پکیج آموزش گام به گام NLP (ان ال پی)

پکیج آموزش گام به گام NLP (ان ال پی)
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
700 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

روش های متفاوتی در حوزه درمان وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای تاثیرات متفاوتی هستند، در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی از جامع ترین پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش NLP (ان ال پی) به صورت گام به گام را در اختیار شما علاقه مندان به این متد درمانی قرار دهیم.

پکیج آموزش گام به گام NLP (ان ال پی)

در پکیج آموزش جامع NLP شما علاقه مندان به صورت کامل با اصول و تکنیک های ان ال پی برای درمان اختلالات آشنا خواهید شد.

آموزش فنون ان ل پی

آموزش جامع NLP

ان ال پی چیست و چه کاربردی دارد؟

ان ال پی یا همان برنامه ریزی عصبی زبانی راهی است برای تغییر افکار و رفتارهای افراد تا به نتایج مطلوبی دست یابند.

محبوبیت برنامه ریزی عصبی زبانی یا NLP از زمان شروع آن در دهه 1970 توسعه یافته است. از ان ال پی می توان برای درمان فوبیا و اختلالات اضطرابی و همچنین بهبود عملکرد افراد در محیط کار و ایجاد شادی مورد استفاده قرار داد.

ان ال پی (NLP) چیست؟

NLP از تکنیک های ادراکی ، رفتاری و ارتباطی استفاده می کند تا افراد بتوانند خیلی آسان افکار و رفتارشان را تغییر دهند.

NLP متکی به پردازش زبان است اما نباید با پردازش زبان طبیعی اشتباه گرفته شود.

ان ال پی توسط ریچارد بندلر و جان گریندر توسعه داده شد ، آنها معتقد بودند که می توان الگوهای افکار و رفتارهای افراد موفق را شناسایی کرد و آنها را به دیگران آموزش داد.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش روانکاوی به صورت کاربردی


با وجود فقدان شواهد تجربی برای تأیید آن ، بندلر و گرایندر دو کتاب با عنوان “ساختار جادوی اول و دوم” منتشر کردند و از همان زمان NLP شروع به کار کرد. محبوبیت آن تا حدی به دلیل تنوع آن در پرداختن به بسیاری از مسائل مختلف است که مردم با آن روبرو هستند.

ان ال پی چگونه کار می کند؟

تفاسیر مختلف NLP تعریف آن را دشوار می کند. این رویکرد بر اساس این ایده است که مردم با نقشه های داخلی جهان که از طریق تجربیات حسی یاد می گیرند عمل می کنند.

NLP سعی می کند سوگیری های ناخودآگاه یا محدودیت های نقشه فرد از جهان را شناسایی و اصلاح کند.

ان ال پی هیپنوتیزم درمانی نیست در عوض از طریق استفاده آگاهانه از زبان عمل می کند تا در افکار و رفتار افراد تغییر ایجاد کند.

به عنوان مثال یکی از ویژگیهای اصلی NLP این ایده است که شخص نسبت به یک سیستم حسی جانبداری می کند که به عنوان سیستم نمایندگی ترجیحی یا PRS شناخته می شود.

آموزش صفر تا صد رویکرد ان ال پی

آموزش کامل تکنیک های ان ال پی

درمانگران می توانند این ترجیح را از طریق زبان تشخیص دهند. عباراتی مانند “من نظر شما را می فهمم” ممکن است نشان دهنده یک PRS بصری باشد یا “من حرف شما را می شنوم” ممکن است نشانه PRS شنوایی باشد.

یک درمانگر NLP PRS فرد را شناسایی کرده و چارچوب درمانی خود را بر اساس آن قرار می دهد. این چارچوب می تواند شامل ایجاد رابطه ، جمع آوری اطلاعات و تعیین هدف با آنها باشد.

آشنایی با تکنیک های ان ال پی

NLP یک زمینه عملی گسترده است. به این ترتیب ، تمرین کنندگان NLP از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند که شامل موارد زیر است:

نگاه داشتن: تبدیل تجربیات حسی به محرک های حالات عاطفی خاص.

گزارش: تمرین کننده با تطبیق رفتارهای جسمانی فرد ، ارتباط و پاسخ را از طریق همدلی بهبود می بخشد.

الگوی Swish: تغییر الگوهای رفتاری یا تصور بر این است که به جای یک نتیجه نامطلوب به خواسته خود می رسید.

تفکیک بینایی/حسی (VKD): تلاش برای حذف افکار و احساسات منفی مربوط به یک رویداد گذشته.

مثال های مربوط به درمان با ان ال پی

NLP به عنوان روشی برای توسعه شخصی از طریق ارتقاء مهارت هایی مانند بازتاب خود ، اعتماد به نفس و ارتباط استفاده می شود.

درمانگران برای دستیابی به اهداف کار محور مانند بهبود بهره وری یا پیشرفت شغلی ، از NLP تجاری استفاده کرده اند.

به طور گسترده تر از آن به عنوان درمانی برای اختلالات روانی از جمله فوبیا ، افسردگی ، اختلالات اضطرابی عمومی یا GAD و اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD استفاده می شود.

آیا NLP مفید است؟

تعیین اثربخشی NLP به چند دلیل چالش برانگیز است.

ان ال پی از استاندارد علمی دقیق تری مانند روشهای درمانی بیشتر مانند درمان شناختی رفتاری یا CBT برخوردار نبوده است.

فقدان مقررات رسمی و ارزش تجاری NLP بدین معناست که ادعای اثربخشی آن می تواند توسط ارائه دهنده NLP ارائه شود. ارائه دهندگان NLP منافع مالی در موفقیت NLP خواهند داشت بنابراین استفاده از شواهد آنها دشوار است.

علاوه بر این ، تحقیقات علمی در مورد NLP نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

برخی از مطالعات مزایای مرتبط با ان ال پی را یافته اند. به عنوان مثال یک منبع معتبر که در مجله مشاوره و روان درمانی منتشر شد  نشان داد بیماران روان درمانی پس از داشتن NLP در مقایسه با گروه کنترل ، علائم روانی و کیفیت زندگی را بهبود بخشیده اند.

در سال 2014 یک منبع معتبر توسط آژانس دارویی و فناوری در سلامت کانادا هیچ شواهد بالینی برای اثربخشی NLP در درمان PTSD ، GAD یا افسردگی پیدا نکرد.

با این حال یک بررسی تحقیق بیشتر که در سال 2015 منتشر شد نشان داد که درمان NLP می تواند تأثیر مثبتی بر افراد دارای مشکلات اجتماعی یا روانی داشته باشد اگرچه نویسندگان می گویند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مبنای نظری برای NLP نیز به دلیل نداشتن پشتیبانی مبتنی بر شواهد مورد انتقاد قرار گرفته است.

مقاله ای که در سال 2009 منتشر شد به این نتیجه رسید که پس از سه دهه ، نظریه های پشت NLP هنوز معتبر نبوده و شواهدی مبنی بر اثربخشی آن توسط درمانگران آن بیان داده شده است.

کارگاه روانشناسی NLP

کارگاه روانشناسی NLP

یک مقاله مروری 2010 در صدد ارزیابی یافته های تحقیق مربوط به نظریه های پشت سر NLP بود. از 33 مطالعه شامل تنها 18 درصد از نظریه های زیربنایی ان ال پی پشتیبانی می کنند.

بنابراین با وجود بیش از 4 دهه از وجود آن نه اثربخشی NLP و نه اعتبار نظریه ها با تحقیقات جامع به وضوح نشان داده نشده است.

همچنین شایان ذکر است که تحقیقات عمدتا در زمینه های درمانی انجام شده است و مطالعات کمی در مورد اثربخشی NLP در محیط های تجاری انجام شده است.

مطالعه نحوه عملکرد خوب NLP دارای چندین مسأله کاربردی نیز می باشد و بر عدم وضوح موضوع می افزاید. به عنوان مثال ، مقایسه مستقیم مطالعات با توجه به طیف وسیعی از روش ها ، تکنیک ها و نتایج دشوار است.

نتیجه گیری

NLP در طول سالها بسیار محبوب شده است این محبوبیت ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که درمانگران می توانند از آن در زمینه ها و زمینه های مختلف استفاده کنند.

با این حال ایده های گسترده ای که ان ال پی بر اساس آن ساخته شده است و عدم وجود یک نهاد رسمی برای نظارت بر استفاده از آن به این معنی است که روش ها و کیفیت تمرین می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. در هر صورت شواهد روشن و بی طرف برای اثبات اثربخشی آن هنوز ظاهر نشده است.

به این دلایل ممکن است بازاریابی خوب نیز به محبوبیت گسترده NLP به ویژه در بخش تجاری کمک کرده باشد.

با این حال یک منبع معتبر مروری که در The British Journal of General Practice از 10 مطالعه موجود در مورد NLP منتشر شد نتایج درمان با ان ال پی را نشان داد.

این تحقیق نتیجه گرفت که شواهد کمی در مورد اثربخشی NLP در درمان بیماریهای مرتبط با سلامتی از جمله اختلالات اضطرابی ، مدیریت وزن و سوء مصرف مواد وجود دارد. این به دلیل محدودیت و کیفیت مطالعات تحقیقی موجود بود و به این معنی نیست که درمان ان ال پی کار نمی کند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.