کارگاه روانشناسی درمان عشق مجازی

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
50 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

آیا شما هم تجربه عشق مجازی را داشته اید؟ عشق مجازی یکی از جمله مواردی است که ممکن است بسیاری از افراد گرفتار آن شوند و در نتیجه به دلیل مشکلاتی که ایجاد می کند فرد با چالش هایی مواجه می شود و سلامت روانش به شدت آسیب می بیند.

به دلیل اهمیتی که موضوع عشق مجازی دارد در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های روانشناسی با عنوان کارگاه روانشناسی درمان عشق مجازی به صورت کامل را در اختیار شما علاقه مندان به کارگاه های روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از اصول و تکنیک های گفته شده در پکیج آموزشی مشکلات ناشی از عشق مجازی را درمان کنید و اگر فردی دچار عشق مجازی شده است به او کمک کنید تا بتواند دچار مشکل و آسیب های روانی نشود.

نگاهی به مفهوم عشق

بسیاری از مردم عشق را به عنوان یکی از بهترین و گرانبهاترین عناصر زندگی می دانند و تقریبا تمام انسان ها حداقل یک بار در زندگی شان عشق را تجربه کرده اند. بنابراین کمتر کسی پیدا می شود که آرزوی داشتن عشق را نداشته باشد و از طرف دیگر باید اشاره شود که عشق بر دو نوع است : عشق الهی و عشق مجازی.

 آشنایی با عشق مجازی

همانطور که از نام این عشق مشخص است، عشق مجازی بیشتر خاص نوجوانان و جوانان است. به طور کلی عشق مجازی بر اساس خواسته ها و امیال جنسی قرار دارد، یعنی تمرکز اصلی عشق مجازی بر غرایز و تمایلات انسانی می باشد. بیشتر نوجوانان در سنین پایین دچار عشق مجازی می شوند و اکثرا دچار شکست عاطفی و عشق می شوند.

در کلیپ زیر با ما همراه باشید تا به صورت کامل شما را با ابعاد مختلف دوستی های مجازی و روند ایجاد عشق در شبکه های اجتماعی آشنا کنیم. همچنین به شما می گوییم که دوستی ها مجازی چه مشکلاتی می تواند داشته باشد.

بنابراین زمانی که فردی وارد عشق مجازی می شود نتیجه آن چیزی جز افسوس و ناراحتی نیست ولی باید بدانیم که اگر افراد به هیچ روشی عشق را تجربه نکرده باشند ممکن است هیچ وقت نتوانند به عشق واقعی شان دست پیدا کنند. چرا که لازم است هر انسانی در دوره های مختلف زندگی با مفهوم عشق آشنا شود و بداند که باید به سمت چه فردی برود و عاشق چه کسی نشود.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی درمان شکست عشق


بسیاری از افراد بر این باورند که زندگی بدون عشق معنا ندارد و تقریبا معتقدند که اگر زندگی بدون عشق باشد نمی تواند خیلی پایدار باشد و خیلی زود از بین می رود. چرا که وقتی دو جوان با یکدیگر آشنا می شوند و از صمیم قلب یکدیگر را دوست دارند می توانند پایداری زندگی شان را تضمین کنند و در نتیجه وارد زندگی واقعی خود شوند.

آیا عشق مجازی به ازدواج ختم می شود؟

یکی از مهمترین معایب عشق مجازی این است که افراد نمی توانند به خوبی با یکدیگر آشنا شوند و در نتیجه از عشق مجازی به عنوان یک ریسک یاد می شود. اغلب اوقات افراد در فضای مجازی برای معرفی کردن خود صفات و مشخصات واقعی شان را به شما نمی گویند و دلیل اصلی آن می تواند پایین بودن اعتماد به نفس و یا ترس از افشای اطلاعات باشد. در نتیجه طرفین نمی توانند به خوبی یکدیگر را بشناسند و تقریبا می تواند گفت که شما هیچ گونه شناختی از فرد مقابل تان نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید که شما نمی تواند تا زمانی که به صورت حضوری یکدیگر را ملاقات نکرده اید به شناخت کامل از هم دست یابید. بنابراین در خصوص عشق مجازی بسیار مراقب باشید و بدانید که موضوع عشق در زندگی بسیار جدی و مهم است و نباید بدون فکر راجع به آن اقدام کنید. پس تا زمانی که همدیگر را در دنیای واقعی ملاقات نکرده اید نباید احساساتی شوید چرا که می تواند مشکلات بسیاری برایتان ایجاد کند.

اگر می خواهید طرف مقابل تان را به خوبی بشناسید نباید در همان روزهای اول بر اساس احساسات عمل کنید و تا می توانید با یکدیگر ملاقات های رو دو رو داشته باشید و در این بین روابط کلامی می توانید به شما کمک کند تا یکدیگر را به خوبی بشناسید و اطلاعات بسیاری از هم به دست آورید.

آیا عشق مجازی هم می تواند سالم باشد؟

نکته ای که باید در خصوص فضای مجازی به آن توجه کنیم آن است که در این فضا انسان های بسیاری با یکدیگر دوست می شوند و حتی ممکن است با هم ازدواج کنند و از زندگی شان بسیار راضی باشند. اما باید به یاد داشته باشید که فضای مجازی بخش های تاریک بسیاری دارد و اگر انسان ها نتوانند به شناخت کاملی از هم برسند ممکن است دچار مشکلات بسیاری شوند.

بنابراین در نظر داشته باشید که فضای مجازی به خودی خود محیط بدی نیست ولی اگر انسان ها برای انتخاب های مهم زندگی شان بدون هیچ فکری وارد آن شوند می تواند برایشان تبعات و آسیب های فراوانی به همراه داشته باشد.

عشق مجازی چه معایبی دارد؟

همانطور که گفته شد امنیت در محیط های مجازی بسیار مهم است و افراد باید به آن اهمیت فراوانی بدهند. در ادامه تصمیم داریم تا شما را به صورت کامل با معایب عشق های مجازی آشنا کنیم.

پنهان شدن حقایق

نکته بسیار مهمی که در محیط های فضای مجازی وجود دارد این است که نمی توانیم به راحتی به هر فردی در این محیط ها اعتماد کنیم. چرا که افراد می توانند به راحتی هر چیزی را به شما بگویند و خودشان را به شکل های مختلفی به شما معرفی کنند و زمانی که افراد در محیط واقعی یکدیگر را ملاقات می کنند متوجه می شوند که همه چیز با هم فرق دارد و واقعیت چیزی دیگری است.

آشنایی با آسیب های ناشی از عشق مجازی

ممکن است هر پاسخی از افراد بشنوید

فضای مجازی بسیار پیچیده است و افراد بسیاری در آن فعالیت می کنند. زمانی که شما به فردی درخواست دوستی میدهید باید جسارت بالایی داشته باشید چرا که ممکن است خیلی راحت درخواست شما را رد کند. پس لازم است در این باره اطلاعات بالایی داشته باشید تا بتوانید برخورد مناسبی در مورد رفتارهای مختلف از خودتان نشان دهید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی عشق یک طرفه


امکان دارد خیلی زود فریب بخورید

اولین موردی که ممکن است باعث فریب انسان شود، تصاویر و عکس هایی است که افراد مختلف از آنها استفاده می کنند و زمانی که شما از آنها می خواهید عکسی از خودشان برایتان ارسال کنند میتوانند هر عکسی را برای شما ارسال کنند که برای خودشان نیست و موجب فریب شما شود. به عنوان مثال ممکن است افراد از تصاویر سایر افراد در فضای مجازی استفاده کنند که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و صرفا برای گول زدن دیگران به کار برود.

اعتماد کردن بسیار سخت است

همانطور که بیان شد فضای مجازی پر از انسان های مختلف است که هر یک از آنها برای خودشان اهدافی را در سر دارند. در ابتدا ممکن است با شما رفتار بسیار خوبی داشته باشند و با دانه پاشی اعتماد شما را جلب کنند و بعد از مدتی متوجه می شوید که تنها هدف اصلی آنها فریب شما بوده است.

احتمال جدایی افراد بسیار بالا است

چون افراد در محیط های مجازی شناخت خوبی از یکدیگر ندارند می تواند باعث شود تا اگر وارد زندگی مشترک شوند خیلی زود دچار عدم سازگاری شوند و در نتیجه از هم جدا شوند. زمانی که افراد به خوبی از هم شناخت نداشته باشند و سپس وارد زندگی مشترک شوند بعد از مدتی متوجه می شوند که واقعیت آن چیزی نیست که آنها فکر می کرده اند و در اوایل ازدواج شان فورا دعواها آغاز می شود و سرانجام آنها به طلاق ختم می شود.

تصویر سازی ذهنی با تصاویر

زمانی که انسان ها فقط در فضای مجازی با هم گفتگو کنند بر اساس صحبت هایی که طرف مقابل با آنها انجام می دهد برای خودشان یک تصویر ایده آل از فرد در ذهنشان می سازند و توقعات مختلفی از او دارند. در حالی که وقتی وارد واقعیت می شوند و همدیگر را ملاقات می کنند متوجه می شوند که اصلا آن فرد واقعی هیچ ارتباطی با شخص در ذهن شما ندارد.

افراد خیلی سریع یکدیگر را ترک می کنند

در فضای مجازی چون امکان پنهان کردن هویت بسیار آسان است افراد می توانند خود واقعی شان را به دیگران نشان ندهند و در نتیجه خیلی سریع از فردی به فردی دیگر بروند و در مدت چند روز با تعداد بسیار زیادی از افراد دوست شوند. در حالی که در دنیای واقعی به این شکل نیست و افراد نمی توانند خیلی راحت روابطشان را بر هم بزنند.

عدم مسئولیت پذیری افراد

در فضای مجازی افراد یکدیگر را نمی بینند و می توانند خیلی سریع از هم جدا شوند و سرا فرد دیگری بروند. به همین دلیل هیچ یک از افراد در محیط مجازی نسبت به یکدیگر دارای تعهد و مسئولیت نیستند و در نتیجه به راحتی همدیگر را ترک می کنند.

بنابراین با توجه به تمام نکاتی که در این بخش بررسی کردیم متوجه شدیم که عشق مجازی می تواند معایب بسیاری داشته باشد و در نتیجه مشکلات بسیاری برای انسان به وجود می آورد. اگر می خواهید به صورت تخصصی با فرایند درمان عشق مجازی و مشکلات ناشی از آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه روانشناسی درمان عشق مجازی به صورت کامل را از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.