پکیج آموزش روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری

نوع فایل
PDF
حجم فایل
50 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری در واقع شاخه ای از علم روانشناسی است و با علم روانپزشکی نیز در رابطه است. شایان ذکر است که روانپزشکی بالینی به صورت تخصصی بیماری های روانی را مورد بررسی قرار می دهد و به درمان هر یک از آنها می پردازد. به طور کلی این رشته به درمان مشکلات پیچیده انسانی می پردازد و بسیاری از افراد علاقه دارند تا در این رشته تحصیل کنند.

در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان آموزش روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی و روانپزشکی قرار دهیم.

پکیج روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری

دانشجویان و افراد زیادی وجود دارند که همواره در زمینه روانشناسی و روانپزشکی مطالعات زیادی را انجام می دهند. در واقع اگر شما در این رشته تحصیل می کنید و تمایل دارید تا دانش و آگاهی تان را نسبت به بیماری های روانپزشکی افزایش دهید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج آموزش روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری را دریافت نمایید.

روانپزشکی بالینی

در خصوص رشته روانپزشکی باید بدانید که این رشته مربوط به علم پزشکی است و فردی که در این بخش فعالیت می کند دوره عمومی پزشکی را گذرانده است و برای دوره تخصص وارد اعصاب و روان می شود و در نتیجه به عنوان متخصص روانپزشکی مشغول درمان می شود. به یاد داشته باشید که روانشناسان بالینی شباهت زیادی به این رشته دارند اما با این تفاوت که افراد روانشناس هرگز اجازه تجویز دارو را برای مراجعین خود ندارند.

پکیج کامل روانپزشکی بالینی

اما افراد روانپزشک برای درمان اختلالات روانی از دارو استفاده می کنند. البته در این میان لازم است اشاره شود که برخی از روانپزشکان بیان می کنند که از درمان های غیر دارویی برای درمان اختلالات استفاده می کنند. پیشنهاد می شود تا به پکیج داروهای روانپزشکی مراجعه نمایید.

در واقع درمان های غیر دارویی شامل متدها و رویکردهای روانشناسی است که نیاز است فرد متخصص به صورت حرفه ای در مورد آنها اطلاعات داشته باشد. به عنوان مثال برای درمان اختلال افسردگی باید به صورت تخصصی بر روی بینش و شناخت فرد کار شود و با استفاده از متد درمان شناختی رفتاری (CBT) به درمان فرد پرداخته شود.

روانپزشکی بالینی و روانشناسی بالینی

لینکلن ویتمر که یک روانکاو آمریکایی است در سال ۱۸۹۶ اولین کلینیک روانشناسی را افتتاح نمود که در آن بر روی درمان کودکان دارای مشکل یادگیری کار می شد و در واقع بیشتر کار آنها متمرکز بر روی روانشناسی تربیتی بود.

شایان ذکر است که ویتمر یکی از شاگردان ویلهلم وونت است که روانشناسی بالینی را شامل مطالعه افراد با مشاهدات یا تجربیات با هدف ارتقای تغییر تعریف کرده است.

همانطور که در قسمت بالا اشاره گردید تفاوت های زیادی بین روانپزشکی بالینی و روانشناسی بالینی وجود دارد و اگر شما به مطب یک روانپزشک بروید متوجه می شوید که تقریبا چیزی بین ۵ الی ۱۰ دقیقه ویزیت شما طول می کشد.

این در حالی است که فرد روانشناس به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت برای مراجع وقت می گذارد. همچنین لازم است بدانید که فرد روانپزشک برای فرد بیمار داروهای لازم را تجویز می کند اما فرد روانشناس در ابتدا به تشخیص اختلال در فرد می پردازد و سپس فرایند درمان را با استفاده از رویکردها موجود مشخص می کند.

زیرا اگر فردی که می خواهد اختلال وسواس یا افسردگی اش درمان شود ممکن است به دارو نیاز داشته باشد و در کنار آن نیز به فرد روانشناس مراجعه می کند. چرا که اگر صرفا بخواهد به روانپزشک مراجعه کند باید دارو مصرف کند و بعد از مدتی امکان برگشت نشانه ها وجود دارد. همچنین پیشنهاد می شود تا به دوره جامع کاپلان خوانی مراجعه فرمایید.

به همین دلیل همواره پیشنهاد می شود برای درمان اختلالات روانی هم به روانپزشک و هم به روانشناس مراجعه کنید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که برخی از مشکلات نیازی به دارو نداشته و می توانید با مراجعه به روانشناس برای درمان آنها اقدام نمایید.

درمان اختلالات روانی

در علم روانشناسی و روانپزشکی اختلالات زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها هم در روانشناسی و هم در روانپزشکی وجود دارند. اما برخی از اختلالات وجود دارند که برای درمان آنها لازم است تا به روانپزشک مراجعه نمایید.

به عنوان مثال بیماری اسکیزوفرنی یا دمانس از جمله مواردی است که فرد روانپزشک می تواند اقدامات درمانی را انجام دهد و اگر شما به روانشناس مراجعه نمایید او شما را به فرد روانپزشک ارجاع می دهد. بنابراین متوجه شدیم که چه شباهت هایی بین روانپزشکی بالینی و روانشناسی بالینی وجود دارد و هر یک از آنها چه وظایفی را بر عهده دارند.

رویکردهای درمانی

برای درمان اختلالات روانی نیز رویکردهای متفاوتی وجود دارد که متناسب با اختلال فرد مراجعه لازم است تا متد مخصوص آغاز شود. به عنوان برای درمان وسواس هم متدهای روانشناسی جوابگو بوده و هم روش های درمان روانپزشکی می تواند بسیار مفید باشد.

گاهی اوقات پیش می آید که فرد برای مدتی درمان روانی را آغاز می کند و احساس می کند که حالش بهتر شده است و خیلی زود دست از درمان بر می دارد. این در حالی است که بیماری های روانی در بلند مدت قابل درمان هستند و هرگز نمی توانید توقع داشته باشید که خیلی زود درمان شوید. اگر شما خیلی سریع درمان را ترک کنید موجب می شود تا مجدد تمامی نشانه های اختلال شما بازگردد و در نتیجه هرگز درمان نخواهید شد.

به یاد داشته باشید که اگر فردی چندین سال گرفتار اختلال وسواس باشد لازم است تا متناسب با تجویز روانشناس مدت زمان لازم برای درمان پیگیری شود. از این رو هنگامی که برای ۱۵ سال شما وسواس بوده اید نمی تواند توقع داشته باشید که با ۵ یا ۱۰ جلسه به طور کامل درمان شوید.

در واقع با انجام تمرینات و داروهایی که مصرف می کنید به طور چشمگیری بهبود پیدا می کنید و باید به همین شکل به کارتان ادامه دهید و در بلند مدت نیز جلسات درمان را ادامه دهید تا به صورت کامل شاهد درمان خود باشید.

نگاهی به برخی از اختلالات روانی

همانطور که گفته شد در روانپزشکی بالینی و علوم رفتار اختلالات روانی زیادی وجود دارد که هر یک از آنها درمان مخصوص به خود را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از آنها آشنا شویم.

اختلال افسردگی

در خصوص اختلال افسردگی باید اشاره شود که می تواند ژنتیکی یا محیطی باشد و نیاز به درمان تخصصی دارد. برخی از روانشناسان در فرایند درمان شما را به روانپزشک نیز ارجاع می دهند تا در کنار درمان های روانی اقدامات دارویی نیز انجام شود.

در فرایند درمان های روانی برای داروهای روانپزشکی مثالی وجود دارد که نیاز است تا با آن آشنا باشید. تصور کنید شما سوار اتومبیلی هستید و به ناگاه در بین راه بنزین شما تمام می شود. در این هنگام شما چند لیتر بنزین در ماشین دارید و می توانید از آن استفاده کنید تا خودتان را به اولین پمپ بنزین برسانید.

آموزش روانپزشکی بالینی و درمان اختلالات روانی

این در حالی است که اگر شما بخواهید اتومبیل تان را تا پمپ بنزین هل دهید فقط خودتان را خسته می کنید و به هیچ نتیجه ای نمی رسید. در فرایند درمان نیز استفاده از داروهای روانپزشکی نقش همان بنزین را دارد که شما را به اولین پمپ بنزین می رساند و در کنارش از روش های درمانی مانند شناخت درمانی یا سی بی تی استفاده می شود.

اختلال استرس پس از سانحه

این اختلال نیز موجب می شود تا فرد همواره گرفتار تصورات و افکاری آزار دهنده ای باشد. به همین دلیل لازم است تا فرایند درمان خیلی زود آغاز شود. زیرا اگر شما برای درمان اختلالات روانی هیچ اقدامی انجام دهید بعد از مدتی متوجه می شوید که میزان اختلال شما افزایش یافته و همچنین اختلالات دیگری نیز به شما اضافه شده است. از این رو بسیار مهم است که خیلی سریع برای درمان اختلالات روانی خود اقدام نمایید.

اختلال وسواس

بیماری وسواس انواع مختلفی دارد که افراد روانشناس و روانپزشک باید به خوبی با هر یک از آنها آشنا باشند. چرا که فرایند درمان برای هر یک از زیر مجموعه های وسواس فرق می کند. همچنین بسیار مهم است که خیلی برای درمان وسواس اقدام کنید چرا که در صورت کهنه شدن بیماری شاهد بروز اختلال افسردگی و افکار خودکشی نیز هستید.

اختلالات اضطرابی

ریشه بسیاری از اختلالات روانی در اضطراب نهفته است و همان طور که ابوعلی سینا در خصوص بیماری های جسمی بیان می کند مادر تمامی بیماری ها شکم است و غذاهایی که میل می کنیم باعث ایجاد اکثر بیماری ها می شود در علم روانشناسی نیز باید بگوییم اضطراب ریشه بسیاری از بیماری های روحی و روانی است.

زیرا هنگامی که فرد دچار اضطراب می شود از نظر جسمی، شناختی و رفتاری به شدت درگیر می شود و در صورتی که اقدامات درمانی را انجام ندهد قطعا گرفتار بسیاری اختلالات دیگر نیز می شود. به عنوان مثال یکی از اختلالاتی که از اضطراب به وجود می آید وسواس است که در نهایت نیز به افسردگی می انجامد.

در این قسمت به صورت کامل با روانپزشکی بالینی و تفاوت آن با روانشناسی بالینی آشنا شدیم. اگر شما قصد دارید تا با تمامی اختلالات موجود در روانپزشکی بالینی آشنا شوید و بدانید که هر کدام از آنها به چه شکلی قابل درمان هستند می توانید از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان پکیج آموزش بیماری های روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری را دریافت کنید و با مطالعه کامل آن دانش و آگاهی تان را توسعه دهید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.