام دنیا به دو دسته مذکر و مونث تقسیم می شود. در واقع در هر یک از جنس ها توانایی هایی وجود دارد که در جنس دیگر نبوده و از همین رو آنها در کنار هم می توانند به کمال دست پیدا کنند. به عنوان مثال ویژگی هایی مانند زیبایی، غرور، لطافت، روحیه مادرانه، میل به فداکاری، هوش کلامی عالی، ریزبینی و احساسی و عاطفی عمل کردن در زنان وجود دارد. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان عدم تفاهم جنسی را مطالعه فرمایید.

در مقابل نیز مردان دارای هوش منطقی عالی، قدرت جسمی بالاتر، تفکر فضایی، رقابت جویی و قانون مدارتر هستند. لازم به ذکر است که وجود تفاوت بین زن و مرد موجب می شود تا آنها بتوانند به تفاهم برسند و در نتیجه زمینه ایجاد خودشکوفایی و رفع نیازهای یکدیگر را فراهم می کنند. چنین تفاوت هایی را می توانیم در مسائلی مانند ورزش و موضوعات علمی مشاهده کنیم.

یعنی افرادی که در کارهای علمی و ورزشی نگاه برابری به هر دو جنس دارند از تمام زوایا به آن می نگرند. شایان ذکر است که رابطه سالم بین زن و مرد علاوه بر ارضای نیازهای احساسی و جنسی باعث رشد فردی و معنوی افراد نیز می شود.

گرایش جنسی سالم چه فوایدی دارد؟

حالا که با گرایش جنسی استریت یا دگر جنس گرا آشنا شدیم لازم است بیان نماییم که این گرایش چه فوایدی برای انسان دارد. افرادی که دارای گرایش سالم و طبیعی هستند خیلی کمتر دچار اختلالات روانی می شوند. زمانی که دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند و در بستر ازدواج وارد رابطه جنسی می شوند کمتر دچار استرس و افسردگی می شوند.

همچنین افزایش هورمون های اکسی توسین موجب افزایش سلامت قلب و عروق، زیبایی و تناسب اندام می شود. در مردان نیز به سلامت پروستات کمک می کند و بسیاری از دردها را کاهش می دهد. به علاوه افرادی که دارای گرایش جنسی هستند و به جنس مخالف خود تمایل دارند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و عمر طولانی تری نیز دارند.

انواع ناهنجاری های جنسی

زمانی که فرد نسبت به اشیای بی جان، کودکان یا کارهایی مانند کتک زدن، تحقیر کردن، برده شدن و … علاقه داشته باشد تحت عنوان انحراف جنسی شناخته می شود. در انحرافات جنسی فرد آنقدر به هدف جنسی اش وابسته است که اگر مانند آن را نتواند تجربه کند اصلا به تحریک نمی رسد.

لازم به ذکر است که افراد دارای ناهنجاری های جنسی همواره مشغله فکری دارند و فانتزی های جنسی عجیبی در ذهن آنها وجود دارد. در واقع میل جنسی آنها نسبت به موضوعات غیر عادی موجب می شود تا آنها فقط به ارضای جنسی فکر کنند. باید اشاره شود که ناهنجاری های جنسی معمولا در دوران نوجوانی ظاهر می شود و به ندرت در افراد ۶۰ سال دیده می شود.

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا با انواع ناهنجاری های جنسی آشنا شویم.

اختلال میل جنسی هیپواکتیو در مردان

این اختلال جنسی به این صورت می باشد که فرد افکار و خیال پردازی های جنسی بسیار کمی دارد یا اصلا میل جنسی در او وجود ندارد. البته لازم است اشاره شود که تشخیص این اختلال به عهده روانشناس بالینی یا روانپزشک است.

اختلال میل برانگیختگی جنسی در زنان

در این اختلال میل و علاقه جنسی فرد به شدت کاهش پیدا می کند و در واقع هیچ گونه خیال پردازی جنسی در او وجود ندارد. گاهی اوقات نیز به این صورت می باشد که فرد برای فعالیت جنسی پیش قدم نمی شود. یعنی هیچ گونه هیجان جنسی در او ایجاد نمی شود و فراوانی و شدت احساس های بدنی در اندام های تناسلی او کاهش پیدا می کند.

چرا گرایش جنسی سالم برای انسان مفید است؟

اختلال ارگاسم زنانه

شایان ذکر است که زنان از نظر نوع و شدت تحریک و ارگاسم با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع در اختلال ارگاسم زنان، بعد از تحریک جنسی رنج زیادی را تجربه می کنند. زیرا به ارگاسم رسیدن یا نرسیدن زن فقط به رفتار همسرش وابسته است.

برخی از مردان بر این باور هستند که اگر در طول رابطه جنسی نتوانند همسرشان را به ارگاسم برسانند به این دلیل است که آنها بی تجربه هستند و توانایی این کار را ندارند. به همین دلیل برخی از زنان برای جلوگیری از آسیب به همسرشان به دروغ ابراز می کنند که به ارگاسم رسیده اند.

لازم به ذکر است که اختلال ارگاسم زنان معمولا بعد از یائسگی رخ می دهد. به یاد داشته باشید که تنبیه شدن در دوران کودکی و دریافت اطلاعات ناقص در خصوص قاعدگی می تواند احتمال این اختلال را به شدت افزایش دهد.

اختلال بچه بازی

افرادی که گرفتار اختلال بچه بازی هستند با دیدن کودک یا نوجوان دچار تحریک جنسی می شوند. در واقع این افراد خیال پردازی های زیادی در خصوص رابطه جنسی با کودکان نابالغ را دارند. اما باید اشاره شود که اختلال بچه بازی با اختلالاتی مانند کودک آزاری جنسی و یا زنا با محارم و مزاحمت های جنسی دیگر متفاوت است.

چرا که این موارد به عنوان جرم شناخته می شود و در قانون برای هر یک از آنها مجازات های خاصی نیز در نظر گرفته شده است. در اختلال بچه بازی احتمال سوء استفاده جنسی از دختران ۳ برابر پسران است و در خانواده های فقیر بیشتر شایع است. در خصوص فعالیت های جنسی افراد دارای اختلال بچه بازی باید اشاره شود که آنها به کارهایی مانند برهنه کردن کودک، دستمالی کردن اندام او یا تجاوز به او علاقه دارند.

نکته ای که در خصوص این افراد وجود دارد این است که آنها هرگز از انجام چنین کارهایی پشیمان نمی شوند و دچار عذاب وجدان نمی شوند. حداقل سن برای آسیب شناسی ۱۶ سال است و باید فرد دچار اختلال بچه بازی ۵ سال از فرد قربانی بزرگتر باشد.

اختلال زوفیلیا

اختلال زوفیلیا به معنای رابطه جنسی با حیوانات می باشد و در افرادی که ساکن روستا هستند و با حیوانات رابطه زیادی دارند بیشتر دیده می شود. آنها با حیواناتی مانند گوسفند، بز، الاغ، اردک، غاز، سگ و گربه رابطه جنسی برقرار می کنند.

اختلال کوپروفیلیا

اختلال کوپروفیلیا مربوط به افرادی است که از تماس با ادرار و مدفوع دچار تحریک جنسی می شوند. باید بیان شود که این افراد از تماشای مدفوع کردن دیگران لذت می برند و حتی دوست دارند فردی بر روی آنها مدفوع کند. در مواقع نادر نیز برخی افراد از این که فرد دیگری بر روی آنها مدفوع کند لذت می برند.

اختلال کلیزما فیلیک

این اختلال یکی از عجیب ترین انحرافاتی است که فرد از تنقیه جنسی لذت زیادی می برد. زمانی که زندگینامه این افراد مورد بررسی قرار می گیرد مشخص می شود که آنها در دوران کودکی دارای مادرانی بوده اند که به دلیل مهربانی به تعداد زیاد فرزندشان را تنقیه می کرده اند.

در واقع این محبت مادری موجب شده است تا عمل تنقیه به کاری لذت بخش برای فرد تبدیل شود. در نتیجه در دوران بزرگسالی اختلال تنقیه خواهی در فرد شکل می گیرد و نمی تواند رابطه جنسی سالمی با همسرش داشته باشد.

اختلال نکروفیلیا

این اختلال از جمله انحرافاتی است که بسیار نادر بوده و بر اساس آن فرد از دیدن جسد دیگران به لذت جنسی دست پیدا می کند. اختلال مرده خواهی در مردان شایع بوده و برخی از آنها برای آنکه به خواسته شان دست پیدا کنند حتی نبش قبر می کنند و جسد را از خاک بیرون می کشند و با او وارد رابطه جنسی می شوند. گاهی اوقات نیز این افراد وارد مشاغلی می شوند که دسترسی راحت تری به مرده ها داشته باشند. به عنوان مثال در سردخانه ها کار می کنند تا در آرامگاه ها مشغول به کار می شوند.

اختلال عورت نمایی

افراد وجود دارند که گرفتار اختلال عورت نمایی هستند. این افراد از طریق نمایش آلت جنسی خودشان به فردی دیگر به لذت جنسی دست پیدا می کنند. یعنی مواردی پیش می آید که فرد آنچنان تحت فشار است که طبق آن در خیابان آلت جنسی اش را به فردی دیگر نشان می دهد.

انجام این کار باعث می شود تا فرد دچار مشکلات قانونی شود و توسط پلیس دستگیر شوند. اختلال عورت نمایی در دوران بزرگسالی شروع می شود تا طول عمر ادامه پیدا می کند. مطالعات نشان می دهد که در این افراد سابقه وجود افسردگی یا سوء مصرف مواد وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که اختلال نمایشگری جنسی معمولا در افراد وجود دارد که دارای مشکلات بین فردی هستند و نمی توانند رابطه سالمی با جنس مخالف برقرار کنند. آنها در مکان هایی مانند پارک ها، مکان های عمومی، بازارها و یا کوچه ها کمین می کنند تا قربانی شان را پیدا کنند و زمانی که فرد به آنها نزدیک شد به ناگاه در مقابل او ظاهر می شوند و خیلی سریع آلت جنسی شان را به او نشان می دهند و با انجام این کار به تحریک بالایی دست پیدا می کنند. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که این افراد صرفا آلت خودشان را به دیگران نشان می دهند و هیچ آسیبی به شخصی وارد نمی کنند.

اسکاتولوجیای تلفنی

برخی از افراد از طریق تماس تلفنی به هدف های جنسی شان دست پیدا می کنند که روانشناسان بر این باورند این کار نوعی اختلال محسوب می شود. یعنی این افراد از طریق تماس تلفنی قربانی شان را می ترسانند و او را دچار شوک می کنند تا از این طریق به لذت برسند.

مطالعات نشان می دهد که مزاحمین تلفنی اغلب مردانی هستند که دارای عقده حقارت هستند و از طریق تماس تلفنی به اوج لذت جنسی دست پیدا می کنند. قربانیانی که در دام این افراد می افتند واکنش هیجانی زیادی از خودشان نشان می دهند و همین کار موجب می شود تا فرد مجدد با آنها تماس بگیرد. بنابراین بهترین کار برای مقابله با این افراد عدم نمایش واکنش است.

اختلال چشم چرانی

یکی دیگر از انواع انحرافات جنسی اختلال تماشاگری جنسی است که در آن فرد تمایل دارد تا فعالیت جنسی دیگران را تماشا کند. در واقع فرد موقعیتی را پیدا می کند که بتواند از آنجا بدن لخت فرد دیگری را مشاهده کند و با این کار به لذت جنسی دست پیدا می کند.

اختلال یادگارپرستی

اختلال یادگارخواهی نوعی انحراف جنسی است که در آن فرد علاقه شدیدی به عضوی از بدن یا یک شی خارجی دارد. در واقع اختلال یادگار پرستی موجب می شود تا فرد فقط از طریق اندام و اشیایی خاص به تحریک جنسی دست پیدا کند. فردی که اختلال یادگارخواهی دارد برای یک عضو خاص آن چنان ارزشی قائل است که موجب می شود تا توجهی به رابطه جنسی سالم نداشته باشد.

گاهی اوقات وجود دارد که برخی از افراد لباس زیر جنس مخالف را می دزدند و از طریق آن دست به خودارضایی می زنند. لازم به ذکر است که اشیای تحریک کننده اغلب مربوط به لباس های زیر هستند.پیشنهاد می شود تا مقاله درمان فتیش را مطالعه کنید.

به عنوان مثال فرد از طریق وسایلی مانند کفش، چکمه، جوراب و سوتین به تحریک جنسی دست پیدا می کند. شایان ذکر است که اختلال یادگارپرستی معمولا در دوره نوجوانی یا قبل تر از آن ایجاد می شود و در طول عمر ادامه پیدا می کند.

مشکلات جنسی چگونه درمان می شود؟

اختلال مالش دوستی

افرادی که گرفتار اختلال مالش دوستی هستند در مکان های شلوغ قرار می گیرند و کاری می کنند تا خودشان را به بدن دیگران مالش دهند. در واقع این افراد از این طریق به تحریک جنسی دست پیدا می کنند. توجه داشته باشید که این افراد بعد از انجام دادن این کار تظاهر می کنند که کارشان غیر عمدی بوده است و یا بیان می کنند که فرد دیگری این کار را انجام داده است. اختلال مالش دوستی در مردان بسیار بیشتر است و باید توجه داشته باشیم که اختلال مالش دوستی یک اختلال است و هرگز نباید آن را با ماساژ جنسی اشتباه بگیریم.

اختلال مازوخیسم جنسی

مازوخیسم به معنای لذت بردن از رنج است. یعنی فردی که دچار اختلال مازوخیسم می باشد از این که توسط فردی دیگر مورد اذیت و آزار قرار بگیرد بسیار لذت می برد. به عنوان مثال فرد علاقه دارد تا شریک جنسی اش او را کتک بزند یا مانند یک برده جنسی با او برخورد کند.

اختلال سادیسم جنسی

افرادی که دچار اختلال سادیسم جنسی هستند از این که به دیگران آسیب جسمی وارد کنند بسیار لذت می برند. در واقع افراد سادیسمی از کتک زدن دیگران لذت می برد و اغلب آنها با افراد مازوخیسم در رابطه هستند. این افراد دوست دارند تا به عنوان یک ارباب بر فرد دیگری تسلط داشته باشند و با انجام کارهایی مانند تحقیر کردن و کتک زدن آن شخص به لذت دست پیدا می کنند.

به عنوان مثال آنها از کارهایی مانند بستن چشم ها، کتک زدن، شلاق زدن، نیشگون گرفتن، سوزاندن، چاقو زدن، خفه کردن، شکنجه دادن و حتی بریدن لذت می برند. حتی آنها در برخی موارد فرد را مجبور می کنند که بر روی زمین بخزد و یا او را در قفس قرار می دهند.

اختلال مبدل پوشی جنسی

اختلال مبدل پوشی به این صورت می باشد که فرد علاقه دارد تا لباس جنس مخالف را بپوشد و از این طریق به لذت جنسی دست پیدا می کند. این اختلال در مردان بیشتر دیده می شود و از طریق مبدل پوشی به تحریک دست پیدا می کنند.

عواملی مانند تجربه جنسی با افراد همجنس، تحریک سریع و مشاهده زیاد پورنوگرافی بر اختلال مبدل پوشی تاثیر می گذارد. در واقع لباس های جنس مخالف به عنوان نمادی از خود فرد به حساب می آید و هنگامی که شخص لباس های جنس مخالف را بر تن می کند دچار هیجان های جنسی می شود.

بی میلی جنسی

فردی که دچار بی میلی جنسی می باشد از هیچ گونه فعالیت جنسی لذت نمی برد و علاقه ای به آن ندارد. در واقع دچار سرد مزاجی شده و دوست ندارد وارد رابطه جنسی با شخصی دیگر شود. سرد مزاجی هم در آقایان و هم در بانوان وجود دارد و شامل بی میلی اولیه و بی میلی ثانویه می باشد.

شایان ذکر است که عواملی مانند اضطراب، افسردگی، مشکلات اقتصادی، خیانت، اعتماد به نفس پایین، باورهای کلیشه ای، ترس از حاملگی و تجربه های دردناک جنسی می تواند باعث بی میلی جنسی شود. همچنین مصرف برخی از داروها و انجام جراحی های خاص نیز می تواند باعث شود تا فرد گرفتار بی میلی جنسی شود.

روان درمانی برای اختلالات جنسی

بسیاری از اختلالات جنسی ریشه های روانشناختی دارند و به همین دلیل لازم است تا برای درمان آنها به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنیم. یه یاد داشته باشید که افسردگی، اضطراب، سوء استفاده های جنسی دوران کودکی، مشکلات بین فردی، سابقه طرد شدن و موضوع فقدان می تواند باعث ایجاد اختلالات و انحرافات جنسی در انسان شود.

روان درمانگران روش های مختلف درمانی را برای درمان اختلالات جنسی ارائه می کنند که یکی از آنها رویکرد روانکاوی است. در واقع رویکرد روانکاوی تمامی تنش های و کشمکش های دوران کودکی فرد را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند تمایلات واپس رانده را در فرد شناسایی کند.

در این میان روش رفتارگرایی نیز می تواند نشانه های مربوط به انحراف جنسی را کاهش دهد. همچنین اگر افراد در زندگی زناشویی هستند باید برای درمان مشکلات جنسی شان به یک سکس تراپ یا زوج درمانگر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از زوج ها در بیان احساساتشان دچار مشکل هستند و به همین دلیل نمی توانند رابطه جنسی خوبی با یکدیگر داشته باشند. چرا که عده ای زن و شوهرها شرم زیادی در خصوص مسائل جنسی دارند و لازم است تا مهارت های زناشویی را به خوبی یاد بگیرند. اگر شما گرفتار مشکلات جنسی هستید لازم است تا به یک روانشناس متخصص مراجعه فرمایید..

دسته‌بندی‌ها