پکیج آموزش اتوکد از سطح مقدماتی تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
4.5 گیگابایت
دسته بندی
مقاله آموزشی

نرم افزار اتوکد که در زبان انگلیسی به آن AutoCAD گفته می شود یکی از نرم افزارهای طراحی مهندسی است که به شما کمک می کند تا بتوانید با کمک کامپیوتر نقشه های صنعتی و مهندسی را ترسیم کنید. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش مهندسی با عنوان پکیج آموزش اتوکد از سطح مقدماتی تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری نرم افزار قدرتمند AutoCAD قرار دهیم تا بتوانید با مشاهده دوره آموزشی به صورت تخصصی هر نوع طرحی را خودتان با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم کنید.

پکیج آموزش اتوکد از سطح مقدماتی تا پیشرفته

آموزش نرم افزار اتوکد فقط به این معنا نیست که یک ابزار توضیح داده شود بلکه باید به صورت تخصصی کاربرد هر ابزار و هر دستوری را به صورت عملی آموزش داده شود. در پکیج آموزش اتوکد از سطح مقدماتی تا پیشرفته شما عزیزان صفر تا ۱۰۰ نرم افزار قدرتمند اتوکد را خواهید آموخت و با انجام پروژه های اختصاصی می توانید بر این نرم افزار تسلط یابید و خودتان ترسیم های مورد نظرتان را انجام دهید.

فیلم آموزش کامل نرم افزار اتوکد

همچنین به یاد داشته باشید که اگر شما نرم افزار اتوکد را به صورت تخصصی یاد بگیرید می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و درآمد بالایی نیز داشته باشید.

نرم افزار اتوکد

نرم افزار اتوکد محصول شرکت آمریکایی اتودسک است که در سال ۱۹۸۲ برای کشیدن نقشه معرفی شد و کاربران آن می توانند هم در محیط دو بعدی و هم در محیط سه بعدی نرم افزار AutoCAD طراحی هایشان را انجام دهند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش طراحی دکوراسیون داخلی


معرفی نرم افزار اتوکد مربوط به زمانی است که جان واکر و سایر شریکانش در سال ۱۹۸۲ شرکت اتودسک را تاسیس کردند. در ابتدا نرم افزار CAD در نمایشگاه COMDEX لاس وگاس به نمایش گذاشته شد و به مرور نرم افزار AutoCAD به عنوان کاربردی ترین نرم افزار حیطه طراحی شناخته شد.

به عبارت دیگر اتودسک اتوکد یا همان Autodesk AutoCAD نرم افزاری است که برای ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی به کار می رود. اگر شما هم در حوزه عمران و معماری فعالیت می کنید قطعا با نرم افزار اتوکد آشنا هستید چرا که در تمام دنیا اگر قرار باشد نقشه ای کشیده شود حتما آن را با یکی از نرم افزار های شرکت Autodesk ترسیم می کنند.

آموزش طراحی با اتوکد

یکی از ویژگی های نرم افزار اتوکد این است که همواره نسخه جدید آن در سال قبل منتشر شده است به عنوان مثال نرم افزار AutoCAD نسخه ۲۰۲۰ در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. در خصوص آپدیت های نرم افزار اتوکد نیاز باید بدانید که در هر بروزرسانی امکاناتی به نرم افزار اضافه می شود و باعث توسعه آن می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش قدم به قدم کتیا


در خصوص رقیب اصلی نرم افزار اتوکد نیز باید بدانید که میکرواستیشن رقیب اصلی این نرم افزار می باشد.

نرم افزار اتوکد (AutoCAD) چه قابلیت هایی دارد؟

  • قسمت Text Command آن به صورت چند خطی است
  • استفاده از پسوند اختصاصی DWG
  • امکان حاشیه نویسی در کنار نقشه ها
  • داشتن کیفیت بالا در پردازش و چاپ طرح ها
  • امکان بازگرداندن فایل های از دست رفته
  • امکان طراحی به صورت دو بعدی
  • جلوگیری از ایجاد تغییرات ناخواسته
  • امکان ترسیم طراحی های سه بعدی به صورت واقعی
  • داشتن ابزارهای طراحی آزاد برای ترسیم های ۲ بعدی و ۳ بعدی
  • امکان چرخش ۳۶۰ درجه نقشه ها
  • داشتن محیط کاربری با انعطاف پذیری بالا
  • کاربری آسان در نسخه های جدید
  • قابلیت برنامه نویسی برای کارهای خاص
  • امکان ترکیب چارت های اکسل و اتوکد
  • قابلیت مدیریت کامل بر روی تمام لایه های نقشه
  • امکان انتقال آسان تنظیمات بین سیستم های گوناگون
  • قابلیت به اشتراک گذاری طراحی ها با هر حجمی
  • انعطاف پذیری بالای نرم افزار در مقابل طرح ها و هماهنگ سازی تنظیمات آن
  • سازگاری با هر نوع پردازنده و کارت گرافیک برای افزایش سرعت کار
  • قابلیت ورود تصاویر به محیط AutoCAD به عنوان قسمتی از نقشه
  • امکان تنظیم مقیاس های مختلف بر روی نقشه
  • قابلیت ورود نقاط از دوربین نقشه برداری

آشنایی با محیط های نرم افزار اتوکد

۱. محیط کلاسیک AutoCAD

۲. مدل سازی ۳ بعدی

۳. پیش نویسی و حاشیه نویسی

آشنایی با کاربردهای بی نظیر اتوکد

باید اشاره شود که نرم افزار قدرتمند AutoCAD کاربردهای فراوانی دارد که باعث می شود حتی علاوه بر صنایع در بخش هایی چون معماری و مکانیک نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آموزش صفر تا ۱۰۰ نقشه کشی با اتوکد

برای نمونه یک شرکت که در زمینه طراحی فعالیت می کند، می تواند به کمک قابلیت محیط ۳ بعدی نرم افزار قدرتمند AutoCAD ایده های خلاقانه را به طرح های مفهومی تبدیل کند چرا که شما با استفاده از نرم افزار اتوکد قادر خواهید بود هر چیزی را که در ذهنتان مجسم می کنید را ترسیم نمایید.

به عنوان مثال شرکتی که پنجره طراحی می کند، یک کتابخانه کامل از طراحی های مختلف پنجره را در اختیار سازندگان ساختمان ها قرار دهند تا آن ها متناسب با نوع و معماری هر ساختمان تصمیم بگیرند که از چه پنجره ای برای بنا استفاده کنند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش تخصصی سالیدورکس


اگر می خواهید در طراحی های خود از نورپردازی استفاده کنید می توانید به صورت اشتراکی از دو نرم افزار اتوکد و نرم افزار 3Ds Max استفاده نمایید. چرا که از این طریق می توانید تجسم های واقعی و فتو ریالستیک را برای مشتریانتان طراحی کنید.

بنابراین باید بیان شود که AutoCAD به شرکت ها این قدرت را می دهد تا بتوانند طراحی ها و برنامه ریزی های مجازی را به راحتی انجام دهند.

آشنایی با محیط کاری اتوکد

داخل نرم افزار بی نظیر اتوکد بخش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه هر یک از آن ها را توضیح خواهیم داد.

نوار عنوان

در بالای نرم افزار اتوکد یک نوار افقی قرار دارد که به آن نوار عنوان و یا همان تایتل بار (Title Bar) گفته می شود. در این قسمت نام و نسخه نرم افزار AutoCAD به همراه نام فایل جاری نمایش داده می شود.

ابزارهای روبان

ابزارهای روبان که به آن Ribbon نیز گفته می شود به شما کمک می کند تا به تمامی دستورات به آسانی دسترسی داشته باشید. تمامی دستورات با توجه به موضوعات آن در دسته بندی های مختلف قرار دارند و هر دسته نیز در یک زبانه یا همان Tab قرار گرفته است.

محیط کاری

تمام چیزهایی که شما در اتوکد طراحی می کنید در بخش محیط کاری و یا همان Work Space نمایش داده می شود. به عبارت دیگر محیط کاری همان محیط کار نرم افزار اتوکد است. اگر دقت کرده باشید Workspace نرم افزار AutoCAD در حالت پیشفرض به صورت یک صفحه شطرنجی نمایش داده می شود.

آموزش تصویری اتوکد به زبان فارسی

شما می توانید بخش های مختلف محیط کاری را طبق میل خودتان تغییر دهید. به عنوان مثال اندازه فاصله بین خطوط شطرنجی به صورت پیش فرض بر روی ۰.۵ میلی متر تنظیم شده است که شما می توانید آن را طبق نظر خودتان تغییر دهید.

خط فرمان

خط فرمان یا همان Command Line محلی است که شما می توانید دستورات مورد نظرتان را بنویسید و سپس با فشردن کلید Enter آن را اجرا کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تمامی زیر دستورها و دستورهای اجرایی در این خط مشاهده می شود.

نوار وضعیت

نوار وضعیت یا همان Status Bar یک نوار افقی است که از اجزای مختلفی تقسیم شده است. مانند نمادهای Icons، دستورهای کمکی و توابع.

آشنایی با ماژول های اتوکد

به دلیل استقبال های فراوانی که از نرم افزار AutoCAD به عمل آمد شرکت اتودسک تصمیم گرفت تا با انتشار ماژول هایی برای نقشه های سه بعدی قدرت این نرم افزار بی نظیر را چند برابر کند. به طوری که شما در هر رشته و صنعتی می توانید از نرم افزار قدرتمند AutoCAD برای ترسیم های نقشه های مورد نیازتان استفاده کنید.

  • AutoCAD Architecture مناسب برای رشته معماری
  • AutoCAD structural مناسب برای رشته عمران، سازه و نقشه کشی
  • AutoCAD Electrical مناسب برای رشته برق
  • AutoCAD Mechanical مناسب برای رشته مکانیک
  • AutoCAD Civil 3D مناسب برای رشته عمران و راه سازی
  • AutoCAD Map 3D مناسب برای رشته جغرافیا و شهرسازی
  • AutoCAD Plant 3D مناسب برای رشته طراحی صنعتی و کارخانه ها
  • AutoCAD MEP مناسب برای رشته تاسیسات و لوله کشی
  • AutoCAD P&ID مناسب برای ابزار آلات و نقشه های تاسیساتی

در حال حاضر نرم افزار قدرتمند اتوکد که توسط شرکت آمریکایی اتودسک ساخته شده است چون دارای قابلیت های بسیار پیشرفته ای و شما می توانید تمام طراحی هایتان را به صورت اتوماتیک انجام دهید و یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحی محسوب می شود به عنوان بهترین جایگزین برای ابزارهای فیزیکی و قدیمی است و شما می توانید از AutoCAD به عنوان بهترین نرم افزار نقشه کشی استفاده نمایید.

آموزش اصولی و کاربردی نرم افزار Autocad

نکته بسیار مهمی که باید در این خصوص بدانید این است که وقتی نرم افزارهای نقشه کشی مانند اتوکد وجود نداشتند، طراحان و مهندسان می بایست به کمک ابزارهایی مانند تخته، قطب نما، گونیا و غیره طرح های خودشان را ترسیم می کردند که بسیار زمان بود و دشوار بود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش طراحی خانه های مسکونی


زمانی که نرم افزار قدرتمند AutoCAD معرفی شد کارها بسیار آسان گردید و طراحان میتوانستند با دقت بیشتری طراحی های خودشان را انجام دهند و به همین دلیل نرم افزار اتوکد به عنوان قدرتمندترین نرم افزار نقشه کشی و طراحی صنعتی در جهان شناخته شد که بیش از دویست میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان آن اضافه می شود.

کلمه اتوکد از کجا ریشه گرفته است؟

شاید برایتان جالب باشد که کلمه CAD به چه معناست؟ باید اشاره شود که این کلمه از عبارت Computer Aided Design به معنای طراحی به کمک نرم افزار آمده است. البته در برخی جاها باور بر این است که کلمه CAD از عبارت Computer Aided Drafting به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار گرفته شده است. باید اشاره شود که خصوصیت Drafting معادل اصطلاح Technical Drawing است که به کاربران این امکان را می دهد تا با کمک نرم افزار اتوکد هرگونه نقشه های فنی را ترسیم کنند.

آموزش قدم به قدم و جامع نرم افزار اتوکد

به همین دلیل ورژن های جدید نرم افزار اتوکد که وارد بازار می شود به شکلی طراحی شده اند که هر دو واژه یعنی Design و Drafting را در خود دارند و در قالب ساختاری پیچیده و حرفه ای به صورت کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار اتوکد چه کاربردی در بازار کار دارد؟

همان طور که بیان کردیم نرم افزار قدرتمند اتوکد دارای محبوبیت بالایی است و در تمامی رشته های مهندسی به آن نیاز بوده و اگر بخواهید هر ترسیمی را انجام دهید لازم است تا از نرم افزار  AutoCAD استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که نرم افزار اتوکد فقط مختص یک رشته نیست و در تمامی رشته های مهندسی مانند معماری، مدل سازی، نقشه کشی، عمران، راه سازی، برق، مکانیک، الکترونیک، طراحی صنعتی و بسیاری دیگر از موارد به کار می رود.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.